Talvivarustusksesta

Yleistä keskustelua enduroista

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Maake
Viestit: 4
Liittynyt: Ma Syys 13, 2021 11:09 am
Pyörä: Xrv750 , DR650

Talvivarustusksesta

Viesti Kirjoittaja Maake »

Morot kaikille!

Olen mietiskellyt, että laitan tuon oman Kiwasakin talviajoon tälle kautta (KLE500).
Luonnollisesti nastarenkaat ja kahvanlämmittimet ovat paikallaan, mitäs muuta arvon kurailijoilla tulee mieleen ja onko KLE yleisesti talviajoon soveltuva pyörä? mikseipäs olisi?
Olen myös miettinyt pyörän vaihtoa ja Tenere xtz750 kiinnostaisi. olen kohtuu pitkä (188) ja tuo kele ei kovin isokokoinen pyörä ole..
Mukavahan se on ajaa ja soveltuu monenlaiseen rälläilyyn.
Ajo olisi lähinnä kiertelyä kotimaisemissa ja satunnaisia pitempiä lenkkejä, Oulun korkeudella, joten lunta on satunnaisesti, viime talvena oli taas reilummin, saapa nähdä tänä/ensi vuonna.

Mistä muuten kannattaa katsella nastarenkaita ja minkä merkkisiä? kannattaako niihin sijoittaa puolet pyörän hinnasta vai pärjääkö halvemmilla?

optiona myös laittaa kele laitumelle ja yamaha xtz750 super tenere tai 750 afrikkalainen tilalle. tässä kallistun yamin suuntaan, kuulemma vähän luonteikkaampi kuin honda? kovin kallista pyörää en talvirälläilyyn ole hankkimassa.

kiitos jo etukäteen vastauksista!
Avatar
PAH
Viestit: 923
Liittynyt: Ma Elo 22, 2005 5:46 pm
Pyörä: 890 R
Paikkakunta: Joensuu

Re: Talvivarustusksesta

Viesti Kirjoittaja PAH »

Maake kirjoitti: Ti Syys 14, 2021 4:02 pm Mistä muuten kannattaa katsella nastarenkaita ja minkä merkkisiä? kannattaako niihin sijoittaa puolet pyörän hinnasta vai pärjääkö halvemmilla?

Halvimmalla pääsee kun täältä foorumilta kyselee käytettyjä renkaita. Hyväkuntoisia usein tarjolla.
Itse olen enduronastan kannalla, hyvä pito polanteella vaikka olisi vähän uutta luntakin välissä. Paljaalla asfaltilla jos tulee paljon ajoa niin sitten lyhyempi nasta on parempi.
Heikki
Maake
Viestit: 4
Liittynyt: Ma Syys 13, 2021 11:09 am
Pyörä: Xrv750 , DR650

Re: Talvivarustusksesta

Viesti Kirjoittaja Maake »

Joo, kiitosta vastauksesta.
Kävikin niin, että ostin 1992 Suzuki DR650r, jonka mukana tuli toiset vanteet ja nastarenkaat. Tämähän on kiva laite kerrassaan!

Yst. Markus
Haato
Viestit: 31
Liittynyt: Ke Huhti 11, 2012 6:40 pm
Pyörä: Yamaha T7 WR Honda Transalp 600

Re: Talvivarustusksesta

Viesti Kirjoittaja Haato »

No minä justiinsa kesällä luovuin kyseisestä laitteesta, joka oli 2 talvea mulla käytössä. Siirryin Hondan 600 Transalppiin, jolla olisi tarkoitus ens talvi ajella. Hiukan jännittää millaista tulee olemaan, moottori ainakin 2-sylinterisenä pitäis olla hienostuneempi käyttää, kun DR oli semmoinen paukkurauta.
Onkos halmeilla väkeä, joka Transalpilla talvella ulkoilee?
-Haato-
mchuurre
Viestit: 1937
Liittynyt: Su Marras 08, 2009 7:30 pm
Pyörä: R1100GS/XL600V
Paikkakunta: iTikkakoski

Re: Talvivarustusksesta

Viesti Kirjoittaja mchuurre »

No et ole tainnut sitten näitä vielä löytää....?
"Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny uudesti, ylhäältä, hän ei pääse näkemään Jumalan valtakuntaa."
SYNNISSÄ ELÄVÄ PAKENEE JA KARTTAA JUMALAA, JA VÄLTTÄÄ HANAKASTI JEESUKSESTA TODISTAVIA!
Haato
Viestit: 31
Liittynyt: Ke Huhti 11, 2012 6:40 pm
Pyörä: Yamaha T7 WR Honda Transalp 600

Re: Talvivarustusksesta

Viesti Kirjoittaja Haato »

mchuurre kirjoitti: Su Loka 09, 2022 9:50 am No et ole tainnut sitten näitä vielä löytää....?
Hitto juu, olen aina ollut luulossa, että ajat pelkästään Bemarilla. :oops:
-Haato-
Tombelson
Viestit: 6
Liittynyt: Ma Marras 07, 2022 10:43 pm
Pyörä: KTM 890 Adventure R 2022

Re: Talvivarustusksesta

Viesti Kirjoittaja Tombelson »

Hei.

Löytyykö mp-käyttöön lämmitettäviä kypärän visiireitä tai kypäriä lämmitettävällä visiirillä?
Nettihaku tarjoaa vain kelkkakypäriä. Suomalaisten talviajajien Youtube videoissa näkyy sähkövisiiri kypäriä, ovatko nämä kelkka vai mp-kypäriä?
Voiko kelkkakypäriä käyttää mp-ajossa? Minulla on HJC F70 kypärä, voiko tähän vaihtaa sähkövisiirin?

Täytyy kysyä näitä kysymyksiä myös mp-varuste liikkeiltä.
Avatar
JuhaL
Viestit: 852
Liittynyt: Ma Huhti 13, 2015 4:27 pm
Pyörä: CRF1000L DCT
Paikkakunta: Mikkeli
Viesti:

Re: Talvivarustusksesta

Viesti Kirjoittaja JuhaL »

TSI-versio olemassaolevan kypärän visiiriin on yksi vaihtoehto. Taikasanana foorumin hakuun toimii kanthal.
Solifer SM-82 >>> '12 Yamaha XT660Z Ténéré >>> '16 Honda CRF1000L Africa Twin DCT
Avatar
Mika TA-91
Viestit: 1467
Liittynyt: Ti Syys 28, 2004 1:22 pm
Pyörä: 790 Adventure R, EXC-F 250
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Talvivarustusksesta

Viesti Kirjoittaja Mika TA-91 »

Tombelson kirjoitti: Pe Marras 11, 2022 1:10 pm Hei.

Löytyykö mp-käyttöön lämmitettäviä kypärän visiireitä tai kypäriä lämmitettävällä visiirillä?
Nettihaku tarjoaa vain kelkkakypäriä. Suomalaisten talviajajien Youtube videoissa näkyy sähkövisiiri kypäriä, ovatko nämä kelkka vai mp-kypäriä?
Voiko kelkkakypäriä käyttää mp-ajossa? Minulla on HJC F70 kypärä, voiko tähän vaihtaa sähkövisiirin?

Täytyy kysyä näitä kysymyksiä myös mp-varuste liikkeiltä.
Miksi kelkkakypärää ei voiso käyttää? Käyttäähän suurin osa kelkkailijoista moottoripyörä kypärää....
Mika TA-91
Vastaa Viestiin