Gepsi-telineistä
Valvoja: Moderaattorit
Gepsi-telineistä
GPS-vertailuissani oon päätynyt siihen, että Garmin GPSMAP 62 voisi olla kaikin puolin sopiva laite omiin tarkoituksiini. Marinea näyttää laskeneen sen hintojakin juuri sopivasti.
Onko kokemusta, minkälaisella telineellä se parhaiten pysyisi kyydissä ja mistä telineitä saa? Touratechillä on teline 60:seen, mutta siinä kait on erilaiset liittimet, joten se ei käyne (?). Muutoin ko. teline vaikuttaa hyvältä.
-miikka-
Onko kokemusta, minkälaisella telineellä se parhaiten pysyisi kyydissä ja mistä telineitä saa? Touratechillä on teline 60:seen, mutta siinä kait on erilaiset liittimet, joten se ei käyne (?). Muutoin ko. teline vaikuttaa hyvältä.
-miikka-
- amaunu
- Pyörä: CRF1000DCT,DeepSnowGlider
Re: Gepsi-telineistä
Katos vielä 500 nyviä. ollut nyt kelekkatestissä ja näyttö on verroin parempi kuin 62sessa. 10 % kirkkausasetuksella toimi 8 tuntia 20 min (vielä näkee autossa erinomaisesti) pelkällä akulla. kosketusnäyttö toimii hyvin hanskan kulmalla
Samat sisukalut noissa on varmaan, mutta joku pikku ero ohjelmassa.
ensimmäinen virhe, luota navigaattoriin. kompassia ja karttaa voita mikään.
nimim 2 paistunutta geetä kuudestaidestä viikonlopussa,, hail made in china. yksi otti mekaanisen kosketuksen maan kanssa.
Samat sisukalut noissa on varmaan, mutta joku pikku ero ohjelmassa.
ensimmäinen virhe, luota navigaattoriin. kompassia ja karttaa voita mikään.
nimim 2 paistunutta geetä kuudestaidestä viikonlopussa,, hail made in china. yksi otti mekaanisen kosketuksen maan kanssa.
-ari
Ram Mount http://www.ram-mount.com/ tai http://www.ram-mount.co.uk/
Tuohon ohjaustankoon kiinnittettävä pallo, sopivan mittainen varsi ja kyseiselle GPS mallille tehty kehto, pysyy kyydissä ojan pohjallakin. Erittäin tukeva ja hyvin säädettävä ja mukautuva.
Tuohon ohjaustankoon kiinnittettävä pallo, sopivan mittainen varsi ja kyseiselle GPS mallille tehty kehto, pysyy kyydissä ojan pohjallakin. Erittäin tukeva ja hyvin säädettävä ja mukautuva.
- DOMI
- Pyörä: XT660Z Tennari -09, NX650-95 ja CBX1000
Samaa mieltä. Mieluiten muistikortin nielevä 62S malli ja RAM-telineet. Laiteteline saatavana kohta myös Suomesta n.15.- +varsisydeemi n.42.-hintaan, mutta ei löydy vielä varastosta.an13 kirjoitti:Ram Mount http://www.ram-mount.com/ tai http://www.ram-mount.co.uk/
Jäädään odottavalle kannalle. Eiköhän noita Marineasta siitten löydy. Kestääköhän 62:sen virranotto usb:n kautta vai kannattaneeko tyytyä pattereiden/akkujen käyttöön? Jotkut kun ovat väittäneet että KTM:n LC4-kone voi aiheuttaa värinöitä myös itse pyörässä.DOMI kirjoitti:Samaa mieltä. Mieluiten muistikortin nielevä 62S malli ja RAM-telineet. Laiteteline saatavana kohta myös Suomesta n.15.- +varsisydeemi n.42.-hintaan, mutta ei löydy vielä varastosta.an13 kirjoitti:Ram Mount http://www.ram-mount.com/ tai http://www.ram-mount.co.uk/
Ram-telinettä ootelessa tuli mieleen, että onko porukassa ketään "Einsteiniä" joka on värkänyt itse tankopidikkeen vaikka autonaville. Olis kiintoisaa nähdä kuvia tuotoksista ja vaikka vain ideoita aiheesta " oma versio navin kiinnitykseen" Navi tällähetkellä kiinni varvimittarin lasissa tavallisella auto-imukupilla. Vähän epäröin pysyvyyttä joten pitäs suunnitella varmistysvaijeria.
Eli "ihmeliimalla" jokin kiinnityskorva naviin ja siitä ohut vaijeri tms. kuten esittelykänykät kodinkoneliikkeissäkin.
Ps. kun kaikki pitäs tehä ite..... järkee tai ei.
Eli "ihmeliimalla" jokin kiinnityskorva naviin ja siitä ohut vaijeri tms. kuten esittelykänykät kodinkoneliikkeissäkin.
Ps. kun kaikki pitäs tehä ite..... järkee tai ei.
Säkkijärvenpolkka on ihan hanurista!
Minulla on omatekoinen teline Questille. Se ei kylläkään ole mikään isonäyttöinen autonavi mutta mielestäni erinomainen siihen tarkoitukseen, jossa se minulla on. Koska kuva perinteisesti valehtelee enemmän kuin huomattava määrä sanoja, niin voin illalla ottaa tekeleestäni kuvia ja laittaa näytille. Lyhyesti kuitenkin, suojaa kapulaa vedeltä, pölyltä ja osumilta, nappuloita pystyy käyttämään ajon aikana ja navigaattorin saa pois ilman mitään konstailuja. Ei välttämättä ulkonäöllisesti yhtä hieno kuin satasen teline touratekiltä mutta maksaa tarpeineen noin kympin ja lähtee irti tangosta ilman työkaluja, jolloin sitä ei tarvitse turhan panttina kuljetella.
Sopii questille, jota pidetään vaakatasossa ja jonka akku riittää päivän tarpeisiin. Uutena sillä pärjäsi viikonlopun yli lataamatta, lienee hankittava uusi akku.
Sopii questille, jota pidetään vaakatasossa ja jonka akku riittää päivän tarpeisiin. Uutena sillä pärjäsi viikonlopun yli lataamatta, lienee hankittava uusi akku.
Täällä kuvia. Kyseessä on yksinkertainen pikku rasia Etolasta, jota on hiukan madallettu koska se oli tarpeettoman syvä ja olisi ollut liian korkea tuossa ohjaustangossa. Pohjaan on ruuvattu pari putkisankaa, toinen 22-milliselle putkelle ja toinen 28-milliselle, koska haluan kotelon hiukan tuohon sivuun ja tanko kapenee juuri kyseisestä kohdasta. Sisäpuolella on sopivasti vaahtomuovitäytettä ja kannen kiinnipysyminen on varmistettu kuminauhalla. Kannesta on leikattu sopiva pala pois ja tilalle liimattu veneen kuomuissa ikkunoina käytettävää kelmua, jonka läpi nappuloita pystyy ajaessa käyttämään jopa hanskat kädessä.
Ei tuossa erityisesti silmä lepää mutta yksinkertainen se on tehdä, toimiva ja helppo ottaa pois silloin kun sitä ei tarvitse. Alunperin siitä piti tulla vain väliaikainen systeemi mutta osoittautui sen verran toimivaksi, että Superi on jo kolmas pyörä, jossa sitä käytän.
Ei tuossa erityisesti silmä lepää mutta yksinkertainen se on tehdä, toimiva ja helppo ottaa pois silloin kun sitä ei tarvitse. Alunperin siitä piti tulla vain väliaikainen systeemi mutta osoittautui sen verran toimivaksi, että Superi on jo kolmas pyörä, jossa sitä käytän.
- PantseK
- Pyörä: 950 Adventure, 701, 450 EXC
Itse rakensin hakkikselle telineen alumiini latasta ja putken kiinikkeistä. Tuhosin toisen autonavin kiinikejalan ja ruuvasin sen kiinni tohon alulattaan. Nyt kumpikin navigaattori menee tohon telineeseen napsauttamalla.
muutama kuva tuolla: http://tinyurl.com/4yg9ml9
muutama kuva tuolla: http://tinyurl.com/4yg9ml9
Mulla on tuohon Garmin Oregoniin RamMount -teline, jolle rakensi itse vaimennetun telineen 4 mm pleksistä (jota sattui olemaan hyllyssä) lisättynä muutamalla värinänvaimentimella. Noita värinänvaimentimia jäi 4 kpl yli, ovat myytävänä.
Hyvin tuntuu pysyvän, eikä Garmin tykkää kyttyrää... värinänvaimentimet siis ajavat asiansa.
Hyvin tuntuu pysyvän, eikä Garmin tykkää kyttyrää... värinänvaimentimet siis ajavat asiansa.
- Lonely Lynx
- Pyörä: Transalp, CB750
Tässä lisää versioita. Navigaattorina on Photonavin vanhempi eli isompi versio. Ensimmäinen teline (kuvat ovat väärässä järjestyksessä, ensimmäiseen versioon liittyvät boksit 1-4) oli 2 euron muovikotelosta tekemäni. Kanteen aukko, siihen kontaktiliimalla kirkas muovikalvo, pohjaan pari reikää, niiden alle alumiinilevy, koteloon styroxia pehmusteeksi ja koko hoito ohjaustankoon kiinni letkunkannakkeilla. Läpivienti johtoa varten tiivistyi purukumilla. Ainoat puutteet ovat muovikalvon naarmuuntuminen eli näkyvyys heikkenee ajan kanssa ja toisaalta muovikalvo vaikeuttaa navigaattorin näppäilyä.
Toinen teline (boksit 5-6) on verkkokaupasta ostettu, melko halpa, nähtävästi polkupyöriin tarkoitettu puolipehmeä kotelo, jossa on luultavasti vesitiivis vetoketju ja valmis pallonivelkiinnike ohjaustankoon. Kalvo on kirkas, mutta helposti heijastava eikä senkään läpi ole helppo näppäillä laitetta. Alkuun epäilin kiinnikkeen kestävyyttä, mutta toistaiseksi se on kestänyt. Vähän sitä piti virittää, kun aluksi kotelo irtosi turhan helposti nivelestä. Kuumensin yhtä osaa vähän ja taivutin niin, että lukitus on jämäkämpi.
Toinen teline (boksit 5-6) on verkkokaupasta ostettu, melko halpa, nähtävästi polkupyöriin tarkoitettu puolipehmeä kotelo, jossa on luultavasti vesitiivis vetoketju ja valmis pallonivelkiinnike ohjaustankoon. Kalvo on kirkas, mutta helposti heijastava eikä senkään läpi ole helppo näppäillä laitetta. Alkuun epäilin kiinnikkeen kestävyyttä, mutta toistaiseksi se on kestänyt. Vähän sitä piti virittää, kun aluksi kotelo irtosi turhan helposti nivelestä. Kuumensin yhtä osaa vähän ja taivutin niin, että lukitus on jämäkämpi.
Tais jäädä Ram-teline toistaiseksi tilaamatta kun omatekele näyttäs jotenkin toimiva ilman "sääsuojaa".
Rasian kun löysin omista varastoista, niin mietintämyssyä kehiin ja värkkäämään. Vähän kuviosahaa ja hiontaa jne... maalia pintaan ym. Vaimennin/tärinä kumia suojaksi ja ohjaustangon yhdysputken kiinnikkeen pultin alle kiinni. Katselukulma ei ehkä ergonomisesti paras mahdollinen mutta aika näyttää miten käytännössä toimii.
Kustannusarvioni oli periaatteessa 0€, mutta kuten muissakin projekteissa, niin kustannukset riistäytyivät käsistä. Loppuarvio n. 150€ ( oma tuntipalkka 50€ ) mutta kaikki harrastus maksaa.
Kun itse tekee saa just sellaisen kun siitä sattuu tulemaan.
Rasian kun löysin omista varastoista, niin mietintämyssyä kehiin ja värkkäämään. Vähän kuviosahaa ja hiontaa jne... maalia pintaan ym. Vaimennin/tärinä kumia suojaksi ja ohjaustangon yhdysputken kiinnikkeen pultin alle kiinni. Katselukulma ei ehkä ergonomisesti paras mahdollinen mutta aika näyttää miten käytännössä toimii.
Kustannusarvioni oli periaatteessa 0€, mutta kuten muissakin projekteissa, niin kustannukset riistäytyivät käsistä. Loppuarvio n. 150€ ( oma tuntipalkka 50€ ) mutta kaikki harrastus maksaa.
Kun itse tekee saa just sellaisen kun siitä sattuu tulemaan.
Säkkijärvenpolkka on ihan hanurista!
- SS
- Pyörä: R1200GSA LC, Husqvarna Rödmyra 118cc -51
Ostin Prismasta tankotelineen, oisko ollut Celly- merkkinen, kovin näyttää samalta kuin toi verkkokaupan tuote.
Polkupyörään on tarkoitettu.
Gessulla kun täräytti ensimmäiseen kuoppaan niin boxi irti telineestä, jäi keikkumaan turvanarun varaan. Sama seuraavassa kuopassa. Ei toimi, ainakaan mulla...
SS
Polkupyörään on tarkoitettu.
Gessulla kun täräytti ensimmäiseen kuoppaan niin boxi irti telineestä, jäi keikkumaan turvanarun varaan. Sama seuraavassa kuopassa. Ei toimi, ainakaan mulla...
SS
- mopopoitsu
- Pyörä: Afrikka Twin, Amerikka Twin
Onko kukaan miettinyt kameranjalan pikakiiinnikkeitä? Olen laittanu sen kiilapalan (normaalisti kameraana ruuvattavan) ruuvilla kiinni Otterboxin taakse ja sen osan mihinkä se kiilapala tulee, kiinni mopon sarviin. Tuon pikakiinnnikkeen ansiosta Otterboxin saa kätevästi irti tarvittaessa. Kiiinnitys ei välttämättä kestä satasesta pöpelikköön ajoa, mutta on tuossa vaiheessa murheista pienimpiä. Kannattaa hankkia keltainen Otterboxi. Sen löytää helpommin maastosta ja jos virransyöttö on rakennettu tiiviiksi, niin boxi saattaa jopa kellua.
Elämä voi olla valaistu tie joka turvallisesti perille vie. Olen käynyt sivuteilläkin, koska sydän sanoi niin (Pelle)
- mopopoitsu
- Pyörä: Afrikka Twin, Amerikka Twin
Onko kukaan miettinyt kameranjalan pikakiiinnikkeitä? Olen laittanu sen kiilapalan (normaalisti kameraana ruuvattavan) ruuvilla kiinni Otterboxin taakse ja sen osan mihinkä se kiilapala tulee, kiinni mopon sarviin. Tuon pikakiinnnikkeen ansiosta Otterboxin saa kätevästi irti tarvittaessa. Kiiinnitys ei välttämättä kestä satasesta pöpelikköön ajoa, mutta on tuossa vaiheessa murheista pienimpiä. Kannattaa hankkia keltainen Otterboxi. Sen löytää helpommin maastosta ja jos virransyöttö on rakennettu tiiviiksi, niin boxi saattaa jopa kellua.
Elämä voi olla valaistu tie joka turvallisesti perille vie. Olen käynyt sivuteilläkin, koska sydän sanoi niin (Pelle)