Hyvää palvelua, rahalle vastinetta tuotteesta tai liikkeestä

Testiviestit ja muu asiattomuus

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Avatar
mico
Viestit: 1366
Liittynyt: Ma Elo 22, 2011 10:28 pm
Pyörä: KTM 990 Dakar 30th edition
Paikkakunta: Pori

Re: Hyvää palvelua, rahalle vastinetta tuotteesta tai liikke

Viesti Kirjoittaja mico »

Viimeksi muokannut mico, Su Touko 10, 2020 11:26 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Hobes
Viestit: 477
Liittynyt: To Maalis 23, 2017 12:31 pm
Pyörä: T7

Re: Hyvää palvelua, rahalle vastinetta tuotteesta tai liikke

Viesti Kirjoittaja Hobes »

mico kirjoitti:Kannattaisi laittaa julki se suomalainen liike, joka ei vastaa myymiensä tuotteiden laadusta. Reklamaatiohan kuuluu nimen omaan myyjälle, joka hoitaa asian valmistajan tai maahantuojan kanssa.
Toki voidaan myös kysyä, että kuinka pitkälle myyjän vastuu tuotteesta jatkuu, etenkin kun takuu on kalvonvalmistajan antama, ei valmistajan, maahantuojan saati sitten kauppiaan. Jos nyt asiaa mietitään vähän busineksen kannalta, niin jotta myyjällä on resursseja hoitaa tällaiset reklamaatiot eteenpäin, pitää tuotteisiin lisätä pieni reklamaatiolisä, jolla katetaan tuotteen mahdollisesta reklamaatiosta aiheutuvat kustannukset. Tuo lisää entisestään hintaa nettikauppoihin ja kun hintaero on tarpeeksi suuri, valuu valtaosa kaupoista sitten isoille Saksalaisille nettikaupoille. Noilla kun ostaja lähtökohtaisesti kokee reklamaation niin vaikeaksi, että asiakas yleensä haluaa hoitaa sen maahantuojan tai valmistajan kanssa.

Kauppiaat ovat tässä kohtaa vähän puun ja kuoren välissä, koska hinta määrittää ostoskäytöstä ja hintaa voi laskea ainoastaan tiettyyn pisteeseen asti. Jokainen voi kysyä itseltään kuinka paljon enemmän tuotteesta on valmis maksamaan, jos sen hinnassa on mukana myös henkilökohtaista asiakaspalvelua ja miettiä sen jälkeen että myyjän jokainen tunti maksaa yrittäjälle suunnilleen 30€/h ja kaikki ne kiinteät kustannukset, joita esimerkiksi toimitila tuo mukanaan.
Avatar
mico
Viestit: 1366
Liittynyt: Ma Elo 22, 2011 10:28 pm
Pyörä: KTM 990 Dakar 30th edition
Paikkakunta: Pori

Re: Hyvää palvelua, rahalle vastinetta tuotteesta tai liikke

Viesti Kirjoittaja mico »

Viimeksi muokannut mico, Su Touko 10, 2020 11:25 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Peltsi
Viestit: 2817
Liittynyt: To Loka 14, 2004 9:13 pm
Pyörä: Tunturi
Paikkakunta: Oulu

Re: Hyvää palvelua, rahalle vastinetta tuotteesta tai liikke

Viesti Kirjoittaja Peltsi »

Miksi se pitää joka kerta erikseen kysyä. Valmistajan kanta takuuseen saattaa muuttua kysyntäkertojen välissä? Ne yhtäkkiä onki jatkanu sitä sen yhen tapauksen kohdalla kun se on juuri SUN takuu keissi? Tietenkin me kaikki ollaan erityisiä ja juuri se mun tapaus pitäisi hoitua erilailla ja paremmin kun ne kymmenet aiemmat vastaavat tai lähes vastaavat tapaukset.

Paha mieli on tietenkin ikävä asia, mutta kyllä siitä aikuinen yli pääsee. Ja ymmärrän kyllä elämme mielen pahoittamisen kulta-aikaa.

Mää en osaa kustannuslaskentaa ollenkaan niin että ei mennä siihen. Toisaalta olen melko varma että joku suorittaa sitä laskentaa sieläki valmistajan puolella.
Paskapuhetta, mutta uskon.
Avatar
mico
Viestit: 1366
Liittynyt: Ma Elo 22, 2011 10:28 pm
Pyörä: KTM 990 Dakar 30th edition
Paikkakunta: Pori

Re: Hyvää palvelua, rahalle vastinetta tuotteesta tai liikke

Viesti Kirjoittaja mico »

Viimeksi muokannut mico, Su Touko 10, 2020 11:25 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Hobes
Viestit: 477
Liittynyt: To Maalis 23, 2017 12:31 pm
Pyörä: T7

Re: Hyvää palvelua, rahalle vastinetta tuotteesta tai liikke

Viesti Kirjoittaja Hobes »

Meikäläistä nähtävästi on tulkittu tässä nyt väärin oikeen urakalla. Oma pointtini oli lähinnä siinä, että kun markkinat on koko euroopan laajuiset ja osa toimijoista palvelee ja osa ei, niin tällaisella temmellyskentällä on ymmärrettävä, että palvelu maksaa ihan riihikuivaa rahaa. Se ei ollut kannanotto tuohon nimenomaiseen keisssiin, mistä koko homma lähti liikkeelle vaan ylipäätään siihen, millaista palvelutasoa on kauppiailta realistista odottaa.

Lähinnä pointti on siinä, että jos haluaa, että takuuasiat hoituvat kauppiaan kanssa, niin pitää olla valmis maksamaan muutaman kympin kauppiaslisä. Eli jos takki on kaupassa 340€ ja jossain ulkomaisessa verkkokaupassa sen 300€, niin voi itse vaikuttaa omalla ostopäätöksellään siihen mistä haluaa maksaa. Jos noita kaikkia takkeja käy ensin kivijalassa sovittamassa ja ostaa sitten sen verkkokaupasta, niin se on suora tulonsiirto kauppiaan pussista ulkomaiselle verkkokauppiaalle, koska siinä on kuitenkin hyödynnetty sen kauppiaan resursseja ja liiketilaa, mutta kermat kuorii päältä se verkkokauppa. Asiakkaan palveleminen kun maksaa liikkeen pitäjälle ihan riihikuivaa rahaa.

Itse olisin valmis maksamaan aika rajuakin suomilisää, kunhan saisin rahoilleni vastinetta edes palvelun muodossa. Valitettavasti alkaa näyttämään siltä, että suurin osa mopokaupoista ajaa tota palvelupuolta alas, koska ilmeisesti se ei vaan kannata. Esimerkiksi isona miehenä alkaa olemaan lähes mahdotonta löytää mopokauppojen hyllystä sovitettavaa, siellä kun on ainoastaan muutama standardikoko. Vielä parisenkymmentä vuotta sitten mitään ongelmaa ei ollut löytää sovitettavaa, eikä se johdu siitä että koko olisi ratkaisevasti vuosien varrella muuttunut.

Itse ymmärrän täysin kauppiasta, koska oma käsitys on se, että kuulun siihen alati vähenevään porukkaan, joka on valmis maksamaan suomilisää. Eikä siinä, en minä sano, että kauppiaat tekevät jotenkin väärin. Nehän vain tarjoavat markkinoille sitä mikä markkinoilla myy. Onkin siis jokaisen oma asia miettiä mitä tuotteista on valmis maksamaan, että saa mitä haluaa. Molempia kun on todella vaikea saada, halpaa hintaa ja hyvää palvelua.
Peltsi
Viestit: 2817
Liittynyt: To Loka 14, 2004 9:13 pm
Pyörä: Tunturi
Paikkakunta: Oulu

Re: Hyvää palvelua, rahalle vastinetta tuotteesta tai liikke

Viesti Kirjoittaja Peltsi »

mico kirjoitti:Mulla ei ole mitään takuukeissiä, kunhan toin oman näkemykseni aiheeseen. Taitaa jollakin muulla mennä se papu tulppaan kuin mulla, vaikka eletäänkin näitä aikoja :mrgreen:
Eicä. Jätkä on niin ovela :D

Tuolle argumentille ei voi enää vastata muutaku ihailulla.
Paskapuhetta, mutta uskon.
mikko73h
Viestit: 505
Liittynyt: Ti Elo 14, 2007 9:27 am
Pyörä: Yamahat
Paikkakunta: Lpr

Re: Hyvää palvelua, rahalle vastinetta tuotteesta tai liikke

Viesti Kirjoittaja mikko73h »

Italiasta saa Betan osaa helposti ja nopeasti. Linkissä muutamia kuvia kurapyöristä ja kyseisen yritykse muista palveluista.

https://www.boano.com/ita/macrocategorie.aspx?id=1
Keep calm and love fossil fuels.
oppeS
Viestit: 870
Liittynyt: Pe Loka 20, 2006 10:51 pm
Pyörä: no bike only Solifer
Paikkakunta: -Suomi

Re: Hyvää palvelua, rahalle vastinetta tuotteesta tai liikke

Viesti Kirjoittaja oppeS »

Hyvää palvelua Yamahacenteristä Pirkkalasta tilatessani eilen vilkun pyörääni. Lupasivat sen ensi ma-ti.
Tänään peruin tilaukseni ja koska sitä ei oltu vielä tilattu ( aamupäivällä eilen kävin), niin peruminen tänään onnistui. Onnistuin saamaan vilkkuni muualta nopeammin.
Toisaalta, mikäli en olisi perunut, kuinkahan kauan tavaran tulo olisi kestänyt. Koska tulee Hollannista, niin varmaan keräävät isomman satsin ennen tilauksen tekoa.
Avatar
Juice
Viestit: 797
Liittynyt: Pe Syys 23, 2005 7:38 pm
Pyörä: RD07A
Paikkakunta: Vimpeli

Re: Hyvää palvelua, rahalle vastinetta tuotteesta tai liikke

Viesti Kirjoittaja Juice »

Motors head japan, https://www.parts-sale.jp/

Nopeat vastaukset ja toimitukset alkuperäisosista, oletettavasti myyvät myös mp-osia kuten sivuillaan mainostavat.

Varaosanumeroilla kun kyselee niin 24h sisään tulee vastaus.

Esim. accordin automaattilaatikon suodatin 16 euroa, käyttöauton tiskillä 38 euroa :roll:

Postikulut normaalille paketille 9.90 dollaria, tilasin pikkusälää ja jäi alle tullirajan. Paketti tuli päivässä suoralla lennolla tokio-helsinki, sitten makasikin viikon tullissa ja postin seikkailuissa. On tämä hieno maa :D Jotain 1.5-2 viikkoa tilauksesta oli osat näpissä eli ei nyt ihan hätäiseen tarpeeseen.

Kahdesti olen tuolta tilannut ja tilaan kyllä jatkossakin jos tarve jollekkin orkkisosalle on.
Hondamies kahdella ja neljällä pyörällä
Avatar
gixxerman
Viestit: 4786
Liittynyt: Pe Kesä 23, 2006 5:57 pm
Pyörä: 4xtohtori
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Hyvää palvelua, rahalle vastinetta tuotteesta tai liikkeestä

Viesti Kirjoittaja gixxerman »

Etra Jklä ja Storm Motor Vantaakohan se nyt on.
Etralta pikkutohtorin venavälystarkistusluukunorenkaat tulivat kolmessa päivässä ja Stormilta löytyi saman vehkeen etujarruvalokytkimet hyllystä.Näin sen pitää pelata.
Mä tulen kaukaa,kauas menenkin,jää taakse asfaltin pätkä,ja silloin tiedän sen,mä riippuvainen ole en,kun tiellä luukutan prätkää.(Hannele Suominen)
Aatekura
Viestit: 187
Liittynyt: Su Heinä 27, 2014 2:00 pm
Pyörä: EMTB
Paikkakunta: Kuopio

Re: Hyvää palvelua, rahalle vastinetta tuotteesta tai liikkeestä

Viesti Kirjoittaja Aatekura »

Kone ja Tarvike M. Leppänen Kuopiossa, parasta prätkäliikkeen palvelua mitä olen ikinä missään saanut!
juhap
Viestit: 1025
Liittynyt: Ke Huhti 20, 2011 10:16 pm
Pyörä: SE

Re: Hyvää palvelua, rahalle vastinetta tuotteesta tai liikkeestä

Viesti Kirjoittaja juhap »

Aatekura kirjoitti: Ma Marras 23, 2020 11:02 am Kone ja Tarvike M. Leppänen Kuopiossa, parasta prätkäliikkeen palvelua mitä olen ikinä missään saanut!
Motokeidas on kyllä oranssiin mopoon onnistunut toimittamaan kaiken ja todella nopeasti.
Mutta tuo lähikauppa-Leppänen on kyllä aivan huikea palvelultaan.
Kode
Viestit: 322
Liittynyt: Ti Kesä 22, 2010 9:47 pm
Pyörä: F800GS /-11
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Hyvää palvelua, rahalle vastinetta tuotteesta tai liikkeestä

Viesti Kirjoittaja Kode »

Hei!
Valmer Oy.
Saitte uuden vakioasiakkaan. Eipä mulla muuta.
:mrgreen:
Minkä huollan, sen myös korjaan.
PaulitoW3
Viestit: 6
Liittynyt: To Tammi 21, 2021 6:09 pm
Pyörä: Giant ATX 2

Re: Hyvää palvelua, rahalle vastinetta tuotteesta tai liikkeestä

Viesti Kirjoittaja PaulitoW3 »

Veel hiljuti, sõna otseses mõttes sel nädalal, jätsin auto tänavale ja mitte kinnisesse parklasse nagu tavaliselt ja hommikul avastasin, et keegi oli öösel mu tagapeegli väga kõvasti välja löönud. Kahjuks ei saanud ma seda ise parandada ja pidin autoga teenindusse sõitma. Ma polnud siis veel palka saanud ja pidin võtma väikelaenud. Minu õnneks suutsid nad peegli väga kiiresti paika panna ja isegi auto vahatasid, et mind rõõmustada. Nüüd sellega tegeleb juba mu kindlustus ja politsei. Väga loodan, et nad suudavad leida süüdlase.
Viimeksi muokannut PaulitoW3, Ke Maalis 02, 2022 1:32 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vastaa Viestiin