Teilläpäin on hienoja hyppyreitä silloissaLakupilotti kirjoitti:Tänään kävin 80 kilsan päässä leikkaamassa nurmikkoa, ja matkalle mahtui monta hienoa sorapätkää - mulle uusiakin - ja luontoelämystä.
Moottoripyöräily ja järkisyyt ???
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
- NiKu
- Pyörä: EiOo vielä..
- Viesti:
Juu, toi on kyll totta.Lassi kirjoitti:Järkevillä ihmisillä on tylsä elämä. Monesti he ovat myös katkeria sekä kyynisiä.
Itekin alkaa huomata samoja oireita q käy vaan töis ja sitte kotona vahtaa vanhusta, eikä pysty harrastaa mp:tä
Alkaa äijä olee katkera raivohullu..
PS. ja kotona ku nurkissa laittaa ja puuhaa ni palaa rahaa vaan aika he***sti
Ei mopoilla tänäkää vuonna..
Järkisyitä:
-oma mielenterveys paranee (ok suhteellista...)
-oma terveys paranee
-en juo enää alkoholia oikeastaan ollenkaan
-katson vähemmän tv:tä
-olen iloinen perheeni kanssa (kts. yllä olevia syitä)
-uusia ystäviä (elämän suola)
-uusia nähtävyyksiä menemättä kauas
-ylpeys kotimaahan kasvaa
-tunnistan ympäristöystävällisiä ajatuksia, ja toteutankin niitä
etc.

-oma mielenterveys paranee (ok suhteellista...)
-oma terveys paranee
-en juo enää alkoholia oikeastaan ollenkaan
-katson vähemmän tv:tä
-olen iloinen perheeni kanssa (kts. yllä olevia syitä)
-uusia ystäviä (elämän suola)
-uusia nähtävyyksiä menemättä kauas
-ylpeys kotimaahan kasvaa
-tunnistan ympäristöystävällisiä ajatuksia, ja toteutankin niitä
etc.
-
Jukka Haapamäki
- Pyörä: CRF 450R/X
- Lakupilotti
- Pyörä: Laku
- Stobe
- Pyörä: Caballero 700,ZRX1200R, KLE 500
Itse pyrin ajamaan kaikki yksin kuljettavat matkat mp:llä. Työmatkoilla säästyy bensaa ja on paljon mukavempaa. Siinä järkisyytä kerrakseen. Koiran vuoksi nelipyöräistä käytetään meidän perheessä nykyään säännöllisesti, ennen tuli autoa seisotettua kesät.
Tunne/mielenterveys ym. syitähän tässä ketjussa on ansiokkaasti esitelty, mutta turhake mp ei ole, koska sillä voi ajaa arkiajotkin.
Tunne/mielenterveys ym. syitähän tässä ketjussa on ansiokkaasti esitelty, mutta turhake mp ei ole, koska sillä voi ajaa arkiajotkin.
"Kato iskä, tossa on oikeen kunnon tuplajouset",
- Pyynikin näkötornilla tuntemattomaksi jäänyt pikkupoika KLE:n oransseista haitarikumeista
- Pyynikin näkötornilla tuntemattomaksi jäänyt pikkupoika KLE:n oransseista haitarikumeista
-
Jukka Haapamäki
- Pyörä: CRF 450R/X
Kyllä SE oli siihen tarkoitettu, sopivan kierosti ajateltuna.Lakupilotti kirjoitti:Tuossa on paha asiavirhe: Sana "muuta" ei kuulu virkkeeseen.Jukka Haapamäki kirjoitti:Jos en ajalisi MP:llä, tekisin varmaankin jotain muuta tyhmää?
Mutta lisää järkisyitä listalle:
- säästää polkupyörää
- ei urauta asfalttia
- olematon dieselvero
- koska isoveli pakottaa!
-
MarkkuHoo
- Pyörä: BMW R80GS Finnduro -90
- Viesti:
Järkisyitä.. paha rasti.
Jos kaikki pitäisi tehdä vain järkisyillä ei taitaisi maailmassa kovin paljon olla erilaisia vapaa-ajan harrastuksia ylipäätään.
Minulla järjetön pääsyy on ihan ajamisen nautinto, tykkään moottoripyörällä ajamisesta ja sen hallinnasta, ajamisen aikaansaamasta fiiliksestä. Joillekin tuo selitys ei aukea koskaan.
Jos kaikki pitäisi tehdä vain järkisyillä ei taitaisi maailmassa kovin paljon olla erilaisia vapaa-ajan harrastuksia ylipäätään.
Minulla järjetön pääsyy on ihan ajamisen nautinto, tykkään moottoripyörällä ajamisesta ja sen hallinnasta, ajamisen aikaansaamasta fiiliksestä. Joillekin tuo selitys ei aukea koskaan.
- Lakupilotti
- Pyörä: Laku
Vain paluumatkan jos kävi pahasti...Lakupilotti kirjoitti:Hiljakkoin luin jostakin, että niitä kuljetellaan pakettiautoilla...timo kirjoitti:...matkaenduroa ei tarvi nostaa katumaasturin katolle tai lentokoneeseen ja kuskata ladun varteen lappiin tai viheriön reunalle... jne... kuten muut urheiluvälineet
Minä voin kyllä kuljettaa jo menomatkalla.timo kirjoitti:Vain paluumatka, jos kävi pahasti...Lakupilotti kirjoitti:Hiljakkoin luin jostakin, että niitä kuljetellaan pakettiautoilla...timo kirjoitti:...matkaenduroa ei tarvi nostaa katumaasturin katolle tai lentokoneeseen ja kuskata ladun varteen lappiin tai viheriön reunalle... jne... kuten muut urheiluvälineet
Yksi äärimmäisen tärkeä syy on myös se, että moottoripyörä on hyvä tekosyy oleskella autotallissa. Lämmin kesäilta, tallin ovi auki, radio päällä. Mikäs sen hienompaa kuin tuunata sitä etukatetta, muotoilla penkkiä tai vetää uusia sähköjohtoja jollekkin turhalle lisävarusteen katkaisijalle.
Tallissa on mukavinta silloin kun mikään ei ole oikeasti rikki, kunhan muka on tekevinään jotain uutta ja ihmeellistä viritystä.
En varmaan ole ainoa jolle tämä on osa lajin hienoutta...
Tallissa on mukavinta silloin kun mikään ei ole oikeasti rikki, kunhan muka on tekevinään jotain uutta ja ihmeellistä viritystä.
- gixxerman
- Pyörä: 4xtohtori
Joo,minä tykkään jo pelkästään pestä perheen mopot la.yleensä ja vaikka sit illalla istuskella tallissa ja katsella niitä ja juoda vähän bisseä ja muistella menneen viikon ajeluja esim.Sitten se sosiaalinen puoli on hyvin tärkeä,kaksi bikeria saa aina juttua aikaan.Ja noissa bikerjutuissa teen mielelläni talkootöitä:Kotasralli,Keski-Suomen konepyöräseuran rompetori,JMK:N mp-näyttely ja nyt tämä GS-meeting,josta pidän hyvin paljon.(Toivottavasti ensi kesänä myös).Ja aian pyrin apua tarjoamaan toiselle bikerille,jos vain mahd.Esim työkaverillani on R1200C-Cruiser,jonka huollot teen puhtaasta asianharrastuksesta.
Asia,josta en pidä on se,että välillä näihin motsskarihommiiin muodostuu kuppikuntia.
Asia,josta en pidä on se,että välillä näihin motsskarihommiiin muodostuu kuppikuntia.
Mä tulen kaukaa,kauas menenkin,jää taakse asfaltin pätkä,ja silloin tiedän sen,mä riippuvainen ole en,kun tiellä luukutan prätkää.(Hannele Suominen)
Nimenomaan,tallissa(kin) vietetään sitä "laatuaikaa".Mika kirjoitti:Yksi äärimmäisen tärkeä syy on myös se, että moottoripyörä on hyvä tekosyy oleskella autotallissa. Lämmin kesäilta, tallin ovi auki, radio päällä. Mikäs sen hienompaa kuin tuunata sitä etukatetta, muotoilla penkkiä tai vetää uusia sähköjohtoja jollekkin turhalle lisävarusteen katkaisijalle.
Tuotakin vois perustella myös järkisyillä,nimittäin pysyy ainakin pyörä hyvässä iskussa,kun sitä jatkuvasti vahtaa.
Foorumin "sekakäyttäjä"