Locus map

GPS, kartat, navigaattorit, eksymiset ynnä muut navigointiin liittyvät jutut.

Valvoja: Moderaattorit

Hillis
Pyörä: SE

Re: Locus map

Viesti Kirjoittaja Hillis »

Kartat saa suurennettua asetukset/kartat/lisäasetukset/suurenna kaikki kartat
Ranezki
Pyörä: 500EXC, 990ADV

Viesti Kirjoittaja Ranezki »

Ymmärtääkseni tässä on ongelma, kun kartassa pitäisi saada pysymään enemmän yksityiskohtia isommalla zoomilla ja tämä tarkoittaa ennemminkin että kartta pitäisi saada pienennettyä, ei suurennettua. Joskus yritin päästä käsiksi tuohon karttaan, mutta en ainakaan itse ymmärtänyt miten tuollainen vektorikartta-paketti avautuu muokattavaksi. Ehkä ei mitenkään?
Asko
Pyörä: F800GS

Viesti Kirjoittaja Asko »

Itse ratkaisin tuon sillä että latasin Locus:n offline-kartan "Finland Peruskartta" ja siitä mielestäni parhaan teeman "Patikointi ja pyöräily". Tuo zoomautuu ulos ainakin minun kännykässä 40km asti (yläreunan skaala). 3km zoomilla toimii paremmin kuin MTK, sitä lähemmillä vaihdan MTK:hon, jossa minulla pienet soratiet paksummalla kuin alkuperäisessä. Kartta helppo vaihtaa MTK-karttaan (ja takaisin) vasemmassa alanurkassa olevasta nappulasta (toinen symboli alhaalta, kaksi salmiakkia päällekkäin).

PS. 4-versiolla suunnan kääntö toimii mainiosti sivu-pari sitten olleilla ohjeilla. Minulla maksettu Gold-versio.

Asko
Rauta
Pyörä: KTM 690 Enduro R -20

Viesti Kirjoittaja Rauta »

Locus tökkinyt lähiaikoina, kartta häviää tai pitää käyttää isommalla zoomilla ja sitte takas pienelle niin näkyy taas. Paikkatieto välillä sivussa oikeasta paikasta, se voi tietty johtua ryssien häirinnästä täällä kaakkois suomessa.
Onkohan vika laitteessa vai onko muilla samoja ongelmia?
Karttaselain tuntuu pelaavan paremmin ja karttakin on selvempi ja kirkkaampi...
Ranezki
Pyörä: 500EXC, 990ADV

Viesti Kirjoittaja Ranezki »

Laite ja ohjelma on niin hyviä, että voisin tässä tapuaksessa epäillä käyttäjä ongelmaa 8)
Rauta

Yleensä oon etsinyt vikaa muista :D :
Kyllä sä tiedät.... :roll:
janhama
Pyörä: Tenere 700

Viesti Kirjoittaja janhama »

Onlinekartalla on mulla jo pidemmän aikaa herjaillut jotain palvelinhäikkää, eikä karttatasot meinaa lataantua. En ole perehtynyt siihen sen enempää. Tämän takia kuitenkin joutunut käyttämään enemmän offlinekarttaa, joka on taas huonompi luettavuudeltaan.

Lähetetty minun GM1913 laitteesta Tapatalkilla

Rauta

Okei, ei siis ehkä minussa/ lautteissani olekaan vikaa :D
Oletko ladannut Offline karttaan kaikki zoomaus tasot, siten pitäisi ollanihan sama luettavuudelta, luulisin...
Asko

Ootteko huomanneet, että karttojen valinnassa ("Karttojen hallinta") on ONLINE ja OFFLINE täppien lisäksi WMS/WMTS. Tuosta voi valita Maanmittauslaitoksen peruskartan ja zoomaus toimii yhtä hyvin kuin Retkikartta.fi:ssä. MML-kartta Offlinena on zoomaukseltaan aika kökkönen. Voisi olettaa että tuo WMS/WMTS-valinta on Online-kartta, mutta toiminee parhaiten, jos nettiyhteys riittävä.

Liekö tuo uusi ominaisuus Locuksessa? itse huomasin vasta äsken. Kartan päiväys 09/2024.

Asko
janhama
Pyörä: Tenere 700

Viesti Kirjoittaja janhama »

Mulla ei ole normi maastokarttalatauksien kautta ainakaan tullut mitään WMS/WMTS alle. Mistä olet kartat ladannut jos tuolla on jotain hyödyllistä?

Lähetetty minun GM1913 laitteesta Tapatalkilla

Asko

Näytön vasen alareuna, kolme viivaa päällekkäin. Valitse Kartan hallinta. Näkyy yläreunassa Online, Offline, WMS/WMTS. Valitse WMS/WMTS. Ilmoittaa ettei "täällä ole vielä mitään". Paina alareunan +. Sitten WMS/WMTS rivin alta "lisää kirjastosta". Nyt peruskartta ladattavissa.

Minulla Locus 4.26.1, Gold versio.
Vastaa Viestiin