HF-Autohuolto SM-enduro 3. ja 4.9
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
HF-Autohuolto SM-enduro 3. ja 4.9
Riihimäen Moottoripyöräkerho Kahvakopla ry järjestää kaksipäiväisen HF-Autohuolto SM-Enduro osakilpailun 3. ja 4.9.2016. Kilpailu järjestetään reittikilpailuna Riihimäen ympäristössä. Reitti koostuu kolmesta eri maastokokeesta, jotka ajetaan 1-3 kertaa per luokka. Muut kilpailuluokat SM-luokkien lisäksi ovat V40, V50, ja C. SM-luokat ajavat kilpailun kaksipäiväisenä ja muut luokat ajavat kilpailun yksipäiväisenä. Lauantaina SM-luokkien jälkeen ajavat luokat C ja V50 ja sunnuntaina SM-luokkien yhteydessä V40.
Kilpailun nettisivut osoitteessa http://kahvakoplaenduro.fi ja FB-sivut https://www.facebook.com/HF-Autohuolto- ... 286766281/
Kilpailun ilmoittautuminen on avattu http://kalkku.fi/kilpailut.php?id=736
Kilpailun nettisivut osoitteessa http://kahvakoplaenduro.fi ja FB-sivut https://www.facebook.com/HF-Autohuolto- ... 286766281/
Kilpailun ilmoittautuminen on avattu http://kalkku.fi/kilpailut.php?id=736
Re: HF-Autohuolto SM-enduro 3. ja 4.9
Reittiselostukset on lisätty sivuille, http://kahvakoplaenduro.fi/?page_id=34
Reittivideot pyritään julkaisemaan tällä viikolla.
Reittivideot pyritään julkaisemaan tällä viikolla.
Re: HF-Autohuolto SM-enduro 3. ja 4.9
Ilmoittautumisaikaa vielä perjantaihin klo 20 asti. Reittivideot on julkaistu kisasivulla ja tänään tulee vielä illalla lopullinen tieto C-luokan maastokoemäärästä.
Re: HF-Autohuolto SM-enduro 3. ja 4.9
Kovi aikasi päättyy noi ilmoittautumiset. Enne Riihimäkee kalenterissa CC-kisa ja toine SM-endurokisa. Jotenki ihmetyttää peräkkäisin viikoloppuin SM-enduroo.
Happi
Happi
-------------------------------------------
https://www.youtube.com/user/Happi4965/videos
https://www.youtube.com/user/Happi4965/videos
Re: HF-Autohuolto SM-enduro 3. ja 4.9
Ilmoittautumista jatkettiin vielä eli aika loppuu tänään klo 20.00. Jälki-ilmoittautuneita voidaan ottaa myös mukaan tämän jälkeen.
-
- Viestit: 2141
- Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
- Pyörä: 690R -24 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
- Paikkakunta: Tampere
Re: HF-Autohuolto SM-enduro 3. ja 4.9
Tämä valikoitui ensimmäiseksi varsinaiseksi endurokisaksi. Porin sprintin kävin jo tänä kesänä ajamassa, mutta se ei nyt vielä oikein ollut varsinainen endurokisa. Lähtöpaikka on aika korkealla, kun Porin sprintti meni niin hyvin. Omastakin kerhosta on reilusti nopeampia kavereita lähdössä vasta minun jälkeen. Viikonloppuna tuli reenattua molempina päivinä ja huomenna olisi tarkoitus käydä vielä ajamassa, jotta ajotuntuma olisi parhaimmillaan kisassa.
Reittivideoiden perusteella odotettavissa on aika suomienduroa, joka ei ole minun vahvuuteni. Täytyy yrittää nopeammilla osuuksilla saada kiinni sitä mitä menettää kivikoissa. Kun ei nyt kauheasti satelisi loppuviikosta, niin sitten kivikotkin sujuvat. Kolmosen kivinousu näytti kuvassa aika hankalalta. Ei ollut oikein kuin kaksi linjaa, joten helposti ruuhkautuu C-luokassa.
Reittivideoiden perusteella odotettavissa on aika suomienduroa, joka ei ole minun vahvuuteni. Täytyy yrittää nopeammilla osuuksilla saada kiinni sitä mitä menettää kivikoissa. Kun ei nyt kauheasti satelisi loppuviikosta, niin sitten kivikotkin sujuvat. Kolmosen kivinousu näytti kuvassa aika hankalalta. Ei ollut oikein kuin kaksi linjaa, joten helposti ruuhkautuu C-luokassa.
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17.
Ex: KTM 690 Enduro R -14, 690 Enduro R -19
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17.
Ex: KTM 690 Enduro R -14, 690 Enduro R -19
Re: HF-Autohuolto SM-enduro 3. ja 4.9
Moi,
MK1:ltä löytyy kiviä, mutta sen C-luokka ajaa vain kerran. MK3:n kivikkomäki on nauhoitettu leveästi, joten ajolinjoja löytyy useampi ja se pitäisi olla ihan ajettavissa kaikissa luokissa. Totta tosin on, että jos joku jää jumiin, saattaa ruuhkaa kertyä. Sinne on nyt ajettu enemmän jälkeäkin eri linjoille.
Tsemppiä kisaan.
MK1:ltä löytyy kiviä, mutta sen C-luokka ajaa vain kerran. MK3:n kivikkomäki on nauhoitettu leveästi, joten ajolinjoja löytyy useampi ja se pitäisi olla ihan ajettavissa kaikissa luokissa. Totta tosin on, että jos joku jää jumiin, saattaa ruuhkaa kertyä. Sinne on nyt ajettu enemmän jälkeäkin eri linjoille.
Tsemppiä kisaan.
-
- Viestit: 2141
- Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
- Pyörä: 690R -24 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
- Paikkakunta: Tampere
Re: HF-Autohuolto SM-enduro 3. ja 4.9
Tässä kisarapsa:
C-luokka aloitti ensimmäisen kierroksen suoraan maastokoe kakkosesta ja sinne ajeltiin tietä pitkin. Hyvin kuitenkin olin heti hereillä ja ajo tuntui hyvältä nopealla osuudella. Pätkä oli ihan uusi, ja iso osa siitä oli hakkuuaukeata, jossa maa oli aivan irtonaista ja juuret vasta tulleet esiin. Sitä tulin tosi varovasti, mutta silti tuli kahdet lipat. Toisessa vielä jäi vaihdepolkimen pää taitoksiin ja jäin sitä oikomaan kädellä enkä huomannut että maastokokeen maali oli mutkan takana kymmenen metrin päässä. Maaskokokeen lähdössä tuli myös pieni aloittelijamoka, sillä en hoksannut, että lähtö oli heti siinä tieltä maastoon siirryttäessä ja lähtöauton porukka huuteli, kun olin menossa suoraan päkälle. No lähtövalo oli näköjään aivan vieressä, ja siitä sitten pätkälle ajallaan.
MK3:lle oli lyhyt siirtymä, joka oli pääasiassa hiekkatietä. Pätkä oli suurimmaksi osaksi savipeltoa, mutta välissä oli pätkä kivikkoa ja siinä paha kivikkomäki. Tulin sen keskeltä samaa linjaan, kuin reittivideon kaveri ja se tuliki ihan nätisti. Istualtaan tosin, mutta kuitenkin ilman pysähdyksiä. Lopussa oli pieni ja helppo extremekivikko ja kolme betonirumpua. Niiden ylitykset tulivat tosi mallikkaasti ykkösellä kaasua antaen. Ei osunut edes pohjapanssari yhteenkään rummuista.
Tämä jälkeen ajeltiin asfalttia pitkin huoltoon, johon jäi 14 minuuttia aikaa. Hyvin ehti siis haukkaamaan ja juomaan vähän ja turinoimaankin.
Huollon jälkeen lähdettiin uudelle kierrokselle, jossa oli mukana nyt myös ensimmäinen maastokoe eli nyt MK4. Alkuun ajeltiin kaupungin läpi ja motarin yli, mutta sitten alkoi loputtoman tuntuinen metsäsiirtymä. Se oli tosi hidas ja kivkkoinen eikä yhtään minun makuun. Tunasin siinä alkuun vähän ja oli tulppana takana tuleville, mutta sitten sain vähän välimatkaa. Pieni hengähdytauko ja pätkälle, joka oli paikka paikoin samanlaista perse penkissä kakkosella vedettävää kivikkoa. Ei sopinut minun mielestä yhtään kisapätkäksi. Välillä oli peltoa ja muita nopeampia kohtia, joissa sai vähän ajamisestakin kiinni.
Jossakin puolenvälin jälkeen oli kurakko, josta meni useita syviä spooreja läpi. Valkkasin varmaan sen ainoan läpipääsemättömän ja puoli metriä korkean juuren päälle kiinni pohjapanssarista. Nostin pyörän kannon yli ja raahasin kyljellään viereiseen spooriin, jota lähdin vetämään isolla kaasulla jä pääsinkin läpi. Nostoepisodin aikana pyöriä meni ainakin viisi ohi ja aikaa meni varmaan kolme neljä minuuttia. Hanskatkin oli luonnollisesti aivan mudassa ja kädet ei meinannu pysyä sen jälkeen tangossa. Seuraavassa alamäessä ei ollutkaan etujarrua. No paniikissa takajarru lukkoo ja etujarrun pumppausta, niin sekin taas löytyi. Jarrusatula oli painunut spoorista pois nostaessa niin, että palat oli irti levystä.
Siirtymä takaisin kisakeskukseen oli hiekkateitä ja taas kaupungin läpi asfalttia. Huoltoaikaa jäi 13 minuuttia. Tämän jälkeen uudelleen samat kaksi maastokoetta, jotka ajettiin aluksi. MK5 tuli nyt ilman kaatumisia, mutta se oli kulunut entistä hankalammaksi. MK6:lla peltomutkat tulivat taas hyvin ja kivikkomäkikin lopputöyrääseen asti, jonka alussa tasapaino horjahti ja jouduin pysähtymään mäkeen. Hiukan takaisinpäin ja vasemalta koukaten ei tarvinnut ottaa koko töyrästä uudestaan. Betonirummut tulivat nytkin hyvin.
Lopun savimutkia kurvaillessa tuntui oikein oudolta, että oliko tää nyt tosiaankin tässä. Ei tunnu oikein missään. Kisa ei tosiaankaan ollut raskas, mitä odotin SM-kisalta. Maastosiitymiä ei ollut kuin ykköspätkälle, joka me ajettiin vaan kertaalleen. Samaan hengenvetoon kun mietti, että B-luokassa se olisi pitänyt ajaa kolme kertaa, niin olisi kyllä ollut ihan eri kaliiberin kisa.
Sijoituksellisesti kisa meni täysin penkin alle. C1 12/16 ja C 54/65. Vaikka kokonaisajasta laskisi pois muutaman minuutin jumissaoloa, niin sijoitus ei silti juuri nousisi. Paras pätkäsijoitus C1 7. ja C 33., joka tuli odotetusti nopealla kolmosella. Kaksi muuta pätkää olivat suurimmaksi osaksi hidasta suomienduroa ja siinä en vaan ole vahvoilla. Kuitenkin kisa meni ilman isoja sähläilyjä ja myöskään AT-minuutteja ei tullut, joten ehkä tämä oli ihan ok ensimmäiseksi kisaksi. Pitää valkata seuraavaksi vähän jouheamman reitin kisa.
C-luokka aloitti ensimmäisen kierroksen suoraan maastokoe kakkosesta ja sinne ajeltiin tietä pitkin. Hyvin kuitenkin olin heti hereillä ja ajo tuntui hyvältä nopealla osuudella. Pätkä oli ihan uusi, ja iso osa siitä oli hakkuuaukeata, jossa maa oli aivan irtonaista ja juuret vasta tulleet esiin. Sitä tulin tosi varovasti, mutta silti tuli kahdet lipat. Toisessa vielä jäi vaihdepolkimen pää taitoksiin ja jäin sitä oikomaan kädellä enkä huomannut että maastokokeen maali oli mutkan takana kymmenen metrin päässä. Maaskokokeen lähdössä tuli myös pieni aloittelijamoka, sillä en hoksannut, että lähtö oli heti siinä tieltä maastoon siirryttäessä ja lähtöauton porukka huuteli, kun olin menossa suoraan päkälle. No lähtövalo oli näköjään aivan vieressä, ja siitä sitten pätkälle ajallaan.
MK3:lle oli lyhyt siirtymä, joka oli pääasiassa hiekkatietä. Pätkä oli suurimmaksi osaksi savipeltoa, mutta välissä oli pätkä kivikkoa ja siinä paha kivikkomäki. Tulin sen keskeltä samaa linjaan, kuin reittivideon kaveri ja se tuliki ihan nätisti. Istualtaan tosin, mutta kuitenkin ilman pysähdyksiä. Lopussa oli pieni ja helppo extremekivikko ja kolme betonirumpua. Niiden ylitykset tulivat tosi mallikkaasti ykkösellä kaasua antaen. Ei osunut edes pohjapanssari yhteenkään rummuista.
Tämä jälkeen ajeltiin asfalttia pitkin huoltoon, johon jäi 14 minuuttia aikaa. Hyvin ehti siis haukkaamaan ja juomaan vähän ja turinoimaankin.
Huollon jälkeen lähdettiin uudelle kierrokselle, jossa oli mukana nyt myös ensimmäinen maastokoe eli nyt MK4. Alkuun ajeltiin kaupungin läpi ja motarin yli, mutta sitten alkoi loputtoman tuntuinen metsäsiirtymä. Se oli tosi hidas ja kivkkoinen eikä yhtään minun makuun. Tunasin siinä alkuun vähän ja oli tulppana takana tuleville, mutta sitten sain vähän välimatkaa. Pieni hengähdytauko ja pätkälle, joka oli paikka paikoin samanlaista perse penkissä kakkosella vedettävää kivikkoa. Ei sopinut minun mielestä yhtään kisapätkäksi. Välillä oli peltoa ja muita nopeampia kohtia, joissa sai vähän ajamisestakin kiinni.
Jossakin puolenvälin jälkeen oli kurakko, josta meni useita syviä spooreja läpi. Valkkasin varmaan sen ainoan läpipääsemättömän ja puoli metriä korkean juuren päälle kiinni pohjapanssarista. Nostin pyörän kannon yli ja raahasin kyljellään viereiseen spooriin, jota lähdin vetämään isolla kaasulla jä pääsinkin läpi. Nostoepisodin aikana pyöriä meni ainakin viisi ohi ja aikaa meni varmaan kolme neljä minuuttia. Hanskatkin oli luonnollisesti aivan mudassa ja kädet ei meinannu pysyä sen jälkeen tangossa. Seuraavassa alamäessä ei ollutkaan etujarrua. No paniikissa takajarru lukkoo ja etujarrun pumppausta, niin sekin taas löytyi. Jarrusatula oli painunut spoorista pois nostaessa niin, että palat oli irti levystä.
Siirtymä takaisin kisakeskukseen oli hiekkateitä ja taas kaupungin läpi asfalttia. Huoltoaikaa jäi 13 minuuttia. Tämän jälkeen uudelleen samat kaksi maastokoetta, jotka ajettiin aluksi. MK5 tuli nyt ilman kaatumisia, mutta se oli kulunut entistä hankalammaksi. MK6:lla peltomutkat tulivat taas hyvin ja kivikkomäkikin lopputöyrääseen asti, jonka alussa tasapaino horjahti ja jouduin pysähtymään mäkeen. Hiukan takaisinpäin ja vasemalta koukaten ei tarvinnut ottaa koko töyrästä uudestaan. Betonirummut tulivat nytkin hyvin.
Lopun savimutkia kurvaillessa tuntui oikein oudolta, että oliko tää nyt tosiaankin tässä. Ei tunnu oikein missään. Kisa ei tosiaankaan ollut raskas, mitä odotin SM-kisalta. Maastosiitymiä ei ollut kuin ykköspätkälle, joka me ajettiin vaan kertaalleen. Samaan hengenvetoon kun mietti, että B-luokassa se olisi pitänyt ajaa kolme kertaa, niin olisi kyllä ollut ihan eri kaliiberin kisa.
Sijoituksellisesti kisa meni täysin penkin alle. C1 12/16 ja C 54/65. Vaikka kokonaisajasta laskisi pois muutaman minuutin jumissaoloa, niin sijoitus ei silti juuri nousisi. Paras pätkäsijoitus C1 7. ja C 33., joka tuli odotetusti nopealla kolmosella. Kaksi muuta pätkää olivat suurimmaksi osaksi hidasta suomienduroa ja siinä en vaan ole vahvoilla. Kuitenkin kisa meni ilman isoja sähläilyjä ja myöskään AT-minuutteja ei tullut, joten ehkä tämä oli ihan ok ensimmäiseksi kisaksi. Pitää valkata seuraavaksi vähän jouheamman reitin kisa.
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17.
Ex: KTM 690 Enduro R -14, 690 Enduro R -19
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17.
Ex: KTM 690 Enduro R -14, 690 Enduro R -19