Richard Sainct in memoriam
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
- Raimo
- Viestit: 1294
- Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 8:17 am
- Pyörä: BMW R80GS & R1200RT
- Paikkakunta: Oulunsalo
- Viesti:
Richard Sainct in memoriam
Ranskalainen, kolminkertainen Paris-Dakar voittaja Richard Sainct on kuollut Faarao rallissa. Nettikalevassa oli asiasta pieni uutinen: http://www.kaleva.fi/html/JTpage433846.html Myös Eurosportilta löytyi sama uutinen: http://www.eurosport.com/home/pages/V4/ ... 3223.shtml
Gone but not forgotten: Yamaha DT125LC -85, Honda NX650 Dominator -93, Suzuki DR800 Big -90, Suzuki DR350S -94, BMW R80G/S Paris-Dakar -85, Honda Africa Twin -90, Honda Africa Twin -97, BMW R1150GS -01, Honda XR400R -98, Honda XRV650 -89
-
AriK
- Viestit: 390
- Liittynyt: Ti Syys 28, 2004 11:14 am
- Pyörä: KTM 950 adv. S
- Paikkakunta: Petäjäinen (ROI)
- Viesti:
Ei muuta ku kynttilä palamaan, ei taida olla enempää tietoo itse kolarista ?
Akseli Kitka
http://www.anvianet.fi/karvari/
http://www.anvianet.fi/karvari/
-
Marko Hemmilä
- Site Admin
- Viestit: 2618
- Liittynyt: La Syys 25, 2004 11:45 pm
- Pyörä: R1200GS, 1290 Super Duke GT
- Paikkakunta: München, Saksa
- Viesti:
- Raimo
- Viestit: 1294
- Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 8:17 am
- Pyörä: BMW R80GS & R1200RT
- Paikkakunta: Oulunsalo
- Viesti:
Ja kurjat uutiset jatkuvat:
Dakar rallissa on kuollut eilen harrastajakuski espanjalainen Jose Manuel Perez ja tänään kaksinkertainen Dakar voittaja Fabrizio Meoni.
13:22 DAKAR OFFICIAL RELEASE
DEATH OF FABRIZIO MEONI
It is with huge sadness that the rally was informed this morning of the
death of Fabrizio MEONI (n°4), one of the greatest rally-raid champions
ever, after a crash just after CP1, at km 184, at 10h15 (GMT) during stage
11 between Atar and Kiffa.
A medical helicopter of the organisation was immediately sent on the scene
of the accident at 10h36 (GMT) and the doctors treated the champion for 45
minutes.
However, the two-time Dakar winner, aged of 47 years, died of his injuries
at 11h11 (GMT).
Fabrizio MEONI, a huge figure of the rally, was 2nd overall in the bike
standings, behind Cyril Despres and was competing on the race for the 13th
time.
His body was taken to Atar.
The entire Dakar caravan wishes to express its sincere condolences to his
family, his friends and his many admirers.
Dakar rallissa on kuollut eilen harrastajakuski espanjalainen Jose Manuel Perez ja tänään kaksinkertainen Dakar voittaja Fabrizio Meoni.
13:22 DAKAR OFFICIAL RELEASE
DEATH OF FABRIZIO MEONI
It is with huge sadness that the rally was informed this morning of the
death of Fabrizio MEONI (n°4), one of the greatest rally-raid champions
ever, after a crash just after CP1, at km 184, at 10h15 (GMT) during stage
11 between Atar and Kiffa.
A medical helicopter of the organisation was immediately sent on the scene
of the accident at 10h36 (GMT) and the doctors treated the champion for 45
minutes.
However, the two-time Dakar winner, aged of 47 years, died of his injuries
at 11h11 (GMT).
Fabrizio MEONI, a huge figure of the rally, was 2nd overall in the bike
standings, behind Cyril Despres and was competing on the race for the 13th
time.
His body was taken to Atar.
The entire Dakar caravan wishes to express its sincere condolences to his
family, his friends and his many admirers.
Gone but not forgotten: Yamaha DT125LC -85, Honda NX650 Dominator -93, Suzuki DR800 Big -90, Suzuki DR350S -94, BMW R80G/S Paris-Dakar -85, Honda Africa Twin -90, Honda Africa Twin -97, BMW R1150GS -01, Honda XR400R -98, Honda XRV650 -89
Julma saldo. Reittihän on nyt kai turhankin vaativa ja kun tietää mitä vauhtia kärki menee, ei voi olla sattumatta vahinkoja. Tuollaisia uutisia vaan kun ei oikeen koskaan tahtoisi kuulla.
Peterhanselin puolesta olen kyllä salaa iloinen vaikka hän vähemmän kiinnostavaa autoluokkaa ajaakin.
Tyypillähän on MM-pokaaleja endurosta ja aavikolta, niin että hyllyt notkuu.
Jäähdyttelevänä "pappana" hän siirtyi autoilemaan ja on kärjessä jälleen. Siellä takana on pysynet jopa entiset formulakuskit.
Autoiluko vaikeaa
Peterhanselin puolesta olen kyllä salaa iloinen vaikka hän vähemmän kiinnostavaa autoluokkaa ajaakin.
Tyypillähän on MM-pokaaleja endurosta ja aavikolta, niin että hyllyt notkuu.
Jäähdyttelevänä "pappana" hän siirtyi autoilemaan ja on kärjessä jälleen. Siellä takana on pysynet jopa entiset formulakuskit.
Autoiluko vaikeaa
- HeikkiL
- Viestit: 628
- Liittynyt: La Loka 02, 2004 9:15 am
- Pyörä: Kaik' o mänt
- Paikkakunta: Jakarta
- Viesti:
Ja kun vielä muistetaan, että kakkosena oleva Luc Alphand on entinen syöksylaskijasuuruus ja kolmonen Jutta Kleinschmidtilläkin kaksipyöräkisataustaa (no joo, nelipyöräisillä kyllä viime vuosina Dakarissa, mutta aavikkorallaamisen aloitti nimenomaan kaksipyöräisillä 80-luvun lopussa voittaen mm. Paris-Dakarin [tai silloin oikeammin Paris - Cape Town] naisten kisapyöräluokan '92...), niin näyttää että mitä vähemmän autokisakokemusta, sen parempi Dakarissa...timo kirjoitti:Peterhanselin puolesta olen kyllä salaa iloinen vaikka hän vähemmän kiinnostavaa autoluokkaa ajaakin. Tyypillähän on MM-pokaaleja endurosta ja aavikolta, niin että hyllyt notkuu. Jäähdyttelevänä "pappana" hän siirtyi autoilemaan ja on kärjessä jälleen. Siellä takana on pysynet jopa entiset formulakuskit.
Autoiluko vaikeaa
Kilpaa kaksipyöräisellä ajamisen sisäistänyt taitaa olla aimo harppauksen edellä, mitä tulee näkemänsä nopeaan analysoimiseen. Tosin nuo valitettavat kuolemantapaukset todistavat, ettei mestarikaan ole täydellinen.
Turvallinen ralliauto on kuin tietokonepeli verrattuna mopoon. Kummankohan kuski joutuu maksamaan enemmän väärästä johtopäätöksestä?
Peterhansel olisi varmasti rikkaampikin, jos olisi hoksannut jo nuorena luopua mopoilusta. Entäpä Tiainen?
Vaari-Kytönenkin harrastelee nykyään rallia ja on jo päihittänyt monta kykyä SM-rallissa.
Juuri lopettanut nelikymppinen endurolegenda Giovanni Sala valitteli ettei näin pappana enää kroppa kerkiä toteuttamaan sitä mitä pää ehdottaa. Silti varmasti selvä voittajaehdokas autonratissa, jos semmoiseen tarttuu ; )
Muistuuko kenellekään mieleen mopoluokkiin kansalliselle- tai MM-tasolle noussutta, eläköitynyttä ratinpyörittäjää? Toisinpäisiä tapauksia kyllä riittää.
Turvallinen ralliauto on kuin tietokonepeli verrattuna mopoon. Kummankohan kuski joutuu maksamaan enemmän väärästä johtopäätöksestä?
Peterhansel olisi varmasti rikkaampikin, jos olisi hoksannut jo nuorena luopua mopoilusta. Entäpä Tiainen?
Vaari-Kytönenkin harrastelee nykyään rallia ja on jo päihittänyt monta kykyä SM-rallissa.
Juuri lopettanut nelikymppinen endurolegenda Giovanni Sala valitteli ettei näin pappana enää kroppa kerkiä toteuttamaan sitä mitä pää ehdottaa. Silti varmasti selvä voittajaehdokas autonratissa, jos semmoiseen tarttuu ; )
Muistuuko kenellekään mieleen mopoluokkiin kansalliselle- tai MM-tasolle noussutta, eläköitynyttä ratinpyörittäjää? Toisinpäisiä tapauksia kyllä riittää.
Aika monella ratinkääntäjällä on tuntemusta 2 pyöräisistä.
Colini kellotteli joskus kyykyllä kohtalaisia kierrosaikoja Brand Hatshissä (meniköhän tuo paikannimi oikein?)
Tommi tunnetusti ajelee vaatteet kurassa.
Marcus harrasteli motocrossia junnuiässä.
Kimi hyppi ja sladitteli jossain ohjelmassa aika nätisti crossipyörällä.
Pasi Hagström taitaa olla päässyt mm pisteille sekä crossissa että wrc puolella.
Olikos muita??
Colini kellotteli joskus kyykyllä kohtalaisia kierrosaikoja Brand Hatshissä (meniköhän tuo paikannimi oikein?)
Tommi tunnetusti ajelee vaatteet kurassa.
Marcus harrasteli motocrossia junnuiässä.
Kimi hyppi ja sladitteli jossain ohjelmassa aika nätisti crossipyörällä.
Pasi Hagström taitaa olla päässyt mm pisteille sekä crossissa että wrc puolella.
Olikos muita??
Viimeksi muokannut hexi, Pe Tammi 14, 2005 11:26 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.