Tohtori tuli taloon (ja uusi käyttäjä tälle foorumille)

Yleistä keskustelua enduroista

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Avatar
Sassi
Viestit: 177
Liittynyt: Pe Syys 09, 2005 9:38 am
Pyörä: KTM 690 Enduro
Paikkakunta: Nivala

Tohtori tuli taloon (ja uusi käyttäjä tälle foorumille)

Viesti Kirjoittaja Sassi »

Tervehdys kurapyöräilijöille, täällä yksi vasta herätyksen kokenut rupulikumifani!

Aiemmat pyöräni ovat olleet katupyöriä, viimeisin Honda CBR 1100XX Blackbird, jonka möin juhannuksen alla ajanpuutteen vuoksi, kun sain vielä hyvän hinnankin.

Nyt kun kesän kiireet tuli lusittua, alkoi taas polttelemaan 2-pyöräinen.
Katupyöräily ei kuitenkaan enää niin innosta, vaan pitää päästä soralle ja metsään. Kaikenlainen pikku remontointi on myös mitä parhainta ajankulua ja terapiaa meikäläiselle, mutta kun ei tuossa Blackbirdissa ollut koskaan mitään vikaa ja se oli niin uusi, ettei mitään normaaleita huoltoja kummempaa voinut oikein tehdä, joten ajattelin pienentää budjettia ja ostaa vähän käsitöitä itselleni :D

Pari viikkoa myynti-ilmoituksia ja foorumeita (pääasiassa tätä) luettuani löysin omani, -90 mallisen DR 600 R:n.
Pyörä oli halpa eikä siihen tarvitse mitään kalliita kaskoja ottaa, toisin kuin muovilla päällystettyihin katuohjuksiin.

Pientä käsityötä siinä on, eilen käytin venttiilikopan auki ja tein tiivistepaperista uuden tiivisteen, kun edellisen omistajan tiivisteliimaviritys kun ei pitänyt enää. Samalla säädin venttiilit ja kaasarikin on nyt osina varaston pöydällä.
(Pari kysymystäkin on pyörään liittyen, mutta laitan ne tuonne tekniikka -osastolle.)

Uhkasin liittyä tälle foorumille kunhan saan pyörän hommattua ja nyt toteutin uhkaukseni :)
Olen myös mielenkiinnolla lueskellut noita surautteluita ja reissutarinoita, taidanpa liittyä joukkoon tummaan kunhan saan tohtorin oikein timmiin.
Tästä on Ouluun n. 150km, joten ihan yhden illan reissuun ei viitsi lähteä, mutta päivän reissulle kyllä.

Minulla on päivystysviikko meneillään, joten tällä viikolla eikä viikonloppuna pysty ajelemaan, mutta onpahan hyvää aikaa rassata pyörää keikkoja odotellessa 8)

--
Saukki
Avatar
MTRO
Viestit: 330
Liittynyt: Ke Heinä 27, 2005 11:56 am
Pyörä: 950SE, 525 EXC, 150TPI
Paikkakunta: E-K

Viesti Kirjoittaja MTRO »

Tervetuloa vaan joukkoon vaikka itsekin vielä korvantaukset aika märkänä täällä olenkin. Myin itse elokuussa 1000 cbr:n pois kun mieli teki toisenlaista. 750 dr on nyt alla ja tekniikka-osioon on minullakin ollut asiaa... :D

Vakuutusten ja renkaiden hinnat tuntuvat nyt VARSIN mukavilta, jos niin voi sanoa.
Avatar
juh@
Viestit: 482
Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 7:42 pm
Pyörä: AT RD07A
Paikkakunta: Kainuu

Re: Tohtori tuli taloon (ja uusi käyttäjä tälle foorumille)

Viesti Kirjoittaja juh@ »

Tervetuloa vaan joukkoon.
sassi kirjoitti: Pientä käsityötä siinä on, eilen käytin venttiilikopan auki ja tein tiivistepaperista uuden tiivisteen, kun edellisen omistajan tiivisteliimaviritys kun ei pitänyt enää. Samalla säädin venttiilit ja kaasarikin on nyt osina varaston pöydällä.
(Pari kysymystäkin on pyörään liittyen, mutta laitan ne tuonne tekniikka -osastolle.)i
Eikös tuossa ole sama kone kuin vuosimalleissa -85-89? Niissä venttiilikoppa on tarkoitettu tiivistettäväksi Suzuki bond - jotain, aineella. Eihän semmoisia tietenkään kenelläkään ole käytössä. Itse tiivistin äärimmäisen ohuella kerroksella (niin vähän kuin pystyy vain laittamaan) moottorisilikonia. Sopivampiakin aineita varmasti löytyy, kertokoon niistä muut. Täysin vuodottamaksi sitä en kuitenkaan saanut vaikka olin kuinka huolellinen.

Nokka-akseli on laakeroitu suoraan venttiilikopan ja kannen väliin. Ohutkin paperitiiviste saattaa muttaa laakerivälystä niin, ettei mekanismi toimi enää halutulla tavalla ja aiheuttaa kulumista ym.
404 HTTP Error File not found
Avatar
Sassi
Viestit: 177
Liittynyt: Pe Syys 09, 2005 9:38 am
Pyörä: KTM 690 Enduro
Paikkakunta: Nivala

Re: Tohtori tuli taloon (ja uusi käyttäjä tälle foorumille)

Viesti Kirjoittaja Sassi »

juh@ kirjoitti:
sassi kirjoitti: Pientä käsityötä siinä on, eilen käytin venttiilikopan auki ja tein tiivistepaperista uuden tiivisteen, kun edellisen omistajan tiivisteliimaviritys kun ei pitänyt enää.
Eikös tuossa ole sama kone kuin vuosimalleissa -85-89? Niissä venttiilikoppa on tarkoitettu tiivistettäväksi Suzuki bond - jotain, aineella. Eihän semmoisia tietenkään kenelläkään ole käytössä. Itse tiivistin äärimmäisen ohuella kerroksella (niin vähän kuin pystyy vain laittamaan) moottorisilikonia. Sopivampiakin aineita varmasti löytyy, kertokoon niistä muut. Täysin vuodottamaksi sitä en kuitenkaan saanut vaikka olin kuinka huolellinen.

Nokka-akseli on laakeroitu suoraan venttiilikopan ja kannen väliin. Ohutkin paperitiiviste saattaa muttaa laakerivälystä niin, ettei mekanismi toimi enää halutulla tavalla ja aiheuttaa kulumista ym.
On sama kone.
Ja tuo on muuten ihan totta, mietinkin tuota että mitä nokka-akselin laakerointi moisesta tykkää. Eli taidankin kasata tuon pelkästään tiivisteliiman kanssa.

t. Saukki
Vastaa Viestiin