Suomen Maastomoottoripyöräilijöiden liitto ry SMMPL
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
Suomen Maastomoottoripyöräilijöiden liitto ry SMMPL
https://www.motouutiset.fi/fi/moottorip ... MPL-ry.htm
Tähän uutiseen varmaan monet jo törmänneetkin. Mielenkiinnolla kyllä itsekin odotan miten tuo homma alkaa toimia. Tuskin itseä niin kovin koskettaa, mutta silti näen vallan hyvänä vaihtoehtona etenkin näin harrastajan näkökulmasta.
Tähän uutiseen varmaan monet jo törmänneetkin. Mielenkiinnolla kyllä itsekin odotan miten tuo homma alkaa toimia. Tuskin itseä niin kovin koskettaa, mutta silti näen vallan hyvänä vaihtoehtona etenkin näin harrastajan näkökulmasta.
Neljä vaihdetta riittää.
-
- Viestit: 1292
- Liittynyt: La Maalis 04, 2006 8:58 pm
- Pyörä: FE390,12GS
- Paikkakunta: Hamina
Re: Suomen Maastomoottoripyöräilijöiden liitto ry SMMPL
Ennen tätä ei mitään käryä ja 2 minuutin tutustumisella ei kyllä oikein avautunut mitä tämä ry oikein aikoo tehdä... 8€ jäsenmaksulla ei kovin paljon asioita edistetä ja kun virta loppuu ydinporukalta niin mitäs sitten?
https://www.juvander.me/ilpo
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FIN-F-FL-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT
M-MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FIN-F-FL-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT
M-MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
- Ranezki
- Viestit: 206
- Liittynyt: To Huhti 03, 2008 9:27 pm
- Pyörä: 500EXC, 990ADV
- Paikkakunta: Tuusula
Re: Suomen Maastomoottoripyöräilijöiden liitto ry SMMPL
Enpä ollut itsekkään kuullut. Kyseisen liiton facebook-sivuilla enemmän tarinaa. Käytännössähän tarkoitus on olla vaihtoehto Suomen moottoriliitolle, joka ei ole resursseista huolimatta pystynyt paljoa harrastajien asiaa ajamaan. Mielestäni hyvinkin tervetullut ja täytyy vain toivoa, että kyrapyöräilijöiden toimintaa saisivat ajettua eteenpäin hyvällä pöhinällä.
- needforspeed
- Viestit: 335
- Liittynyt: Ke Syys 30, 2009 11:40 am
- Pyörä: KTM 990 Adventure
- Paikkakunta: Konnevesi
Re: Suomen Maastomoottoripyöräilijöiden liitto ry SMMPL
Sama hommahan kävi vajaa 10 vuotta sitten MK-puolella. Kelkkaenduromiehet eivät olleet tyytyväisiä Moottoriliiton toimintaan ja perustivat SMK:n.
Siellä homma ilmeisesti onnistui jollain lailla, kisoissa riittää kuskeja, kustannukset kai laskivat hieman ja kaikki kelkkaenduro- ja sprintkisat ajetaan SMK:n alla(pl. Giant Kemijärvellä on vielä SML alla jota ei ajettu viime talvena ja joka on kuulemma 2020 1-päiväinen). Pari viime vuotta näkyvyys ollut myös tv:ssä, koosteet tulee Alfatv:ltä.
Toivotetaan onnea koitokseen, mielestäni on ihan hyvä että joku välillä ravistelee vanhoja rakenteita Muutosvastarinta tulee varmasti olemaan kova, liiton piffaamia wienereitä ja sämpylöitä nauttivia vanhoja harmaita ukkoja on lähes joka moottorikerho pullollaan.
Siellä homma ilmeisesti onnistui jollain lailla, kisoissa riittää kuskeja, kustannukset kai laskivat hieman ja kaikki kelkkaenduro- ja sprintkisat ajetaan SMK:n alla(pl. Giant Kemijärvellä on vielä SML alla jota ei ajettu viime talvena ja joka on kuulemma 2020 1-päiväinen). Pari viime vuotta näkyvyys ollut myös tv:ssä, koosteet tulee Alfatv:ltä.
Toivotetaan onnea koitokseen, mielestäni on ihan hyvä että joku välillä ravistelee vanhoja rakenteita Muutosvastarinta tulee varmasti olemaan kova, liiton piffaamia wienereitä ja sämpylöitä nauttivia vanhoja harmaita ukkoja on lähes joka moottorikerho pullollaan.
- tertsu
- Viestit: 2858
- Liittynyt: Pe Loka 01, 2004 11:11 am
- Pyörä: Husqvarna TE 300 -24, KTM 990 S -07
- Paikkakunta: Oulu
Re: Suomen Maastomoottoripyöräilijöiden liitto ry SMMPL
Semmoinen kuva tuosta jäänyt, että crossipuolella ollut tyytymättömyyttä SML toimintaan ja crossarit perustaneet nyt oman liiton. Saa nähdä miten kavereilla virta riittää ja mitä saavat aikaiseksi.
Kura lentää...
Re: Suomen Maastomoottoripyöräilijöiden liitto ry SMMPL
Onhan noita vastaavia tullut usealla rintamalla. Rokkiralli kai oli ensimmäisiä mikä alkoi uhmata AKK:ta, sitten tuli jokkisraceakin. AKK on vastannut viemällä lisenssejä heiltä jotka noita kisoja on ajaneet omalla nimellään. Moni ei sitten omalla nimellä ajakaan..
Kaikkihan nuo on lähteneet vähän siitä, että isot ja perinteiset liitot ovat vieneet lajeja vain maailman huippu silmissä kiiluen. Esimerkiksi jos autopuolella vaaditaan tulipalopuvut, hanssit, automaattiset sammutusjärjestelmät ja leimalliset penkit/vyöt/ajovarusteet niin aika korkea on kynnys ajaa muutama kisa vuodessa huvin vuoksi. Toki turvallisuus on tärkeää, mutta joskus noissa järki unohtuu. Erästä uutta historic-viritelmää olen myös seuraillut kun tuon piti olla sellainen matalan kynnyksen avaus. Sitten kaivettiin luokkari 70-luvulta ja siitä ei sitten poiketa. On aika hemmetin helppo löytää niitä osia mitä luokkari vaatii.. Helposti saatavia tarvikeosia tai vaikka alkuperäisistä poikkeavia vanteita ei sallita. Se siitä matalasta kynnyksestä kun saisi kanan hampaita etsiä ympäri maailmaa ja pelätä rikkoontumisia, mutta tärkeää on että pussihousut tykkää.
Näkyyhän tuolla SMMPL:n taustalla olevan myös Karppisen Reijokin. Sikäli en ihan crossipuolen touhuiksi tuomitsisi.
Onkohan SML:n säännöissä jotain mikä rajoittaa kilpailua toisen liiton alla Voi tietty olla että kerhoilla on rajoitteita, ehkä siksi myös yksityishenkilöt voi liittyä tuohon SMMPL:ään.
Kaikkihan nuo on lähteneet vähän siitä, että isot ja perinteiset liitot ovat vieneet lajeja vain maailman huippu silmissä kiiluen. Esimerkiksi jos autopuolella vaaditaan tulipalopuvut, hanssit, automaattiset sammutusjärjestelmät ja leimalliset penkit/vyöt/ajovarusteet niin aika korkea on kynnys ajaa muutama kisa vuodessa huvin vuoksi. Toki turvallisuus on tärkeää, mutta joskus noissa järki unohtuu. Erästä uutta historic-viritelmää olen myös seuraillut kun tuon piti olla sellainen matalan kynnyksen avaus. Sitten kaivettiin luokkari 70-luvulta ja siitä ei sitten poiketa. On aika hemmetin helppo löytää niitä osia mitä luokkari vaatii.. Helposti saatavia tarvikeosia tai vaikka alkuperäisistä poikkeavia vanteita ei sallita. Se siitä matalasta kynnyksestä kun saisi kanan hampaita etsiä ympäri maailmaa ja pelätä rikkoontumisia, mutta tärkeää on että pussihousut tykkää.
Näkyyhän tuolla SMMPL:n taustalla olevan myös Karppisen Reijokin. Sikäli en ihan crossipuolen touhuiksi tuomitsisi.
Onkohan SML:n säännöissä jotain mikä rajoittaa kilpailua toisen liiton alla Voi tietty olla että kerhoilla on rajoitteita, ehkä siksi myös yksityishenkilöt voi liittyä tuohon SMMPL:ään.
Neljä vaihdetta riittää.
Re: Suomen Maastomoottoripyöräilijöiden liitto ry SMMPL
Lisenssihintoja on tullut: https://www.smmpl.fi/tiedotteet/
Saa nähdä ajetaanko tämän liiton alla kisoja ensi kesänä. Taisi olla siten, että myös SML:n lisenssillä saa ajaa SMMPL:n alaisia kisoja, mutta yllättäen ei toisinpäin.
Junnupuolen hahmottelua onjo tullut myös: https://www.smmpl.fi/smmpl-ry-saannot/l ... c-sarjaan/
Vaikuttaa mukavan letkeältä touhulta noin ajatustasolla
Saa nähdä ajetaanko tämän liiton alla kisoja ensi kesänä. Taisi olla siten, että myös SML:n lisenssillä saa ajaa SMMPL:n alaisia kisoja, mutta yllättäen ei toisinpäin.
Junnupuolen hahmottelua onjo tullut myös: https://www.smmpl.fi/smmpl-ry-saannot/l ... c-sarjaan/
Vaikuttaa mukavan letkeältä touhulta noin ajatustasolla
Neljä vaihdetta riittää.
Re: Suomen Maastomoottoripyöräilijöiden liitto ry SMMPL
Itseltä mennyt tämä ihan ohi: https://www.xracing.fi/uutinen/uusi-kev ... pailumalli
Näemmä moottoriliitto reagoinut suht ripeästi.
Näemmä moottoriliitto reagoinut suht ripeästi.
Neljä vaihdetta riittää.
- tertsu
- Viestit: 2858
- Liittynyt: Pe Loka 01, 2004 11:11 am
- Pyörä: Husqvarna TE 300 -24, KTM 990 S -07
- Paikkakunta: Oulu
Re: Suomen Maastomoottoripyöräilijöiden liitto ry SMMPL
Tuo on ollu työnalla jo pitkään ja siis enen SMMPL:ää. Käsittääkseni vielä ei ole ihan valmista, liittyen vakuutuksiin.THä kirjoitti:Itseltä mennyt tämä ihan ohi: https://www.xracing.fi/uutinen/uusi-kev ... pailumalli
Näemmä moottoriliitto reagoinut suht ripeästi.
Kura lentää...
Re: Suomen Maastomoottoripyöräilijöiden liitto ry SMMPL
Muutama (tai vähän enemmän) vuosi sitten SML uhkaili rangaistuksilla kuskeja, jos osallistui noihin liiton ulkopuolisiin harrastekisoihin. Monta vuotta kulunut, eikä mitään ole tapahtunut liiton toimesta.
Happi
Happi
Re: Suomen Maastomoottoripyöräilijöiden liitto ry SMMPL
Tuolta osin tilanne lienee ollut sama ainakin 60-luvulta lähtien.Happi kirjoitti:Muutama (tai vähän enemmän) vuosi sitten SML uhkaili rangaistuksilla kuskeja, jos osallistui noihin liiton ulkopuolisiin harrastekisoihin. Monta vuotta kulunut, eikä mitään ole tapahtunut liiton toimesta.
Happi
Re: Suomen Maastomoottoripyöräilijöiden liitto ry SMMPL
Piti vähän kaivella: https://www.moottoriliitto.fi/site/asse ... n_ohje.pdf
Ihan hyvä että tulee vaihtoehtoja. Sikäli näen kyllä positiivisena, että vähän hämmennetään.
Samoin:
Esimerkiksi itsellä kun on firman kautta täysin rajoittamaton työ- ja vapaa-ajan tapaturmavakuutus, joka huomioi myös vaikka pitkän työkyvyttömyyden, (yksityishenkilö ei saa tuollaista) ja mopossa liikennevakuutus, niin lisenssivakuutukselle jää aika vähän käyttöä.
Toki ei tässä harrastuksessa nuo muutamat kympit kovin suurta osaa näyttele, mutta olisi aina kiva joku peruste olla mitä milläkin maksulla saa. Mieluummin maksaisi tuon parikymppisen sitten vaikka suoraan järjestävälle kerholle toiminnan tukemiseen. Kerhot kuitenkin tekee sitä oikeaa kenttätyötä ja nuo pyörivät aika vahvan talkootyön voimin.
Ihan hyvä että tulee vaihtoehtoja. Sikäli näen kyllä positiivisena, että vähän hämmennetään.
Tuosta nyt kyllä voisi tietysti kysyä, että mitä ihmettä tuolla lisenssillä sitten saa?Jokaisen harrastekilpailutoimintaan osallistuvan henkilön, jolla ei ole SML:n nuorisolajit-, rajoitettu- tai kaikki lajit lisenssiä, tulee ostaa vähintään SML:n RFF-lisenssi, jonka hinta on 20euroa per vuosi(ei sisällä vakuutusta).
Samoin:
Eli ei saa kerhokaan oikein mitään vastinetta tuolle, paitsi:Järjestävä yhdistys ja sen hallitus kantaa itse kokonaisuudessaan toimintaan, järjestelyihin ja turvallisuuteen liittyvät vastuut.
Äkkiseltään aika arvokkaan kuuloista konsultointiaSML:n rooli harrastekilpailujen osalta on jakaa tietoa tapahtumien järjestämiseen liittyvistä velvoitteista kuten vakuutusturvasta, turvallisuudesta ja ympäristövelvoitteista.
Esimerkiksi itsellä kun on firman kautta täysin rajoittamaton työ- ja vapaa-ajan tapaturmavakuutus, joka huomioi myös vaikka pitkän työkyvyttömyyden, (yksityishenkilö ei saa tuollaista) ja mopossa liikennevakuutus, niin lisenssivakuutukselle jää aika vähän käyttöä.
Toki ei tässä harrastuksessa nuo muutamat kympit kovin suurta osaa näyttele, mutta olisi aina kiva joku peruste olla mitä milläkin maksulla saa. Mieluummin maksaisi tuon parikymppisen sitten vaikka suoraan järjestävälle kerholle toiminnan tukemiseen. Kerhot kuitenkin tekee sitä oikeaa kenttätyötä ja nuo pyörivät aika vahvan talkootyön voimin.
Neljä vaihdetta riittää.