KTM 690 Enduro (/R)
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
-
uti
- Pyörä: Honda CB 500XA ja MONKEY 125
Re: KTM 690 Enduro (/R)
"Peilien kanssa ei kannata kovin paljoa jumpata, KTM:llä löytyy pyöreät peilit taitettavalla varrella jotka kestää ja toimii eikä värise niin paljoa: http://www.motokeidas.com/shop/tuotteet ... ABLE-SC-02"
Toihan on sama peili, mutta ktm lisällä : http://www.allrightshop.fi/index.php?to ... te=1820FAR h.13e
peilit: http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=357336
Toihan on sama peili, mutta ktm lisällä : http://www.allrightshop.fi/index.php?to ... te=1820FAR h.13e
peilit: http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=357336
-
Koheltaja
- Pyörä: pyörätön
Oolraitin peilit tarvii adapterit sopiakseen KTM:ään kun kierre on eri, muuten on samat FAR peilit.
Kylätason kurapyöräilijä.
-
holley
- Pyörä: KTM690,ex: XT600K,Bandit Scrambler1200
Joo, jotain tässä on, rengas on nyt "hyvä", koska nythän se viimeistään tuntui ihan "tutulta" taas koko pyörä. Osittain sateiden muuttamat tiet = liekö pehmeämpi tiepohja ja jopa sekin tuli mieleen, että kurveissa kaasunkäytössä voi olla eroa, jos ajattelen, että pyörä nuljuaa ja ajan varovaisesti vs. ajan niin kuin ennenkin ja reilusti hanaa joka kurvissa, niin se menee just nätisti. Jossain Bike-vertailussahan ne puhuivat, että vaatisi reippaan ajotyylin. En sinänsä ole aiemmin kiinnittänyt tällaiseen mitään huomioita, sillä minusta melkein kaikki soralla ajettavat laitteet tarvitsevat aina "reippaan ajotyylin" eikö totta?
Kiitos peilivinkeistä, ostoslistalle mennee.
Kiitos peilivinkeistä, ostoslistalle mennee.
Viimeinkin sain takuusta uuden jakkaran niin ei tartte niitten kumituttien paikkoja niin ihmetellä. Saapi nähdä miten käy haljenneen käsisuojan ja rikkoontuneen peilin kanssa.
10k huolto olis kohta edessä ja tuli kyseltyä hintoja tänään tuolle huollolle. Taas vaihteeksi pääsen toteamaan, että millä ihmeellä Bike Worldissa on yli kuukauden jonot noilla hinnoilla? Siellä oli kyseisen huollon listahinta rapea 484€ ja Racingbikesidecarissa 310€. Toi on mun mielestä aivan käsittämätön hintaero. Taas tulin siihen tulokseen, että en viitsi edes muualta kysellä kun tuo hyväksi havaittu lafka sen mun mielestä hyvään hintaan sen tekee.
Mites muuten muilla vaihteisto toimii, potkiiko se varpaille vaihtaessa? Oon huomannut, että ykköselle vaihtaessa rosahtaa/paukahtaa joka kerta todella ikävästi ja äänekkäästi sekä aina silloin tällöin vaihteita vaihtaessa potkii varpaille. Käytän kytkintä aina vaihtaessa. Öljynvaihtoja on takana nyt varmaan 5 ja joka kerta on sihdeissä ollut mun mielestä aika paljon metallisilppua. Öljynsuodattimetkin oon varmuuden varalta vaihtanut jo muutaman kerran. Onko nämä ihan normaaleja ominaisuuksia?
Mites muuten muilla vaihteisto toimii, potkiiko se varpaille vaihtaessa? Oon huomannut, että ykköselle vaihtaessa rosahtaa/paukahtaa joka kerta todella ikävästi ja äänekkäästi sekä aina silloin tällöin vaihteita vaihtaessa potkii varpaille. Käytän kytkintä aina vaihtaessa. Öljynvaihtoja on takana nyt varmaan 5 ja joka kerta on sihdeissä ollut mun mielestä aika paljon metallisilppua. Öljynsuodattimetkin oon varmuuden varalta vaihtanut jo muutaman kerran. Onko nämä ihan normaaleja ominaisuuksia?
- bisti
- Pyörä: KTM 350 EXC-F 2021
Kyllä itsellä potkii välillä varpaille, ei kuitenkaan aina, huomaa varsinkin jos ajelee "katukengillä". Lisäksi edelleenkin heittelee välivapaita aika iloisesti etenkin 5-6 välillä.Kylänmies kirjoitti:10k huolto olis kohta edessä ja tuli kyseltyä hintoja tänään tuolle huollolle. Taas vaihteeksi pääsen toteamaan, että millä ihmeellä Bike Worldissa on yli kuukauden jonot noilla hinnoilla? Siellä oli kyseisen huollon listahinta rapea 484€ ja Racingbikesidecarissa 310€. Toi on mun mielestä aivan käsittämätön hintaero. Taas tulin siihen tulokseen, että en viitsi edes muualta kysellä kun tuo hyväksi havaittu lafka sen mun mielestä hyvään hintaan sen tekee.
Joskus tuntuu, ettei minulla ole mitään järkevää sanottavaa, mutta sanon siltikin aina jotain...
KTM 350 EXC-F -21
KTM 250 EXC Six Days -17 (ex)
KTM 350 EXC-F Six Days -15 (ex)
KTM 690 Enduro R -13 (ex)
Yamaha XT660Z Ténéré -09 (ex)
Yamaha DT125R -92 (ex)
KTM 350 EXC-F -21
Yamaha DT125R -92 (ex)
Ok, toi oli huojentavaa kuulla. Mulla on mopo muuttunut semmoseksi helistimeksi, että 4k-5k kiekoilla ei prkl pysty ilman tulppia ajamaan. Siitä johtuen on viime aikoina ollut normaalia neuroottisempi kaikkien ominaisuuksien kanssa. Kuullostaa siltä kuin koko etupään kaikki ruuvit olis irtoomassa ja koneessa olis kilo hiekkaa öljyjen tilalla.bisti kirjoitti: Kyllä itsellä potkii välillä varpaille, ei kuitenkaan aina, huomaa varsinkin jos ajelee "katukengillä". Lisäksi edelleenkin heittelee välivapaita aika iloisesti etenkin 5-6 välillä.
-
Koheltaja
Ajokenkien vaihdon jälkeen on tullut enemmän ongelmia vaihtojen kanssa, jalan liikeradan sopeutus on vielä kesken
1-4 ei ole mitään ongelmaa kuin satunnaisesti huolimattoman vaihdon takia. 4-5-6 tulee välivapaita todella satunnaiseti ja noiden vaihteiden välillä on pieni pykälä, joka on ollut kaikissa 690:ssä mitä olen ajanut.
Pari viikkoa sitten viahdoin öljyt ja suodattimet 6000km kohdalla ja sihdit oli puhtaat ilman metallihilettä.
Vähän samansuuntaiset vastaukset tuli samoista paikoista huollon hintoja kysyttäessä. Vien pyörän jatkossa mielummin jonnekkin muualle kun kiireiseen "teolliseen liukuhihna" huoltoon, melkoisella varmuudella Racing Bikeen koska silloin tietää kuka pyörän huoltaa. Huolto pitää mun mielestä olla asiakasläheinen eikä kylmästi avaimet tiskille ja rahat pois periaatteella. Vaikka huollon jampoille ei makseta jutustelusta niin mä tykkään kun muutama sana vaihdetaan pyörästä huoltohemmon kanssa ja sama hemmo hoitaa jokaisen huollon. Näin se pitää homman olla ilman teollista liukuhihna meininkiä missä ainoa merkitys on paljonko tehdään tulosta osakkeen omistajille.
1-4 ei ole mitään ongelmaa kuin satunnaisesti huolimattoman vaihdon takia. 4-5-6 tulee välivapaita todella satunnaiseti ja noiden vaihteiden välillä on pieni pykälä, joka on ollut kaikissa 690:ssä mitä olen ajanut.
Pari viikkoa sitten viahdoin öljyt ja suodattimet 6000km kohdalla ja sihdit oli puhtaat ilman metallihilettä.
Vähän samansuuntaiset vastaukset tuli samoista paikoista huollon hintoja kysyttäessä. Vien pyörän jatkossa mielummin jonnekkin muualle kun kiireiseen "teolliseen liukuhihna" huoltoon, melkoisella varmuudella Racing Bikeen koska silloin tietää kuka pyörän huoltaa. Huolto pitää mun mielestä olla asiakasläheinen eikä kylmästi avaimet tiskille ja rahat pois periaatteella. Vaikka huollon jampoille ei makseta jutustelusta niin mä tykkään kun muutama sana vaihdetaan pyörästä huoltohemmon kanssa ja sama hemmo hoitaa jokaisen huollon. Näin se pitää homman olla ilman teollista liukuhihna meininkiä missä ainoa merkitys on paljonko tehdään tulosta osakkeen omistajille.
- Pete K2
- Pyörä: KTM 1190 Adv R
- Viesti:
Tai sitten hakee 70 eurolla öljyt+suodattimet ja tekee huollon 3h:iin itse. Tietää ainakin, että on kunnolla tehty (viimeksi oli edelliseltä jäänyt ilmanputsarin kumikurkun klemmari kiristämättä) ja voi samalla silmäillä mahdolliset sähköjohtojen kulumisvauriot ym.Kylänmies kirjoitti:10k huolto olis kohta edessä ja tuli kyseltyä hintoja tänään tuolle huollolle. Taas vaihteeksi pääsen toteamaan, että millä ihmeellä Bike Worldissa on yli kuukauden jonot noilla hinnoilla? Siellä oli kyseisen huollon listahinta rapea 484€ ja Racingbikesidecarissa 310€. Toi on mun mielestä aivan käsittämätön hintaero. Taas tulin siihen tulokseen, että en viitsi edes muualta kysellä kun tuo hyväksi havaittu lafka sen mun mielestä hyvään hintaan sen tekee.
ex. KTM 690 Enduro R, Yamaha YZF 250 Enduro, KTM 400 EXC, Yamaha WR 250 2-t, Yamaha IT 250, KTM 125 GS
-
Koheltaja
Kylänmiehellä on vielä takuu pyörässään joten varmaan siksi kiikuttaa pyörän huoltoon eikä tee itse 
- antti_p
- Pyörä: Hypermotard 1100,CRF300L, 701 Enduro
Tiistaina olisi tarkoitus lähteä hakemaan Enduroa kotiin eli vuosimallia 2008.
Bensapumppua ei ole tuohon vaihettua eli onko siihen fiksuin laitta bensaletkuun ylimääräinen polttoainesuodatin? Mitäs muita niksejä kannattaa tehdä jos ei ole ennestään? Pyörää odottelen kuumeisesti vaikka ei ole vielä itsellä
Bensapumppua ei ole tuohon vaihettua eli onko siihen fiksuin laitta bensaletkuun ylimääräinen polttoainesuodatin? Mitäs muita niksejä kannattaa tehdä jos ei ole ennestään? Pyörää odottelen kuumeisesti vaikka ei ole vielä itsellä
Tässä muutama päivitystä kaipaava kohde, jos ei ole jo tehty.antti_p kirjoitti:Tiistaina olisi tarkoitus lähteä hakemaan Enduroa kotiin eli vuosimallia 2008.
- tarkista että bensaletku ei hankaa pultinpäähän penkin alla
- pultit pois syylärien yläkiinnikkeistä ja nippusiteet tilalle
- takavilkut ja kilpi kiinni takalokariin
- 2-3 vaihteen rajoitin pois (ohjeet googlella)
- vakio vaimennin pois ja Wings tai Acra kiinni
- uusi softa sisään TuneEculla (kaapeli on helppo tehdä itse ODB-USB piuhasta)
- tankoon korotuspalat ja madalletut jalkatapit(motobau)
- välitykset pienemmäksi
^ Tuossa tulikin kattava lista.
Vielä kun kollaa johtosarjan ja lisäeristelee tarvittaessa & tsekkaa ettei tankin alapultissa/puslassa ole klappia niin kyllä kelpaa
Vielä kun kollaa johtosarjan ja lisäeristelee tarvittaessa & tsekkaa ettei tankin alapultissa/puslassa ole klappia niin kyllä kelpaa
Kuinkas tarpeellinen tämä on? Mulle ainakin jäänyt lukemani perusteella semmoinen kuva, että mitään eroa ei huomaa tuon operaation jälkeen. Oonko nyt ymmärtänyt jotain väärin?excDude kirjoitti: - 2-3 vaihteen rajoitin pois (ohjeet googlella)
- bisti
- Pyörä: KTM 350 EXC-F 2021
Tuota ei käsittääkseni -12 vuosimalleista eteenpäin ole.Kylänmies kirjoitti:Kuinkas tarpeellinen tämä on? Mulle ainakin jäänyt lukemani perusteella semmoinen kuva, että mitään eroa ei huomaa tuon operaation jälkeen. Oonko nyt ymmärtänyt jotain väärin?excDude kirjoitti: - 2-3 vaihteen rajoitin pois (ohjeet googlella)
Joskus tuntuu, ettei minulla ole mitään järkevää sanottavaa, mutta sanon siltikin aina jotain...
KTM 350 EXC-F -21
Yamaha DT125R -92 (ex)
KTM 350 EXC-F -21
Yamaha DT125R -92 (ex)