BC ei löydä zumo390

GPS, kartat, navigaattorit, eksymiset ynnä muut navigointiin liittyvät jutut.

Valvoja: Moderaattorit

STN
Viestit: 481
Liittynyt: Pe Huhti 07, 2006 6:28 pm
Pyörä: T7. Tunturi Start

BC ei löydä zumo390

Viesti Kirjoittaja STN »

Päivitin Basecampin ja nyt ei navigaattoria löydy BC:stä.
Mikä asetus pielessä???

Ja sitten kinkun kimppuun.

STN
STN
Viestit: 481
Liittynyt: Pe Huhti 07, 2006 6:28 pm
Pyörä: T7. Tunturi Start

Re: BC ei löydä zumo390

Viesti Kirjoittaja STN »

Piti laittaa tuonne Basecamp ketjuun, mutta tyrin, olkoon.

STN
jani73
Viestit: 152
Liittynyt: Su Elo 30, 2015 11:31 am
Pyörä: Ktm 690 EnduroR

Re: BC ei löydä zumo390

Viesti Kirjoittaja jani73 »

Koneessa muita ohjelmia päällä? BC on aika muistirohmu, riippuen kartoista tietenkin? Tekee kaikkee kivaa jos ei muisti riitä, yleensä vaan itse BC sammuu omia aikojaan... Kannattaa sammuttaa muut ohjelmat, varsinkin jos pidempää reissua suunnittelee! :evil:
Löytyykö BC:n siirrä-valikko ja siirrä laitteesta, valitse laite?
Löytääkö Express edes? Jos ei niin pysyykö zumo käynnissä vai sammuuko. Jos sammuu tarkista usb-portti, näppis hubi näyttö jne on huonoja virranrajoituksineen. Johto kiinni suoraan koneeseen!

Jos pysyy käynnissä mut edes Express ei löydä ni voi kokeilla uutta usb-johtoa, sitten usb-ajureiden uudelleen asennusta.
Itse laitteessa ei taida olla mitään säätöjä, eikä tuossa BC:ssä...
Itse tapellut 590lm:n ja Macin kanssa, ongelmat olleet vähäinen 8G(?) muisti ja usb-portin virranrajoitus näppäimistöstä :oops:
Viisautta ja rikkautta ei minulle riittänyt, onneksi sentään hulluutta!
STN
Viestit: 481
Liittynyt: Pe Huhti 07, 2006 6:28 pm
Pyörä: T7. Tunturi Start

Re: BC ei löydä zumo390

Viesti Kirjoittaja STN »

Noniin vaihdoin vain toiseen USB porttiin niin löytyi. Laite löytyi kyllä Garmin Expressillä toisesta portista mutta ei BC:llä, no täytyy vaan muistaa liittää tuohon toiseen porttiin. Ei näköjään ole USB portit samoja yhdessä koneessa.

STN
jani73
Viestit: 152
Liittynyt: Su Elo 30, 2015 11:31 am
Pyörä: Ktm 690 EnduroR

Re: BC ei löydä zumo390

Viesti Kirjoittaja jani73 »

Haiskahtaa ajuriongelmalta. Windows käyttöjärjestelmällä ainakin joka portille on oma ajuri. Eli nyt kun laitoit "uuteen" porttiin navin kiinni, asensi Windows siihen porttiin ajurin automaattisesti? Jos ilmoitukset käytössä, niin oikeassa alakulmassa (oletuksena) tulisi(?) ilmoitus: Asennetaan ohjelmistoa laitteistolle, ohjelmisto/ajurit asennettu, tähän tyyliin... Se onkin sit temppu ja sen tekijä, selvittää mikä portti (com1-> jne) tökkii ja ajaa siihen pelkästään ajuri uusiksi... Oi windows, miksi, miksi!? :D
Viisautta ja rikkautta ei minulle riittänyt, onneksi sentään hulluutta!
Jarno
Viestit: 2617
Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 2:39 pm
Pyörä: KTM 640 Adv R
Paikkakunta: Piikkiö
Viesti:

Re: BC ei löydä zumo390

Viesti Kirjoittaja Jarno »

Usb device tree viewer ohjelmalla joskus tullut noita portteja setvittyä...

Ja nuo virtarajoityksethan kuuluu ihan usb standardiin...
Vastaa Viestiin