Hyvä, että saatiin keskustelu näinkin vilkkaana käyntiin
DR:sä on tehoa kyllä ihan riittävästi, mutta ongelmaksi muodostuu suuri paino, joka verotta voimia ylivoimaisesti tuollaisessa perinteisessä suomalaisessa metsässä ajettaessa. Sitten kun kuskin voimavarat on käytetty alkaa se teho ja paino yhdesä viemään miestä.
Viime viikonlopun metsälenkillä parinkymmenen kilsan rymyämisen jälkeen alkoivat männyt käydä tuttavallisiksi ja lopulta päädyin erästä niiden lajitoveria syleilemään melko kipeästi.
Kyllähän tuollaisessa nelipuolikkaassakin sitä voimaa on varmasti yhtä paljon kui DR:ssä, mutta painoa 50-60 kiloa vähemmän.
tertsu kirjoitti:En tunne ko. pyöriä, mutta jotenkin huvittavia nuo myyntitekstit Nettimotossa:
nro 3: Ei ajettu kadulla romuksi, vaan ollut kevyessä enduro käytössä uudesta asti
nro 4: Ollut metsäpolku mopona.
Kyllähän nuo myyntipuhet on aina myyntipuheita. Pyörän ulkoinen habitushan sitä jo paljon kertoo millaisessa käytössä se on olllut ja kuinka paljon sitä on hellitty. Piileviä vikoja tai merkkikohtaisia heikkouksia pitää vain itse yrittää kaivella pintaan.
Kyllähän nuo alle sata tuntia ajetut kymmenen vuotta vanhat pyörät kovasti houkuttaa, mutta myös epäilyttää. Saatika sitten 17 tuntia ajettu sellainen
Kyllä niitäkin on tullut kahlattua. Tuossa ajoporukassa pari sellaista onkin. Ongelmaksi muodostuu vain tuo hinta, niinkuin tuolla aiemmin kirjoitelin, niin yksityiselle kun ei kovin helppoa ole vaihdossa työntää tuollaista jo hiukan vanhempaa pyörää. Liikkeessä hieman korkeampaa hintaa kompensoi se vaihtomahdollisuus. Köyhän on pakko selitellä
Tase kirjoitti:Kisaenskoissa männänvaihtoväli on luokkaa 20 - 150 tuntia ihan ajoista riippuen.
Minun warrella on ajettu luokkaa 8000 km, männän ajattelin vaihtaa ensi kerran huhtikuussa.
Tuollaista WR:ää olen kyllä jo pidemmän aikaa katsellut. Noita tunteja / kilometrejä ei tuolla metsässä rymyämällä taida tulla ihan niin herkästi kuin tiellä ajamalla ja maantie- ja polkukäyttöön tuo DR:in onkin ihan passeli. Mutta hiukan syvemmälle metsään tekisi mieli.
Tuo männänvaihtoväli on kyllä ollut tiedossa, eikä se pelota, jos pannu ja etenkin vaihteisto muuten on kunnossa ja kestävää tekoa ilman suurempia tyyppivikoja.
Syke kirjoitti:Valitsisin ehdokkaista 1 tai 3. Niemitalolle voisi Suzuki kelvata vaihdossa, mutta
kylmä fakta on ettei lisävarusteista ja parannuksista hyvitetä mitään extraa.
Kannattaa kysyä vaihtotarjousta, oma veikkaus on että DR:stä hyvitetään n.2-2,5 tonttua.
Tämänkin olen ottanut huomioon ja kyllä tuo hyvityshinta asettuu siihen haarukkaan, mitä olen myös kuvitellut saavani DR:stä vaihdossa vakiovarustein ilman mitään lisähilppeitä työnnettynä mukaan. Sitten vain tarvisi hinnanerotus kattaa myymällä WP:t jarruineen, Öhlinssi, TM40, piikkirenkaat, pakoputki ja muut lisävarusteet seuraavalle DR:n parantelijalle.
Työtä se kyllä teettäisi
Eli Töykeitä Tarjouksia Tohtorista Tulemaan (saatan alkaa tulla järkiini kunhan kipu olkapäästä lakkaa)
Seuraillaan tilannetta ja lisää kommentteja / tarjouksia saa laitta tulemaan. Jokunen onkin jo tullut