Mikä matkaenska isolle kuskille ja kaksi päällä ajettavaksi?

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Kunkku
Pyörä: Gessu
Viesti:

Re: Mikä matkaenska isolle kuskille ja kaksi päällä ajettava

Viesti Kirjoittaja Kunkku »

Foorumikirjoituksia voi tulkita niin monella tavalla. Paljonkos se Hemmilän Marko ajoikaan omallaan? Tosin rikki meni sekin. Aika harvassa ovat olleet samanlaiset matkatarinat KTM:llä tehtynä. Tai Triumphilla. Mitä se sitten tarkoittaakaan. Tai ei ehkä mitään?
Kunkusta sanottua:" Tämän tyyppisiä heppuja, jotka ovat omasta mielestään aina oikeassa on foorumit pullollaan. Pitäisi vaan vaieta tuollaiset häiriköt hiljaisiksi mutta kun ei voi."
Pastori
Pyörä: Pyörätön

Viesti Kirjoittaja Pastori »

http://advrider.com/index.php?threads/i ... e.1076612/ Ei kait tuo kotari ihan pommi ole, vai liekkö sattunu vaan hyvä yksilö.
yoohah

Viesti Kirjoittaja yoohah »

juvander kirjoitti:
yoohah kirjoitti:Käsi ylös, kenellä on täysin ongelmaton pyörä, tai kenellä on perälaakeri GS:ssä hajonnut?
Minulla on perän laakeri antautunut GSA:ssa :) ja on noita muutamia tullut vaihdettua muidenkin gessuihin... ja nytkin ei vasen kahvalämppäri toimi... illalla sitä katsomaan mikä on vikana...
Jaa, mulla ei ole kahdessa BMW:ssä perälaakeri antautunut. Mutta yhtä kaikki, sieltä tehtaalta katsottuna noiden ennenaikaisesti vikaantuneiden perien määrä saattaa olla yllättävän pieni (prosentin osia) koskapa mitään isompia teknologiamuutoksia siihen ei ole tehty. Lähinnä tartuin tässä tuohon aikaisempaan heittoon, että BMW:n perissä on ongelmia (=sitä ei sen vuoksi kannata ostaa). Hyvä pyörä, hyvät perät. Monilla omistajilla monia kilometrejä ongelmitta.
juvander
Pyörä: MAN

Viesti Kirjoittaja juvander »

yoohah kirjoitti: Jaa, mulla ei ole kahdessa BMW:ssä perälaakeri antautunut. Mutta yhtä kaikki, sieltä tehtaalta katsottuna noiden ennenaikaisesti vikaantuneiden perien määrä saattaa olla yllättävän pieni (prosentin osia) koskapa mitään isompia teknologiamuutoksia siihen ei ole tehty. Lähinnä tartuin tässä tuohon aikaisempaan heittoon, että BMW:n perissä on ongelmia (=sitä ei sen vuoksi kannata ostaa). Hyvä pyörä, hyvät perät. Monilla omistajilla monia kilometrejä ongelmitta.
Taas menit metsään.

R1200GS:n perän rakenne on muuttunut 2011 (siis näissä öljyjäähyissä) mm. siten, että päälaakerikin ui nykyään öljykylvyssä. Vanhan mallista kestovoidellulla laakerilla varustettua perää ei enää tehtaalta saa mihinkään R1200GS malliin vaan sieltä tulee aina tällainen huohottimella ja öljykylvyllä varustettu malli (huohotin on myöskin lisätty).

Tämä malli _tuntuisi_ olevan kestävämpi ja noita ei vielä ole tullut vastaan josta laakeri olisi antautunut. Omakin uusi perä on nyt 40tkm ajettu (pyörällä nyt yhteensä 120tkm takana) ja perän laakeri on vielä aivan uutta vastaavassa kunnossa ilman mitään havaittavaa välystä. Vanhemmissa se välys ilmestyy sinne jokseenkin heti laakerinvaihdon jälkeen.

Prosentin osista olen myös vahvasti eri mieltä. Jo minä olen noita korjannut useamman kymmentä niin sillä päästään varmasti jo Suomen markkinoilla prosentin tuntumaan. Ja aivan varmasti myös viralliset BMW pajat ovat noita korjanneet toisen mokoman ellei enemmänkin.
https://www.juvander.me/ilpo
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FIN-F-FL-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT
M-MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
Ayrtono
Pyörä: R1200GS Adv.

Viesti Kirjoittaja Ayrtono »

Kunkku kirjoitti:Foorumikirjoituksia voi tulkita niin monella tavalla. Paljonkos se Hemmilän Marko ajoikaan omallaan? Tosin rikki meni sekin. Aika harvassa ovat olleet samanlaiset matkatarinat KTM:llä tehtynä. Tai Triumphilla. Mitä se sitten tarkoittaakaan. Tai ei ehkä mitään?
Onhan niitä, mutta niistä prakaa sitten muut paikat. Kotareista napsuvat rungot (siksi ne onkin tehty normivehkeillä hitsattaviksi, kuulemma) ja ziljoona muuta osaa. Ainakin mitä itse olen nenä foorumeilla niillä matkaavien huonoa onnea seurannut.
Viimeksi muokannut Ayrtono, Ma Elo 17, 2015 5:59 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Eikä saada koskaan tietää rakastiko Hannu piparia vai Kerttua.
Kunkku
Pyörä: Gessu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kunkku »

Perän kestävyydestä jaksetaan jauhaa Gessun ja muidenkin Bemarien kohdalla. Esimerkiksi perän laakerien vaihto ei ole kohtuuton kustannus vaikkapa 50000km kohdalla, jos kestävyys epäilyttää. Näinhän tehdään ketjuvetoisissakin, vaihdetaan osat, kun kulumisen merkkejä näkyy riittävästi. Minulla tulee just satatuhatta täyteen ja ajattelin, että se on sopiva vaihtoväli perän laakereille. Ei sillä perällä ole mikään pakko ajaa niin pitkälle kunnes se hajoaa.
Toki on sitten niitä tapauksia, joissa laakerin tunnit tulevat täyteen liian nopeasti. Onko niitä liian paljon? Minusta ei.
Kunkusta sanottua:" Tämän tyyppisiä heppuja, jotka ovat omasta mielestään aina oikeassa on foorumit pullollaan. Pitäisi vaan vaieta tuollaiset häiriköt hiljaisiksi mutta kun ei voi."
VKO
Pyörä: Suzuki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja VKO »

GS tai Tenere.. Varaderot taitaa olla jo liian iäkkäitä..

Itsellä olisi myynnissä vuoden 2011 1200 tenere, kattavilla varusteilla. Heti valmiina vaikka pitemmälle reissulle ;)

Oma aika ei enää meinaa riittää harrastukselle :(
http://www.ledpolttimot.fi/
-Ledit pyörääsi-
Aspe
Pyörä: Canyon XC

Viesti Kirjoittaja Aspe »

Kannattaa käydä ajamassa kaikki vaihtoehdot ja ostaa se mikä sillä hetkellä tuntuu parhaalta. Foorumeita selaamalla kaikissa on jotain vialla ja ainahan pyörä jostakin kohtaa ensimmäisenä hajoaa, toisilla kuskeilla aikaisemmin, toisilla myöhemmin :D

Eniten itseä huolestuttaa sähköviat, koska niiden ennakointi on hankalampaa ja niitä voi tulla merkistä riippumatta. Ja tuollainen vika on reissussa hankala korjata.
Laakerit ja vesipumput yms. on helppo ja melko halpa vaihtaa jo ennakkoon.

Uusissa malleissa vain hirvittää kun vaikuttaa että perushuollossa vaihdetaan puoli moottoria, vaihdelaatikko tai muuta vastaavaa halpaa... :lol:
GSR600
Pyörä: BMW R 1200 GSA LC

Viesti Kirjoittaja GSR600 »

Toistaiseksi on selviydytty vielä ilman vikoja, bensa anturin liuska, perän laakeri ja akku edelleen alkuperäiset. Tosin kilsojakin vasta 60 tkm.
yoohah

juvander kirjoitti:
yoohah kirjoitti: Jaa, mulla ei ole kahdessa BMW:ssä perälaakeri antautunut. Mutta yhtä kaikki, sieltä tehtaalta katsottuna noiden ennenaikaisesti vikaantuneiden perien määrä saattaa olla yllättävän pieni (prosentin osia) koskapa mitään isompia teknologiamuutoksia siihen ei ole tehty. Lähinnä tartuin tässä tuohon aikaisempaan heittoon, että BMW:n perissä on ongelmia (=sitä ei sen vuoksi kannata ostaa). Hyvä pyörä, hyvät perät. Monilla omistajilla monia kilometrejä ongelmitta.
Taas menit metsään.

R1200GS:n perän rakenne on muuttunut 2011 (siis näissä öljyjäähyissä) mm. siten, että päälaakerikin ui nykyään öljykylvyssä. Vanhan mallista kestovoidellulla laakerilla varustettua perää ei enää tehtaalta saa mihinkään R1200GS malliin vaan sieltä tulee aina tällainen huohottimella ja öljykylvyllä varustettu malli (huohotin on myöskin lisätty).

Tämä malli _tuntuisi_ olevan kestävämpi ja noita ei vielä ole tullut vastaan josta laakeri olisi antautunut. Omakin uusi perä on nyt 40tkm ajettu (pyörällä nyt yhteensä 120tkm takana) ja perän laakeri on vielä aivan uutta vastaavassa kunnossa ilman mitään havaittavaa välystä. Vanhemmissa se välys ilmestyy sinne jokseenkin heti laakerinvaihdon jälkeen.

Prosentin osista olen myös vahvasti eri mieltä. Jo minä olen noita korjannut useamman kymmentä niin sillä päästään varmasti jo Suomen markkinoilla prosentin tuntumaan. Ja aivan varmasti myös viralliset BMW pajat ovat noita korjanneet toisen mokoman ellei enemmänkin.
No se mitä olet korjannut ja mitä maailmalla on korjattu vs. mitä on myyty jää, oli prosentin osia tai ei, meiltä ikuiseksi arvoitukseksi. Sen lukeman tietää jollain tarkkuudella vain BMW itse, joka ei tietenkään pysty autotallikorjauksia tietämään. 1200GS/A:ta myydään kuitenkin 20-30 tuhatta kpl /vuosi, joten pari prosenttia tekee jo 200-300. Onko se iso luku vai ei, en tiedä. Omalta osaltani päätän tästä perästä jaakaamisen tähän, palaan asiaan jos omastani se joskus hajoaa. BTW aion sen kuitenkin uusia jossain vaiheessa, niinhän niitä ketjuvetoistenkin osia vaihdellaan kun ne kuluu. Eli BMW:n perä on ihan normaali mekaaninen juttu.
yoohah

juvander kirjoitti:
Taas menit metsään.

No se mitä olet korjannut ja mitä maailmalla on korjattu vs. mitä on myyty jää, oli prosentin osia tai ei, meiltä ikuiseksi arvoitukseksi. Sen lukeman tietää jollain tarkkuudella vain BMW itse, joka ei tietenkään pysty autotallikorjauksia tietämään. 1200GS/A:ta myydään kuitenkin 20-30 tuhatta kpl /vuosi, joten pari prosenttia tekee jo 200-300. Onko se iso luku vai ei, en tiedä. Omalta osaltani päätän tästä perästä jaakaamisen tähän, palaan asiaan jos omastani se joskus hajoaa. BTW aion sen kuitenkin uusia jossain vaiheessa, niinhän niitä ketjuvetoistenkin osia vaihdellaan kun ne kuluu. Eli BMW:n perä on ihan normaali mekaaninen juttu.
AnssiS
Pyörä: 1150GS

Viesti Kirjoittaja AnssiS »

Eräällä reissulla ajokaverin K-bemarin perälaakeri hajosi kun mittarissa oli 130 tkm. Osat maksoi muistaakseni 170 € (Norjassa) ja työarvio oli 3-4 h merkkiliikkeessä. Kyllä tuohon kilometrimäärään saa jokuset ketjut ja rattaat, kymmeniä purkkeja ketjurasvaa ja muutamat pyöränlaakerit laittaa ketjuvetoiseenkin.
Timo Tasakaasu
Pyörä: 1190Adv, 660SMC

Viesti Kirjoittaja Timo Tasakaasu »

AnssiS kirjoitti:Eräällä reissulla ajokaverin K-bemarin perälaakeri hajosi kun mittarissa oli 130 tkm. Osat maksoi muistaakseni 170 € (Norjassa) ja työarvio oli 3-4 h merkkiliikkeessä. Kyllä tuohon kilometrimäärään saa jokuset ketjut ja rattaat, kymmeniä purkkeja ketjurasvaa ja muutamat pyöränlaakerit laittaa ketjuvetoiseenkin.
Meneehän noita. Peräremonttia on tehty ihan kaveripiirissäkin tänä vuonna. Aikoinaan Islanninreissuun mennessä yksi pariskunta tuli kävellen laivaan, kun perä oli lauennut 30tkm ajettuna, ratsu jäi Norjaan. Vuokrasivat sitten perillä auton. Me oltiin muuten TA:lla, joka olisi päässyt vaikka ravintolaan ikänsä puolesta. Hyvin kesti koko reissun.
Ajonestoantennien jälkeen BMW:n epidemiana on ollut ainakin katkaisijoiden hajoaminen. Duunikaverin S1000R:n ja GS:n katkaisijat ovat molemmat hajonneet ja Gessusta jo kahteenkin kertaan kahdessa vuodessa. Ikävimpänä häviää vilkut.
Jos pyörästä maksaa ylihintaa, niin ei niistä vioista täällä kehtaa huudella. Ja käyttöä on niin kovin erilaista. Kyllähän touringia kestää mikä vaan 200tkm. Miten maamoottori mahtaa suossa huudatusta kestää tuon matkan.
Jos joku ottaa tämän trolliksi, niin sellaiseksi se on tarkoitettukin. Keneen osui, vetäkää herneet syvälle. Trolli taitaa olla koko ketjun tarkoitus. Ei aloittaja ainakaan yksityisviestejään lue.
Ketjuöljyn tärkein tehtävä ei ole takavanteen puhtaanapito
Vastaa Viestiin