95E10:ä tullut satunnaisesti laitettua tankkiin. Ei mitään ongelmia, mitä nyt Pro-Oilerin suutin on vissiin mennyt tukkoonRaimo kirjoitti:Honda kertoo näin (http://www.honda.de/pdf/Typenliste_E10_ ... 012011.pdf)
Verwendung von E10 Kraftstoff möglich ?
RD 03 XRV 650 Africa Twin RD 03 Ab Modelljahr 1989
RD 04 XRV 750 Africa Twin RD 04 Alle
RD 07 XRV 750 Africa Twin RD 07/JH2RD07 Alle
Korkkarisaksalla ymmärrettynä; senkun päästää laimennetulla menemään. En kyllä ole itse twineillä ajanut vielä ollenkaan E10:llä, mutta pitäähän sekin testata.
AFRICA TWIN
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
- rainerb
- Pyörä: AT RD07a + ST1100
Re: AFRICA TWIN
Follow your front wheel, keep the rubber stuff down and the shiny parts up.
-
sim
- Pyörä: Tenere 709WR/XRV750
Aina kerkeee mopoilee ja jos ei itte niin kaverit joilla ei ole pyörää vielå. Meinaan on kovvaa valuuttaa. Taidan jättää tuon tangon säätmisen kun etteenpäin sitä varmaan ei voi siirtaa, kiitos jarrun säiliön , mutta olisin perin kiinnostunut jos jollakulla on turhan panttina härpäkkeet joilla siirttää jalkatappeja alemms tahi taaemmaksi tai jos saatas useampi yhteis tillaukseen.
ps. mulla about 100€ givin pleksi + 100€vario screen (?) en tykkää kun kun minun Nolani avokypärä on niin äänekäs. Seuraavaksi tarkotus olisi testata kypärän vaikutus ajo meluun.
Edit: Onko tämä mööttöripyöräily todella näin äänekästä puuhaa että Biisonin tulpat korvissa avokypärällä korvat ei kestä moottoritiellä 100-120 nopeuksia ? Tällä hetkellä oma kutina on että joko peilit tai jo muu sivulla edessä tekee hirveesti turbulenssia. Onko jollain muulla ollu vastaavia ongelmia?
ps. mulla about 100€ givin pleksi + 100€vario screen (?) en tykkää kun kun minun Nolani avokypärä on niin äänekäs. Seuraavaksi tarkotus olisi testata kypärän vaikutus ajo meluun.
Edit: Onko tämä mööttöripyöräily todella näin äänekästä puuhaa että Biisonin tulpat korvissa avokypärällä korvat ei kestä moottoritiellä 100-120 nopeuksia ? Tällä hetkellä oma kutina on että joko peilit tai jo muu sivulla edessä tekee hirveesti turbulenssia. Onko jollain muulla ollu vastaavia ongelmia?
-
sim
http://www.youtube.com/watch?v=6fqC8jV6ZJs kaikkuu vaihteeksi kainuun puolella... No kun mopo on vieny jo kaikki rahat on tehtävä huollot itte. Otin etuhammasrattaan suojan irti, puhistin ja laitoin läjään. Nyt ei neutraalin merkkivalo toemi. Ajatuksia? irronnut johto vaiko pääsenko helpommalla hakemalla uuden anturin tai jotain.
Johto irtipoikki anturilta? Taitaa olla siinä kopan alla niin voinut ottaa siitä osumaa.sim kirjoitti:http://www.youtube.com/watch?v=6fqC8jV6ZJs kaikkuu vaihteeksi kainuun puolella... No kun mopo on vieny jo kaikki rahat on tehtävä huollot itte. Otin etuhammasrattaan suojan irti, puhistin ja laitoin läjään. Nyt ei neutraalin merkkivalo toemi. Ajatuksia? irronnut johto vaiko pääsenko helpommalla hakemalla uuden anturin tai jotain.
Kurahipiäinen rastinnoutaja
Lahden alueen kuvasuraus kartalla
-
sim
Jees, löysin anturin ja oli vaan irti. Nyt toimii neutraalin valo oikein hyvin , mutta sitten...
Koneen lämpöjen mittari ilmottaa kun laittaa virrat päälle että kone on tulessa, ja sitten vähän aikaa käynnistämisen jälkeen asettuu hetkeksi , mutta tuntuu seurailevan kaasun käyttöä... Sen anturin pitäs olla hyvässä piilossa tankin alla , eli en ole käyny lähelläkään.
Mikä tuli mieleen että voisiko vika olla väärin liitetyssä neutraalin johdossa, joku rikkoutunut johto vaiko vettä väärässä paikassa.
edit: vieläkin hyppii , oisko päässy väärään paikkaa kosteutta kun pesin pyörää. No ei semittaria tartte jos termostaatti toimii oikein
Koneen lämpöjen mittari ilmottaa kun laittaa virrat päälle että kone on tulessa, ja sitten vähän aikaa käynnistämisen jälkeen asettuu hetkeksi , mutta tuntuu seurailevan kaasun käyttöä... Sen anturin pitäs olla hyvässä piilossa tankin alla , eli en ole käyny lähelläkään.
Mikä tuli mieleen että voisiko vika olla väärin liitetyssä neutraalin johdossa, joku rikkoutunut johto vaiko vettä väärässä paikassa.
edit: vieläkin hyppii , oisko päässy väärään paikkaa kosteutta kun pesin pyörää. No ei semittaria tartte jos termostaatti toimii oikein
Transapin ja Afrikkatwinin tehoerosta hyvin vanha vertailu: Motorrad-lehti koeajoi Transalppia moottoritiellä joskus 80-luvun lopulla. Ajaja näki takanaan toisen moottoripyörän joka vähitellen saavutti. Ohi ajettuaan se (Afrika Twin) ei kyennyt lisäämään eroa vaan ajoivat perätysten samalla nopeudella. Se pieni imu riitti kumoamaan tehoeron.Olin silloin hankkimassa pyörää ja päädyin TA.han. Painoero oli 20 kg, tehoero mitätön, polttoaineenkulutusero pari litraa satasella. Mm. suurempi tankki ja parempi jousitus AT:n etuja.
- 016054
- Pyörä: Honda VFR 1200 crosstourer
Ei kai Transu sentään kolmella litralla satasta mene???Toivo kirjoitti:Transapin ja Afrikkatwinin tehoerosta hyvin vanha vertailu: Motorrad-lehti koeajoi Transalppia moottoritiellä joskus 80-luvun lopulla. Ajaja näki takanaan toisen moottoripyörän joka vähitellen saavutti. Ohi ajettuaan se (Afrika Twin) ei kyennyt lisäämään eroa vaan ajoivat perätysten samalla nopeudella. Se pieni imu riitti kumoamaan tehoeron.Olin silloin hankkimassa pyörää ja päädyin TA.han. Painoero oli 20 kg, tehoero mitätön, polttoaineenkulutusero pari litraa satasella. Mm. suurempi tankki ja parempi jousitus AT:n etuja.
En mää ainakaan edes harkinnu Transplanttia sillon kun tuommosen mopon laitto oli mielesä. Afrikkalaisesa vaan on kaikkea niin paljo enemmän. Ja tietysti se että siinä vaiheessa pyörän ostossa painoi paljon myös kaksin ajettavuus. Kuorman kasvaessa tuo ero moottorissa korostuu.
Samoin tuo nykynen Bemmi tuskin kovin paljo kovemmin kulkeen yksin ajaessa, mutta kaksin kulkiessa Afrikkalaista ja tuota Bemmiä ei voi edes verrata.
Samoin tuo nykynen Bemmi tuskin kovin paljo kovemmin kulkeen yksin ajaessa, mutta kaksin kulkiessa Afrikkalaista ja tuota Bemmiä ei voi edes verrata.
Paskapuhetta, mutta uskon.
- Lakupilotti
- Pyörä: Laku
Mä ajoin edellisellä tankillisella 470 kilometriä vahingossa kun muistin tankanneeni enkä ollutkaan tankannut. Tankillinen sisälsi kaikenlaista ajoa, rauhallisesti tosin niinkuin aina. Jos tankki vetää sen 23 litraa, mitä sanotaan, niin karvan auki 5 litraa meni satasella AT:llä.016054 kirjoitti:Ei kai Transu sentään kolmella litralla satasta mene???Toivo kirjoitti:.....oli 20 kg, tehoero mitätön, polttoaineenkulutusero pari litraa satasella. Mm. suurempi tankki ja parempi jousitus AT:n etuja.![]()
m
Make & Laku
Where ever you go, there you are !
Where ever you go, there you are !
- 016054
Mulla meni kans ex AT:llä keskimäärin 4,9-5,3l/sadalla. Ja tehtynä oli ne normit, eli pää- ja joutokäyntisuuttimet suurennettu, neulat nostettu, luistit ja luistien jouset "viritetty", vapaavirtaus suodatin ja putki.Lakupilotti kirjoitti:Mä ajoin edellisellä tankillisella 470 kilometriä vahingossa kun muistin tankanneeni enkä ollutkaan tankannut. Tankillinen sisälsi kaikenlaista ajoa, rauhallisesti tosin niinkuin aina. Jos tankki vetää sen 23 litraa, mitä sanotaan, niin karvan auki 5 litraa meni satasella AT:llä.016054 kirjoitti:Ei kai Transu sentään kolmella litralla satasta mene???Toivo kirjoitti:.....oli 20 kg, tehoero mitätön, polttoaineenkulutusero pari litraa satasella. Mm. suurempi tankki ja parempi jousitus AT:n etuja.![]()
m
Nykyisen Varren sain nyt säädettyä siten, et toimii ja vetää hienosti, mut kuluttaa pirusti... Pitää laittaa lambda paikoilleen ja alkaa oikein syventyy tohon peliin.
"Ei kai Transu sentään kolmella litralla satasta mene???
"
Lehden mittausten mukaan polttoainekulutukset olivat 4 vastaan 6 litraa. Aika oli ennen ruiskukautta.Itse en ole koskaan päässyt alle 4,5 litran kulutukseen.
Lehden mittausten mukaan polttoainekulutukset olivat 4 vastaan 6 litraa. Aika oli ennen ruiskukautta.Itse en ole koskaan päässyt alle 4,5 litran kulutukseen.
Mulla vie AT sen verran mitä tuossa allekirjoituksessa näkyy. 5.9 taitaa olla pienin mitattu matka-ajossa.
Kurahipiäinen rastinnoutaja
-
keskiyön löylyt
- Pyörä: SMC-660
Hohoi ne jotka on tehny afrikkalaiseen ktm keulavaihdon rugged roadsin akselilla. Jos joku muistaa missä järjestyksessä kaikki käikäleet sinne akselille tulee niin jelppiä kiitos. Ja lähinnä siinä vaiheessa kun alakolmio on sujautettu paikolleen ja ylimmän laakerin holkki on sujutettu kohdilleen niin mitä sitten? jos vaikka mitenpäin pyörittelin niitä hiluja ja aina jäi muutama milli ylimääräistä tilaa ennen sitä kiristyspulttia. Joko tuo akseli on liian pitkä tai multa on jotaki hävinny sieltä välistä 
Mites Kampi sai sen paukkumisen aisoihin
Mul ois samaa vikaa ja pahenee aina vaan. Vetää tasaseen ja kulutus on ajoseurasta riippuen 5,5-6,5 paukkuu jo tyhjäkäynnilläkin. Vähän ku jättää kaasua tai antaa ryyppyy ni ei pauku. Venat vai kaasarit horot 
Ana.
- 016054
Kaasarien synkat ja joutokäyntiseokset kohalleen, ni sen jälkeen ei pauku.Ana kirjoitti:Mites Kampi sai sen paukkumisen aisoihinMul ois samaa vikaa ja pahenee aina vaan. Vetää tasaseen ja kulutus on ajoseurasta riippuen 5,5-6,5 paukkuu jo tyhjäkäynnilläkin. Vähän ku jättää kaasua tai antaa ryyppyy ni ei pauku. Venat vai kaasarit horot