Paras matkaenduro?=)

Yleistä keskustelua enduroista

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

aapo
Pyörä: DR 750 S

Viesti Kirjoittaja aapo »

jaket kirjoitti:jos itse saisin valita jonkun ktm:n väliltä vai siitä, että vedänkö kyykyllä pitkää matkaa, hiekkatietä tai ei niin kyykyn ottaisin.

kaverilla oli mökkityömaa about 10 kilometrin hiekkatien päässä ja huomasin ihmeekseni käydessäni siellä useamman kerran kyykyllä, että se on paljon kuskista kiinni, aluksi kyykky tuntuu vaikealta hiekalla, mutta se menee yllättävän hienosti jos osaa olla rento, hienointa on tietysti 150heppaa ja järjetön vääntö. sladit lähtee kaikilla vaihteilla.

oikeastaan mielestäni parhaan 'matkaenduron' saisi ottamalla firebladen 954rr:n koneen(62kg), runko myös firebladesta ja takahaarukka. keulaa voisi pidentää ja takajousitusta ja erilaiset tangot. jonkinlainen kate kattaus saisi olla. siinä olisi 168kiloa kuivana pyörä, joka menisi missä vaan. 150 heppaa.... ja 5.5litraa sadalle.

Performance Bike teki projektipyörää, jossa on R1:sen kone, itsetehty runko, pitkät joustot yms. tavoite saavuttaa lähes enskamukavuusjousitus ja kyykkytehot. semmoinen olisi hieno, ja luulen, että triumpg tiger on aika lähellä.
Mites tommoinen FZT 920 :twisted:

Kuva
-too Big to fail-
Tonppa
Pyörä: SD 990 etsii leikkisää kurakaveria

Viesti Kirjoittaja Tonppa »

Just laskeskelin et tuli 1000km kesärenkailla täyteen tälle kaudelle. pyöränä ktm sxc ja suurin osa kilsoista matkaa Oulu-Rollo. Ei se mitn täristä, eikä puudu paikat. Eikä oo mitään isoa tankkia ja pehmeää penkkiä. Motovanteilla kylläkin.

Mut seuraava touring-lisävaruste on kyllä hiace. Jos tulee samat kilsat ajettua mitä viime kesänä hornetilla, niin saa vaihtaa öljyt ja säätää venttiilit 8 kertaa kesän aikana.

Eli aika hyvä matkaenduro toi sxc.
Kauppa- ja teollisuusministeriö
pandomar
Pyörä: myyty

Viesti Kirjoittaja pandomar »

Menkääs katsomaan youtubeen haku sanoilla bike adventure. R1 maailman ympäri se on näämmä' äijästä ja asenteesta kiinni.
av2
Pyörä: Africa Twin XRV750 1997

Viesti Kirjoittaja av2 »

pandomar kirjoitti:Menkääs katsomaan youtubeen haku sanoilla bike adventure. R1 maailman ympäri se on näämmä' äijästä ja asenteesta kiinni.
Edellisellä sivulla siitä jo juteltiin(tai siis kirjoiteltiin), melkosta touhua kyllä :lol:
XRV-97
nassesetä
Pyörä: Dominator nx 650

Viesti Kirjoittaja nassesetä »

Posslinipeppu? :?

Mikä vika siin sun dr,äs oli?Puuttuiko penkki?
Tommonen 150 kilsaahan on vasta alkuverrytys :D
Kesällä sunta norjaan vaimokokelas kyydis,eikä silti ole onkelmia vaikka onkin dr 650 rs!!!
-Niin no jos ajo koostuu lähes pelkistä sorapätkistä ja santamonttujen/pienien mettä polkujen möyrimisistä NiiN kyllä mulle rupee puoli päivää ja 150km riittään! :D[/quote]
Marssin tahti on neli-tahti
-Timo L.
jonkko
Pyörä: KTM 640 Adventure

Viesti Kirjoittaja jonkko »

nassesetä kirjoitti:
Posslinipeppu? :?

Mikä vika siin sun dr,äs oli?Puuttuiko penkki?
Tommonen 150 kilsaahan on vasta alkuverrytys :D
Kesällä sunta norjaan vaimokokelas kyydis,eikä silti ole onkelmia vaikka onkin dr 650 rs!!!
-Niin no jos ajo koostuu lähes pelkistä sorapätkistä ja santamonttujen/pienien mettä polkujen möyrimisistä NiiN kyllä mulle rupee puoli päivää ja 150km riittään! :D
[/quote]

Heh,joo en mä sitä mitenkään pahasti kyll tarkoittanutkaan :D
Onneks kato poltan niin välil jossain nätis maisemas voi yhen röökin vetää niin voi pikkasen venytellä jalkojakin joss haluaa :D
Mutt ihmen paljon pienen ajoasennon muuttaminen auttaa,välil pikitiesiirtymillä niin jalat takatappeihiin tai sitten kaatumarautojen päälle etteen 8)

Kyll ainakin kustomi kuskit kattovat perään ku enskal ajaa tyylillä jalat edes :twisted:
Creature
Pyörä: Suzuki DR 800

Viesti Kirjoittaja Creature »

Pyörän valintaan on olemassa yks tekijä, jota olen miettinyt ja josta ei tietääkseni täällä ole mainittu ennen. Jossain yhteyksissä asiaa on käsitelty kylläkin - nimittäin kuskin paino. Esim tollanen 650:nenkin on kuitenkin usein vielä aika lahjaton voimanlähde jos itse mopo painaa 200 ja siihen vielä kolmas sata päälle, kyytiläisestä tai tavaroista puhumattakaan. KTM:n etu tässä on varmaan hyvä ja toimiva alusta.

Edellinen pyörä, DR 650 RS jaksoi ainakin ihan hyvin, mulla kun painoa alle 70. Uskon, että 30 plussaa tuohon niin varmasti on huomion arvoinen asia. Isolle pojalle isot tehot on varmaan paikallaan. Isolla tohtorilla huomaa aika hyvin eron, onko takana 50 vai 80 kiloa. Ed omistajalla painoa arviolta 90 ja eukollaan saman verran, ja yhdessä olivat ajelleet. Uskoisin, että jo tämän takia joku muu pyörä on heille parempi vaihtoehto.

Ja tämä ei ollut mitään ylipainokuittia vaan itseäni askarruttanutta asiaa. Lähinnä siksi, että on kukaties saattanut vaikuttaa mielipiteisiin eri pyöristä. :)
Marko Hemmilä
Site Admin
Pyörä: R1200GS, 1290 Super Duke GT
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marko Hemmilä »

Tähän paino hommaan voisin heittää että kyllä tuollaisella 650:llä voi matkaa ajaa 2-päällä...
Vaimon kanssa ajettiin TKC-80:llä rautaperse testi F650GSD:llä (1811km 22 tunnissa).

Tietenkin tuohon hommaan on parempiakin laitteita, mutta kyllä tuolla siihen pystyy ilman ongelmia... :wink:

EDIT: Huomioitavaa myöskin että nykyisellä 1200GS:llä vaimoa ei huomaa lähellekkään samalla tavalla siellä kyydissä kuin 650GSD:llä :shock: :D 8)
Vastaa Viestiin