paypal maksujärjestelmä

Yleistä keskustelua enduroista

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

JIIÄSSÄ

Re: paypal maksujärjestelmä

Viesti Kirjoittaja JIIÄSSÄ »

isäänkirjautuminen PayPaliin ei vakuuta tietoturvalla; käyttäjätunnuksena on sähköpostiosoite ja salasanaa ei vaadita vaihtamaan. Huijarit pommittaa PayPalia jatkuvasti esim. foorumeilta kalastelluilla sähköpostiosoitteilla ja salasanoilla. Jos jollain onnettomalla on sama salasana joka paikkaan, niin rahat lähtee. Vaikka kuinka laiskottaa, niin PayPal on se paikka jossa kannattaa käyttää eri salasanaa 8)
Hyvä tietää...on eri sala kuin postiin mutta ei varmaan tee pahaa vaikka ajoittain vaihtelee ja käyttää vähän monimutkasempaa salasanaa.
DR650 SEW+RM 250+Pappatunturi 1973+ Solifer SM 1980
TeemuV
Pyörä: XRV 750

Viesti Kirjoittaja TeemuV »

JIIÄSSÄ kirjoitti:
isäänkirjautuminen PayPaliin ei vakuuta tietoturvalla; käyttäjätunnuksena on sähköpostiosoite ja salasanaa ei vaadita vaihtamaan. Huijarit pommittaa PayPalia jatkuvasti esim. foorumeilta kalastelluilla sähköpostiosoitteilla ja salasanoilla. Jos jollain onnettomalla on sama salasana joka paikkaan, niin rahat lähtee. Vaikka kuinka laiskottaa, niin PayPal on se paikka jossa kannattaa käyttää eri salasanaa 8)
Hyvä tietää...on eri sala kuin postiin mutta ei varmaan tee pahaa vaikka ajoittain vaihtelee ja käyttää vähän monimutkasempaa salasanaa.
Tästä on perhepiirissä kokemuksia... yhden foorumin salasana oli sama kuin PayPalissa. Jostakin oli ilmeisesti vuotanut foorumin käyttäjätiedot ja sitten vähemmän rehelliset vain kokeilevat kirjautua niillä PayPaliin. Sitten tuli yhtenä päivänä peräkkäin kolme sähköpostia tilisiirroista: 50 €, 20 € ja 20 € maksettu jollekin ihme vastaanottajalle. Tämän selvitys vaati muutaman sähköpostin ja parin viikon päästä PayPal palautti rahat. En muista enää tarkkaan miten se meni, mutta jotenkin PayPal tutki asian ja näki, että oikeat sisäänkirjautumiset ja oikeat tilisiirrot on tehty samasta domainista ja IP-osoitteesta kuin meidän sähköpostit tuli ja se huijarin sisäänkirjautuminen oli tullut jostain vinkuintian domainista.
Ohagar
Pyörä: Africa Twin

Viesti Kirjoittaja Ohagar »

TomiKoo kirjoitti:Mutta siis tuo kyselysysteemi on verraton asioiden selvittämisessä, jos tulee ongelmaa. PayPal toimittaa myyjälle (se maili, johon rahatkin osoitettiin) viestin, jossa minulla on mahdollisuus muotoilla ongelma. Myyjällä on tietty aika vastata ja sen jälkeen minulla tietty aika hyväksyä/hylätä vastaus. Jos edelleen riitautan asian, PayPal tutkii jutun ja tekee päätöksensä, korvaavatko vai eivätkö. Jos he eivät korvaa, voi olla yhteydessä Luottokuntaan ja sieltä pitäisi jotain korvausta saada. Lähinnä hyvää tuossa on mahdollisuus saada myyjälle painetta hoitaa asia, kun kysyjänä on PayPal eikä kuluttaja itse.Tomi
Joo toi on hyvä systeemi ja toimii kans. Yritin tilata polkupyörään lamppuja mutta kun mulla on sellainen paha karma näiden nettitilausten kanssa niin....
Tilaus tavallaan näkyi vastaanottajalla ja rahat tietenkin lähti tililtä mutta tavaraa ei kuulunut.
Eikä myyjä tietenkään vastannut mun sähköposteihin. Laitoin sitten PayPalin kautta sellaisen asiallisen kyselyn myyjälle ja a'vot! Viikon päästä vastasivat että palauttavat rahat. Ja pyytelivät kovasti anteeksi viivästyksiä.
Let us be a part of the cure, never part of the plague.
We'll only be remembered for what we create. (Mille Petrozza)
jite
Pyörä: Beta RR390 Racing, Honda ATAS DCT

Viesti Kirjoittaja jite »

Hyvin toimii joo. Eilen yritin taas tilailla navia Englannista mutta kun ne perhanat eivät hyväksy "ulkolaisia" luottokortteja. PayPal pelitti ja sain tilauksen läpi jo toistamiseen tänä vuonna ilman kommervenkkejä. Hassuinta on se, vaikka myyjien nettisivut ilmoittaa että kortit käy ja ulkomaille lähetetään tavaraa, niin sitten kun yrität maksaa, kortintarkistus ohjelma sanoo no thank you. Hiukan pelotti kun kolmen kortin tietoja yritti saada läpi hyväksynnästä. Ensin tuli tietoa että joo onnistuu sitten hetkenpäästä ei onnistu. Onneksi oli tuttu kauppa mistä tavaran hankin.
XMS
Pyörä: Pappa-tunturi

Viesti Kirjoittaja XMS »

Maksoin http://www.gpsed.com/ GPS ohjelman n.3eur kokeillakseni ohjelmaa. Kokeilun jälkeen into hiipui mutta maksu jäikin Paypal:iin niin että veloittavat tuon summan automaattisesti joka kuukausi. Löysin kyllä kohdan josta tuon sai peruttua. Saisivat hieman isommalla laittaa maksaessa viestiä että tämä summa veloitetaan automaattisesti joka kuukausi. Itse en tällaista viestiä huomannut.
hänmies
Pyörä: YAMAHA TT600R vm.2000

Viesti Kirjoittaja hänmies »

Tulikohan tuohon paypal järjestelmän käyttämiseen mitään olennaista muutosta ku viime yöllä oli tullu sähköpostia että jokin paypalissa muuttuu. Paypalin sivuilta piti käydä lukemassa mitä siinä muuttuu. Itsellä ei tämä englannin kielen taito riittänä että olisin saannu selvää.
genesis
Pyörä: KTM 520 SX -02, BMW G650 Xchallenge

Viesti Kirjoittaja genesis »

hänmies kirjoitti:Tulikohan tuohon paypal järjestelmän käyttämiseen mitään olennaista muutosta ku viime yöllä oli tullu sähköpostia että jokin paypalissa muuttuu. Paypalin sivuilta piti käydä lukemassa mitä siinä muuttuu. Itsellä ei tämä englannin kielen taito riittänä että olisin saannu selvää.
Ei, rahansiirroissa ottavat prosentit riippuen mihin maahan siirto kohdistuu. Ebayn disputen ajaksi jäädyttävät varat kunnes case on saatu päätökseen. Ja kolmanneksi tulevat luovuttamaan tilitietoja, siirtojen ajankohtia, henkilötietoja jne. (=lue: kaikki tietosi) siellä mainituille firmoille, syynä huijausyritykset, rahanpesu jnejne.

Eli ei mitään kovin kummallista taviskäyttäjälle joka makselee ebay-ostoksiaan....

edit: siis vain se summa jäädytetään mikä on riitaisen kaupan kohteen arvo, ei kaikkia paypal-tilillä olevia varoja.
hautamäki
Pyörä: Yamaha XTZ

Viesti Kirjoittaja hautamäki »

Terve!

Minua vähän mietityttää tuo lähetyksen hinta kun myyjä sannoo että laita konttäsumma hänen e-mailiin lähetyskuluineen kaikkineen paypal:ssa, niin mistä minä sitten tiedän että minua ei rahasteta sitten kun menen tavaraa hakemaan tuolta postista? Yittänyt nuita ohjeita lukea huonoin tuloksin.
timpe99
Pyörä: F800GS

Viesti Kirjoittaja timpe99 »

hautamäki kirjoitti:Terve!

Minua vähän mietityttää tuo lähetyksen hinta kun myyjä sannoo että laita konttäsumma hänen e-mailiin lähetyskuluineen kaikkineen paypal:ssa, niin mistä minä sitten tiedän että minua ei rahasteta sitten kun menen tavaraa hakemaan tuolta postista? Yittänyt nuita ohjeita lukea huonoin tuloksin.
Ihan en nyt ole varma mitä yrität sanoa. Ilmeisesti kyseessä siis tilanne, että myyjä haluaa makun ennen kuin lähettää tavaran, mikä on sinänsä ihan normaali käytäntö. Eli laitat maksun myyjälle paypalissa etukäteen. Toinen vaihtoehto ainakin kotimaassa on käyttää postiennakkoa, eli mietit mitä jos tavara tuleekin postiennakolla?

Huijausyrityksiähän ei Paypal tietenkään voi estää, mutta kun maksat kortilla on oikeusturvasi paljon parempi kuin esim. tilille maksaessasi. Luottokorttiyhtiö/paypal palauttaa sulle rahat huijaustapauksessa ja hoitaa jatkotoimenpiteet itse, tai ottaa luottotappiot. Siinä yksi syy miksi luottokorteissa on aika korkeat provisiot. Itse en tilisiirtona maksa mitään vähänkään arvokkaampaa verkkokaupoissa.

ks. esim: http://kuningaskuluttaja.yle.fi/node/2347 lopussa asiaa luottokorteista.

edit: vai tarkoititko, jos posti alkaa vaan perimään sitä postimaksua? ei kai siinäkään auta kuin luottaa myyjän sanaan.
hautamäki
Pyörä: Yamaha XTZ

Viesti Kirjoittaja hautamäki »

timpe99 kirjoitti:vai tarkoititko, jos posti alkaa vaan perimään sitä postimaksua? ei kai siinäkään auta kuin luottaa myyjän sanaan.
Niin sitä vähän meinasin. No kiitos kuitenki. Eiköhän se sitten ihan hyvin mene. Vähän arpomista tämmösten nettikauppojen kaas.
Vastaa Viestiin