Totaalinen noviisi kyselee (tyhmiäkin)...

Yleistä keskustelua enduroista

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Sergey
Viestit: 38
Liittynyt: Ma Marras 20, 2017 11:14 pm
Pyörä: AT XRV750 RD07, CX500, DT125R
Paikkakunta: Jääli

Totaalinen noviisi kyselee (tyhmiäkin)...

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Terveks

Minulla on ollut moottoripyörä kyllä vuosikymmeniä, mutta nyt on ensi kertaa kyseessä sorakelpoinen kone. Minulla on edelleenkin hieman kustomoitu Honda CX500. Mutta ensimäistä kertaa elämässäni minulla on iso ketjuveto. Se herättää het alkuun kysymyksiä. Niinkin erikoinen kysymys kuin:

Kuinka Africa Twinin kettinkiä huolletaan?

Lueskelin tuolla siitä moottorisaha primerikupla rasvarista, ja ajattelin sellaisen heti alkuun asennella.

Lisäksi minulla on paljon muutakin kyseltävää, mutta laittelen niitä tähän jatkoksi myöhemmin. Olo on nyt kuin alottelijalla, ja sitä kyllä olenkin. Pitää esim. kunnolliset ajokamat hommata, siis että sopii muuallekin kuin asvaltille, vaikka pääosin tulen ajelemaan vain asvaltilla näin alkuun. Ei ole tullut ajeltua muuten kuin auronkoisella kelillä aikaisemmin... 4v sitten muutin ouluun Ahvenanmaalta, ja täällä niitä kelejä ei oikeen ole :)

Minulla ei siis ole ollut ikinä isoa ketjupyörää, ja viimeksi lainassa ollut 90 luvun alussa Supertenere. Sen jälkeen kardaanivehkeitä, pääasiassa Honda CX500 (muutama). Ja morotistin ura alkoi Kawa KMX/Yamaha DT linjalla 80 luvun lopulla.

Kuva
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
Harri Hemmilä
Viestit: 1233
Liittynyt: Pe Loka 26, 2007 11:15 pm
Pyörä: RT
Paikkakunta: Ylivieska

Re: Totaalinen noviisi kyselee (tyhmiäkin)...

Viesti Kirjoittaja Harri Hemmilä »

Suosittelen rasvaamaan ketjua vaihdelaatikkoöljyllä.
Asfalttiajossa noin 500km välein ja sora-ajossa tiheämmin.
Itse voitelin pienellä pensselillä lämpimään ketjuun ajon jälkeen.
Syksyisin yleensä pesen ketjun lamppuöljyllä että lähtee kaikki hiekat pois, hiekka kuluttaa ketjua tehokkaasti.
Toissa keväänä ostin Scott-oilerin.
BMW f 650 Gs Dakar -01 ---> BMW f 800 Gs -08 ---> BMW R 1200 GS Lc 2013 ---> BMW R1100RT 1997
Vastaa Viestiin