XL600R:n hinta Tullin mukaan!
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
XL600R:n hinta Tullin mukaan!
Sain juuri Tullin tekemän veropäätöksen pyörästäni joka on siis
XL600R vm. 84 ajettu 54tkm.
Heidän mukaan pyörän kauppahinta on 3150€ josta verot lasketaan! Pyöräni on siis kalliimpi kun yksikään toinen pyörä tämän vuoden sovellettujen taulukoiden mukaan! Eittämättä siis valioyksilö.
Taulukoiden pyöristä vanhin on samanikäinen kun minun ja uusin vm.90.
Soitin tulliin ja mahdollisesti on saattanut tapahtunut joku virhe. Ei muuta kun valitusta tekemään ja odotellaan sitten päätöstä pari vuotta...
Jos jollakin on tietoja ko. pyörien myyntihinnoista vaikkapa tältä vuodelta niin olisin kiitollinen tiedoista. Pyöräni ei todellakaan ole mikään priima. On lommoa tankissa yms.
-Verovelvollinen-
Heidän mukaan pyörän kauppahinta on 3150€ josta verot lasketaan! Pyöräni on siis kalliimpi kun yksikään toinen pyörä tämän vuoden sovellettujen taulukoiden mukaan! Eittämättä siis valioyksilö.
Soitin tulliin ja mahdollisesti on saattanut tapahtunut joku virhe. Ei muuta kun valitusta tekemään ja odotellaan sitten päätöstä pari vuotta...
Jos jollakin on tietoja ko. pyörien myyntihinnoista vaikkapa tältä vuodelta niin olisin kiitollinen tiedoista. Pyöräni ei todellakaan ole mikään priima. On lommoa tankissa yms.
-Verovelvollinen-
-
Jarno
- Pyörä: KTM 640 Adv R
- Viesti:
Re: XL600R:n hinta Tullin mukaan!
Hinnoista ei ole tietoa, mutta pitänee juosta lukitsemaan vajan ovi kun noin arvokasta pyörää siellä säilyttää...Stefa kirjoitti:Sain juuri Tullin tekemän veropäätöksen pyörästäni joka on siis
-Verovelvollinen-
Voisin minäkin XL:ni kolmella tonnilla myydä, mutta en kyllä muuten:
Tämän ikäisten kunnossa olevien yksilöiden hinnat on hyvin huonosti markkinatalouden lakeihin istutettavissa. Tonnillahan tuollainen täytyy myydä, jos eroon haluaa. Mutta mistä sellaista sitten enää saisi haltuunsa.
Tullin vetämä hinta tuntuu korkealta, mutta kuvaa pyörän omaamaa hintaa, lisättynä tunnearvolla.
Tämä on vain minun mielipiteeni, eikä sillä ole sinänsä mitään yleistä arvoa.
Tämän ikäisten kunnossa olevien yksilöiden hinnat on hyvin huonosti markkinatalouden lakeihin istutettavissa. Tonnillahan tuollainen täytyy myydä, jos eroon haluaa. Mutta mistä sellaista sitten enää saisi haltuunsa.
Tullin vetämä hinta tuntuu korkealta, mutta kuvaa pyörän omaamaa hintaa, lisättynä tunnearvolla.
tullin verotaulukon mukaan toukokuu 2005 honda xr 600r-87, 23tkm,verotusarvo 1700 euroa=autovero 357e.+alv 68e. eli yhteensä 425 euroa! www.speederman.com sieltä verotus niin löytyy tullinsivut.
Joo noita tullin verotaulukoita kun katsotaan niin ei tältä vuodelta löydy yhtään niin hyvää xl:ää kun mun yksilö. Vuosimallin -90 on halvempi (eli huonompi) kun mun -84:nen...
RTJ - Vilkut ja takavalo ei toimi. Missähän vika lienee. Täytyy taas alkaa vikaa metsästämään. Kohtapuoleen vois nuo sähköviat jo loppua ettei alkas v...tamaan liikaa. Yhen kun saa metsästettyä ja korjattua, niin toinen ilmaantuu
RTJ - Vilkut ja takavalo ei toimi. Missähän vika lienee. Täytyy taas alkaa vikaa metsästämään. Kohtapuoleen vois nuo sähköviat jo loppua ettei alkas v...tamaan liikaa. Yhen kun saa metsästettyä ja korjattua, niin toinen ilmaantuu
OT: Niinhän se on, että noilla vanhoilla pyörillä, autoilla yms. on lähinnä tunne- ja käyttöarvoa. Pyytäähän niistä voi mitä vaan, mutta jos eroon haluaa niin pitää myydä _halvalla_. Eikä sillä rahalla saa kuitenkaan mitään järkevää vaihtoehtoa tilalle, ei lähelläkkään. Kannattavinta olisi ajella vaan sillä vanhalla (ja toimivalla) jos sellaisen omistaa, eikä haaveillakkaa myynnistä.linker kirjoitti:Voisin minäkin XL:ni kolmella tonnilla myydä, mutta en kyllä muuten:
Liekö tuossa se syy miksi suurin osa "wanhoista ropeleista" on mielestäni hinnoiteltu tosi rankasti yläkanttiin. Kuvittelisi, että nuo 80-luvun pyörät (endurot ja muutkin) olisi pikkuhiljaa siellä n. 1000 € hinnoissa (jotkut jopa selvästi alle). Siis jos ajettelee, että kyseessä on kuitenkin n. 20 vuotta vanha pyörä. Tämä on minun kantani, kiitos ja anteeksi.
Moottoripyöriin ei tunnu pätevän samat hinnankehityksen lainalaisuudet kuin muihin tuotteisiin. "Kesäauto-moottoripyöriä" ei tunnu olevan olemassakaan, tai ei ainakaan ole mulle sattunu myynti-ilmoituksia kohdalle.VMP kirjoitti:
OT: Niinhän se on, että noilla vanhoilla pyörillä, autoilla yms. on lähinnä tunne- ja käyttöarvoa. Pyytäähän niistä voi mitä vaan, mutta jos eroon haluaa niin pitää myydä _halvalla_. Eikä sillä rahalla saa kuitenkaan mitään järkevää vaihtoehtoa tilalle, ei lähelläkkään. Kannattavinta olisi ajella vaan sillä vanhalla (ja toimivalla) jos sellaisen omistaa, eikä haaveillakkaa myynnistä.
Toki "sen ikäinen" moottoripyöräkanta on Suomessa kovin paljon vähäisempi ja jostakin syystä kaikista vanhemmista pyöristä tulee klassikoita - ja kuka nyt hyvää klassikkopyöräprojektia halvalla myisi. Odottaa pari vuotta, niin hinta eikun nousee...
-- Backman
kuvagalleria
kuvagalleria