Hevosia
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
Re: Hevosia
-Jos ei oo ihan varma niin kannattaa silti yrittää-
taisit selevitä , et sentään kaatunu siihen kakkaläjään sen ohituksen jäläkeen.... 
Salaa toivoin että joku vastaa näin. 10 pojoo sulle.FinMoto kirjoitti:taisit selevitä , et sentään kaatunu siihen kakkaläjään sen ohituksen jäläkeen....
-Jos ei oo ihan varma niin kannattaa silti yrittää-
- enska
- Pyörä: ei oo nyt
CR125R -89, TS125X -87, XT550 -82, XL600R -84, XL600R -87, XR650R -03, Africa twin RD07 -95, KTM 990adv -06, KTM 950adv GO!!!!!!! -04, KTM SuperEnduro -07, Suzuki DR-Z400 -05, Yamaha Wr450f -06, KTM EXC450 -13
"Not all heroes wear capes. Some have mullets."
vastaus löytyy videolta..
- amaunu
- Pyörä: CRF1000DCT,DeepSnowGlider
Mä en kyllä löytänyt mitä videota, se meni jonnekin sukelluskuvasivustolle. Onneksi tyhmyydestä ei kirjoitea sakkolappuja.FinMoto kirjoitti:vastaus löytyy videolta..
-ari
- joku_tyyppi
- Pyörä: Husqvarna TE 610 IE
No onhan täällä tietysti hevosaihekin.
Sattui tulemaan tänään jokin ratsastusretkue vastaan. Oli onneksi sellainen pitkähköjä suoriakin sisältävä pätkä niin näin jo kaukaa.
Tiekin oli kapea, ei siis mikään numerollinen maantie, joten pysähdyin ja sammutin moottorin kun olivat vielä melkein sadan metrin päässä.
Huvittavaa kyllä olin silti niin pelottava otus että johtokopukka ei millään meinannut suostua kulkemaan ohitseni!
Aloin jo riisua hanskoja että saisin kypärän pois päästä jotta elikko näkisi että olen jokseenkin inhimillinen olento enkä mikään avaruuden teknokentauri.
No sitten se vihdoin suostui sivuuttamaan minut, muut tulivat kiltisti perässä. Viimeinen ratsastaja oikein kiittikin.
Eipä siinä muuta mutta olen tottunut ajattelemaan että kypärän pitäminen päässä huomattavasti komistaa minua, mutta ota noista elukoista selvä
Sattui tulemaan tänään jokin ratsastusretkue vastaan. Oli onneksi sellainen pitkähköjä suoriakin sisältävä pätkä niin näin jo kaukaa.
Tiekin oli kapea, ei siis mikään numerollinen maantie, joten pysähdyin ja sammutin moottorin kun olivat vielä melkein sadan metrin päässä.
Huvittavaa kyllä olin silti niin pelottava otus että johtokopukka ei millään meinannut suostua kulkemaan ohitseni!
Aloin jo riisua hanskoja että saisin kypärän pois päästä jotta elikko näkisi että olen jokseenkin inhimillinen olento enkä mikään avaruuden teknokentauri.
No sitten se vihdoin suostui sivuuttamaan minut, muut tulivat kiltisti perässä. Viimeinen ratsastaja oikein kiittikin.
Eipä siinä muuta mutta olen tottunut ajattelemaan että kypärän pitäminen päässä huomattavasti komistaa minua, mutta ota noista elukoista selvä
- Sottapytty
- Pyörä: BMW G650XChallenge
joku_tyyppi kirjoitti:No onhan täällä tietysti hevosaihekin.
Huvittavaa kyllä olin silti niin pelottava otus että johtokopukka ei millään meinannut suostua kulkemaan ohitseni!![]()
Aloin jo riisua hanskoja että saisin kypärän pois päästä jotta elikko näkisi että olen jokseenkin inhimillinen olento enkä mikään avaruuden teknokentauri.![]()
Sä olit johtohevosen varsin pitkällisen pohdinnan lopputuloksena, Teknopredatoor
Tuo on sitä lauma ja saaliseläimen käytöstä.
Hiljaa hiipivä tai paikallaan oleva on pelottava ja hyökkäävän oloinen.
Mielestäni ohje jonka olen saanut, toimii periaatteena hyvin.
Eli ajetaan tasakaasulla ja rauhallisella vauhdilla ohi. Hevonen ei tällöin ehdi "miettiä" ja stressata liian pitkään.
Liika vauhti ja meteli säikäyttää ja liian hidas pelottaa.
"Ikuisuus projekti"
viewtopic.php?f=8&t=6369&st=0&sk=t&sd=a
Juu, näitä karvamopoja(hevosia) hoidettavana,omistajana tietää ja sanoo että:Sottapytyn teoria ja käytäntö on täysin oikein 
- Sottapytty
- Pyörä: BMW G650XChallenge
Kunnia kuuluu koiria ja ratsastusta harrastavalle emännälle.IiHaa kirjoitti:Juu, näitä karvamopoja(hevosia) hoidettavana,omistajana tietää ja sanoo että:Sottapytyn teoria ja käytäntö on täysin oikein
Olen kyllä samaa mieltä hänen sanonnastaan:
"Ne ei oo tennismailoja, ne on ihan eläimiä!"
"Ikuisuus projekti"
- joku_tyyppi
- Pyörä: Husqvarna TE 610 IE
Mjoo no olen kyllä tottunut väijymään tuon kokoluokan nelijalkaisia pahat mielessä ja kovat piipussa. Ja saisihan noistakin kai ihan kelpo meetvurstia, ei sen puoleen.Sottapytty kirjoitti:Teknopredatoor
Liika vauhti ja meteli säikäyttää ja liian hidas pelottaa.
Pidänpä sitten tuon ohjeen mielessä jatkossa enkä yritä olla ylikohtelias.
PS. täytyy vaihtaa käyttäjätunnukseksi varmaan tuo Teknopredatoor
Ok, mutta entäs jos se ratsukko tai ravuri tulee perä edellä vastaan?
Yritin mahollisimman isolla vaihteella putputella ja kaukaa kiertää, mut oli niin pehmeä hiekkatie että ei ihan ilman kaasua päässy. Humma ei paljoa välittäny, mutta kärrystä piiskuri mulkas vähä vihaseen.
Yritin mahollisimman isolla vaihteella putputella ja kaukaa kiertää, mut oli niin pehmeä hiekkatie että ei ihan ilman kaasua päässy. Humma ei paljoa välittäny, mutta kärrystä piiskuri mulkas vähä vihaseen.