maalit pois muoviosista ?
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
- kurapyörä
- Viestit: 1534
- Liittynyt: La Heinä 23, 2005 12:32 pm
- Pyörä: Africa twin 750
- Paikkakunta: Teisko
maalit pois muoviosista ?
kertokaas te nyt joilla on kokemusta millä saisi noi vanhat (uudet maalatut)maalit pois muoviosista
kun joku älykääpiö on mennyt maalaamaan noi muoviosat ja on menny päin persettä koko homma
eli nyt tarvisi saada pois toi maali minkä joku on mennyt maalaamaan ja alkuperäinen maali tilalle mikä on maalatun alla
- Lakupilotti
- Viestit: 1560
- Liittynyt: Ke Tammi 12, 2005 7:36 pm
- Pyörä: Laku
- Paikkakunta: Päntäne
moro,
Tästä oli joskus juttua:http://www.matkaendurot.net/forum/viewtopic.php?t=761
Pensalla ainakin lähti Lakun käsisuojista maalit hyvin.
Make & Laku
Tästä oli joskus juttua:http://www.matkaendurot.net/forum/viewtopic.php?t=761
Pensalla ainakin lähti Lakun käsisuojista maalit hyvin.
Make & Laku
- Lakupilotti
- Viestit: 1560
- Liittynyt: Ke Tammi 12, 2005 7:36 pm
- Pyörä: Laku
- Paikkakunta: Päntäne
Juu, asetoniin liukeaa koko muovilärpäke (maalia erottelematta), jos sattuu olemaan aabeeässää, kuten mopossa usein. Muistelisin muuten, että Lakun käsisuojien maali ei liuennut asetonillakaan. Ei sitä menovettä tokikaan pidä juoda tai hengittää, kuten ei myöskään asetonia, tärpättiä, tinneriä, ksyleeniä, maalinpoistoainetta, jarrunestettä tai jarrujen puhdistusspräytä.Ylimatti kirjoitti:Asetoni on turvallisempaa kuin pensa. Mutta sillä lähtee kaikki.
Kokeilin noita kaikkia, mutta ainut, mikä tehosi hyvin tehtyyn ja pohjustettuun maalaukseen, oli tuo pa:ssa liottaminen. Jollain muulla muovi- tai maalilaadulla voivat toki paremmin toimia muut konstit.
On se joskus yllättävää, millä mikäkin sotku irtoaa. Takanluukuista yritettiin nokea pois tuloksetta vaikka millä konstilla, mutta lopulta lääkkeeksi osoittautui tavallinen mäntysuopa, jolla noki irtosi kertapyyhkäisyllä...
Make & Laku
-
Ylimatti
- Viestit: 660
- Liittynyt: Ti Syys 28, 2004 7:49 pm
- Pyörä: BMW F650 GSD 2004
- Paikkakunta: Helsinki
Joo, ei pitäisi puhua tai kirjoittaa jos on muissa maailmoissa (EN ollut kännissä - tällä kertaa). Viinakin on hyvä liuotin, mutta ei oikein hyvä maalien kanssa. Asetoni tosiaankin sulattaa monia muoveja - ajattelinkin tuossa vain käyttäjäturvallisuutta (puolustuspuhe).
Yleensäkin muovien kanssa on syytä olla varovainen - ne kun synnyttävät hangattaessa staattista sähköäkin, joka yhdessä liuotinhuurujen kanssa ei sekään ole kovin mukava yhdistelmä - voipi kulmakarvat kärähtää...
Liuottaminen kannattaa, jos on aikaa. Monella sitä näin "talvella" on, jos mopo seisoo ajamattomana.
Takan luukkuihin muuten kannattaa kokeilla myös vanhaa konstia: sanomalehti ja tuhkaa (ei nokea): Vähän kun kostuttaa sanomalehteä, kuopaisee pesästä tuhkaa ja sillä pyöräyttää luukun lasia, niin pitäisi tulla puhdasta.
Hyvä kun olette tarkkana täällä!
Yleensäkin muovien kanssa on syytä olla varovainen - ne kun synnyttävät hangattaessa staattista sähköäkin, joka yhdessä liuotinhuurujen kanssa ei sekään ole kovin mukava yhdistelmä - voipi kulmakarvat kärähtää...
Liuottaminen kannattaa, jos on aikaa. Monella sitä näin "talvella" on, jos mopo seisoo ajamattomana.
Takan luukkuihin muuten kannattaa kokeilla myös vanhaa konstia: sanomalehti ja tuhkaa (ei nokea): Vähän kun kostuttaa sanomalehteä, kuopaisee pesästä tuhkaa ja sillä pyöräyttää luukun lasia, niin pitäisi tulla puhdasta.
Hyvä kun olette tarkkana täällä!
Taas menossa jonnekin...