Puhelimen tanko-ohjain

GPS, kartat, navigaattorit, eksymiset ynnä muut navigointiin liittyvät jutut.

Valvoja: Moderaattorit

Avatar
Hanski T
Viestit: 569
Liittynyt: To Tammi 15, 2009 8:53 pm
Pyörä: Ducati MTS V4S ja Streetfighter S

Puhelimen tanko-ohjain

Viesti Kirjoittaja Hanski T »

Osuipa tossa surffatessa mielenkiintoinen ohjain android-puhelimille: https://www.youtube.com/watch?v=a88hxDycU5M

Nähtävästi tuolla voisi ohjata muitakin toimintoja kännyyn koskematta. Mielenkiintoinen kapistus. Kuka tilaa ja kokeilee ekana?
SF 1098S
MTS V4S
TLi
Viestit: 171
Liittynyt: La Syys 02, 2006 9:58 pm
Pyörä: DL1000
Paikkakunta: Loppi

Re: Puhelimen tanko-ohjain

Viesti Kirjoittaja TLi »

Kyllä tuo suht hyvin toimii. Minulla oli käyttöä niin vähän että olen jo myynyt pois. Nomad Swedenin videoissa on jonkin verran lisääkin juttua tästä ohjainsysteemistä sekä muista saman firman tuotteista.
Avatar
Hanski T
Viestit: 569
Liittynyt: To Tammi 15, 2009 8:53 pm
Pyörä: Ducati MTS V4S ja Streetfighter S

Re: Puhelimen tanko-ohjain

Viesti Kirjoittaja Hanski T »

TLi kirjoitti: Pe Loka 27, 2023 8:34 am Kyllä tuo suht hyvin toimii. Minulla oli käyttöä niin vähän että olen jo myynyt pois. Nomad Swedenin videoissa on jonkin verran lisääkin juttua tästä ohjainsysteemistä sekä muista saman firman tuotteista.
Kiitos kommentista. Mites oliko sulla BT-kuulokkeet käytössä? Menikö puhelimen äänet aina kuulokkeisiin riippumatta laitteiden sähköjen kytkemisjärjestyksestä?

Nimittäin mulla käy niin että jos on kypäräpuhelin, luuri ja kolmantena navi tai pyörä niin silloin käy niin että äänet menee viimeksi käynnistyneeseen. Tarkoittaa sitä että jos koneen sammuttaa ja käynnistää uudelleen, niin kypäräpuhelimelle on tehtävä käynnistys vasta sitten kun kone (tai navi) taas käy, muuten äänet menee väärälle laitteelle. Vaikka tossa mun sampassa on asetus että ääni lähetetää kaikille laitteille.
SF 1098S
MTS V4S
TLi
Viestit: 171
Liittynyt: La Syys 02, 2006 9:58 pm
Pyörä: DL1000
Paikkakunta: Loppi

Re: Puhelimen tanko-ohjain

Viesti Kirjoittaja TLi »

Minulla ei ole kypäräpuhelin yleensä paritettuna muualle kuin toiseen kypärään ja päälläkin vain silloin kun ollaan rouvan kanssa molemmat omilla pyörillämme liikkeellä. Olen kuullut kuvaamastasi ongelmasta mutta ei ole omalle kohdalle osunut.
Jani M
Viestit: 2106
Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
Paikkakunta: Tampere

Re: Puhelimen tanko-ohjain

Viesti Kirjoittaja Jani M »

Minulla on ollut juuri tuo Carpe Iterin Adventure Controller pari kesää ja 30 tkm käytössä. Hyvä peli. Voin suositella. "Tablet laitteet mp käytössä" -ketjussa on niistä juttua. Kotimainen vaihtoehto on Silver Fox. Siitä ei ole itsellä kokemusta.

Lähetetty minun SM-G525F laitteesta Tapatalkilla

Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Jani M
Viestit: 2106
Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
Paikkakunta: Tampere

Re: Puhelimen tanko-ohjain

Viesti Kirjoittaja Jani M »

Täällä lisää vaihtoehtoja:
https://www.thorkracing.com/categoria-p ... ntrollers/

Lähetetty minun SM-G525F laitteesta Tapatalkilla

Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
HKH
Viestit: 29
Liittynyt: Pe Maalis 04, 2022 8:27 pm
Pyörä: Ktm 690 enduro r -14

Re: Puhelimen tanko-ohjain

Viesti Kirjoittaja HKH »

Minulla ollut tämän kesän käytössä kotimainen Silverfox BJ8. Ja olen ollut tyytyväinen. Mulla ollut käytössä erillinen navikänny(Android) johon liitetty pelkästään bluethootilla silverfox ohjain.
Locusmap ja Mapitare karttasovelluksia käyttänyt ja niillä toimii hyvin.
Avatar
Hanski T
Viestit: 569
Liittynyt: To Tammi 15, 2009 8:53 pm
Pyörä: Ducati MTS V4S ja Streetfighter S

Re: Puhelimen tanko-ohjain

Viesti Kirjoittaja Hanski T »

Pitää ehkä sittenkin hillitä härpäkkeiden hommaamista...

Vakiosetupissa on nyt Garmin XT tangossa, puhelin taskussa ja kypäräpuhelin siihen kytkettynä. Luultavasti pärjään sillä ja sen kartoilla, nykyisellä matkalehmällä ei maastokarttojen poluille ole juurikaan asiaa.

Kun kuvailen, on tangossa myös kameran kake ja kamera kypärän sivulla. Siihen piuhalla kytketty lavalier-mikki joka on kypärän sisällä (nyt siellä on siis 2 mikkiä). Toinen kamera valmiina tankin lokerossa.

Vähän miettinyt kypäräkameran vaihtoa, mutta ehkä ensin pitäisi kokeilla miten toi dji pocket toimisi kypärän kyljessä. Siinä on gimbaali joka vaihtaa näkymää rauhallisemin kuin ukko, päähän pyörii risteyksissä kuin pöllöllä. Jos sitä käyttää niin joutunee laittamaan langattoman mikin kypärän sisälle.

Järkkäriä en ole enää raahannut kun sampassa on 10x optinen zoomi. Se riittäköön hyvälle kelille, ja kukapa huonoja haluaisi muistellakaan.

Illalla majoituksessa tahtoo nytkin 4-reikäisestä laturista loppua paikat kesken.
SF 1098S
MTS V4S
MotoAuto
Viestit: 52
Liittynyt: Su Marras 01, 2020 12:21 pm
Pyörä: Tenere WR
Paikkakunta: Pori

Re: Puhelimen tanko-ohjain

Viesti Kirjoittaja MotoAuto »

Onko kokemuksia tuosta suomalaisesta Silver Fox ohjaimesta🤔
Sopisi ilmeisesti paremmin tankoon, kun Carpe Iteller?
ceevu
Viestit: 2005
Liittynyt: La Huhti 07, 2007 10:04 pm
Pyörä: 900ss elefant+fe 501 Husaberg +TE610
Paikkakunta: jokela

Re: Puhelimen tanko-ohjain

Viesti Kirjoittaja ceevu »

Minä ajattelin koittaa barbuttons nimistä värkkiä. Ja itsetein ja säästin,mutta jos ajattelee opiskeluna niin eihän se oikeastaan mitään maksanukkaan... :lol: Osat ei paljoa ole,mutta se 3d printteri makso jotain... Ja muutoksia mielessä,jotka tietysti taas vie jotain,mutta ei tässä nyt ole päässy mopojenkaan kanssa harrastamaan...
Tuntuu toistaiseksi pelaavan, saa nähdä ottaako miten herkästi häiriöitä kun joskus saa mopoon saakka askarreltua. Jos tuo nyt pelaa kuten toivon niin saattaa syrjäyttää äxteen tosta sekakäyttömoposta. Ihan täyttä luottoa puhelin navigointiin ei kuitenkaan vielä ole :D
Japit
Viestit: 52
Liittynyt: Ma Elo 22, 2011 10:09 pm
Pyörä: KTM superadventure 1290
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Puhelimen tanko-ohjain

Viesti Kirjoittaja Japit »

MP-messuilta tuli ennakkotilattua Silverfoxin uusi malli. Hyvä myyjän esittely ja paikan päällä ohjaimen hiplailu sai tekemään päätöksen. Hieman kooltaan pienempi ja luultavasti sopii meikäläisen pyörään paremmin kuin vanha versio. Nyt jäädään odottelemaan tilauksen saapumista.
https://www.silverfoxcontrollers.com/pr ... erfox-b7js
Avatar
Hanski T
Viestit: 569
Liittynyt: To Tammi 15, 2009 8:53 pm
Pyörä: Ducati MTS V4S ja Streetfighter S

Re: Puhelimen tanko-ohjain

Viesti Kirjoittaja Hanski T »

Tässä kans mielenkiintoinen härpäke: https://www.chigee.com/collections/aio-5-lite
Tosta löytyy tuubista video jossa sitä oli testattu. Erityisesti siinä mainittiin ettei ollut ongelmia vaikka oli kypärä, puhelin ja tämä paritettu keskenään. Siinähän on myös kamerat joilla hoituu kuolleen kulman varoitus ja ajon tallennus äksidenttien varalta.

Sikäli hyvä ettei puhelinta tarvitsisi kiinnittää pyörään, se kun alkaa olla nykyään aika paljon vartijana. Turha sitä on tärinöille altistaa, saati putoamiselle.
SF 1098S
MTS V4S
Avatar
Pturu
Viestit: 235
Liittynyt: Ti Syys 30, 2008 2:51 pm
Pyörä: Tenere 700
Paikkakunta: Kajaani

Puhelimen tanko-ohjain

Viesti Kirjoittaja Pturu »

Hanski T kirjoitti:Tässä kans mielenkiintoinen härpäke: https://www.chigee.com/collections/aio-5-lite
Tosta löytyy tuubista video jossa sitä oli testattu. Erityisesti siinä mainittiin ettei ollut ongelmia vaikka oli kypärä, puhelin ja tämä paritettu keskenään. Siinähän on myös kamerat joilla hoituu kuolleen kulman varoitus ja ajon tallennus äksidenttien varalta.

Sikäli hyvä ettei puhelinta tarvitsisi kiinnittää pyörään, se kun alkaa olla nykyään aika paljon vartijana. Turha sitä on tärinöille altistaa, saati putoamiselle.
Ei kannatakaan varmasti varsinaista puhelinta navigaattorina pitää. Minulla on useamman vuoden ollut sekä pyörä että kelkkakäytössä pelkästään navigointikäyttöön pyhitettynä ulefonen power armor 14. Molemmissa vehkeissä langattomalla latauksella varustettu teline, niin ei koskaan tarvitse erikseen latailla ja pysyy aina täysin vesitiiviinä niin laturi kuin puhelinkin. Pyörään olen kovasti tuollaista tanko-ohjainta lisäksi haaveillut ja katsellut, mutta ei oikein mieleistä ole tullut vastaan. Jotenkin kömpelön oloisia ovat. Pitäisi päästä itse käpistelemään eri versioita livenä.

Edit. Ja tosiaan sitten käyttöpuhelin onkin aina ajotakin taskussa siten, että on käytettävissä vaikka joutuisi esimerkiksi onnettomuustilanteessa eroon ajoneuvosta eikä pääsisi liikkumaan. Toivotaan ettei joudu koskaan kuitenkaan sellaiseen tilanteeseen.
Vastaa Viestiin