MP liikkeitä Stutgartissa tai Munchenissä ?

Yleistä keskustelua enduroista

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Marko Hemmilä
Site Admin
Viestit: 2618
Liittynyt: La Syys 25, 2004 11:45 pm
Pyörä: R1200GS, 1290 Super Duke GT
Paikkakunta: München, Saksa
Viesti:

MP liikkeitä Stutgartissa tai Munchenissä ?

Viesti Kirjoittaja Marko Hemmilä »

99.5% varmuudella ens kuun lopussa muutto etelä-Saksaan Ulm:iin ja nyt ois kyselyssä tuon alueen MP liikkeitä.
Pyörä tulee suurella varmuudella olemaan R1200GS kunhan asunto on löydetty ja päästään suunnilleen normaaliin elämisen makuun.
MrB
Viestit: 288
Liittynyt: To Syys 30, 2004 8:52 am
Pyörä: CB
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: MP liikkeitä Stutgartissa tai Munchenissä ?

Viesti Kirjoittaja MrB »

Pistä Ulmilaiset ojennukseen =)
-- Backman
kuvagalleria
Marko Hemmilä
Site Admin
Viestit: 2618
Liittynyt: La Syys 25, 2004 11:45 pm
Pyörä: R1200GS, 1290 Super Duke GT
Paikkakunta: München, Saksa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marko Hemmilä »

:D
Avatar
Santtu
Viestit: 25
Liittynyt: Su Loka 10, 2004 11:01 pm
Pyörä: DR 650 SE
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Santtu »

Onko nykynen pyörä myynnissä?
Avatar
Pekkavee
Viestit: 4742
Liittynyt: Su Loka 10, 2004 9:04 pm
Pyörä: BMW R1100GS
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Pekkavee »

Saksasta puheenollen Berliinissä, parin korttelin päässä siitä Bemarikaupasta on mainio paikka: MeilenWerk. Uskomattomia vanhoja autoja ja pyöriä kanssa, ja vapaa pääsy.

http://www.meilenwerk.de/

Siellä kannattaa käydä ehdottomasti kun käy Berliinissä turistina.

Käytiin siellä kavereiden kanssa, kun oltiin Bemari Meeting reissulla Garmisch-Partenkircheniin viime heinäkuussa. Samalla käytiin siellä Bemari kaupassa ja yritettiin päästä BMW tehtaille., Tehdaskäynnille pitää kuitenkin ilmoiuttautua etukäteen, joten ei ollut mitään mahiksia.

Pekka
:shock: :shock:
Viimeksi muokannut Pekkavee, La Syys 24, 2005 7:37 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Marko Hemmilä
Site Admin
Viestit: 2618
Liittynyt: La Syys 25, 2004 11:45 pm
Pyörä: R1200GS, 1290 Super Duke GT
Paikkakunta: München, Saksa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marko Hemmilä »

Santtu kirjoitti:Onko nykynen pyörä myynnissä?
Ei oo, se pysyy täällä kesäloma- ja lapinreissuja varten :D
Marko Hemmilä
Site Admin
Viestit: 2618
Liittynyt: La Syys 25, 2004 11:45 pm
Pyörä: R1200GS, 1290 Super Duke GT
Paikkakunta: München, Saksa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marko Hemmilä »

Pekkavee kirjoitti:Siellä Munchenissä, parin korttelin päässä siitä Bemarikaupasta on mainio paikka: MeilenWerk. Uskomattomia vanhoja autoja ja pyöriä kanssa, ja vapaa pääsy.

http://www.meilenwerk.de/

Siellä kannattaa käydä ehdottomasti, vaikka olisi Munchenissä vain turistireissulla.

Käytiin siellä kavereiden kanssa, kun oltiin Bemari Meeting reissulla Garmisch-Partenkircheniin viime heinäkuussa. Samalla käytiin siellä Bemari kaupassa ja yritettiin päästä BMW tehtaille., Tehdaskäynnille pitää kuitenkin ilmoiuttautua etukäteen, joten ei ollut mitään mahiksia.

Pekka
:shock: :shock:
Täytyypäs käväistä tuolla ja myöskin bemarin tehtailla. Ulm:sta on noin tunnin ajomatka Muncheniin...
Avatar
Pekkavee
Viestit: 4742
Liittynyt: Su Loka 10, 2004 9:04 pm
Pyörä: BMW R1100GS
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Pekkavee »

Marko Hemmilä kirjoitti: Täytyypäs käväistä tuolla ja myöskin bemarin tehtailla. Ulm:sta on noin tunnin ajomatka Muncheniin...
Sorry, muisti pätkii. Se MeilenWerk on muuten Berliinissä. Niinkuin ne tehtaat. Sorry.
Korjasin ton kaupungin tohon mun edelliseen juttuun.

Mutta tee sinne reissu, se on näkemisen arvoinen kaupunki. Juutalaismuistomerkki oli aika vaikuttava.

Pekka
:shock: :shock: :shock:
Viimeksi muokannut Pekkavee, La Syys 24, 2005 7:40 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Marko Hemmilä
Site Admin
Viestit: 2618
Liittynyt: La Syys 25, 2004 11:45 pm
Pyörä: R1200GS, 1290 Super Duke GT
Paikkakunta: München, Saksa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marko Hemmilä »

Pekkavee kirjoitti:Sorry, muisti pätkii. Se MeilenWerk on muuten Berliinissä. Sorry.
Korjasin ton kaupungin tohon mun edelliseen juttuun.

Mutta tee sinne reissu, se on näkemisen arvoinen kaupunki. Juutalaismuistomerkki oli aika vaikuttava.

Pekka
:shock: :shock: :shock:
Onko bemarin tehtaan Munchenissä ?
Tulee varmaan reissattua aika paljon kun tuonne muutamme. Reissupyöräksi tulee R1200GS. Ulm:sta alpeille puolitoista tuntia, joten mutkateillekkin päästään :D :D :D
Avatar
Pekkavee
Viestit: 4742
Liittynyt: Su Loka 10, 2004 9:04 pm
Pyörä: BMW R1100GS
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Pekkavee »

Marko Hemmilä kirjoitti: Onko bemarin tehtaan Munchenissä ?
Reissupyöräksi tulee R1200GS. :D :D :D
No eihän ne siellä Munchenissä oo vaan Berliinissä. Mä vaan sekoilin tuolla edellisessä viestissä. Semmoista se on kun reissuilla käydään kaikissa mahdollisissa Bemarikaupoissa ( kun yksi meidän porukoista halusi ne nähdä, Hampuri, Munchen , Berliini ) niin ei enää muista, missä kaupungissa oli mikäkin.

Siis Berliiniin Bemari turistiksi.

Onnittelut muuten pyörän valinnasta. Siinä on pyörää moneen menoon, myös Saksan moottoriteille. :D :D :D Ja kaks päällä kamoineen.

Pekka
:shock: :shock: :shock:
Marko Hemmilä
Site Admin
Viestit: 2618
Liittynyt: La Syys 25, 2004 11:45 pm
Pyörä: R1200GS, 1290 Super Duke GT
Paikkakunta: München, Saksa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marko Hemmilä »

Pekkavee kirjoitti:Onnittelut muuten pyörän valinnasta. Siinä on pyörää moneen menoon, myös Saksan moottoriteille. :D :D :D Ja kaks päällä kamoineen.

Pekka
:shock: :shock: :shock:
Alunperin oli suunnitteilla HP2, mutta sitten tuumailin että ei varmaan vaimo tykkää jos tokaisen että laitatkos ruokaa huomiseksi kun tulen alpeilta turistikierrokselta :lol:
Päätös oli aika helppo. Oishan tuolla käyttöä katu/matkapyörälle, mutta haluan kuitenkin monikäyttöisen kamppeen ja ajattelin että tuo R1200GS ois sellainen.

Hitsi vieköön kun pitää olla ihan täpinöissään tuosta muuttohommasta :D paikka on aika ideaalinen sijainniltaan (alpit vieressä, Suomi muutaman tunnin lennon päässä, välimeri alppien toisella puolella jne...)

Vielä kun oppis saksan kielen niin sais ruokaakin ostettua :lol: Ei vaiskaan kyllähän tuolla on ruokaa saanut vaikka saksan kieli on ihan alkeissa...
Avatar
juh@
Viestit: 482
Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 7:42 pm
Pyörä: AT RD07A
Paikkakunta: Kainuu

Re: MP liikkeitä Stutgartissa tai Munchenissä ?

Viesti Kirjoittaja juh@ »

Marko Hemmilä kirjoitti:99.5% varmuudella ens kuun lopussa muutto etelä-Saksaan Ulm:iin ja nyt ois kyselyssä tuon alueen MP liikkeitä.
Pyörä tulee suurella varmuudella olemaan R1200GS kunhan asunto on löydetty ja päästään suunnilleen normaaliin elämisen makuun.
Mitenkäs soratiet? Viime reissulla tuli ajettua Saksaa ristiin rastiin (autolla) ja vain yhdelle soratielle eksyttiin ja sekin johti soramontulle. Kerran pikku kylässä oltiin totaalisen hukassa ja tultiin ilmeisesti heinäpellon laitaan. Silmät oli pudota päästä, sarkojen päihin oli vedetty asfaltti :!: .
404 HTTP Error File not found
Avatar
Pekkavee
Viestit: 4742
Liittynyt: Su Loka 10, 2004 9:04 pm
Pyörä: BMW R1100GS
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Pekkavee »

Marko Hemmilä kirjoitti: Päätös oli aika helppo. Oishan tuolla käyttöä katu/matkapyörälle, mutta haluan kuitenkin monikäyttöisen kamppeen ja ajattelin että tuo R1200GS ois sellainen.
No sä olet ihan niinkuin noi muutkin saksalaiset: ne ymmärtää GS Bemarin päälle.

Kun oltiin siellä Bemari-Meetingissä niin varmaan 50 % KAIKISTA pyöristä oli GS:siä. 80, 100, 1100, 1150 ja 1200. Yhteensä siellä oli noin 35.000 Bemaria. Tosi paljon oli 1200 GS pyöriä. Saksalaisetkin ymmärtää, että se on monipuolinen pyörä, vaikka niillä ei paljon hiekkateitä olekaan. Ja noihin 80 ja 100 GS:ssiin oli vaikka mitä virityspajoja esittelemässä tilpehöörejään.

Aika vähän siellä Meetingissä oli jotain KyykkyBemareita tai Customeita.

Pekka
:shock: :shock: :shock:
Viimeksi muokannut Pekkavee, La Syys 24, 2005 7:54 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Marko Hemmilä
Site Admin
Viestit: 2618
Liittynyt: La Syys 25, 2004 11:45 pm
Pyörä: R1200GS, 1290 Super Duke GT
Paikkakunta: München, Saksa
Viesti:

Re: MP liikkeitä Stutgartissa tai Munchenissä ?

Viesti Kirjoittaja Marko Hemmilä »

juh@ kirjoitti:Mitenkäs soratiet? Viime reissulla tuli ajettua Saksaa ristiin rastiin (autolla) ja vain yhdelle soratielle eksyttiin ja sekin johti soramontulle. Kerran pikku kylässä oltiin totaalisen hukassa ja tultiin ilmeisesti heinäpellon laitaan. Silmät oli pudota päästä, sarkojen päihin oli vedetty asfaltti :!: .
Soratiet on tuolla keskieuroopassa vähissä :cry: Siksi jätänkin Dakarin tänne Suomeen jotta kesälomalla ja muilla reissuilla pääsee roiskiin rapaa :wink: Täytyy tutustua Saksalaiseen endurofun tours nimiseen lafkaan jos sitä kautta pääsis soralle
Marko Hemmilä
Site Admin
Viestit: 2618
Liittynyt: La Syys 25, 2004 11:45 pm
Pyörä: R1200GS, 1290 Super Duke GT
Paikkakunta: München, Saksa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marko Hemmilä »

Pekkavee kirjoitti:No sä olet ihan niinkuin noi muutkin saksalaiset: ne ymmärtää GS Bemarin päälle.
Muistaakseni funduro on vielä tällä hetkellä myydyin bemari, mutta nämä uudet GS mallit ajaa pian funduron edelle myyntitilastoissa.
Vastaa Viestiin