mönkkäristä jos sais kysellä, mimmonen olis käypä?

Yleistä keskustelua enduroista

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Avatar
Ludwig
Viestit: 443
Liittynyt: Pe Syys 09, 2011 7:14 pm
Pyörä: KTM 990 adve -08
Paikkakunta: Finnmark

mönkkäristä jos sais kysellä, mimmonen olis käypä?

Viesti Kirjoittaja Ludwig »

hola.
juu, on tämä matkaenduropalsta. mutta kun 200tkm kottaraisella on takana, niin talven keskellä on alkanu pohdituttaan tämmönen vaihtoehtoinen liikuntatapa.
on niin tammikuu ja lunta tulee taas reippaan tiuhaan, kola alkaa nykyiällä olla raskas työkalu aurailuun, tietä ja pihaa piisaa siivottavana. ja puunkaatoo, pihamettästä puun siirtoo liiteriin, yms. kotitilan hoitoo. sitten koiran kanssa lappiin kairaan, ei oikeen istu hän Kottaraisen kyytiin niin pitkälle matkalle, etelästä kun lähtee. oon koitellu hakee netistä infoo, mutta kokemusta jos olis kurapärräväellä viisata osaamatonta tämmösessä sivujuonteessa?
että mimmonen ois hyvä? traktori vai ei? jos olis 80kmh ABS-vehje niin sillä vois pikkukärrynkin kanssakin liipasta tuonne pohjoseen suven aikaan. eihän se 2-pyörästä korvaa, mutta kairaan voisi olla oiva peli sakun kera samoomaan. eikä tarttis lähtee pakulla sitä sinne kuskaan.
katsastus ei innosta, kortti ei ole este. poromiehet luottaa hondaan, mutta mites nuo muut merkit, polaris, can-am, kiinalaiset? eikä sais olla hirvee hinta, vaan semmonen jolla pääsee maastossa.
olisko kokemusta jakaa ja viisautta tässä aiheessa?

kesää ootellessa. :shock:
Kraftfahrzeug Trunkenpolz Mattighofen
Avatar
Tumpeelo
Viestit: 289
Liittynyt: Ti Marras 07, 2017 2:02 pm
Pyörä: Orbea
Paikkakunta: Pornainen

Re: mönkkäristä jos sais kysellä, mimmonen olis käypä?

Viesti Kirjoittaja Tumpeelo »

En tiedä muuta sanoa kuin että kierrä kiinalaiset kaukaa ja usko poromiestä?

Naapuri osti just pojalleen uuden kiinalaisen crossipyörän. Se kesti 9 tuntia ennen kuin hajos. Itse en Kiinan vehkeillä uskaltaisi lähteä kyllä kilomeriä kauemmas edes mustikoita poimimaan.
"We have to stop because, it came something stone or something through seat. Up in the ass of Timo"
kane67
Viestit: 31
Liittynyt: Ma Syys 16, 2013 8:39 pm
Pyörä: *
Paikkakunta: Ylästö, Vantaa

Re: mönkkäristä jos sais kysellä, mimmonen olis käypä?

Viesti Kirjoittaja kane67 »

Moi,

Kannattaa lueskella mönkijäfoorumilta https://keskustelu.sammysatv.com/index.php

Muutama Can-Am G1 koppanen tiemalli (400 xt max 2010 ja 800R X XC 2011) oli tuossa 10v sitten.
Niissähän oli siihen aikaan teho vain vaijerinliikkeellä rajoitettu, nykyään kait Speedohealer auttaa jos tarvii nopeutta lisää.
G1 V2-mallit hohkas putkistosta kuumaa aikalailla, omassa 800:ssa esim muovitankki vaihtui takuuna kun suli ja alkoi vuotamaan bensaa.
Jos itse hommaisin vielä niin omaan makuun tykkäisin Max malli, ohjaustehostin, nykymalleista ehkä 570cc niin on kohtuu taloudellinen, isommat mosat kyllä syö soppaa että bensakanisteria saa olla mukana.
Etuperän viskolukko varmaan hyvä nykyään kaikissa malleissa.

Tietysti kuutioita pitää olla sopivasti jos 80kmh matkavauhtia haluaa pitää.

Honda varmastikkin luja kampe, liekkö mallit jäykkäperäisiä kaikki? Eikä variaattorivetoisia?
Muista merkeistä ei kokemusta.

T.kane
Avatar
Ludwig
Viestit: 443
Liittynyt: Pe Syys 09, 2011 7:14 pm
Pyörä: KTM 990 adve -08
Paikkakunta: Finnmark

Re: mönkkäristä jos sais kysellä, mimmonen olis käypä?

Viesti Kirjoittaja Ludwig »

kane67 kirjoitti: La Tammi 23, 2021 2:22 pm Moi,

Kannattaa lueskella mönkijäfoorumilta https://keskustelu.sammysatv.com/index.php

Muutama Can-Am G1 koppanen tiemalli (400 xt max 2010 ja 800R X XC 2011) oli tuossa 10v sitten.
Niissähän oli siihen aikaan teho vain vaijerinliikkeellä rajoitettu, nykyään kait Speedohealer auttaa jos tarvii nopeutta lisää.
G1 V2-mallit hohkas putkistosta kuumaa aikalailla, omassa 800:ssa esim muovitankki vaihtui takuuna kun suli ja alkoi vuotamaan bensaa.
Jos itse hommaisin vielä niin omaan makuun tykkäisin Max malli, ohjaustehostin, nykymalleista ehkä 570cc niin on kohtuu taloudellinen, isommat mosat kyllä syö soppaa että bensakanisteria saa olla mukana.
Etuperän viskolukko varmaan hyvä nykyään kaikissa malleissa.

Tietysti kuutioita pitää olla sopivasti jos 80kmh matkavauhtia haluaa pitää.

Honda varmastikkin luja kampe, liekkö mallit jäykkäperäisiä kaikki? Eikä variaattorivetoisia?
Muista merkeistä ei kokemusta.

T.kane
tackar, hyvä lukupaikka, selaan. :)

honda: kardaani, jäykkä taka-akseli - ei niiaa peräkärryn kanssa; max 60kmh (ei liene abs-mallia tarjolla).
Kraftfahrzeug Trunkenpolz Mattighofen
Avatar
THä
Viestit: 642
Liittynyt: To Tammi 31, 2008 8:02 am
Pyörä: Beta 390 RR, 450 RM-Z

Re: mönkkäristä jos sais kysellä, mimmonen olis käypä?

Viesti Kirjoittaja THä »

Itse tulee noiden kömpijöiden kanssa jotain touhuiltua. En kyllä lähtisi mönkijällä lappiin vaikka miten olisi 80 km/h malli. Noissahan ei ole nopeutta rajoitettu lainkaan, mutta silti.

Sammysiä kannattaa tosiaan selailla. Itsellä on risuperäinen enkä kyllä tuon jäykän akselin perusteluja ymmärrä. Saa aika järkyttävän aisapainon ladata ennenkuin tuosta hyötyä olisi. Muuten sitten se jäykkä onkin aina tiellä.

Tuo nyky-570 Cana on sama kun 650, ainoastaan softalla rajoitettu. Eli sen saa helposti 650:ksi. Moisella olen vähän ajellut. Ihan ok, mutta en itse ostaisi.

Maastomalleja saa aika edullisesti nykyään kun kaikki haluaa traktorin. Itsellä maastomalli. Olen traktoria miettinyt, mutta itsellä kovin vähän tarvetta tieajoon, ehkä sitten kun jälkikasvu alkaa olla kortti-iässä.

Puiden keräilyyn ja lumien lykkimiseen mönkijä on kyllä eri pätevä. Mahtuu paljon ahtaammasta mitä traktori ja on nopea liikkeissään. Sikäli metsään ei tarvitse oikeastaan mitään ajouria ja jos käsin kuormaa, niin kärry on aina vieressä, ei tarvitse puita hinailla yhtään. Samoin lumet saa ihan rappusten edestä ja vajaata työleveyttä korvaa nopeat liikkeet. Jos pääsee lunta työntämään pihassa tontin reunoille rinkiä kiertäen niin on tosi nopea, jos täytyy kasata, niin siinä ei ole ihan paras. Kaupalliset lumilevyt on ihan puolivalmisteita ja hieman modaten tuo homma alkaa käydä ihan eri lailla.

Pakollisiksi varusteiksi laskisin kunnon renkaat, hyvän muovisen pohjapanssarin ja vinssin. Nuo on käytännössä pakko laskea ostohintaan. Jos ne on valmiina, niin iso plussa. Hitaaseen ajoon Canan voimansiirto ei ole ihan paras. Tahtoo ryntäillä väkisin. Lunta kyllä työntelee. Tsekkaa myös ettei pakki ole ihan hirmu pitkä. Metsässä jos on kärryä peruutettava, niin hidas pakki on kiva. Tehostin on kiva ja nykyisin monella pakollinen varuste, toisaalta tehostamattomia saa edukkaasti enkä itse ole moista kaivannut. Jos on jotain olkapäävaivaa, niin sitten tehostin on varmasti hyvä.

Jos itse saisin vapaasti valita, niin Kawan Brute olisi kyllä listan kärjessä. Moisella olen ajellut ja on hieno laite, upea voimansiirto. Itsellä on kovalootainen pikku-Catti (300). Vaihteita niin paljon että aina löytyy joka hommaan sopiva. Vaikka on pieni, niin kyllä se oikea työkone on. Toki ei sillä pitkiä sladeja tiellä vedätellä.

Paras olisi jos pääsisit itse koittamaan muutamaa erilaista ihan maastossa.

Jos kiinnostaa niin muutama oma vidoepätkä safareilta:
https://www.youtube.com/watch?v=0aWyTni ... e=youtu.be
https://www.youtube.com/watch?v=IpQ8J5b ... e=youtu.be
Neljä vaihdetta riittää.
Avatar
Ludwig
Viestit: 443
Liittynyt: Pe Syys 09, 2011 7:14 pm
Pyörä: KTM 990 adve -08
Paikkakunta: Finnmark

Re: mönkkäristä jos sais kysellä, mimmonen olis käypä?

Viesti Kirjoittaja Ludwig »

no nyt tuli hyvää infoo, kiittelen.

juu, tuo 80kmh pitkä tieajo lie vähemmän tarpeellinen, sittenkin; peräkärryyn pakun perään, tai jopa pakuun matkaan. siinä menee muutakin retkikamaa ja tarviketta mukana.

lieköhän se (kestävä) kardaani ja vaihdelaatikko siinä hondan perässä se idea? siis tyypiltään lähempänä traktoria?

mulla on tää tila semmonen puistotyyppinen, ei lie niinkään vaikee paikka koneelle. siis lumillekin on tilaa huiskia, mettän pohjakin tasanen.
husqvarnan ajoleikkurilla en kuitenkaan viittis alkaa noihin hommiin, ja siihen auralevyä rustaan. se lie laukeis moisessa ahdistelussa.

valistavat videot! :D
auttasko noissa paikoissa ketjut, lisäpitoo - vaiko vaan isot nappulat? pääseekö noin kauhiaa maastoo kaikilla tuon tyyppisillä koneilla? auttaako lisäteho, haittaako koneen suuri omapaino?
tuossa kun kippaa ja jää alle niin päässee uutisiin: "taas ajo ukko ittensä henkiltä mönkillä, vaarallisia vehkeitä!" :shock:
Kraftfahrzeug Trunkenpolz Mattighofen
Avatar
THä
Viestit: 642
Liittynyt: To Tammi 31, 2008 8:02 am
Pyörä: Beta 390 RR, 450 RM-Z

Re: mönkkäristä jos sais kysellä, mimmonen olis käypä?

Viesti Kirjoittaja THä »

Harvoin noista voimansiirto menee jos ei pollen etuhäkkiä huomioi. Sekin lähinnä jos revitään urku auki isoilla pyörillä. Kyllä muistakin tuossa leikissä joku sulake löytyy, jos ei muuta niin vetari/murros. Hangessa urku auki kantoon, niin isku on kova. Joillain kuskeilla ei kestä mikään ja toisilla kestää kaikki..

Kyllähän ketjut jeesaa aina, mutta mudassa menee tukkoon ja toisaalta niillä ei sitten vauhdilla reuhuta. Joku hyvä 26..27" maastorengas vie pitkälle ja vähän säästää konetta jos järki loppuu. Ei nappulat, vaan ripa näissä touhuissa. 28" alkaa olla aika maksimi ennen voimansiirron roplaamista, tosin nuo tuumat on aina viitteellisiä. Usea 28" on 27" ja joku voikin olla liki 30". Maavara kuitenkin on näillä usein se rajoittava tekijä. Bj Andy tekee aika huimia Rinconilla, että tuo lie se työkoneen ääripää. Massa jeesaa vetohommissa, tosin kevytkin kone raataa aika uskomattomia. Riippuu aika lailla missä ajaa, niin joskus teho auttaa, joskus ei. Samoin joskus massa auttaa ja joskus vie vaan alas. Vaikka tuo kesävideo 11 min kohdilla niin itse pääsin rinteen ylös mutta tonninen ei tullut perässä. Samoin vaikka ojaylitys 5:40 kohdilla. 500 maxi vaati apuja ja samoin perässä tullut tonninen. Itse pääsin vaikka olen ainoa jolla vain kolme pyörää vetää. Kuitenkin tuo 7:40 kohdilla järven lahti, niin ei omalla koneella mennä tuonne mistä tonniset tuli. Tarvitsee rengas vauhtia että pysyy kuvio auki ja se vaatii voimaa.

Olen muuten noilla samoilla ajoilla ollut letkan mukana myös enskalla. Vallan hauskaa neppailua kunhan pysyy pehmoisista pois. Tietty vauhti enskalle hidas, mutta kivaa teknistä neppailua kaksipyöräiselläkin.

Ei ruohonleikkurista ja mönkijästä voi oikein puhua samana päivänä.

Nuo koneet mitä videoilla on, niin oikeastaan kaikissa on karkeat renkaat, vinssit ja panssarit, eipä juuri muuta useinkaan. Vakiorenkailla tuonne on turha lähteä. Omaa vaikka on nostettu, niin taitaa silti olla matalin. Jokunen sitten vähän enempi rakennettu ja kahlaavat aika hurjia lutakkoja läpi. Kiinni jää kaikilla ja toisaalta kaikilla pääsee etenemään. Tuo lumivideo noin minuutin kohdilla on esimerkki panssarittomasta koneesta (vihreä 450 pro cana). Isommat ja karkeammat renkaat siinä mitä itsellä sekä etulukko. Samoin tukin ylitys 1:30 kohdilla ja toinen lumipenkka 2 min kohdilla. Jos ei luista, niin tökkää.

Kerran tuon oman koneen olen kaatanut ja kyllähän noita menee nurin liki joka keikalla, muttei kukaan ole vielä itseään satuttanut. Itse pidän kyllä panssarit päällä. Pihassa hiippailen kyllä ihan normi vaatteissa ja pipo/metsurin kypärä päässä. Kopitonta traktoria pidän paljon vaarallisempana. Ei nuo ihan helpolla kippaa nurin jollei kovasta vauhdista käännä sarvia linkkuun. Tuo se resepti taitaa onnettomuuksiin olla. Tai sitten liian kovaa mutkaan ja ulos. Ei nämä kovin häävejä ole kuitenkaan kovaa ajaa. Joku 60 on omasta mielestä aika maksimi mukava vauhti jollain soratiellä. Tuon yli menee jännittämiseksi vaikka nuo maastokoneet toista sataa kulkisikin. Kuitenkin renkaat on isot ja pehmeät ja alustakin aika löysä monasti jotta mukailee maastossa. Toki jos madalta/jäykkää ja laittaa katurenkaat, niin sitten asia on eri. Omat ajot vaan on tuolla metsässä. Tielle on paljon parempiakin vehkeitä - kuten vaikka kurapyörät.
Neljä vaihdetta riittää.
mursu
Viestit: 59
Liittynyt: Ti Syys 04, 2007 6:31 pm
Pyörä: Honda CRF 1100 AS vm. 22
Paikkakunta: Alajärvi

Re: mönkkäristä jos sais kysellä, mimmonen olis käypä?

Viesti Kirjoittaja mursu »

Itsellä on jäykkäperä Honda TRX 500 T3b eli max. 60 km/h menee (jos ei ohita rajoitinta :P ). Aj. reilu 100h.

Hondaan kun laittaa isommat renkaat esim. 27 tuumaiset, vinssi pitää olla ja kunnon LED paneelit (ne kauheat alavalot 70-luvulta :D vittuun) niin oikein mainio peli. Tuon kokoisista Honda on varmaan pienitehoisin, mutta on myös kevein. Sekä vikoja ei tule juurikaan eli korjailla ei tarvitse kun huoltaa 100h välein, myös huollot halvat. Ei variaattoria vaan kunnon 5-v laatikko.

Porukassa kun ajellaan niin miten kukin maastossa ja muualla pääsee niin suurin merkitys on kuskilla ja renkailla. Toki esim. Can-Am 650 on puolet enemmän tehoa ja 1000cc n. 3 krt enemmän tehoa kuin Hondassa. En tiedä mikä merkitys teholla on maastossa, kun en ole tuollaisia kokeillut, mutta porukassa olen mukana pysynyt. Porukassa, kun löytyy erimerkkisiä laitteita; Can-Amia, Polarista ja Hondaa niin ei mitään pahoja vikoja ole ollut vielä missään muissakaan.

Hondalla on myös erillisjousituksella uudehkoja ja juuri tuli uusia malleja 520cc koneella. Hinnat on tietenkin + 10 k€.

EDIT: Facebookissa on sitten ryhmä Monkijämiehet, jossa löytyy keskustelua laidasta laitaan. Myös eri merkeille löytyy suomen kielistä keskustelusivua.
kane67
Viestit: 31
Liittynyt: Ma Syys 16, 2013 8:39 pm
Pyörä: *
Paikkakunta: Ylästö, Vantaa

Re: mönkkäristä jos sais kysellä, mimmonen olis käypä?

Viesti Kirjoittaja kane67 »

Olikos Canan Pro malleissa tiheempi välitys pikkupuolella, jonkun mainoksen muistan nähneeni...
meura
Viestit: 236
Liittynyt: Su Syys 09, 2007 12:55 am
Paikkakunta: Oulu

Re: mönkkäristä jos sais kysellä, mimmonen olis käypä?

Viesti Kirjoittaja meura »

2015 tuli yksittäiset komponentit vaihelootaan myyntiin. 20/42 -> 20/46 kustansi alle satkun.
Ei tunnu isolta muutokselta mutta vauhti tippu lyhyellä puolella 75km/h:sta 63km/h.

Itselle vaihdoin 55500km (1075h + 380h) mittarissa kohdalle ostamaani irtolootaan. Paikalleen meni ottamatta konetta pöydälle.

Ja laitteena on 2008 valkokilpi renegade 500. Nyt yli 70k matkamittarissa :D
Koippa
Viestit: 136
Liittynyt: Su Tammi 27, 2019 12:59 pm
Pyörä: Yahama Tenere 700
Paikkakunta: Nummela

Re: mönkkäristä jos sais kysellä, mimmonen olis käypä?

Viesti Kirjoittaja Koippa »

En ole tutkinut tarkasti, mutta kaverin kertomana, niin polarin olis ainut oikee 4 pyörällä vetävä. Muissa ei kai ole etulukkoa?? Itsellä oli hänen vanha kaasaripolaris jonkun aikaa ja hyvin kyllä meni. Hänellä on nyt pari vuotta vanha pieni sportsmani. Sen ajo-ominaisuudet on ainakin todella hyvät ja nyt hän asensi siihen rajoittimen poiston, jotta kulkee... Mutta jokaisen omaan käyttöön kai löytyy hyvä, kun vertailee ja käy testaamassa.
Koheltaja
Viestit: 8367
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: mönkkäristä jos sais kysellä, mimmonen olis käypä?

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Olen edellisessä elämässä ajanut monella ei merkkisellä ja tyyppisellä mönkijällä jokunen kilsa ja se mikä tuli moneen kertaan todettua, kaikilla pääsee kun oppii tuntemaan mönkijän rajat. Parhaiten pääsi lainamönkijällä, oli merkki tai voimansiirto mikä tahansa... :D

Polaris on hyvä, myös lukko mutta ei sekään mikään ylivertainen ole lukkonsa osalta. Lukko reagoi nopeasti ja on kytkeytyessään 100%, mutta koska lukko ei jousta niin vetarin nivelet saattaa joissain tilanteissa porsia kun tarpeeksi annetaan runtua pahoissa paikoissa.

Canan lukko toimii pienellä viiveellä ja kytkeytyy pehmeästi, vetariystävällisempi kun kiinteät lukot. Viskolukko vaatii kuskilta määrätietoisuutta ja rohkeutta pahoissa paikoissa ja on mentävä veto päällä eikä jäädä ihmettelemään tai hipsuttelemaan miten tuonkin kiven ylittäisi. Cana on ehkä hyvä valinta kuskille joka ajaa etenevällä tyylillä, hissuttelijoille on ihan eri ajopelit kuten Pollet ja kytkettävälukkoiset japsit. Ehkä tylysti sanottu mutta noin se vaan menee.

Japseissa on erikseen kytkettäviä lukkoja, puolensa on niissäkin mutta toisinaan hankaloittaa ajamista kun joutuu liksuttelemaan lukkoja päälle ja pois.

Pelkällä lukolla ei ajeta ja kannattaa katsoa myös alustan toimivuutta, joustojen pituuksia ja maavaroja. Polariksessa on aina ollut ehkä parhaimmat alustat jo vakiona, tai ainakin silloin oli kun tuli ajettua. Sen aikaisissa Canoissa 500:en McPerson keula (samanlainen kun Pollessa) oli vakioista ehdottomasti paras ajettavuudeltaan niin maastossa kun tiellä. Sitä en tiedä millaset alustat on nykyään mutta veikkaan että Polle on edelleen kärkipäässä alustan osalta, Cana ehkä päässyt jo lähelle. Japsien alustat on ihan jees mutta silloin ne ei ollut vakiona sopivia rymy-eetuille, ominaisuudet loppui vauhtien kasvaessa mutta hitaassa ajossa ne oli ihan ok, siinä käytössä mihin japsit on mönkijänsä rakentaneet.

Yksi tärkein varuste, joka lienee nykyään vakiona monessa, on ohjaustehostin. Sen tarpeellisuutta ei osaa ymmärtää ennen kun sellaisella on ajanut, mielummin ajan tehostimella ja huonommalla lukolla kun tehostamattomalla huonolukkoisella mönkijällä.

Monesti näki ettei eteneminen ollut kiinni mönkijästä, lukoista, kuutioista, painosta tai voimansiirrosta vaan kuskista ja renkaista. Osaava kuski etenee ja tekee työt melkein millä vaan merkillä, väemmän osaavalla kuskilla riittää haasteita vaikka olisi mikä peli alla.
Kylätason kurapyöräilijä.
Avatar
t.t.tammi
Viestit: 2236
Liittynyt: Ke Kesä 13, 2007 10:22 pm
Pyörä: Pan European 1991
Paikkakunta: paimio
Viesti:

Re: mönkkäristä jos sais kysellä, mimmonen olis käypä?

Viesti Kirjoittaja t.t.tammi »

Onko jollain omaa kokemusta noista kiinalaisista?
Likka ois siinä iässä et vois ajella ja siinä samal ehkä iskäki vois käydä välil lunta pöllyttämässä.
:mrgreen:

Molitor myy trapperii
https://www.trappermotors.fi/

Esim. 500 T3B EPS
500 T3B EPS ja talvipaketti (sis. puskulevy, tuulilasi ja kahvalämmittimet)
6780,-

Auraushommiin löytyy traktori mut jonku tuulenkaadon vois joskus hakee. Samanlaiseen möyrimiseen tuskin tulis lähdettyy kuin Thä:n videoilla.
60 rajoitin tietty hillitsee pahimpia sorasladituksii...

Kylmällä tarttis kyl lähtee käymään jos likka ajais bussipysäkil.

300 Linhaita sais vielä reilusti halvemmalla
https://m.nettimoto.com/linhai/300-4x4/ ... 3&vifNav=Y
Teemu Paimiosta
"epäonnistumisen vaara on olemassa kun kyvytön ohjaa halutonta tekeen viratonta hommaa...."
Mopo-/ajelukuvia:Onedrive ja vimeo
Koheltaja
Viestit: 8367
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: mönkkäristä jos sais kysellä, mimmonen olis käypä?

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Ei mitään tietoa nykyisistä kinkeistä, aikoinaan Linhai oli suosittu ja toisilla kesti ja toisilla ei. Siihen aikaan TGB oli laadukas peli aasialaiseksi valmisteeksi, he tekee osia myös merkkivehkeisiin alihankintana.
Kylätason kurapyöräilijä.
TLi
Viestit: 171
Liittynyt: La Syys 02, 2006 9:58 pm
Pyörä: DL1000
Paikkakunta: Loppi

Re: mönkkäristä jos sais kysellä, mimmonen olis käypä?

Viesti Kirjoittaja TLi »

Linhai oli aikoinaan, tieliikenneversio. Sillä ajettiin jokunen tonni, suurin osa tietä pitkin sunnilleen kaasu pohjassa. Ei siinä vikoja ollut meidän omistusaikana.

Itsekin mönkkäriä hiukan harkinnut, CF Moto olisi minun valintani.
Vastaa Viestiin