2016 Roadbook rallit
Lähetetty: Ma Syys 07, 2015 10:24 am
Alkaa tämä vuosi olla kohta taputeltu nippuun ja aika miettiä ensivuoden kisoja. Alkuvuoden kapinoihin on ilmoittautuminenkin jo alkanut.
Koitan laittaa tähän jotain listaa mahdollisista tapahtumista ensivuodelle. Eli nyt ne jotka ovat vähääkään kiinnostuneita uusista haasteista niin aktivoitukaa, toukokuussa on jo myöhäistä.
Tuareg Ralli Marokko, 5.-12.3.2016
+Aavikko ralli, dyyniä, vuoristoa, kuivia joen uomia, kuivaa järven pohjaa = flat out for next 40km's-:)
+ei huolta mahasta, omat eväät omasta grillistä.
-liikkuva varikko, huollolle töitä
+hotellit ovat nukkumista varten...
-saksalaiset säännöt
-osittain gps rallia...
Hellas Ralli Kreikka, 8.-16.5.2016
+vuoristoa, meren rantapätkiä, hyvää välimeren ruokaa....
+paikallaan pysyvä varikko
+hotellit lompakon mukaan
Albania Ralli Albania, 11.-18.6.2016
+vuoristo ralli huikeine maisemineen, hyvää ruokaa (useimmiten), omat aamupuurot.
+halpaa....
+-liikkuva varikko, vaatii ainakin yhden selväpäisen apupoika anteron
Serres Rally Kreikka, 28.8-3.9.2016
+pohjois Kreikan hulppeat vuoristo polut, savea, hiekkaa, hidasta, nopeata, teknistä, kivikkoa. Tämä on tosi miesten enduroralli.
+hyvät eväät
+siisti hotelli
+paikallaan pysyvä varikko
Anatolia Ralli Turkki, syyskuu 2016
-ei tietoa, mutta tänä vuonna siellä ajoi monta huippukuskia
+komeita maisemia kuvissa
+- kallista vai halpaa?
-logistisesti hieman jo kaukana, vuokrapyörä?
Amageza Ralli, E-Afrikka, Botswana, Namibia, syyskuu 2016
-liikkuva varikko
+++++7 ajopäivää, 4000-4500km!
++huimat maisemat, todellista savannia, vuoristoa, dyyniä, tänä vuonna näkivät mm. leijonia reitin varrella.
-pieni organisaatio, sweeppi auto saattaa olla nopeammin luonasi kuin nälkäinen jellona?
+-muutoin kustannuksiltaa ok, mutta sijainti niin kaukana että vuokrapyörä ja osto huolto alkaa houkuttamaan (tänä vuonna oli neljän mopon kimpalle lentorahti alle 1ke/mopo rotterdam-e-afrikka-rotterdam, ei paha, mutta..).
Pohjois Afrikasta löytyy kyllä monia ralleja, monet niistä vain ovat kustannuksiltaan kalliimpia kuin Tuareg. Toisaalta Tuareg on puhtaasti harraste ralli, joka sinänsä ei ole haitaksi paitsi jos olet eliittiluokan kuskien veroinen.
Kreikan ja Albanian rallit ovat navikoinnin osalta haastavia, rb:t ovat suurimmaksi osaksi huippuluokkaa, mutta kun sitä polkua menee oikeasti ristiin rastiin ja välillä niin huomaamattomia ruohikko kohtia ettei äkkinäinen tajua siinä "tien" olevan. Teknisesti perus harrastaja selviää kaikista näistä, fyysisesti saattavat olla raskaita, varsinkin jos ei ole tottunut istumaan/seisomaan pyöränpäällä 6-14h/pv ja viikko putkeen.
Kreikan ja Albanian kapinat olisi myös mahdollista tehdä jotakuinnin seuraavalla kaavalla:
-toukokuussa kalusto Kreikkaan hellas ralliin
-rallin jälkeen apupoika antero huoltaa mopot ja pakkaa ne traileriin ja autoon. säilötään ne sinne (löytyy luotettava paikka)
-kesäkuussa apupoika antero ajaa kaluston albania ralliin, kuskit lentäen paikalle (kuten jo hellakseenkin)
-rallin jälkeen apuoika taas huoltaa vehkeet valmiiksi ja pakkaa ne. Auto ja traileri säilöön.
-elokuussa antero pistää taas varikon pystyy serres ralliin ja kuskit lentää paikalle.
-Rallin jälkeen romut raijataan takas kotiin.
Tämä olisi varsin kustannus tehokas keino ajaa 2-3 rallia. Vaatimuksena on vain saada tarpeeksi monta kuskia sitoutumaan tähän.
Miettikää ja ehdotelkaa. Niin monella kuitenkin jo kunnolliset roadbookit trippeineen ettei homma siihen kaadu.
Koitan laittaa tähän jotain listaa mahdollisista tapahtumista ensivuodelle. Eli nyt ne jotka ovat vähääkään kiinnostuneita uusista haasteista niin aktivoitukaa, toukokuussa on jo myöhäistä.
Tuareg Ralli Marokko, 5.-12.3.2016
+Aavikko ralli, dyyniä, vuoristoa, kuivia joen uomia, kuivaa järven pohjaa = flat out for next 40km's-:)
+ei huolta mahasta, omat eväät omasta grillistä.
-liikkuva varikko, huollolle töitä
+hotellit ovat nukkumista varten...
-saksalaiset säännöt
-osittain gps rallia...
Hellas Ralli Kreikka, 8.-16.5.2016
+vuoristoa, meren rantapätkiä, hyvää välimeren ruokaa....
+paikallaan pysyvä varikko
+hotellit lompakon mukaan
Albania Ralli Albania, 11.-18.6.2016
+vuoristo ralli huikeine maisemineen, hyvää ruokaa (useimmiten), omat aamupuurot.
+halpaa....
+-liikkuva varikko, vaatii ainakin yhden selväpäisen apupoika anteron
Serres Rally Kreikka, 28.8-3.9.2016
+pohjois Kreikan hulppeat vuoristo polut, savea, hiekkaa, hidasta, nopeata, teknistä, kivikkoa. Tämä on tosi miesten enduroralli.
+hyvät eväät
+siisti hotelli
+paikallaan pysyvä varikko
Anatolia Ralli Turkki, syyskuu 2016
-ei tietoa, mutta tänä vuonna siellä ajoi monta huippukuskia
+komeita maisemia kuvissa
+- kallista vai halpaa?
-logistisesti hieman jo kaukana, vuokrapyörä?
Amageza Ralli, E-Afrikka, Botswana, Namibia, syyskuu 2016
-liikkuva varikko
+++++7 ajopäivää, 4000-4500km!
++huimat maisemat, todellista savannia, vuoristoa, dyyniä, tänä vuonna näkivät mm. leijonia reitin varrella.
-pieni organisaatio, sweeppi auto saattaa olla nopeammin luonasi kuin nälkäinen jellona?
+-muutoin kustannuksiltaa ok, mutta sijainti niin kaukana että vuokrapyörä ja osto huolto alkaa houkuttamaan (tänä vuonna oli neljän mopon kimpalle lentorahti alle 1ke/mopo rotterdam-e-afrikka-rotterdam, ei paha, mutta..).
Pohjois Afrikasta löytyy kyllä monia ralleja, monet niistä vain ovat kustannuksiltaan kalliimpia kuin Tuareg. Toisaalta Tuareg on puhtaasti harraste ralli, joka sinänsä ei ole haitaksi paitsi jos olet eliittiluokan kuskien veroinen.
Kreikan ja Albanian rallit ovat navikoinnin osalta haastavia, rb:t ovat suurimmaksi osaksi huippuluokkaa, mutta kun sitä polkua menee oikeasti ristiin rastiin ja välillä niin huomaamattomia ruohikko kohtia ettei äkkinäinen tajua siinä "tien" olevan. Teknisesti perus harrastaja selviää kaikista näistä, fyysisesti saattavat olla raskaita, varsinkin jos ei ole tottunut istumaan/seisomaan pyöränpäällä 6-14h/pv ja viikko putkeen.
Kreikan ja Albanian kapinat olisi myös mahdollista tehdä jotakuinnin seuraavalla kaavalla:
-toukokuussa kalusto Kreikkaan hellas ralliin
-rallin jälkeen apupoika antero huoltaa mopot ja pakkaa ne traileriin ja autoon. säilötään ne sinne (löytyy luotettava paikka)
-kesäkuussa apupoika antero ajaa kaluston albania ralliin, kuskit lentäen paikalle (kuten jo hellakseenkin)
-rallin jälkeen apuoika taas huoltaa vehkeet valmiiksi ja pakkaa ne. Auto ja traileri säilöön.
-elokuussa antero pistää taas varikon pystyy serres ralliin ja kuskit lentää paikalle.
-Rallin jälkeen romut raijataan takas kotiin.
Tämä olisi varsin kustannus tehokas keino ajaa 2-3 rallia. Vaatimuksena on vain saada tarpeeksi monta kuskia sitoutumaan tähän.
Miettikää ja ehdotelkaa. Niin monella kuitenkin jo kunnolliset roadbookit trippeineen ettei homma siihen kaadu.