Torsti kirjoitti:Itselle kiinnostus moottoripyöräilyyn palasi viime kesänä, kun tuli hankittua Adventuren kaveriksi VFR.
Nyt on sitten molemmat myyty eteenpäin ja hankittu FZ1-S.
Pitkästä aikaa oikein odottaa lumien sulamista.
Juu välillä "lajinvaihto" kannattaa. Mulla ei oo ollut tuota kevätkiimaa 13 vuoteen. Talvet ku tullut ajeltua niin kevät ei oikein ole tuntunut yhtään miltään.
Nyt ilmassa on lievää poltetta, kun tammikuussa ostin tuon Ducati Monsterin. Mitään Italiaistapyörää, kun en oo ennen omistanut. Että saas nähä nyt minkalainen peli tuo on?
Kaverin Yamaha FZ ykköstä on tullut jonku verran kokeiltua...Kyllä ne lumet sieltä sulaa. Hieno peli!
Jokke Espoosta kirjoitti: ↑To Marras 28, 2019 2:41 pm
Joutanee kai tuo myyntiin keväällä ellei tähän jotain ratkaisua keksi. Katsellaan sitten keski-ikäisenä uudestaan...
Oon kyllä yksi tuuliviiri. Viime kesän ajelut oli aika vähäiset. Nyt on melkein tuhat kilsaa tälle kaudelle jo tullut, vaikka paikoin on vielä 20 cm lunta maassa
Nyt taas kiinnostaa, katsotaan kauanko innostus tällä kertaa kestää. Työ- ja perhe-elämä haittaa harrastamista, mutta taidanpa hankkia ajoluvat tuohon parin kilsan päässä olevalle enduroreitille ja alkaa punnertamaan siellä. Jonkun sielläkin ajavista on oltava huonoin ja hitain, niin miksen se sitten voisi olla minä.
"Trying is the first step toward failure!"
-Homer Simpson
Exät: Honda XRV 650 Africa Twin RD03 -89 -> KTM 625 SXC -04
Ajohaluja kyllä on mutta niska/hartiat on eri mieltä tunnin-parin ajolenkin jälkeen, se on käytävä fyssarin luona hakemassa uudet ohjeet niskan kuntoutukseen. Vielä en ole valmis luovuttamaan mutta se voi olla edessä jos muutoksia ei saada aikaan.
En lupaa mitään mutta meidän suvun aktiiviurheiluvammaisia on Kuivasen Heini pitänyt liikkumiskykyisenä jo kohta vuosikymmenen. https://www.pok-ookk.fi/henkiloekunta
Jos uhkaa harrastus tyrehtyä niin kävisin juttusilla. Ei se tuhoutunutta ehjäksi taio mutta jos joku kiertotie on, on Heini sen yleensä löytänyt.
Täytyy laittaa linkki talteen jos tulee tarvetta. Nykyistä tilannetta oli odotettavissa ja ajamisen osalta edetään pienin askelin, katsotaan mitä uusia menetelmiä meidän loistava fyssari keksii.
Äsken lähti pyörä seuraavalle omistajalle. End of an era. Melkein 10v ehdinkin olla kurapyöräilijä.
Nyt ei ole aikaa lasten ollessa pieniä ja muidenkin harrastusten kaivatessa aikaa. Reisivetoinen kurapyörä tarjoaa edelleen mahdollisuuden liikkua vauhdikkaasti mielenkiintoisissa paikoissa, mutta ilman jatkuvaa huoltotarvetta, juoksevia maksuja ja muuta moottoripyörän omistamiseen liittyvää säätämistä.
Tällä hetkellä on aika haikea, mutta myös onnellinen olo. Ei tarvitse enää miettiä että koska ehtisi tarkistaa venttiilinvälykset, vaihtaa takarenkaan, öljyt, säätää ketjun, mitenkähän se vesipumppu jakselee, pitäisikin muuten imukurkku vaihtaa, linkut huoltaa, kaasari varmaan talvella putsata, takaiskari huollattaa... Ei tarvitse.
Ehkä joskus vielä tulee talliin kurapyörä. Mutta ei nyt. Ajokamat säästin ja saa kai noita pyöriä vuokrattua tai lähdettyä päiväksi Lopelle vuokrapyörällä.
Kiitokset tälle foorumille tähänastisista, täältä on löytynyt käsittämättömän hieno yhteishenki, hienoja ihmisiä ja hieno harrastus. Tämä on foorumien ehdotonta huippua. Pitäkää lippua korkealla sillä välin kun minulla on harrastus tauolla!
"Trying is the first step toward failure!"
-Homer Simpson
Exät: Honda XRV 650 Africa Twin RD03 -89 -> KTM 625 SXC -04
Jokke Espoosta kirjoitti: ↑Ke Heinä 28, 2021 1:52 pmEhkä joskus vielä tulee talliin kurapyörä.
Perheellisillä yleensä sitten kun lapset alkaa olla isoja eikä heitä enää kiinnosta viettää vanhempien kanssa yhteistä aikaa. Näin se kävi itellekkin, lähti siitä että vanhemmalle pojalle ostettiin mopo ja seuraavana kesänä oli iskän vuoro ostaa isompi mopo. Nyt kun lapsetkin on maailmalla niin kurapyörä on siunaus, saa hyvän syyn lähteä kotoa karkuun.
Tämä on monen ex moottoripyöräilijän kuvio kun parta alkaa harmaantumaan joten tervetuloa takaisin jonkun vuoden kuluttua
If we come in to this world screaming and covered in blood then why not leave the same way.
I want to feel the wind in my hair. At least in my nose hair.
The only thing that comes to he who waits, it's old age. Get on your bike as much as you can, and ride as if you only have the one life to live. Even if Islam or Christianity are true, there is no evidence from motorbikes in the afterlife.
Joskus sitä miettii, että kuinka vanhaksi moottoripyöräharrastus tulee jatkumaan. Toivottavasti pitkään.
_JPA_ kirjoitti: ↑Su Elo 15, 2021 9:07 am
Joskus sitä miettii, että kuinka vanhaksi moottoripyöräharrastus tulee jatkumaan. Toivottavasti pitkään.
Endurossa V60 kuskit on selvästi nopeampia kuin itse olen, ja minulla on sinne vielä reilusti matkaa, joten toivotavasti vauhti vielä kehittyy . Endurossa on tällä kaudella ollut myös kokeilussa V70 luokka (70 vuotta täyttäneille), ja sinnekin löytyi osallistujia. Classic motocrossissa vanhin luokka on 72 vuotta täyttäneet ja siellä on hyvin väkeä. Tällaiset esimerkit rohkaisee ajattelemaan, että tässä on mahdollisuus ajaa vielä pitkään, jos vaan pysyy terveenä ja saa pidetyä itsensä kunnossa. Herättää kyllä kunnoitusta nähdä näitä vanhempia herrasmiehiä ajamassa ja antaa kipinää, että kyllä vielä minäkin.
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Joskus sitä miettii, että kuinka vanhaksi moottoripyöräharrastus tulee jatkumaan. Toivottavasti pitkään.
Hyvällä tuurilla hyvinki pitkään. Ku oon nyt ajanu tuota Classic rr sarjaa niin vanhin tekijä mun kans samalla gridillä on 78 vuotias harmaatukkainen herrasmies. Ja ymmärtääkseni samoissa kisoissa, eri lähdössä tosin taitaa olla yks 80 vuotias skönäri!