Tavaraa jenkeistä?

Yleistä keskustelua enduroista

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

DR-rider

Tavaraa jenkeistä?

Viesti Kirjoittaja DR-rider »

Onko kokemuksia varaosien ym. hankinnasta jenkeistä? Edullinen dollarin kurssi saa jenkkihinnat näyttämään kohtuullisen edullisilta vaikka laskisi päälle tullauksen alvineen.

Onko kokemuksia tullauksesta? Jos tulee kotipostiin laivarahtina suoraan, mikä on ilmoittamisvelvollisuus, uskaltaako laittaa vaan pyörään ja menoksi ja unohtaa veroasiat saman tien?

Jotkin osat pikakatselun perusteella melkein puolet halvempia kuin Keski-Euroopasta.
MrB
Pyörä: CB
Viesti:

Re: Tavaraa jenkeistä?

Viesti Kirjoittaja MrB »

DR-rider kirjoitti: Onko kokemuksia tullauksesta? Jos tulee kotipostiin laivarahtina suoraan, mikä on ilmoittamisvelvollisuus, uskaltaako laittaa vaan pyörään ja menoksi ja unohtaa veroasiat saman tien?
Laivarahdista en tiedä, mutta lentorahdissa kuljetusliike - DHL tässä tapauksessa - ystävällisesti tullasi ja maksoi verot ynnä tullit. Lasku tulee sitten perästäpäin kotiin. Tämä palvelu tuli pyytämättä ja kysymättä, eli suorastaan pakkomyytiin mulle =)

Taisin vähän epäselvästi muotoilla. DHL siis maksoi tullit ja alvit mun puolesta ja lähettävät niistä laskun mulle kotia lisättynä 11 euron toimistokuluilla. Paketti itsessään tulee kotiovelle perinteisesti DHL:n pakettiautolla tai landella Keltaisen kuljetuksen rekalla.
-- Backman
kuvagalleria
JSL
Pyörä: KTM 790 Adventure, 640LC4 E, vm. 2003

Viesti Kirjoittaja JSL »

Tota 11 euroa ei ole sitten pakko maksaa jos siitä ei ole sovittu. Nämä erinäiset kuljetus/huolintaliikkeet laskuttaa noita palkkioitaan ihan pokkana ilman perusteita ja jengi maksaa. Duunikaverin kaveri (joojoo, toisen käden tietoa) oli jossain huolintaliikkeessä duunissa ja kertoi noista jutuista. Kuulemma jos sinne soittaa ja vaatii rahojaan takasin niin eivät voi muuta kuin olla hiljaa ja maksaa.

Tosin maksoin nuo itsekin ja itseasiassa vielä enemmän. Mikähän sen huolintaliikkeen nimi nyt oli.. joku GLS tms. Tuli lappu jossa sanottiin, että maksa tai nää kamat lähtee takasin jenkkeihin. HAHA! Varmaan lähte joo. Melkosta pelottelua tai oikeestaan suoranaista kusetusta. Maksoin kuitenkin +20 euroa tullaus yms. maksuja koska en itse olisi millään ehtinyt juuri silloin tullissa ravaamaan.

Näistä on ollut juttua fillari-lehden palstalla, olikohan se joskus viime keväänä kun oli enemmänkin keskustelua.
MrB
Pyörä: CB
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MrB »

n00b kirjoitti:Tota 11 euroa ei ole sitten pakko maksaa jos siitä ei ole sovittu.
Varmaankin näin, mutta asiastahan on olemassa suullinen sopimus - kaveri soitti ja kertoi että he tullaa ja maksaa, kustantaa 11 euroa. Kun en kieltäytynyt, niin sopimus on syntynyt. Ja mun mielestä tuo on varsin passeli hinta siitä palvelusta ettei mun tartte rientää Oulun satamaan hoitamaan tullausta vaan paketti tulee kotiovelle toimitettuna. Jos olisin tienny etukäteen tuommoisesta palveluvaihtoehdosta, niin olisin sen tilannutkin. Mutta ihan hyvä pointti sinänsä.
-- Backman
kuvagalleria
Pecca
Pyörä: Suzuki dr 650 rs

Viesti Kirjoittaja Pecca »

Tilasin tarrasarjan jenkeistä honda Xr:ään, hinta oli edullinen. Tilaus tuli postiin ja soittivat postista tullaavatko vai tullaanko itse. Tullaus postin kautta ois maksanut yli 40e!!! Käskin lähettään oulun tulliin paketin,ja kun muutenki oli asiaa oulussa kävin hakeen tullista paketin eikä tarvinnu maksaa tullausmaksuja yms.. sanoivat että niin pieni summa ettei edesperitä! Olin tyytyväinen tullin palveluun mutta postinpalvelu tuntui rosvoukselta! Ois tullu tarrasarjalle hintaa, jos ois maksanu yli 40e ylimääräisiä kuluja ja säätö ois ollu +-0 suomen tarrahintoihin.
joona Kuopijosta
Pyörä: 950 Adventure, XR600R

Viesti Kirjoittaja joona Kuopijosta »

Kyselin MP-messuilla, kuka mahtaa suomessa maahantuoda tavaraa Jenkeistä. Esim. White brothersilta. Jotta voisi tilata sieltä itselle jotain pientä lähes rahtivapaasti heidän isojen tilausten mukana. Cellen mc lupasi auttaa.
http://www.cellenmc.fi/ :D
Vastaa Viestiin