Etsitään seikkailureissaajia opinnäytetyötä varten

Yleistä keskustelua enduroista

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

krummi
Pyörä: BMW R1100RS

Etsitään seikkailureissaajia opinnäytetyötä varten

Viesti Kirjoittaja krummi »

Allekirjoittanut etsii tutkinnon lopputyöhön liittyen haastateltavaksi immeisiä jotka kokevat olevansa seikkailijoita matkailun saralla. Työn aihe on vapaasti käännettynä "Suomalaisen seikkailumatkailijan motivaatiotekijät". Itse haastattelu ei ole mikään maratooni tyylinen ellei intoudu tarinasepoksi (sinällään suotavaa).

Mieluusti naamatusten itse haastattelu jos sattuu pääkaupunkiseudulla asustelemaan tai Pohjanmaalla, jos haluaa jossain kahvilassa tms. rupatella niin maksan piikin tottakai. Puhelinhaastattelu tai Skype toimii jos on sen verta matkaa etten pääse paikan päälle.

Yhteyttä voi ottaa täällä priva viestillä tai sähköisellä kirjeellä: Mika_VAMK@yahoo.com

Jos itse ei koe olevansa tosielämän Ranulph Fiennes mutta tietää lähipiiristä löytyy tällainen henkilö niin tuota sähköpostiosoitetta saa antaa eteenpäin (opastuksen itse sain tänne tuolta .orgin foorumeiden suunnalta).
Kunkku
Pyörä: Gessu
Viesti:

Re: Etsitään seikkailureissaajia opinnäytetyötä varten

Viesti Kirjoittaja Kunkku »

Tuskin tässä ryhmässä on oikeita seikkailijoita. Turvallisesti ollaan vaan turvallaan kotikulmien turpeessa. Eilen kyllä tapasin yhden seikkailijan, mutta se asuu Saksassa. Eikä seikkaile enää, sen seikkailut on seikkailtu.

Mikä muuten tekee reissusta seikkailun?
Kunkusta sanottua:" Tämän tyyppisiä heppuja, jotka ovat omasta mielestään aina oikeassa on foorumit pullollaan. Pitäisi vaan vaieta tuollaiset häiriköt hiljaisiksi mutta kun ei voi."
x-mean
Pyörä: sattuman kaupalla

Viesti Kirjoittaja x-mean »

Kunkku kirjoitti:Tuskin tässä ryhmässä on oikeita seikkailijoita. Turvallisesti ollaan vaan turvallaan kotikulmien turpeessa. Eilen kyllä tapasin yhden seikkailijan, mutta se asuu Saksassa. Eikä seikkaile enää, sen seikkailut on seikkailtu.

Mikä muuten tekee reissusta seikkailun?
Oisko se niin että seikkailu muodostuu siten,ettei varaudu yhtään mihinkään etukäteen :wink: :lol:
Foorumin "sekakäyttäjä"
Å
Pyörä: Liian monta

Viesti Kirjoittaja Å »

Kunkku kirjoitti:Mikä muuten tekee reissusta seikkailun?
Kun suunnitelma pettää.

Jos verrokkina on Ranu, niin ei mahda tällä foorumilla aivan jonoksi asti olla haastateltavia. Mutta moni on tehnyt hienoja reissuja, lähelle ja kauas.
Miten tää oikein menee...
Ei ole mitään väliä, jos ajaa kovaa ja pääsee ensimmäisenä perille, mutta on väärässä paikassa. Mukaillen Iina Rytikangas
Seikkailu alkaa, kun suunnitelma pettää
Totti
Pyörä: Tenere 700
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Totti »

Reissusta tulee seikkailu siinä vaiheessa kun jotain tapahtuu jotain odottamatonta. Oli se sitten kaivinkoneen viemä silta, kadonneet jarrupalat tai ambulanssin tilaus.
Tai minun mielestäni reissusta tulee seikkailu viimeistään siinä vaiheessa kun sitä muistellaan reissaajien kesken vielä vuosienkin päästä. "Se oli kyllä hieno reissu".
Ehkä avausviesti on liian 'jyrkästi' rajattu ja pelottaa kauas osan meistä 'tavallisista' seikkailijoista. Mutta turhaa provoa tänne kirjoiteltiin taas kerran.

En ole mikään hard core reissaaja, mutta jos osaa porukasta kuuntelee niin sitä tuskin ovat Ewan ja Charliekaan.
Mutta rohkenen veikata että nuillakin spekseillä olisi tuo matka jäänyt monelta tekemättä.

Se mikä toiselle on seikkailu on toiselle matka puistoon. Laveasti ajatellen suurin osa tämän foorumin "matkoista" on jollain tapaa seikkailuja. Isoja ja pieniä. Näin minä olen ajatellut (ja ajattelen jatkossakin).
”On se kumma kun tehdään kunniaa sille joka löi jalkansa poikki.
Vaan se jolla on päässä huminaa, sitä poloista häpeää kaikki.” Timo Rautiainen & Neljäs Sektori

Exät: TransAlp, Africa Twin, 950 Adv, 990 Adv

https://www.kuraukot.fi/
mks900
Pyörä: Husqvarna fe 250 2018, Honda Dominator

Viesti Kirjoittaja mks900 »

Vode55
Pyörä: Africa Twin 750

Viesti Kirjoittaja Vode55 »

Totti puhuu asiaa ei se seikkailu aina ole joku ultrapitkä reissu eikä meistä kaikki niihin koskaan kyetäkään.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Kaikki syyt jotka estävät mopolla ajon ovat tekosyitä
GSlpr
Pyörä: 8gs, f650gsd, yz450, s2r, beta, cbr...

Viesti Kirjoittaja GSlpr »

Minä ainakin olen seikkailureissaaja. Se on vain vähän hemmetin paljon hankalampaa, mitä aiemmin.
Juha N
Pyörä: DR650 RSE TS250 X

Viesti Kirjoittaja Juha N »

Noin kahdeksan Suzukia
Kunkku
Viesti:

Minä liikun vain turvallisilla alueilla. Siksi valitsin tällä kertaa kohteeksi Israelin ja Egyptin puolelta Siinain niemimaan. Vähän elävää kuvaa eiliseltä (20.11):

http://kunkku.kuvat.fi/kuvat/Video/eramaavideo.mp4
Kunkusta sanottua:" Tämän tyyppisiä heppuja, jotka ovat omasta mielestään aina oikeassa on foorumit pullollaan. Pitäisi vaan vaieta tuollaiset häiriköt hiljaisiksi mutta kun ei voi."
krummi
Pyörä: BMW R1100RS

Viesti Kirjoittaja krummi »

Ollut hiukan kiirettä niin jäänyt huomaamatta että täällähän on keskusteltuakin - pahoittelut tästä!

Seikkailuhan sinänsä on täysin henkilökohtainen käsite siinä että toinen ei voi määritellä mitä seikkailu on toiselle. Joku joka ei ole koskaan vaikka mennyt kanootilla voi kokea lyhyenkin kanoottiretken seikkailuna. Itse reissaan yksin mopolla Alpeilla ja en pidä sitä minään kommoisena juttuna mutta lähes jokainen sukulaiseni on seikkailuksi kutsunut noita minun matkoja. Ei kai kommenteissa ole ajateltu niin että vain tutkimusmatkailijat tai selviytyjät olisivat seikkailijoita?

Aiheeni on rajattu suomalaisiin immeisiin niin en Dominikaa lähde haastattelemaan, mutta kiitos vinkistä TomiKoo! Juvanderia ehdin jo haastatella ja Hemulin kanssa pitäisi huomenna turista hetkinen. McHuurre on listalla mutten ole miestä vielä lähestynyt tästä kun voi olla ettei tarvitse.
vtwin
Pyörä: BMW, Ducati, Cube e-MTB

Re: Vs: Etsitään seikkailureissaajia opinnäytetyötä varten

Viesti Kirjoittaja vtwin »

mks900 kirjoitti:http://therollinghobo.com
Plus yksi tälle! Hobon kerronta ja kuvaus on hienoa.
"..kai tässä ny ryyppää ku koneet hajoo ja lunta sataa.."
3210015
Pyörä: BMW R 1200 GS

Viesti Kirjoittaja 3210015 »

Mitä se Kunkku taas sinne Israeliin vääntäytyy; sillä on tiätysti joku Elli siellä.
015
Kunkku
Viesti:

3210015 kirjoitti:Mitä se Kunkku taas sinne Israeliin vääntäytyy; sillä on tiätysti joku Elli siellä.
Ei kun Lyyli.

Jos olet lukenut juttuni edellisestä matkasta, tietäisit, että se matka jäi kesken, tökkäsi rajalle. Nyt oli tarkoitus ajaa perille asti, mutta... Lievästi rauhattomalta kuulostaa elo siellä päin nykyään. :(
GSlpr
Pyörä: 8gs, f650gsd, yz450, s2r, beta, cbr...

Viesti Kirjoittaja GSlpr »

krummi kirjoitti: Seikkailuhan sinänsä on täysin henkilökohtainen käsite siinä että toinen ei voi määritellä mitä seikkailu on toiselle.
Sitähän se on. Väittäisin, että internet ja gps ovat tappaneet suurimman osan seikkailuista. Monessa paikassa joku hiton älypuhelin on reissaamisen kannalta aivan välttämätön kapistus.

Nuorena meni minne tahansa, niin paikasta ei etukäteen tiennyt juuri mitään. Paperikarttaakaan ei ollut etukäteen saatavilla. Jokainen matka oli seikkailu.

Nykyisin ei ole olemassa sellaista paikkaa, josta ei saisi todella paljon tietoa etukäteen. Yllätyksiä ja wow ilmiöitä ei enää ole olemassa paikoissa. Hienot paika on nähty kuvissa ja paikan päällä ne eivät erityisemmin säväytä. Kun saat hienon kuvan on googlen kuvissa 1500 vastaavaa samasta paikasta otettua. Seikkailu on nykyisin ainoastaan tekemisessä, olemisessa ja ihmisissä.
Vastaa Viestiin