CITROEN JUMPER vm 03 KA KANNATTAAKO OSTAA?

Yleistä keskustelua enduroista

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

mausesku
Pyörä: KTM EXC300

CITROEN JUMPER vm 03 KA KANNATTAAKO OSTAA?

Viesti Kirjoittaja mausesku »

Netistä löytyy ko. autoja kohtuu hintaan ja kohtuu kilometrein, oiskos täällä ketään joka osais kertoa omakohtaisia kokemuksia ko. kulkineesta. Googlella löytyy muutamia ketjuja ja oikein ei jaksais uskoa, että huonoa autoa valmistettaisiin kovin kauaa.
THA
Pyörä: Yamaha ja TM
Viesti:

Re: CITROEN JUMPER vm 03 KA KANNATTAAKO OSTAA?

Viesti Kirjoittaja THA »

No oma kokemus tuosta mulle 85 vai 87 tkm ajettuna tulleesta -06 on ainakin ollu kyllin harmia etupään alustan kanssa ja tuntuu olevan täysin normaalia tälle mallille. Mittarissa nyt 102tkm ja tullu kalliimmaks kuin edellinen. Edellinen oli -99 ja sen kanssa ei ollu mitään, 127tkm - > 260tkm sen ajoin ja remontteihin osat + työt meni 1400e koko aikana, tosin etuiskarit sain sponssina.
Jos takapenkillistä haet niin mun auton saat halvemmalla kuin mistään vastaavaa löydät, mulla on mitta täys.
- tieto vähentää tuskaa
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"
gixxerman
Pyörä: 4xtohtori

Viesti Kirjoittaja gixxerman »

Alihankkijafirmamme hommasi noita Jumpereita muutaman käyttöönsä työkaluautoiksi ja aika äkkiä vaihtoi pois,liikaa ongelmia etupään kanssa.
Mä tulen kaukaa,kauas menenkin,jää taakse asfaltin pätkä,ja silloin tiedän sen,mä riippuvainen ole en,kun tiellä luukutan prätkää.(Hannele Suominen)
timsin
Pyörä: KTM SA

Viesti Kirjoittaja timsin »

Itsellä moinen kulkine lisäpenkeillä, ajettu 206tkm. Tosiaan kuten edelliset kirjoittivat etupään murheista niin yleensä ja kuten minullakin on se heikoin lenkki edessä iskarin yläpään laakerit, eivät tahdo kestää pitkään johtuen huonosta suojauksesta, vaihto homma ei ole mikään paha jos vähänkään työkalut kädessä pysyy, asian huomaa helposti siitä jos ohjaus ei palauta keskiasentoon itsellään tai helposti.
Toinen heikko kohta on vetarin suojakumit, niistä kuullut paljon etteivät tahdo pysyä paikoillaan siellä pyörän navan päässä, itse laitoin ne heti kunnolla kiinni ja kerran kuussa käynyt sen verta polvillaan, että näkee niiden pysyvän paikoillaan. Takaa lehtijousia olen kuullut ja nähnyt menevän poikki jokusia, mutta ne menevät sieltä taka silmukan kohdalta ja ei edes ajossa tahdo sitten huomata onko poikki vai ei.
Moottori on perusvahva ja kestää kyllä, jos 2.8hdi(yleensä ka on) niin on commonrail kone joten ja siellä murheina(jos on) korkeapaine pumppu ja suuttimet. Pumppu voi vuotaa tiivisteistään tai suuttimet voi läpivuotaa paluupuolelle ja jos näin tekee niin käyntiin lähtö on vaikeeta, se kun paine ei nouse niin ecu ei anna suuttimille lupaa ruiskuttaa. Pumppu vuotaa ulospäin joten sen pystyy näkeen, mutta suuttimet jos läpivuotaa niin sitä ei näe, testaan pystyy kyllä ihan kotikonstein helposti.
Jos katsoon menet jotain niin tsekkaa noi ensin ja jos kunnossa niin uskon, että aikas huolettomia kilometrejä on edessä.
THA
Pyörä: Yamaha ja TM
Viesti:

Viesti Kirjoittaja THA »

No mulla on menny uusiks myöskin ne iskarin yläpäähän tulevat alumiinikappaleet, sekä etujouset poikki. 20m pihasta toinen kerta, jousen pää törrötti renkaaseen, hinurilla korjaamolle. Myös alatukivarren pusla, kerrasta, ei ollut iso eikä terävä monttu. Mutta keulan rakenne edelliseen 2.8idTD (sähkösesti ohjattu, mutta jakajamallin pumppu, suorasuihkinta kuitenkin) verrattuna on todellakin erilainen, ajotavassa tai missä on ajettu ei eroa ole ollut, korkeintaan edellisellä ajoin ronskimmin. Siihen meni noi yläpään laakerit kahdesti sen 7v. aikana ja that's it. Fiiu, sitikka ja pösöhän on samoja autoja, lämpösiä, luokassaan tilavimpia (esim. Sprintteriin verrattuna 10cm sisäleveyttä enempi), ajettavuus todella kiva, jne. mutta kun ei etutolppaa jaksa edes yhdellä kädellä nostaa, eikä omista sen kokoluokan työkalujaaan että senkään puolesta saisi mitään itse tehtyä niin käy kyllä aivan liikaa lompakolle.
- tieto vähentää tuskaa
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"
Vastaa Viestiin