kausi 3/04 alkoi

Yleistä keskustelua enduroista

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Ilkka
Viestit: 70
Liittynyt: Ti Syys 28, 2004 3:48 pm
Paikkakunta: Kiiminki

Viesti Kirjoittaja Ilkka »

hju kirjoitti:Ensi viikolla kuukausi mopolla kuukausi syyslepoa täynnä, joten lienee aika vääntää piikit alle.
Voi, voi! Näyttää pahasti siltä, että minunkin pitää vaihtaa piikit alle:-)
Avatar
Jukka
Site Admin
Viestit: 2796
Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 1:26 am
Pyörä: CFMoto 800 mtx
Paikkakunta: Tornio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jukka »

Kyllähän mie muistin että se hauskaa on, mutta että näin hauskaa!

Kisarenkaan rallinasta-enduropiikki-renkaat toimii helevatan hyvin, kävin eilen metikossa räpimässä ja tänään tulin töihin paikoin peilikirkkaalla asvaltilla olevaa tietä. Ei vispaa, ja pitoja on ihan sikana!
niffestone
Viestit: 613
Liittynyt: Ti Loka 19, 2004 12:33 am
Pyörä: BMW F650 GS Dakar -01
Paikkakunta: HELSINKI

Viesti Kirjoittaja niffestone »

Tempaisin eilen Kingsit alle ja täytyy sanoa, että pientä takapään hakemista lukuun ottamatta - hauskaa tulee olemaan... :lol:
Ratine
Viestit: 55
Liittynyt: Ti Loka 05, 2004 8:00 pm
Pyörä: KTM 250 exc-f
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Ratine »

Ekan kerran kävin nastakumeilla metsässä ja opin, että kannattaa valita sellainen nastarengas, jossa on riittävän kokoiset reunanappulat. Mun eturenkaassa (Michelin) ne on näköjään liian pienet, ja kun nastatkin on laitettu sojottamaan ulospäin niin spoorin reunat söi heti suuren osan noista reunimmaisista nastoista. Ei tartte varmaan montaa kertaa käydä ajamassa kun on kaikki reunanastat mäellä. Kiva noilla sitten kallistaa tasasemmalla... Onneks takarenkaassa ei oo tota ongelmaa.
Liitteet
PC020004-1.JPG
(33.67 KiB) Tiedosto ladattu 205 kertaa
Avatar
Pekkavee
Viestit: 4742
Liittynyt: Su Loka 10, 2004 9:04 pm
Pyörä: BMW R1100GS
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Pekkavee »

Aika surullisen näköinen rengas. Nastat lähteneet omille teilleen.
Jollain täällä voisi varmaan olla hyviä neuvoja, minkälaisia nastoja mihinkin pitäis laittaa.

Mulla ei ole nastoista mitään kokemuksia. Odottelen huhtikuun 1. päivää, pyörä talviteloilla.

Pekka
:shock: :shock: :shock:
niffestone
Viestit: 613
Liittynyt: Ti Loka 19, 2004 12:33 am
Pyörä: BMW F650 GS Dakar -01
Paikkakunta: HELSINKI

Viesti Kirjoittaja niffestone »

Aivan oikein - enskakäyttöä silmällä pitäen nuo ovat päin hellsteniä nastoitettu. ¨Reunalle sojottavat nastat tuovat renkaan pois spoorista. :shock: Jos nastat olisivat vähän kapeampia, rengas sopisi paremmin jääradalle...
Avatar
Jukka
Site Admin
Viestit: 2796
Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 1:26 am
Pyörä: CFMoto 800 mtx
Paikkakunta: Tornio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jukka »

Kisarenkaan Kingseissä sojottaa laitimmaiset nastat melko suoraan alas, ei sivulle. Otan illemmalla kuvan. Tuntuvat pysyvän hyvin.
Avatar
hju
Viestit: 38
Liittynyt: Ti Syys 28, 2004 1:53 pm
Paikkakunta: OULU

Viesti Kirjoittaja hju »

Tuli aloitettua laskettelukausi ennen piikkikumikautta, joten kumien vääntö vanteille siirtyy tammikuulle, kun värttinäluu on toivottavasti taas yhtenä kappaleena :-(

Vaarallista tuo skimbailu, kun joka 35:s vuosi näyttää särkyvän luita :-(
Avatar
Veijo
Viestit: 1232
Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 9:59 am
Pyörä: Cube AMS100 LTD
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Veijo »

Nyt on minukin pyörä valmis talven koitoksiin. Tulis vain nyt lunta, niin pääsisi ajamaan :). Kuvia renkaista ja vähän muutakin osoitteessa: http://vepa.homelinux.net/picture/KTM%2 ... 0-020.html
Avatar
Pekkavee
Viestit: 4742
Liittynyt: Su Loka 10, 2004 9:04 pm
Pyörä: BMW R1100GS
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Pekkavee »

Toi lyhennetty kytkinvipu taitaa olla aika näppärä tommosiin UFO-suditushommiin. :lol: :lol:

Pekka
:shock: :shock: :shock:
Avatar
Veijo
Viestit: 1232
Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 9:59 am
Pyörä: Cube AMS100 LTD
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Veijo »

Pekkavee kirjoitti:Toi lyhennetty kytkinvipu taitaa olla aika näppärä tommosiin UFO-suditushommiin. :lol: :lol:
Kyllä se sudittamisessakin hyvä on, nyt vaan ei rengas pyörinyt tyhjää. Nastat rikkovat pinnan ilman luistoakin.
Avatar
Veijo
Viestit: 1232
Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 9:59 am
Pyörä: Cube AMS100 LTD
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Veijo »

Otin pyörän tänään vakuutukseen ja kävin ajamassa 105 km lenkin Kaanaan ja Terälähden suunnalla. Jarrut ja alusta toimii hienosti huollon jälkeen. Valoakin oli edelliseen kertaan nähden huomattavasti enemmän. Laitoin Bilteman "valovahvistin"-sarjan (kaksi relettä ja johdot suoraan akulta) sekä lisäpitkän. On se ajo vaan vaiketa auraamattomalla metsäautotiellä kelkkauraa pitkin. Vai yksi kaato ;) Terälahdessa kävin moikkaamassa Adventure-miestä. Kiitoksia Ekulle "varjostimen" tekemisestä.
Vastaa Viestiin