Minkälainen mopedi sitä oikeen kannattaisi ostaa?
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
-
jarno78
- Pyörä: kawasaakeli kle ja Suzuki DR 125
Re: Minkälainen mopedi sitä oikeen kannattaisi ostaa?
Tuossa kotkassa riittäis iloa pitkäksi aikaa 
Yksinäinen Susi
-
Syke
- Pyörä: Ktm380, Yamaha Wr250f, Kona
Mullekkin voi tuoda tälläisen, eikä tarvi olla läpinäkyvää tankkiakaaneero1989 kirjoitti:Minkämoinen? -11-> mallinen, semmosella läpinäkyvällä tankilla ja alle 120h ajettuna, n 4000€ hintaan(valkokilpisenä), yksi sellainen kiitos ! Voin hakea huomenna ja maksan tilille suoraan verkkopankilla, kun olen tarkastanut tuotteen!
Braa-aab!
-
eero1989
- Pyörä: Purettuna leikkimökin takana
ostaa räpsäytin nyt kokeeksi 690R -12 ,, sillä ei tällä mun "pyllyllä" hypitä tasamaa hyppyjä eikä mennä puuhun,, jos nyt ainaski joka sunnuntai kävis ulkoiluttamassa...
-
hmrman
- Pyörä: SE ST HDRK SWM
Onnex olkoon
Varmasti hauska pyörä 
Konsteja ois kun vaan ois vastoinkäymisiä.....
-
eero1989
nyt voin sanoa jo vähän kurvanneena että,, exc:tä /freerideä kaipaa aika vähän,, tietty kevyempi ja kestävempi tuo 690 sais olla,, varmaan kohta tulee hankittua kolmas tai siis oikeestaan neljäs ktm(samaan aikaan),, kunhan saavat 2t freeriden iskuun/ myyntiin/toimitukseen ,, ans kattoo ny..
nyt kun RC8 on lipattu ekan kerran ja alastarolla käyty kaks kertaa voin suositella lämpimästi kaikille sellaisenkin ostoa,,
kunhan on sellainen nahkapuku joka kestää konttausta
on muuten uskomattoman kevyt fiilis kun luistaa 160km/h perseellään asvaltilla, suosittelen sitäkin
(tietty sen murhe näytelmän katselu kun pyörä luistaa kyljellään edellä ja kipinöi,, ei ole lasten katteltavaa
)
nyt kun RC8 on lipattu ekan kerran ja alastarolla käyty kaks kertaa voin suositella lämpimästi kaikille sellaisenkin ostoa,,
kunhan on sellainen nahkapuku joka kestää konttausta
on muuten uskomattoman kevyt fiilis kun luistaa 160km/h perseellään asvaltilla, suosittelen sitäkin
(tietty sen murhe näytelmän katselu kun pyörä luistaa kyljellään edellä ja kipinöi,, ei ole lasten katteltavaa
-
bjusmsix
- Pyörä: Kawasaki KMX 125 '95
Mitäs budjettiluokan mopoa suosittelisitte? Olen siis 16v piikkikuski, jolle ei enää pikkinen riitä. Mulla on siis katukäytössä tollanen Kawan KMX jolla myös enduroa ajan.
Sitten kävin isojen poikien mukana ajamassa kunnon enduroa, pyöränä oli GG EC 200, ja sielä tajusin että kun alan päästä isommalle tasolle niin nykyinen Kawa ei enää täytä vaatimuksia kun siirrytään asfaltilta pois. Peltoratakin innostaa, eikä sinne riittänyt teho ollenkaan.
Olen siis päässyt ajamaan peltoradalla 250cc Suzuki RM:ää (2t) ja Honda CR 450 nelaripyörää. Noista parhaiten käsiin istu toi honda (olen siis lähes 2 metrinen) mutta se voi olla turhan kallis pyörä. Toi Suzuki sitten oli taas ihan liian äkänen mettään (kyllä sen pyörän omistaja sillä pääsi, mutta vähän helpompi pyörä sais olla alkuun) Se GG taas tuntu vähän laiskalta, ei se nostanut keulaakaan järin nopeasti minkä takia meinasin heittää lipat ku eturengas tippu ojaan(
). KX on varmaan RäMän tapaan yläkiertonen ja terävä laite ajaa? Sitten taas luin että 250 GasGas EC olisi hieman laiska.
Eli mikä olisi hyvä? Halvalla pitäisi saada hyvää ja tehokasta (siis sellasta millä oikeesti pääsee), tarkkaa hintaa ei ole antaa, vaan haluan hyvän hinta/laatu-suhteen. Nelari olisi varmasti kivempi, siis jos kuutioita olisi se 450 mutta ne taitaa olla liian hintavia. Pyörän hankinta on ensi kevään juttuja, mutta mulla on tapana tutkia asiat perin pohjin hyvissäajoin. Ihan sillä ettei tule sutta ostettua.
-Juho
Sitten kävin isojen poikien mukana ajamassa kunnon enduroa, pyöränä oli GG EC 200, ja sielä tajusin että kun alan päästä isommalle tasolle niin nykyinen Kawa ei enää täytä vaatimuksia kun siirrytään asfaltilta pois. Peltoratakin innostaa, eikä sinne riittänyt teho ollenkaan.
Olen siis päässyt ajamaan peltoradalla 250cc Suzuki RM:ää (2t) ja Honda CR 450 nelaripyörää. Noista parhaiten käsiin istu toi honda (olen siis lähes 2 metrinen) mutta se voi olla turhan kallis pyörä. Toi Suzuki sitten oli taas ihan liian äkänen mettään (kyllä sen pyörän omistaja sillä pääsi, mutta vähän helpompi pyörä sais olla alkuun) Se GG taas tuntu vähän laiskalta, ei se nostanut keulaakaan järin nopeasti minkä takia meinasin heittää lipat ku eturengas tippu ojaan(
Eli mikä olisi hyvä? Halvalla pitäisi saada hyvää ja tehokasta (siis sellasta millä oikeesti pääsee), tarkkaa hintaa ei ole antaa, vaan haluan hyvän hinta/laatu-suhteen. Nelari olisi varmasti kivempi, siis jos kuutioita olisi se 450 mutta ne taitaa olla liian hintavia. Pyörän hankinta on ensi kevään juttuja, mutta mulla on tapana tutkia asiat perin pohjin hyvissäajoin. Ihan sillä ettei tule sutta ostettua.
-Juho
-
eero1989
uskoisin että paras/nopein pyörä mettään olis miltei kaikille piikkinen/puolikas exc,,pyörän iän mukaan sitten budjettiin sopiva,, 
-
bjusmsix
Eimut mä oon lajissa kun lajissa sillä kannalla että sen pitää olla pääasiassa hauskaa, ja teho olisi sitä hauskaa
Eli siis tehoa vaatis, melko paljon muttei järin terävänä tehopiikkinä vaan laajemmalla skaalalla. Ja piikillä tullu välillä kovissa paikoissa väännön puutetta, siitä pitäisi päästä eroon. Ja siis kuten sanoin niin se Gas Gas 200 tuntu jo laiskalta
Exc on kyllä kompakti pärrä, siitä ei pääse mihinkään. 
Unohda se tehon tavoittelu jo heti alkuunsa. Ihan oikeasti.
Jos ajamaan haluaa oppia niin mitä pienempi sen parempi, isoilla pyssyillä ei opi sen voin kokemuksesta sanoa. Lisäksi se on tavattoman kallista ja muutenkin järjetöntä koska näistä peleistä ei "riittävästi" tehoa saa koskaan eikä todellisuudessa vauhti ei lisäänny tippaakaan. Paras hinta-laatu-tehosuhde lienee siinä 250-300 kaksitahtisissa, mutta kaksitahtiset ovat sen verran oikukkaita ettei niistä samanlaista potkua ikinä saa kuin nelareista. Toisaalta mikä tahansa kilpavehje tarjoaa kyllä suorituskykyä tasan niin paljon kuin sitä kehtaa pyytää kunhan sen tekee oikeassa paikassa. Sanoisin että jos ole budjettivehjettä etsimässä, osta korkeintaan vuoden pari vanha niin pääset halvimmalla
Jos ajamaan haluaa oppia niin mitä pienempi sen parempi, isoilla pyssyillä ei opi sen voin kokemuksesta sanoa. Lisäksi se on tavattoman kallista ja muutenkin järjetöntä koska näistä peleistä ei "riittävästi" tehoa saa koskaan eikä todellisuudessa vauhti ei lisäänny tippaakaan. Paras hinta-laatu-tehosuhde lienee siinä 250-300 kaksitahtisissa, mutta kaksitahtiset ovat sen verran oikukkaita ettei niistä samanlaista potkua ikinä saa kuin nelareista. Toisaalta mikä tahansa kilpavehje tarjoaa kyllä suorituskykyä tasan niin paljon kuin sitä kehtaa pyytää kunhan sen tekee oikeassa paikassa. Sanoisin että jos ole budjettivehjettä etsimässä, osta korkeintaan vuoden pari vanha niin pääset halvimmalla
-
Koheltaja
- Pyörä: pyörätön
Pistät sen KMX:än myyntiin ja laitat alle piikkisen EXC, WR tai vastaavan kisapyörän. Silloin saat samalla pyörällä ajettua kaikki ajot etkä ole kahden pyörän "loukussa". Kyllä ne vie kuskia enskahommissa aika hyvin ja niillä on hyvä hieroa ajotaitoja ennen ison pyssyn ostamista. Ojien yli keuliminen on enemmän tekniikka, kuin teholaji, kuten enskailu yleensäkkin. Liika teho ei tee muuta kun repii ranteita ja väsyttää kuskin, siinä vaiheessa ne laiskemmilla mopoilla ajavat menee ohi vasemmalta ja oikeelta 
Ja tervetuloa foorumille
Ja tervetuloa foorumille
Kylätason kurapyöräilijä.
-
bjusmsix
Nojoo, siis tehossa oli kivaa mm se ettei tarvinut kokoajan ränkätä vaihteita yms. Piikkinen exc kulkee hyvin ja on helppo ajaa, mutta se ei tuntunut yhtä kivalta kuin isompi. Eli siis joku 250cc 2t enduro olisi haussa, tai isompi nelari. Haluaisin vaan löytää alustaltaa hyvän ajettavan.
Kotaria en pääpyöräksi hanki, koska ajan paljon muutakin ajoa joten tunnit menisi hukkaan.
Voi kuulostaa teistä oudolta tällanen "pakko saada piikkiä isompi" mikä taas on ymmärrettävää mutta kuitenkin viimeistään radalla mun mielestä piikin tehot loppuu. Okei sieläkin pääsee jos osaa, mutta mä pääsin kovimmin isommilla, ja se oli HAUSKAA
. Realisoin myös sen että tehoa voi olla liikaa, eli loputonta tehontavoittelua tästä ei tule 

Kotaria en pääpyöräksi hanki, koska ajan paljon muutakin ajoa joten tunnit menisi hukkaan.
Voi kuulostaa teistä oudolta tällanen "pakko saada piikkiä isompi" mikä taas on ymmärrettävää mutta kuitenkin viimeistään radalla mun mielestä piikin tehot loppuu. Okei sieläkin pääsee jos osaa, mutta mä pääsin kovimmin isommilla, ja se oli HAUSKAA
kiitosKoheltaja kirjoitti: Ja tervetuloa foorumille
- Dominator
- Pyörä: Hondat:CR250R, XR650L, XL1000V
Mieti ensin millaista maastoa haluat ajaa ja kokeile erilaisia pyöriä erilaisilla radoilla aina kun mahdollista. Kisaenska toimii parhaiten kivikkoisella polulla, crossiradalle alusta turhan pehmeä, moottori on viritetty vääntävämmäksi ja se on helpompi ajaa. Crossi taas toimii parhaiten crossiradalla, sänkipellolla tai CC-tyyppisellä radalla mutta kivikossa ja juurakossa kamala ajettava, moottori on yläviritteinen ja kulmikkaampi. Jos haluat ajaa kaikkea mahdollista samalla pyörällä niin tilanne on haastava, ehkä kuitenkin parhaiten sekalaiseen ajoon sopisi 250-300 2-t enskapyörä jossa riittää tehoa ja vääntöä kaikenlaiseen ajoon, alustan säätöjen kanssa joutuukin sitten tekemään enemmän kompromisseja..
-
Piese
- Pyörä: 60Yz/Ag175/FZR1000/FL 60/Street Glide ST
- Viesti:
Tehoahan ei koskaan voi olla liikaa ja liian kanssa pärjää ainameikä kirjoitti:Unohda se tehon tavoittelu jo heti alkuunsa. Ihan oikeasti.
-
eero1989
bjusmsix kirjoitti:Kotaria en pääpyöräksi hanki, koska ajan paljon muutakin ajoa joten tunnit menisi hukkaan.
-
bjusmsix
Jees, kiitos. Koitan mahdollisuuksien mukaan useampia pyöriä. Mutta olisiko teillä mitään suuntaa-antavaa tietoa siitä mitä kannattaa koittaa? Kun siis tehoa saa, ja pitääkin olla, muttei 2T krossimaisesti älyttömänä tehopiikkinä. Eli onko näistä pyörämalleista (esim honda cr/suzuki RM/husq CR) olemassa siis sekä krossi- että enduroversiot?
Sen lisäksi on mieltäni askarruttanut, että mitkä ovat suurimmat erot näissä, ja paljonko niitä voi muokata. Olen siis saanut selville että endurossa kone on vääntävämpi ja iskunvaimennus on löysempi(?). Niin ja renkaat on erilaiset. Mitä muita eroja on?
Sen lisäksi on mieltäni askarruttanut, että mitkä ovat suurimmat erot näissä, ja paljonko niitä voi muokata. Olen siis saanut selville että endurossa kone on vääntävämpi ja iskunvaimennus on löysempi(?). Niin ja renkaat on erilaiset. Mitä muita eroja on?