Altan postitieltä.
Ojan ylitys vauhdilla.
Lammen ylitys.
Hauskaa hiekkakuopassa.
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
LumiL kirjoitti:Terve.
Ois myynnissä Kev-mod, DNA-ilmaputsarinkaulus, karvan verran alle 2 tkm ajettu DNA filtteri ja filtterin putsaussarja (avaamaton).
Koko hoito 100 euroa.
kenobiitti kirjoitti:
Mikä on paras AFR?
13,2 vai joku muu
Ja kannattaako pitää sama koko kierrosalueella vai laittaa kevyempää seoista "cruise rangelle" kuten Dynojet suosittelee.
MItä siis target AFR:ksi suosittelee ne, jotka tietää mikä on Tenerelle parhaaksi?
Onko toi 4000-5000 välinen 13,7 kokemukseen perustuva vai hyvällä tuurilla laitettu arvo?Roiske kirjoitti: En nyt enää muista kovin tarkkaan, mutta oisko mulla ollu 4000-5000rpm välillä 13,7 ja muuten 13,2.
Pieni kummallisuus oli se että pyörä meni hyvin säätöihin autotunella, mutta kun sen poistin, niin joutui manuaalisesti lisäämään keittoa ihan pintakaasulle, kun alkoi soutamaan kylänopeudessa ja kuulosti välillä paukkuvan putkessa myös ajaessa. Isommalla kaasulla toimi ja veti ihan normaalisti.
Juuri kävin vetämässä pienen säätölenkin.Roiske kirjoitti:Se on toinen juttu riittääkö pintakaasulle tuo 13.2 vai kannattaako laittaa rikkaammalle jo targettiin, mulla kuitenkin toimi pintakaasu ihan normaalisti niin kauan kuin autotune oli paikallaan ja kun sen otti pois, niin samantien kävi pintakaasu laihalla. Tietysti jos ei halua säätää pintakaasua ollenkaan, niin tuo katkaisija voisi olla ihan kätevä. Cruising range laitetaan laihemmalle, koska säästöä ja toimintasädettä tulee lisää, kun menee vähemmän bensaa, mutta se on makuasia kuka tekee mitenkin.
Yksi teoria on, kun lambda oli mulla poistettuna ilman eliminaattoria, jolloin ecu ei saa mitään tietoa lambdalta päin. Orkkis ecuun ilmeisesti jää omia korjauskertoimia lambdan ollessa käytössä, niinkuin autojenkin ruiskuissa. Eliminaattorin tarkoitus on käsittääkseni tasaisen vastuksen avulla säätää nämä ecun omat korjaukset tappiinsa, jolloin saadaan yksi muuttuja välistä pois ja säädöt pysyy. Se vaan tuli mieleen, että jos ecun korjauskertoimia ei manipuloida mitenkään eikä lambdalta tule mitään tietoa eculle, niin alkaako nämä korjaimet nollautua esim. tietyn ajan kuluessa. Tämä saattaisi selittää senkin, että kesällä autotunella ajetut säädöt ei enää syksyllä penkissä käydessä olleetkaan ihan kohdallaan.
Jos olen oikein tulkinnut niin vikakoodi olisi no:31 eliQille kirjoitti:Terveeks kaikille.
Nyt tässä toisessa viestissä paljastetaan heti oma typeryys ja udellaan, että mitähän hittoa meni vikaan. Toimenpidehän on yksinkertainen ja itse asennuksessa ei ollut ihmeempiä ongelmia. Löin pyörän tulille ja huomasin moottorin varoitusvalon tuijottavan syyttävästi keltaisella silmällään. Kun virrat laittaa päälle, niin valo vilkkuu hitaasti kolme kertaa ja kerran nopeasti. Käynnissä ollessa valo palaa yhtäjaksoisesti.
- Q -
No niin… Tänään nappasin Kewin + vapaasuotimen pois toiveena palauttaa tilanne ennalleen ja päästä huomenna aamulla rauhallisin mielin matkaan. Onnistuinkin - melkein. Vakiokamat on kiinni ja varoitusvalo killittää yhä.Jos olen oikein tulkinnut niin vikakoodi olisi no:31 eli
"oxygen sensor detects continuously lean air/fuel ratio. engine will run"
ja syitä edelliseen
low fuel pressure
clogged injector
faulty wiring or wiring connector
damaged or improperly installed sensor
faulty ecu
Laitoitko KEW:in oikeaan piuhaan tai onko syynä huono liitos ?
Edit: Onneks olkoon valinnastasi vaikka alku näyttääkin kiviseltä
Eikös Kewillä juuri säädellä tuota seosta hämäämällä ilmalämpöanturia? Kokeilin eilen vian ilmaannuttua säädellä Kewiä ja ainakaan sillä ei mitään muutosta saanut aikaan. Moottori toimii - kyllä, mutta onko kuinka turmiollista jatkaa ajelua? Tulppa ei ainakaan tykkää.oxygen sensor detects continuously lean air/fuel ratio. engine will run
Eli siis suutin tukossa? Voiko tällanen vika ilmaantua tekemäni toimenpiteen aikana? Tai siis kuinka todennäköistä se on?clogged injector
Tähän kyllä uskallan sanoa, että liitokset olivat pieteetillä tehdyt, sillä en tehnyt niitä itse. Tinattiin, sukitettiin ja teipattiinkin. Oikeisiin piuhoihin meni kiinni - se tuli useaan otteeseen varmistettua.faulty wiring or wiring connector
Voiko anturin viallisuuden todeta mitenkään muuten, kuin vaihtamalla sen uuteen? Ja voiko sen asentaa jotenkin väärin? Sehän kliksahtaa siihen "tuttiin" vain yksinpäin ja sitten tökkäistään ilmansuodatinkotelon seinässä olevaan reikään anturoimaan.damaged or improperly installed sensor
Voiko ecun viallisuuden todeta mitenkään muuten, kuin vaihtamalla sen uuteen?faulty ecu
Onko KEW ehjä ? Sen viallisuus selittäisi nämä kaksi vikamahdollisuutta ? Yleismittarilla selviää KEW:in kunto.Qille kirjoitti:Tähän kyllä uskallan sanoa, että liitokset olivat pieteetillä tehdyt, sillä en tehnyt niitä itse. Tinattiin, sukitettiin ja teipattiinkin. Oikeisiin piuhoihin meni kiinni - se tuli useaan otteeseen varmistettua.faulty wiring or wiring connector
Voiko anturin viallisuuden todeta mitenkään muuten, kuin vaihtamalla sen uuteen? Ja voiko sen asentaa jotenkin väärin? Sehän kliksahtaa siihen "tuttiin" vain yksinpäin ja sitten tökkäistään ilmansuodatinkotelon seinässä olevaan reikään anturoimaan.damaged or improperly installed sensor
- Q -