BMW Garmin VI näyttö

GPS, kartat, navigaattorit, eksymiset ynnä muut navigointiin liittyvät jutut.

Valvoja: Moderaattorit

kimbyyri
Pyörä: 1200gs lc

BMW Garmin VI näyttö

Viesti Kirjoittaja kimbyyri »

Näytön vaihto hommia olis edessä, kun tuli se tuttu vika, eli haamukosketukset. Onko kellään kokemuksia mistä se näyttö kannattaa tilata.
Ali Express, amazon vaiko joku muu.
Lähinnä toiminnan kannalta.

Eli esim tämä?
https://www.aliexpress.com/item/1005008 ... ry_from%3A
Viimeksi muokannut kimbyyri, Ma Touko 25, 2026 4:48 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ktv org
Go-Za
Pyörä: XChallenge
Viesti:

Re: BMW Garmin VI näyttö

Viesti Kirjoittaja Go-Za »

BMW faceryhmässä on ollu tästä aika paljon juttua, sieltä kannattaa kysyä.
kimbyyri
Pyörä: 1200gs lc

Viesti Kirjoittaja kimbyyri »

Go-Za kirjoitti:BMW faceryhmässä on ollu tästä aika paljon juttua, sieltä kannattaa kysyä.
No hemmetti kun mä en oo siellä facessa Kuva
ktv org
katuensio
Pyörä: BMW R1200GS LC -13

Viesti Kirjoittaja katuensio »

Minä tilasin Aliexpressistä. Hintaa tuli posteineen muistakseni vähän alle 50€. Oli aivan identtinen alkuperäisen kanssa. Joskus aikaisemmin samassa paikassa oli myynnissä näyttö kehyksineen, jolloin vaihtotyö oli nopeampi. Mukana oli myös muistaakseni jotain elektroniikkaakin. Itselläni on tuo vanhempi versio tuosta VI:stä, johon ei tuota navin "puolikasta" enää saanut. Jouduin ostamaan siis pelkän kosketusnäytön. Toisaalta halvemmalla sai pelkän kosketusnäytön. Eli tarkkana sen suhteen, ettei tilaa vanhempaan malliin uudemman mallin kosketusnäyttöä. Tai uudempaan malliin vanhaa näyttöä.

Itse kosketusnäyttö on käsittääkseni täysin sama, mutta kaikki muu (kehys+elektroniikka) onkin sitten erilaista. Näytön kaapelin juottaminen varsinaiseen navin piirilevyyn onkin sitten tarkkaa hommaa. Käsi ei saa vapista, ja paksut lukulasit päähän juottamisen ajaksi.

Olikohan ymmärrettävästi selitetty??

Vanhan näytön pois kaivaminen ei ollut aivan helppo homma. Rikkomalla, ja pala kerrallaan pois. Helposti vaurioittaa allaolevaa näyttöä näillä lasin sirpaleilla. Uuden laitoin mustalla silikonin tyyppisellä liimalla kiinni.

Oma (vanhempi malli) on valmistettu vuonna -17. Kokonaan toinen juttu on se, kun olin aluksi yhteydessä Garminille (en muista mihin maahan). Eivät olleet kiinnostuneita hoitamaan asiaa, kun tämä laite on aikanaan myyty BMW:n nimellä. BMW taas ei ollut kiinnostunut korjaamaan laitetta, kun takuu oli päättynyt. Lisäksi kysyivät laitteen ostokuittia. No eihän tietenkään sellaista ollut olemassa enää vuosien jälkeen. Käsittämätöntä että 700 - 800 euroa (aikanaan) maksaneen laitteen jälleenmyyjällä ei ollut minkäänlaista mielenkiintoa alkaa korjaamaan laitetta, vaikka olisin itse ollut valmis siitä maksamaan. Olisin ymmärtänyt jos kyseessä olisi ollut esim. 300€:n laite. No tuli se tosiaan 50 eurolla lopulta kuntoon.
katuensio
Pyörä: BMW R1200GS LC -13

Viesti Kirjoittaja katuensio »

XL250R
Pyörä: V-Strom

Viesti Kirjoittaja XL250R »

katuensio kirjoitti: Ke Kesä 17, 2026 6:04 pm Kokonaan toinen juttu on se, kun olin aluksi yhteydessä Garminille (en muista mihin maahan). Eivät olleet kiinnostuneita hoitamaan asiaa, kun tämä laite on aikanaan myyty BMW:n nimellä. BMW taas ei ollut kiinnostunut korjaamaan laitetta, kun takuu oli päättynyt. Lisäksi kysyivät laitteen ostokuittia. No eihän tietenkään sellaista ollut olemassa enää vuosien jälkeen. Käsittämätöntä että 700 - 800 euroa (aikanaan) maksaneen laitteen jälleenmyyjällä ei ollut minkäänlaista mielenkiintoa alkaa korjaamaan laitetta, vaikka olisin itse ollut valmis siitä maksamaan. Olisin ymmärtänyt jos kyseessä olisi ollut esim. 300€:n laite. No tuli se tosiaan 50 eurolla lopulta kuntoon.

Tulee mieleen oma kokemus TomTomin suhtautumisesta tilanteeseen, kun laiteostoksen yhteydessä laitteen elinikäinen maksettu palvelu, liikennekamerat, poistettiin pakkopäivityksessä muutoin täysin toimivasta laitteesta.

Vastauksena heidän asiakaspalvelultaan, että ei voi mitään.

Korvauksena tarjottiin mahdollisuutta ostaa heiltä uusi laite alennuksilla, joiden jälkeen laite olisi ollut kalliimpi kuin normaalihinta suomalaisissa kaupoissa kenelle tahansa.

Onneksi nämä erityiset navigointilaitteet ovat vähitellen tekniikan kehittyessä pelkkä huono muisto, mutta navigointiohjelmaa valitessa vältän viimeiseen saakka huonoa asiakaspalvelua tarjonneet laitevalmistajat, joilla ohjelmia on tarjolla.
Vastaa Viestiin