KTM 950 SuperEnduro

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

niemikko
Viestit: 189
Liittynyt: La Kesä 17, 2006 12:15 am
Paikkakunta: vilppula

Re: KTM 950 SuperEnduro

Viesti Kirjoittaja niemikko »

Kiitos vinkeistä laitampa itsekin rasvarin eturattaalle.
mikko.o.nieminen(at)luukku.com
0400624303

KuvaSUPER ENDUROKuva
juhap
Viestit: 981
Liittynyt: Ke Huhti 20, 2011 10:16 pm
Pyörä: SE

Re: KTM 950 SuperEnduro

Viesti Kirjoittaja juhap »

tulipa mieleen... mitehä sais superia madallettua että tuo neito sais ajettua kortin tolla..... .... .... ...

joku 25cm pitäs saada alaspäin jotta yltäis töppönen maahan...

oisko ideoita :)
Avatar
SaPeKa
Viestit: 589
Liittynyt: Ma Touko 31, 2010 11:11 pm
Pyörä: SE
Paikkakunta: Oulun seutu

Re: KTM 950 SuperEnduro

Viesti Kirjoittaja SaPeKa »

Sami
juhap
Viestit: 981
Liittynyt: Ke Huhti 20, 2011 10:16 pm
Pyörä: SE

Re: KTM 950 SuperEnduro

Viesti Kirjoittaja juhap »

SaPeKa kirjoitti:25cm... No tuommoset, klick. :lol: :lol: :lol:
eläpä keljuile...

menee pohjapanssari uusiks... tai sit pitäs kysyy inssiin joku korvaava pyörä :D

jp
Avatar
MArko
Viestit: 164
Liittynyt: Su Touko 29, 2005 11:45 am
Pyörä: SE
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: KTM 950 SuperEnduro

Viesti Kirjoittaja MArko »

Riittäiskö superille vakuumipumppu mikuni jossa tuotto 14l/h ?
skuikka
Viestit: 2249
Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
Pyörä: SE ja Stark
Paikkakunta: Vantaa/Parikkala

Re: KTM 950 SuperEnduro

Viesti Kirjoittaja skuikka »

Ei. Jos laskee 300g/kWh saa semmoisen 30l/h. Saattaa pystyä noin hyvään ominaiskulutukseen, mutta vähän turvamarginaalia on pop.
Minulla taisi olla Mikunin 34l/h pumppu, mutta mittasin siitä muistaakseni 40l/h. Painepulssin otin T-haaralla huohottimesta, se saattoi vaikuttaa tuottoon, kun painevaihtelu on molempiin suuntiin.
Jossain tässä ketjussa on siitä muistaakseni juttua. Vuosi oli -09, syksypuolta tai talvea.
Avatar
Yamato
Viestit: 614
Liittynyt: La Marras 24, 2007 7:59 pm
Pyörä: Hakusessa
Paikkakunta: P-Savo

Re: KTM 950 SuperEnduro

Viesti Kirjoittaja Yamato »

Vieläköhän jatkaisi ajoa tuolla kuvan nokalla, vai pitäisikö vaihtaa uusi?

Kuva
Niamola
Viestit: 496
Liittynyt: Ke Tammi 31, 2007 1:29 pm
Pyörä: 890 Adventure R
Paikkakunta: SASTAMALA
Viesti:

Re: KTM 950 SuperEnduro

Viesti Kirjoittaja Niamola »

Ei tuon takia uutta kannata ostaa, nokkafirmat täyttävät ja hiovat entiselleen halvemmalla. Ja menis se kait noinkin. Vettä öljyn joukossa?
Ura metsässä on kotaristin pikatie, umpihanki ja sänkipelto monikaistainen moottoritie.

p.050nelkolnol8957
Aspe
Viestit: 106
Liittynyt: Ke Touko 09, 2007 8:27 pm
Pyörä: Canyon XC
Paikkakunta: Krefeld

Re: KTM 950 SuperEnduro

Viesti Kirjoittaja Aspe »

Noissa 950n nokka-akseleissa on huono pinnoite. Samalla lailla oli adventuresta varissut pinta nokka kuopilla jo 10tkm kohdilla.
Avatar
Yamato
Viestit: 614
Liittynyt: La Marras 24, 2007 7:59 pm
Pyörä: Hakusessa
Paikkakunta: P-Savo

Re: KTM 950 SuperEnduro

Viesti Kirjoittaja Yamato »

Ei ole ollut vettä seassa ainakaan viimeisten 20 tkm aikana. Mittarissa 40 tkm. En tiedä, miten tuo kuluminen on edennyt, kun en ole aiemmin itse avannut ko. konetta.
Laitoin pakettiin ja tarkastan tilanteen 15 tkm jälkeen.

Tuo kuva valehtelee hieman, ei ole noin pahan näköinen/tuntuinen livenä.
Niamola
Viestit: 496
Liittynyt: Ke Tammi 31, 2007 1:29 pm
Pyörä: 890 Adventure R
Paikkakunta: SASTAMALA
Viesti:

Re: KTM 950 SuperEnduro

Viesti Kirjoittaja Niamola »

Yleensä kielii vedestä öljyn joukossa, vesi kun muuttuu räjähdysaineeksi puristuksessa kun lämpötila on lähelle kiehumispistettä valmiiksi ennen puristusta. Eikä voi yleistää huonoksi nokaksi. Ei ainakaan minulla ole vielä 50tkm aikana naarmuakaan, vaikka on käynyt muutamia kertoja katollaankin heikolla voitelulla.

Ennen kuin kukaan nauraa vesi räjähde jutulle, kyseessä on kavitaatio ja siitä löytyy enemmän googlestakin. Kuitenkin tuosta nokasta voi päätellä että nuo vauriot ovat juuri korkeimman puristus kohdan jälkeen, eli paineen laskiessa syntyneitä. Vesi nimen omaan puristuksesta palautuessaan lähellä kiehumispistettä muuttuu kaasuksi räjähdysmäisesti. En väitä että olisi syy, mutta täsmälleen kavitaatio oireelta tuo näyttää.
Ura metsässä on kotaristin pikatie, umpihanki ja sänkipelto monikaistainen moottoritie.

p.050nelkolnol8957
Avatar
Yamato
Viestit: 614
Liittynyt: La Marras 24, 2007 7:59 pm
Pyörä: Hakusessa
Paikkakunta: P-Savo

Re: KTM 950 SuperEnduro

Viesti Kirjoittaja Yamato »

Ei tuota veden mahdollisuutta voi poiskaan sulkea, kun käytettynä ostetusta pyörästä on kyse.

Kummankin imunokan toisessa nokkaprofiilissa on alkavaa kulumista. Toisessa imunokassa tosin molemmin puolin korkeinta puristuskohtaa.

Ei minunkaan toisessa 60 tkm ajetussa superissa ole mitään kulumisen merkkejä.
Avatar
SaPeKa
Viestit: 589
Liittynyt: Ma Touko 31, 2010 11:11 pm
Pyörä: SE
Paikkakunta: Oulun seutu

Re: KTM 950 SuperEnduro

Viesti Kirjoittaja SaPeKa »

Passaakohan tuollainen bilteman avain etuputkien tulpan avaukseen? Vai olisko parempia vaihtoehtoja (hylsyä)?
http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/M ... 000031912/
Kuva
Sami
kali
Viestit: 28
Liittynyt: Ti Syys 03, 2013 9:05 am
Pyörä: 1290 SA

Re: KTM 950 SuperEnduro

Viesti Kirjoittaja kali »

SaPeKa kirjoitti:Passaakohan tuollainen bilteman avain etuputkien tulpan avaukseen? Vai olisko parempia vaihtoehtoja (hylsyä)?
http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/M ... 000031912/
Itse ostin stormilta tollasen adven etuputkiin.
http://www.storm-motor.fi/tyokalut/erik ... -hondaktm/

kale
Avatar
Yamato
Viestit: 614
Liittynyt: La Marras 24, 2007 7:59 pm
Pyörä: Hakusessa
Paikkakunta: P-Savo

Re: KTM 950 SuperEnduro

Viesti Kirjoittaja Yamato »

Se tulppa lähtee esijännityssäädön ruuvin käännöllä. Eli pyörittää sitä ruuvia auki niin kauan, että säätövara loppuu, jonka jälkeen tulppa lähtee auki.
Kannattaa ensin löysätä yläkolmiosta iskarin kiinnitysruuvit.
Vastaa Viestiin