KUNTOENDURO 2014
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
Re: KUNTOENDURO 2014
Kuntoenska vedetty ja olihan rankkaa hommaa tossa kuumuudessa. Pari kiekkaa putkeen ja oli lämpöhalvaus oikeasti lähellä. Reitti oli tosi kiva ja järjestelyt toimivat hienosti. Olihan siellä reitillä pattia, mutta aika jouheestihan niistä meni yli . Ja plussaa oli ettei ollut yhtään kivikkoa. Keliä lukuunottamatta todella onnistunut päivä. Kiitos järjestäjille, ensi vuonna uudestaan.
-
- Viestit: 1666
- Liittynyt: Ke Syys 08, 2010 6:21 pm
- Pyörä: kawasaakeli kle ja Suzuki DR 125
- Paikkakunta: Kellokoski
Re: KUNTOENDURO 2014
Eka kertaa mukana joka päätty pieneen koivuun jo tutumis kierroksella ja syyläri meni sitten rikki ja lämpö halvas kun yritin nilkuttaa maaliin takaiskari anto myös periksi jo puolessa välin
No uutta osaa ja enemmän reeniä, kunto on ihan perseestä no onko ihme jos pääsen ajaan kesässä yhteensä 10h ja lopun aikaa korjaan romua kasaan, mut olihan hieno kokemus ja uuestaan ens vuonna
No uutta osaa ja enemmän reeniä, kunto on ihan perseestä no onko ihme jos pääsen ajaan kesässä yhteensä 10h ja lopun aikaa korjaan romua kasaan, mut olihan hieno kokemus ja uuestaan ens vuonna
Yksinäinen Susi
Re: KUNTOENDURO 2014
Kiitokset hyvästä tapahtumasta jälleen kerran!
Reitti oli erittäin sopiva eikä pölykään ollut aivan mahdoton.
Etenkin uudet osat reitistä olivat todella makeita.
Ens vuonna uusiksi!
Reitti oli erittäin sopiva eikä pölykään ollut aivan mahdoton.
Etenkin uudet osat reitistä olivat todella makeita.
Ens vuonna uusiksi!
Re: KUNTOENDURO 2014
On se hieno ajotapahtuma tuo Kuntoenduro. Järjestelyt toimii, hieno reitti, sodeauton munkit metsän keskellä asevelihintaan Omat ajot loppuivat jo la-aamulähdön ekalle kierrokselle, käyntiongelmiin, alusta asti tyhjäkäynti kadoksissa ja seiskapätkälle loppui käynti kokonaan. Helppo sano, mutta kuski olisi jaksanut pidemmälle
Avuliasta väkeä tämä endurokansa, raatoauto tuli hienosti paikalle viestinviejän välityksellä. Kiitos auttajille!
Ensi kesänä uudelleen toimivin laittein.
Avuliasta väkeä tämä endurokansa, raatoauto tuli hienosti paikalle viestinviejän välityksellä. Kiitos auttajille!
Ensi kesänä uudelleen toimivin laittein.
Re: KUNTOENDURO 2014
Su reitillä ei tutustumiskierroksen alun jälkeen pöly haitannut. Kolme kierrosta tuli yhteensä ajettua. Aikaa olis ollu lisäkierroksellekin, mutta kuntoa ei.
Happi
Happi
Re: KUNTOENDURO 2014
Mukava päivä takana
Kiitos järjestäjille hienosta tapahtumasta. Reitti oli hieno, varsinkin uudet metsäpolut oli jouheeta ajettavaa. Patikko vei mukavasti mehut.
jmka:lle kiitos ajoseurasta! Mukava oli tämäkin tapahtuma toteuttaa porukka-ajona.
Kaksi kierrosta vedettiin täysillä, kolmannelle ei enää päästy, kun oli arvonta jo menossa
Kiitos järjestäjille hienosta tapahtumasta. Reitti oli hieno, varsinkin uudet metsäpolut oli jouheeta ajettavaa. Patikko vei mukavasti mehut.
jmka:lle kiitos ajoseurasta! Mukava oli tämäkin tapahtuma toteuttaa porukka-ajona.
Kaksi kierrosta vedettiin täysillä, kolmannelle ei enää päästy, kun oli arvonta jo menossa
Re: KUNTOENDURO 2014
Ompas siinä kuvassa komeita tuuheetukkasii "miehii".
Happi
Happi
-
- Viestit: 257
- Liittynyt: To Elo 02, 2012 11:22 pm
- Pyörä: KTM 690 R EVO 3-13, KTM 250 EXC-F -16
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: KUNTOENDURO 2014
Kiitokset myös Birdieltä ja Pikku Hukalta Säkylän kuntoenduron järjestäjille hienosti toteutetusta tapahtumasta.
Häppening / kisa oli meidän molempien osalta ensimmäinen enskakisa ikuna, joten vähän etukäteen arvellutti, mihin olemme nenämme työntäneet. Itselläni oli alla 300 mm:n alustalla varustettu KTM 690 Enduro R, jonka kevennettyäkin painoa oli suhteellisen hankala pyörittää radan tiukoissa kurveissa sekä tiimalasihiekalla. Varsinkin, kun laite hukkasi tyhjäkäyntinsä jo ennen starttia, jonka seurauksena sain seuraavan kolmen tunnin aikana käynnistellä pyörää milloin vauhdissa alamäessä, milloin keskellä kurvia. Laskin, että käynnistyksiä kertyi keskimäärin vähintään yksi kilometrille. Muutama kumpsahduskin tuli tehtyä äkkinäisen kurvistumppaamisen johdosta.
Mutta kiitos Shorain sitkeän litium-akun periksi ei tarvinnut antaa. Kun tulin ykköskierrokselta varikolle käytin salaisen kikkani, eli kaadoin 5 litran kannun vettä suoraan päälleni. Se fressasi kummasti ja niin jaksoin lähteä toiselle kierrokselle, jossa temppuilevasta pyörästä huolimatta kykenin lähes loppuun asti hieman parantamaan vauhtiani. Jyrkässä nousussa noin 5 km ennen loppua joku ATV-hemmo oli kaivauttanut vekottimensa poikittain ajouralle, minkä johdosta oma ajamiseni päättyi varttitunniksi ei-niin-vapaaehtoisiin nosto- ja kaivuutalkoisiin. Aika moni muuten veti avunpyynnöistä huolimatta ohi, joten mönkkärin raijaaminen mäen päälle kesti luvattoman kauan ja söi meikäläisen jäljellä olleet voimat melko tarkkaan loppuun. Sykemittari rääkyi noston jälkeen yli 190 lyöntiä/minuutti. Kiitokset viimeksi mainitun tapahtuman ajotuntuma ja jaksaminen jäivät siihen mäkeen, ja viimeiset kilometrit tulin jokseenkin sipissä; välillä persekin oli penkissä, kun ei kerta kaikkiaan jaksanut nousta enää ylös.
Mutta tuli se varikko lopulta kuitenkin eteeni ja oli sykemittarin lukemien tarkastaminen: 3.168 kaloria, keskisyke noin 150 ja huippusykkeet hieman yli 190. Iloinen kuitenkin olin siitä, että olinpahan kyennyt osallistumaan tapahtumaan ilmeisesti ensimmäisenä 690-kuskina. Ja ennen kaikkea, näen selvästi, että lisäämällä kuntoa ja ajokokemusta sekä pyörän toimiessa kunnolla, 690:sellä kyllä pystyy tällaiseen tapahtumaan osallistumaan. Ja erityisesti, mikäli rata on pohjaltaan hieman kovempi ja nopeampi, ei edes tasoitusta tarvitse kauheasti muille antaa.
Seuraavana tähtäimessä on Lievestuoreen ensi kuun CC-kisaan osallistuminen ja tämän jälkeen ehkä vielä joku muukin kisa ennen loppusyksyä. Ja maaliskuussa sitten lähdetään Päitsille - tällä kertaa huoltomieheksi - mutta tiedä häntä, mitä fiiliksiä sieltä ehkä tarttuu... On nimittäin aina nasta näyttää epäilijöille, että 690:nen taipuu jo harrastelijan käsissä lähes mihin vaan, vetomiehen käskytyksestä puhumattakaan.
Terv. Birdie
"Maksimiteho korvaa puuttuvan ajotaidon"
Häppening / kisa oli meidän molempien osalta ensimmäinen enskakisa ikuna, joten vähän etukäteen arvellutti, mihin olemme nenämme työntäneet. Itselläni oli alla 300 mm:n alustalla varustettu KTM 690 Enduro R, jonka kevennettyäkin painoa oli suhteellisen hankala pyörittää radan tiukoissa kurveissa sekä tiimalasihiekalla. Varsinkin, kun laite hukkasi tyhjäkäyntinsä jo ennen starttia, jonka seurauksena sain seuraavan kolmen tunnin aikana käynnistellä pyörää milloin vauhdissa alamäessä, milloin keskellä kurvia. Laskin, että käynnistyksiä kertyi keskimäärin vähintään yksi kilometrille. Muutama kumpsahduskin tuli tehtyä äkkinäisen kurvistumppaamisen johdosta.
Mutta kiitos Shorain sitkeän litium-akun periksi ei tarvinnut antaa. Kun tulin ykköskierrokselta varikolle käytin salaisen kikkani, eli kaadoin 5 litran kannun vettä suoraan päälleni. Se fressasi kummasti ja niin jaksoin lähteä toiselle kierrokselle, jossa temppuilevasta pyörästä huolimatta kykenin lähes loppuun asti hieman parantamaan vauhtiani. Jyrkässä nousussa noin 5 km ennen loppua joku ATV-hemmo oli kaivauttanut vekottimensa poikittain ajouralle, minkä johdosta oma ajamiseni päättyi varttitunniksi ei-niin-vapaaehtoisiin nosto- ja kaivuutalkoisiin. Aika moni muuten veti avunpyynnöistä huolimatta ohi, joten mönkkärin raijaaminen mäen päälle kesti luvattoman kauan ja söi meikäläisen jäljellä olleet voimat melko tarkkaan loppuun. Sykemittari rääkyi noston jälkeen yli 190 lyöntiä/minuutti. Kiitokset viimeksi mainitun tapahtuman ajotuntuma ja jaksaminen jäivät siihen mäkeen, ja viimeiset kilometrit tulin jokseenkin sipissä; välillä persekin oli penkissä, kun ei kerta kaikkiaan jaksanut nousta enää ylös.
Mutta tuli se varikko lopulta kuitenkin eteeni ja oli sykemittarin lukemien tarkastaminen: 3.168 kaloria, keskisyke noin 150 ja huippusykkeet hieman yli 190. Iloinen kuitenkin olin siitä, että olinpahan kyennyt osallistumaan tapahtumaan ilmeisesti ensimmäisenä 690-kuskina. Ja ennen kaikkea, näen selvästi, että lisäämällä kuntoa ja ajokokemusta sekä pyörän toimiessa kunnolla, 690:sellä kyllä pystyy tällaiseen tapahtumaan osallistumaan. Ja erityisesti, mikäli rata on pohjaltaan hieman kovempi ja nopeampi, ei edes tasoitusta tarvitse kauheasti muille antaa.
Seuraavana tähtäimessä on Lievestuoreen ensi kuun CC-kisaan osallistuminen ja tämän jälkeen ehkä vielä joku muukin kisa ennen loppusyksyä. Ja maaliskuussa sitten lähdetään Päitsille - tällä kertaa huoltomieheksi - mutta tiedä häntä, mitä fiiliksiä sieltä ehkä tarttuu... On nimittäin aina nasta näyttää epäilijöille, että 690:nen taipuu jo harrastelijan käsissä lähes mihin vaan, vetomiehen käskytyksestä puhumattakaan.
Terv. Birdie
"Maksimiteho korvaa puuttuvan ajotaidon"
Enska ensin - muut hommat joutavat kyllä odottamaan...
Re: KUNTOENDURO 2014
Samat sanat, kiitokset järjestäjille, ainutlaatuinen vuosittainen tapahtuma. Kuin myös Jakkelle kiitokset ajoseurasta. Säät suosi, reitti oli vaihteleva ja järjestelyt viimosen päälle kunnossa. Kuntoa tarvitaan ensi vuodeksi lisää Kahteen kierrokseen piti tyytyä tällä kertaa, onneksi kolmatta ei tarvinnut lähteä koittamaan. Arvonnasta tuli vielä ketjuspraykitti niin ei voi kuin hymyilläJakke N kirjoitti:Mukava päivä takana
Kiitos järjestäjille hienosta tapahtumasta. Reitti oli hieno, varsinkin uudet metsäpolut oli jouheeta ajettavaa. Patikko vei mukavasti mehut.
jmka:lle kiitos ajoseurasta! Mukava oli tämäkin tapahtuma toteuttaa porukka-ajona.
Kaksi kierrosta vedettiin täysillä, kolmannelle ei enää päästy, kun oli arvonta jo menossa
Re: KUNTOENDURO 2014
Joo, ei etuletti ole silmillä kun vetää kypärän päähän. Aasit harmaantuu, miehet kaljuuntuu, vai miten se nyt olikaanHappi kirjoitti:Ompas siinä kuvassa komeita tuuheetukkasii "miehii".
Happi
-
- Viestit: 1666
- Liittynyt: Ke Syys 08, 2010 6:21 pm
- Pyörä: kawasaakeli kle ja Suzuki DR 125
- Paikkakunta: Kellokoski
Re: KUNTOENDURO 2014
Joo niin vei kawakin miestä vaikka ihan puhas katu enska onkin, no nyt ostin kawa kx -91 rossi rungon mihin kawan kone et jonnin verran paranee ajaminen mut kyllä se kunto on huono,mulla vasta lokakuun lopun cc mielessä kunto luokkaan, sitä ennen tullaan kuluttaan hyvinkään enska rataa ja paljon
Yksinäinen Susi
- t.t.tammi
- Viestit: 2236
- Liittynyt: Ke Kesä 13, 2007 10:22 pm
- Pyörä: Pan European 1991
- Paikkakunta: paimio
- Viesti:
Re: KUNTOENDURO 2014
Olipaha kokemus. Kuumuus ja toi pehmee patikko vei kyl miehest kaikki mehut.
Olis ehkä kannattanu kattoo vanhoi ajeluvideoi sen verta että ois älynny käydä testaas mopoa jossain crossiradan patikos. Ei tainnu olla ihan iskarit ihan iskus tuollaseen... Tai tuntu ainaki et sinkoili mihi sattu ne muutaman kerran ku yritti olla koukkimat joka pattii pohjan kautta, toki oikeet enskailut on jääny muutaman vuokrasafarikertaan..
Muuten vanhus kyllä toimi hienosti.
Ja ois kunnossaki ehkä petrattavaa.
Uudet pätkät oli kyl makei ja puitteet saunaa ja ruokaa myöden kohillaan. Kiitokset järjestäjil!
Olis ehkä kannattanu kattoo vanhoi ajeluvideoi sen verta että ois älynny käydä testaas mopoa jossain crossiradan patikos. Ei tainnu olla ihan iskarit ihan iskus tuollaseen... Tai tuntu ainaki et sinkoili mihi sattu ne muutaman kerran ku yritti olla koukkimat joka pattii pohjan kautta, toki oikeet enskailut on jääny muutaman vuokrasafarikertaan..
Muuten vanhus kyllä toimi hienosti.
Ja ois kunnossaki ehkä petrattavaa.
Uudet pätkät oli kyl makei ja puitteet saunaa ja ruokaa myöden kohillaan. Kiitokset järjestäjil!
-
- Viestit: 1666
- Liittynyt: Ke Syys 08, 2010 6:21 pm
- Pyörä: kawasaakeli kle ja Suzuki DR 125
- Paikkakunta: Kellokoski
Re: KUNTOENDURO 2014
Kiva nähdä et minä päässy kuvaan ja siitä tuskasta huolimatta pääsin ajaan vaikka se loppu kesken
Yksinäinen Susi