Kurapyöräily Kymen alueella

Yleistä keskustelua enduroista

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

ristokot

Kurapyöräily Kymen alueella

Viesti Kirjoittaja ristokot »

Kuinka aktiivista toimintaa näissä endurohommissa tällä suunnalla suomea mahtaa olla.

Itse olen tilannut ensimmäisen katuenduroni (saanen viikon-kahden sisään) Yamaha XT660R:n ja aloittelen harrastusta lähes 20 vuoden tauon jälkeen. Lapsuuden motocross-pyörien jälkeen en ole pyörää omistanut, mutta tänä keväänä päätin ostaa pyörän asperiiniksi pitkään vaivanneeseen pyöräkuumeeseen. Mikäli teillä on tietoa tämän seutukunnan Lappeenranta/Kouvola/Kotka toiminnasta niin pistäkää vinkkiä alueen mahdollisuuksista vasta-alkajalle.
Juonio
Pyörä: Tenere 700

Viesti Kirjoittaja Juonio »

Aika hiljasta taitaa olla, vaikka kaakkois-suomi on loistavaa aluetta harrastaa kurapyöräilyä. Me ollaan ajeltu yleensä 2-4 hengen kaveriporukalla , usein yksinkin. Miksei vois kehitellä surautuksia isommallakin porukalla jos vaan kiinnostusta löytyy.
LightSpeed
Pyörä: FE390,12GS

Viesti Kirjoittaja LightSpeed »

Juonio kirjoitti:Aika hiljasta taitaa olla, vaikka kaakkois-suomi on loistavaa aluetta harrastaa kurapyöräilyä. Me ollaan ajeltu yleensä 2-4 hengen kaveriporukalla , usein yksinkin. Miksei vois kehitellä surautuksia isommallakin porukalla jos vaan kiinnostusta löytyy.

Täällä olis yksi kiinnostunut.
Ylimatti
Pyörä: BMW F650 GSD 2004

Viesti Kirjoittaja Ylimatti »

Hmm...vanhana kotkalaisena muutin pois lappeen Rannasta alkutalvesta. Pari kevättä kerkesin ajella kaakonkulmilla, mutten kovin paljon silti reittejä tunne. Joitakin on ehkä gepsin muistissa. Voin katsella kun joudan, jos kiinnostaa?
Taas menossa jonnekin...
Jani-SRI
Pyörä: 530exc,690RALLY

Viesti Kirjoittaja Jani-SRI »

Täältä löytyy lisää kiinnostusta yhteislenkkeilyyn Kotkan suunnalta. ...Minä ja kottarainen ollaan valmiita mihin vaan :D :P
Sauli
Pyörä: 890 Adv R

Viesti Kirjoittaja Sauli »

No ei se nyt ihan kuollutta ole, kyllä tulee aikajoin porukalla ajeltua tässä kaakon alueella. Isommallakin porukalla, ja usein on semmoin 2-5 saatu kasaan samoille reiteille.
XT 125 > CBR 1000 F > RF 900 R > XT 600 tenere > TT 600 R > TTR 600 E > KTM: Adv 640 > 690 enduro > Adv 950 S > Adv 1190 R > Adv 990 > 690 Enduro R > 790 Adv R > 890 Adventure R >21> >23> >26>
ristokot

Tervehdys kaikille

No hyvä kuulla, että harrastetta löytyy. Näin kevään alussa ajankohtainen kysymys, eli onko teillä kokemuksia talviajosta tällä seudulla. Onko lähimaastossa talvisin pyöräilijöiden käytössä olevia jääratoja tai muita paikkoja, joissa piikkipyörillä voisi ajella. Entä onko kukaan teistä ajellut tykkimäen tai Karhulan enduroreittejä, olen kuullut että tällaiset on olemassa.

Ilmoittelen palstalla, kunhan saan pyörän kotiin ja pääsen sinuiksi sen kanssa, niin voisi organisoida jotain yhteisajoja.
Sauli

Kuusaan lammellahan on aina ollut jäärata ja myös aktiivisessa käytössä sekä autoilla että motoilla. Kallion veljeksetkin ovat tainneet käydä siellä ajamassa?!
XT 125 > CBR 1000 F > RF 900 R > XT 600 tenere > TT 600 R > TTR 600 E > KTM: Adv 640 > 690 enduro > Adv 950 S > Adv 1190 R > Adv 990 > 690 Enduro R > 790 Adv R > 890 Adventure R >21> >23> >26>
Juonio
Pyörä: Tenere 700

Viesti Kirjoittaja Juonio »

Karhulassa on Kymin lentokentän alueella enduropolkuja. Taitaa vaan olla luvanvaraista touhua ajella siellä. Semmosia lappuja siellä näkyi olevan puihin kiinnitetty. Eikä ne oikein möhköenskoille sovellukaan.
Anssi

Mukaan!

Viesti Kirjoittaja Anssi »

Terveisiä Joutsenosta.

Viime viikolla piti kaivaa mopo koekäyttöön, hyvin lentää lieju ja lumi mutta kovin on liukasta...

Asiaan - täällä yksi porukka-ajelusta kiinnostunut. Ittellä ihan sama tarina kuin topicin avaajalla ja viime kesän hain omia polkuja yksikseni. Kavereilla ja tutuilla pyöriä mutta asfalttitykkejä..

Joutsenossa Muukossa näyttää olevan metsässä crossiradan ympärillä mopon jälkiä talven jäljiltä.. enskaspooria (ei mulle). Jääratakin olisi löytynyt samalta paikkakunnalta, en tiedä miten virallinen mutta kyllä siellä crossipyörää ja autoa pyöri, tiedän ketkä pitää sitä kunnossa ja varmaan niille olisi hyvä mainita jos enemmän meinaa ajella. Nyt on se kausi finaalisssa tosin jo. Itte en uskaltanut lähteä koittamaan jäälle, en omista piikkipyöriä enkä ajotaitoa. Mutta jos täällä kolkalla ajelette niin iliman muuta. Itte tiedän muutaman lyhyen maastopätkän täältä, ei taida olla virallaisia mutta toistaiseksi olen ajellut..

Seuraan keskustelua innolla!
Ande749
Pyörä: 12GS

Viesti Kirjoittaja Ande749 »

Kyllä minä tästä Kouvolan ympäristöstä nopeasti ainakin 7 soratiekaahottajaa saan lasketuksi.
428
Pyörä: R 1150 GS

Viesti Kirjoittaja 428 »

Nyt kun on transalppi herätelty talviunilta, pitää sitä myös ulkoiluttaa mahdollisimman usein.
Joten täällä olisi yksi innokas porukkassa surauttelemaan sorateitä ja polkuja (suot kierrän kaukaa)
Sauli

428 kirjoitti: (suot kierrän kaukaa)
JEP: http://www.kotikone.fi/saukat.sivu/sivu14.htm
ristokot

Voi elämän kevät, että odottavan aika on pitkä. Tilasin yamahani (XT660R) 3 viikkoa sitten ee-speedistä ja olen odotellut sitä saapuvaksi siitä asti. Ennen kaupantekoa kauppias sanoi toimitusajaksi noin 2 viikkoa, mutta on kuulemma tullissa ruuhkaa niin jotta ei ole vielä tietoa pyörän saamisesta. Kone on kuulemma jo katsastettu, mutta tullin papruja uupuu, eikä pääse rekisteröimään.

Onko kenelläkään kokemusta kuinka kauan uuden pyörän tullauskuviot/paperisota tällä hetkellä kestävät?? Ulkona mahtavat ilmat mopoilua silmällä pitäen ja ajovehkeet roikkuvat makuuhuoneen kaapin ovessa ja tuijottavat "sillä silmällä" odottaen pyörän saapumista kuin kuuta nousevaa... Itse herään aamulla suupielet vaahdossa kun olen unissani päristellyt niin paljon. Aapuva
Painkiller
Pyörä: BMW R1200GS

Re: Kurapyöräily Kymen alueella

Viesti Kirjoittaja Painkiller »

Herätellääs tätäkin? Onko täällä Kymissä eloa?
Vastaa Viestiin