Funduroon pitäisi olla ~40/60 rei'illä ja pituus alle 30cm. Oulun liikkeet myy "ei oota". Ainut missä on edes valokoimissa on Storm, mutta siellä menisi Ufot tehdastilaukseen ~2kk
Yhdet 35cm pitkät jo ostin ja ajattelin koittaa hieman lyhentää. Onko kellään kokemusta miten onnistuu?
Minä lyhensin myös kun ei löytynyt käypäsiä.Yläpään halkaisija on sopiva ja alapää kylmästi poikki sopivasta kohdasta klemmarilla kiinni siihen alaputken paksunnososaan.Sopivia klemmareita kyllä löytyy ja tietysti parempi jos löytyy kapea malli.Kokeilin ensin mustalla nippusiteellä mutta se ei kestä sillä paikallaan.Ja tietysti vielä kumeissa olevat reijät taakse päin.
Mahtaisko Funduroon sopia tämmöiset jotka ostin Dakariin elokuusa stormilta. Pyörittelin niitä siinä tiskillä ja totesin että kokoonpuristettaessa mittaa jää ~9cm kun UFO:n lyhyemmät jäivät noin sentin pidemmiksi.
Kooltaan ne oli muuten just passelit, yläpää oli 38mm kun putki on 40mm.
Alapääoli myös sopivan tiukka (muistaakseni 58mm).
Stormin kuitissa lukee seuraavat tiedot:
ARI-FG46B Fork Boots 430mm Black
Neopreenisuojiakin noissa käytetään. Suojaa pölyltä paremmin kun haitari, ei ehkä yhtä siistin näköinen, mutta toimiva. Koko on yleensä aina sopiva kun venyttää paikalleen. Mulla on yhet sellaset hyllyssä, menee omaan varmaan tossa syksyllä samoihin aikoihin piikkirenkaiden ja korkeamman etulokarin kanssa...
Neopreenithän ovat paljon paremman näköiset kuin haitarit. Ne voi tehdä vaikka itse. Käy kangaskaupasta hakemassa neopreenia, leikkaa sopivat palaset, ompelukoneella putkeksi ja laittaa paikalleen. Nippusiteillä pysyvät hyvin paikoillaan, jos ei muuta löydy.