ATC kirjoitti:
Wanhaa hieman hymyilyttää nämä lisää ajoalueita huutelijat.
Wanha aikoinaan kiersi lakki kourassa maanomistuslistojen kanssa Oulunsalon takamailla pyytelemässä lupia ajaa rajalinjoja jotta eivät vesottuisi umpeen. Lupia heltisi ja hulppeat ajoreitit oli pitkäksi aikaa. Myös metsähallitus ja kunta myöntää harjoittelualueita VAPEPA:n toimintaan joka pitäisi ymmärtää mahdollisuutena ajoharjoitteluun. Maailma on mahdollisuuksia täynnä, kun vaan käärii hihat...
Joo on Vanha oikeassa. Eikai se voi väärässä ollakkaan....
Lupia ei saa tosiaankaan jos ei kysy.
Se että niitä täällä "huudellaan" on ihan samaa kyselyä mitä Vanha teki ennen internettiä....eihän sitä koskaan tiedä jos joku täällä ois vaikka maanomistaja ja innostus tarjoamaan maitansa ajopaikaksi ?
Niin ja Vanhallakin on suhteita Oulussa ja lähikunnissa niin voisitko kysellä meidän puolesta ?
VAPEPA on mielestäni myös asia erikseen. Se ei ole tekosyy päästä "ajeleen"....
ATC kirjoitti:
Wanhaa hieman hymyilyttää nämä lisää ajoalueita huutelijat.
Wanha aikoinaan kiersi lakki kourassa maanomistuslistojen kanssa Oulunsalon takamailla pyytelemässä lupia ajaa rajalinjoja jotta eivät vesottuisi umpeen. Lupia heltisi ja hulppeat ajoreitit oli pitkäksi aikaa. Myös metsähallitus ja kunta myöntää harjoittelualueita VAPEPA:n toimintaan joka pitäisi ymmärtää mahdollisuutena ajoharjoitteluun. Maailma on mahdollisuuksia täynnä, kun vaan käärii hihat...
Joo on Vanha oikeassa. Eikai se voi väärässä ollakkaan....
Lupia ei saa tosiaankaan jos ei kysy.
Se että niitä täällä "huudellaan" on ihan samaa kyselyä mitä Vanha teki ennen internettiä....eihän sitä koskaan tiedä jos joku täällä ois vaikka maanomistaja ja innostus tarjoamaan maitansa ajopaikaksi ?
Niin ja Vanhallakin on suhteita Oulussa ja lähikunnissa niin voisitko kysellä meidän puolesta ?
VAPEPA on mielestäni myös asia erikseen. Se ei ole tekosyy päästä "ajeleen"....
Oletpa harvinaisen oikeassa, tosin oma lehmä ei ole enää ojassa saatikka spoorissa vaan on tukevasti GT kartan keltaisilla teillä ja net on jo luvitettu. Mönkijäharrastukseen olen jo järjestänyt vajaa parisataa hehtaaria maastoa ja pidin lähes yksin reitistön ajettavana koko viime talven auroilla/ tampparilla ja lanoilla joten Wanha kyllä edelleen puurtaa ajomahdollisuuksien eteen...
tertsu kirjoitti:Minä aloin miettimään enemmän kokonaisuutta, eli ns. hiilijalanjälkeä vai miksi sitä oikein nyt kutsutaankaan. Jos mietitään siis koko polttoaineen tuotantoketjun, kuljetusten yms. aiheuttamia päästöjä, niin näin maalaisjärjellä ajatellen 700 litran bensapoltto vaikka minkälaisessa katalysaattorivehkeessä aiheuttaa enemmän päästöjä kuin 30 litran polttaminen vaikkapa avotulella.
Tuo hiilijalanjälki on minusta aika tarkaanmietittävä asia, ennen kuin sen perusteella alkaa mitään tekemään. Minäkin olin sitä mieltä, että ei ehjää autoa kannata polttoaineen kulutuksen takia vaihtaa, ainakaan luonnonsuojeluun vedoten. Vaan volkkarin sivulita löytyi tutkimus joka sanoi, että uuden auton tuotannon hiilijalajälki (tms) on itse asiassa hyvin pieni suhteessa vanhemmna auton korkeampaan polttoainekulutukseen. Minun pitäisi heti vaihtaa tuo ikiliikkuja-vanha-riisselmersu-jokaeikinämenerikki-ja jokaonhyväajaa uuteen golffiin tms.
Miksi minä en ole vakuuttunut siitä, että uutta ostamalla ja vanhan romuttamalla, eli kuluttamalla lisää, maailma pelastuu?
Follow your front wheel, keep the rubber stuff down and the shiny parts up.
vai niin volkkarin väki sanoo. No osta toki heti uus
Nissanissa jo kolmas moottori, kuinkahan paljon kasvoi hiilijalanjälki kun autopurkaamon moottori siirtyi tuohon vanhaan paskaan..?