Pate05 kirjoitti:Sinnä on kaksi mutteria päällekkäin jos alkuperäinen iskari ja taitaa niissä kaikissa muissakin mutterisäätöisissä olla. Olethan avannut sen ylemmän mutterin ensin ( varmasti olet mutta kysyin kuitenkin ). Paikka on kieltämättä erittäin ahdas normaalille säätöavaimelle mutta sellaisella itse kääntelin viime kesänä kireämälle. WD40 laitoin liukasteeksi, autoi hieman.
Nyt pyydän nöyrästi anteeksi unohdustani asian suhteen Kun menin talliin takaisin ja katsoin purettua pyörääni niin muistin että olin ottanut äänenvaimentimet pois saadakseni enemmän tilaa avaimelle ja silloinkin oli todella ahdasta.
Joo, ei kyllä liikahda muuta kuin lekalla ja sopivalla rautatangon pätkällä noi kruunumutterit ja ennen säätöä on syytä nostaa perä ilmaan ja laittaa jotain liukastetta väliin..
Oliskos kellään sähkökaavioita luettavassa muodossa? Minulta löytyy se ikivanha korjausopas, mikä on ollut iätajat ladattavana netistä, mutta siitä ei saa tolkkua. Domista paukkuu metersulake aina kun avaimesta kääntää virrat päälle. Pitäis ruveta kuikkimaan, mikä on kytköksissä mihinkin...
EDIT:
Vika paikallistettu. Kahvalämppärin osakuormitusvastuksen johto oli sulanut cdi-boksin johtoihin ja parkkivalon johtoon. Katkoin kaikki lämppärin johdot pois ja mopo taas toimii, tosin käynnistyvyys oli suht heikko jopa Domin normikäynnistymiseen verrattuna. Hyppystartilla 100Ah:n akkukin meinasi loppua, kun bensa paukkui putkessa, mutta mopo ei meinannut käynnistyä. Pääsin kuitenkin töihin, ja pitää nyt illalla purkaa johtoja ja tarkastaa vahingot. Lämppärillä olis ollu omakin sulake, mutta sulaminen siirsi virrat naapuripiuhoihin. 0 ohm meter-sulakkeen ja rungon välillä.
Viimeksi muokannut Crop, Ti Maalis 01, 2011 9:50 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
No laitetaan tännekin kun meni ensin väärään osoitteeseen .Siis olen liittynyt Domin omistajien joukkoon ja heti tuli mieleen onko kukaan laittanut pyörään korkeata etulokaria?Löytyykö jostain valmiit palikat vai pitääkö itse "tuunata"? Noita lokareita löytyy valmiina Hondan punaisena,mutta sen enempää en tiedä.Miksi korkeampi lokari?Tarkoitus on joskus mennä kunnon "safarille" lepikkoon enkä viitsisi heti rikkoa orkkis lokaria.....kepithän sinne jää kuitenkin lokarin ja renkaan väliin
xx-06/nx-00 kirjoitti:No laitetaan tännekin kun meni ensin väärään osoitteeseen .Siis olen liittynyt Domin omistajien joukkoon ja heti tuli mieleen onko kukaan laittanut pyörään korkeata etulokaria?Löytyykö jostain valmiit palikat vai pitääkö itse "tuunata"? Noita lokareita löytyy valmiina Hondan punaisena,mutta sen enempää en tiedä.Miksi korkeampi lokari?Tarkoitus on joskus mennä kunnon "safarille" lepikkoon enkä viitsisi heti rikkoa orkkis lokaria.....kepithän sinne jää kuitenkin lokarin ja renkaan väliin
Tuossa mun Polisport motoloksu viritys
Toimii hyvin talvikeleillä, mut kurakelillä ripsuu hiekkaa etukautta silmille. Kesäksi vaihdan matalan loksun takaisin, kunnes löydän sopivan isomman. Hieman tuottaa ongelmia tuo pakoputkien työntyminen niin lähelle rengasta. Aika monessa crossilokarissa takapää ottaa kiinni putkiin ja jos leikkaa, niin heittää taas kuraa liaaksi suoraan tulpan syvennykseen. Kerrohan mullekin malli, jos löytyy sopiva takaa jyrkästi taittuva malli. Mulla hieman paransi tilannetta, kun pudotti pari senttiä nylonholkeilla alemmaksi.
Terve. Pikku vinkkinä tohon etuloksuhommaan, minkä itsekkin tänään tein Husseen.
Siinä oli eka samanlainen motoloksu, jonka johdosta silmät tukossa ja visiiri paskanen.
Sain kaverilta kotarin enskaloksun, mitä sirosti leikkelin etupäästä. Sitten vaan jonku telineen päälle ja annoin kosaanilla lämpöö sille etupäästä,
että se tippu ns. noukka asentoon, joka estää paremmin roiskeet, ja sama takapäälle niin ei ota enää syyläreihin kiinni.
Voit heittää siihen minkä vaan lokarin, kun annat vaan vähän liekkiä sille että saat uutta muotoo
Muistakaas sitten seurata moottorin lämpöjä noiden ylösnostettujen lokasuojien kanssa. Domin (varsinkin täysillä katteilla olevan) jäähdytysilman reititys sylinterille ja kannelle on aika tarkkaan suunniteltu juttu, ja etulokasuojan ylösnosto sotkee tuon systeemin kohtuullisen tehokkaasti. Talvella ei juuri haittaa, mutta kesäkuumalla saattaa tulla ongelmia.. Esim. alakolmiossa oleva muovilipare ei ole mikään kuraläppä vaan ilmanohjain nimenomaan jäähdytykseen. Kun sen tilalle laitetaankin muovikäikäle joka ohjaa ilmavirran suoraan pyörän alle niin se on kaikki pois sylinterin/kannen jäähdytyksestä. Samoin runkoputken sisällä kiertävä öljy on tarkoitettu jäähdytettäväksi ajoviimalla, ja senkin lokasuoja tehokkaasti blokkaa. On toki olemassa lokasuojia joiden takaosassa on reikiä tms. juuri tämän ilmankierron parantamiseksi, mutta nekään eivät ainakaan paranna tilannetta. Kevennetyllä keulalla ei tällaisia ongelmia tietenkään samassa määrin ole kun ilma pääsee paremmin kiertämään joka puolelta.
Mietin tuota jäähdytystä silloin loksua sovitellessa. Tuossa motoloksussa ainakin on se hyvä puoli, että päällä keskellä on syvä vekki. Holkeilla alemmas tiputettuna ja alkuperäinen muovilärpäke paikallaan jää jäähdytysilmalle aika mukava reitti siitä välistä. Tilanne muuttuu paljon, jos lokasuoja on nostettu yläkolmioon kiinni. Ilman ohjautumista ja pyörteilyä nyt tosin ei tiedä ilman tuulitunnelitestejä, mutta parempi ainakin noin hieman pudotettuna. Ilma kulkee myös ohjainlevyn yläpuolelta maskin riteliköstä normaaliin tapaan.
Mutta kesällä kurakelillä tuo ei tosiaan toimi ja olen vaihtanut alkuperäisen alaloksun takaisin.
En ole siitä kesällä muuta haittaa huomannut, kun joskus jonkin kiven siellä vähän pyörineen ja hetken kolistelleen. Talvella suojalumi pakkautui lokasuojan ja renkaan väliin, aiheuttaen pariin otteeseen totaalisen pyörän lukkiutumisen.
Minulla on sitten vissiin ollut parempi tuuri. Tänäkään talvena ei ole ollut minkäänlaisia ongelmia lumen pakkautumisesta lokasuojan väliin. Tosin ihan umpisessa en ole kyllä ajellutkaan..
Kun olette kirjoitelleet siitä ilmanohjaimesta alakolmion alla niin menimpä katsomaan omasta pyörästä ja tulipa todettua ettei mulla ole härpäkettä. Sen verran viisaampi olen asian suhteen että härpäke taitaa olla muovia ? Voisiko joku jolla härpäke pyörästä löytyy mitata sen materiaalin paksuuden ja jos vaikka kuvan laittaisi härpäkkeestä sen ollessa kiinni alakolmiossa niin voisi itse tehdä sellaisen pyörään. Kovasti olisin kiitollinen. Muistuu vaan mieleen ne viime kesän helteet.
xx-06/nx-00 kirjoitti:Minkäs kokoinen tulpanavain tarvitaan Domissa?18mm?Pitääkö olla pitääkö olla ohutseinämäinen avain vai mahtuuko räikkään sopivakin?
18mm avain ja omastani kun avasin tulpan niin käytin sellaista "peltitekelettä" kun ei muuta ollut. Ei siellä paljoo ylimääräistä tilaa ole mutta saattaa ohutseinäinen räikkään sopiva mennä. Olisko ollut Stormi joka myi Hondaan ihan omaa tulppa-avainta ?
Pate05 kirjoitti:Kun olette kirjoitelleet siitä ilmanohjaimesta alakolmion alla niin menimpä katsomaan omasta pyörästä ja tulipa todettua ettei mulla ole härpäkettä. Sen verran viisaampi olen asian suhteen että härpäke taitaa olla muovia ? Voisiko joku jolla härpäke pyörästä löytyy mitata sen materiaalin paksuuden ja jos vaikka kuvan laittaisi härpäkkeestä sen ollessa kiinni alakolmiossa niin voisi itse tehdä sellaisen pyörään. Kovasti olisin kiitollinen. Muistuu vaan mieleen ne viime kesän helteet.
Huonosti tuosta saa kuvaa kun lokasuoja on edessä, mutta ilmanohjain on 1-2mm paksuinen taipuisaa muovia oleva suora levy, jossa tais olla vähän koloa vaijerille ja etuputkille. Etureuna mukailee katteiden alareunaa.
Ja lumen pakkaaminen ei ole ongelma maanteitä ajellessa. Umpisessa suojakelillä nappularenkaalla on sitten toinen juttu. On nimittäin työlästä päästä metsästä pois kun etupyörä on juntturassa aina muutaman metrin välein. Ja helposti sen loksun saa vääntymään kieroon ja murtumaan. Voin ostaa ehjän tummanvihreän kesäksi, jos jollain on joutilaana .
Alkaapi olla talven kestänyt dominator projekti valmis, tai ainakin luulin niin.. Oli lähdössä tänään ajelemaan ja huomasin että tankin alta tihkuu bensaa..
Ei ollut hana löysällä kuten luulin, vaan oli ruoste syönyt neulan kokoisen reijän tankin pohjaan, seisonut varmaan joskus säiliö tyhjänä.. Laitoin nyt alkuun plastic paddingin vuodonkorjausmassaa reikään ja vuoto näytti asettuvan.. Mitenkähän tuon saisi varmasti pitäväksi jos en löydä uutta tankkia?
Jos jollain on jäänyt ylimääräiseksi esim. Ison tankin vaihdossa rd02 mallin domin ehjä tankki niin laittakaahan yv:tä.
Jep... Stormilta tosiaan löytyi oikein Hondaa varten oma 18 mm tulpanavain...eikä ollut hinnalla pilattu 6e
Pate05 kirjoitti:
xx-06/nx-00 kirjoitti:Minkäs kokoinen tulpanavain tarvitaan Domissa?18mm?Pitääkö olla pitääkö olla ohutseinämäinen avain vai mahtuuko räikkään sopivakin?
18mm avain ja omastani kun avasin tulpan niin käytin sellaista "peltitekelettä" kun ei muuta ollut. Ei siellä paljoo ylimääräistä tilaa ole mutta saattaa ohutseinäinen räikkään sopiva mennä. Olisko ollut Stormi joka myi Hondaan ihan omaa tulppa-avainta ?