Endurotakki
Valvoja: Moderaattorit
-
vkoivu
- Pyörä: pyörät myyty
Endurotakki
Kesä tulla möllöttää ja ykkösajopuvun alle ei sovi krossipanssari tai edes suojapaita, joten aurinkoisessa kelissä viilettelyyn olisi takki hakusessa.
Toivottavia ominaisuuksia:
- ei kalvoa tai irrotettava kalvo
- ei vuorta
- vetoketjulliset rinta/polvitaskut joihin saa rahapussin, puhelimen yms.
- väljä mitoitus eli että sopii suojat alle
- tuuletusluukut toivottavia
- mielellään halpa hinta sillä käyttöä olisi aika vähän(?)
Toistaiseksi varteenotettavin vaihtoehto olisi tälläinen scotin takki, jota löytyy duellilta 159e hintaan ja mcscatterilta 139,5e hintaan: http://www.dirtbikebitz.com/2008-scott- ... -5343.html
Toivottavia ominaisuuksia:
- ei kalvoa tai irrotettava kalvo
- ei vuorta
- vetoketjulliset rinta/polvitaskut joihin saa rahapussin, puhelimen yms.
- väljä mitoitus eli että sopii suojat alle
- tuuletusluukut toivottavia
- mielellään halpa hinta sillä käyttöä olisi aika vähän(?)
Toistaiseksi varteenotettavin vaihtoehto olisi tälläinen scotin takki, jota löytyy duellilta 159e hintaan ja mcscatterilta 139,5e hintaan: http://www.dirtbikebitz.com/2008-scott- ... -5343.html
-
vkoivu
Löytyypä vielä ainakin tällänen acerbicin takki: http://www.dirtbikebitz.com/2008-acerbi ... -4451.html
Mulla on nyt kakkostakkina mp asun takki, mutta se alkaa pikkuhiljaa kuolemaan pois ja kalvon takia se on turhan kuuma kesäkelille. Kalvoa en viitsisi repiä pois kun hyvää enskatakkia siitä ei siitä saa ja se voisi hyvin jäädä varatakiksi sellasille reissuille jolloin kylmässä kelissä tai sateella intoutuu lähtee ajelemaan soraa ja kuraa.
Mulla on nyt kakkostakkina mp asun takki, mutta se alkaa pikkuhiljaa kuolemaan pois ja kalvon takia se on turhan kuuma kesäkelille. Kalvoa en viitsisi repiä pois kun hyvää enskatakkia siitä ei siitä saa ja se voisi hyvin jäädä varatakiksi sellasille reissuille jolloin kylmässä kelissä tai sateella intoutuu lähtee ajelemaan soraa ja kuraa.
Tuosta Konalasta lähtee varsin halvalla tälläinen ajoasu. Ajattelin käydä joku päivä kokeilemassa, josko tuollaisen veisi vaikka mökille 2-asuksi. Jos jollain on tästä asusta tai tuosta 89euron ajopanssarista kokemuksia, jakakaa ne ihmeessä.
-
vkoivu
villero kirjoitti:Tuosta Konalasta lähtee varsin halvalla tälläinen ajoasu. Ajattelin käydä joku päivä kokeilemassa, josko tuollaisen veisi vaikka mökille 2-asuksi. Jos jollain on tästä asusta tai tuosta 89euron ajopanssarista kokemuksia, jakakaa ne ihmeessä.
- Vedenkestävyys/hengittävyys 6000/6000
- Takeissa irroitettavat vuoret
- Vedenpitävä Dura Guoard High Tech-kangas
- CE-hyväksytyt EN-1612-suojaimet
- 3M Scothlite heijastinmateriaali
- Takki ja housut liitettävissä toisiinsa
En tiedä tosta materiaalista mitään millä luvataa veden pysyvän ulkopuolella, mutta mikäli toi on todellakin vedenpitävä niin hengittävyys on huonompaa kun aidolla gorella ja tod näk huonompaa mitä suurimmalla osalla muista kalvoista.
- av2
- Pyörä: Africa Twin XRV750 1997
Itse oon tykänny muuten tuosta MP-asun anorakkimallista, paitsi vetoketjut on surkeat. Muuten mukavan ohkainen ja väljä meikäläiselle.
Alla mulla on Dainese Wave 2 panssaripaita.
Alla mulla on Dainese Wave 2 panssaripaita.
- Liitteet
-
- Tuokaa liinoja.jpg
- (76.69 KiB) Tiedosto ladattu 291 kertaa
XRV-97
- Akilleus
- Pyörä: KTM 1290 SAR
Itsellä päällä kuumilla keleillä Acerbiksen Impact2-takki (n200€) ilman kalvoa runsailla tuuletusaukoilla ja irrotettavilla hioilla. Mukana aina MP-Asun "Jimmy"-kalvotakki (60€) jonka voi pukea enskatakin alle jos sade yllättää. Panssaripaita ja nivelöidyt polvisuojat aina päällä. Housuina kuumalla crossihousut (kurahousut mukana sadetta varten) tai Storm'ilta ostetut Orina´n kalvolliset housut, jossa avattavia tuuletusaukkoja reisissä. Päässä crossipotta......
Endurotakki
Ite hommasin nyt vasta Sinisalon tämän vuojen mallin endurotakin. Siinä on olka- ja kyynärsuojat itessään mukana ja hyvät tuuletusaukot. Vettä piti hyvin. Edessä 4 isoa taskua ja hihoissa kaksi. Noin 150 euroa maksoi. http://www.sinisalosport.fi/index.php?id=1640&prod=2
Re: Endurotakki
mikä olisi sellainen kevyt ja hengittävä endurotakki, joka on tarkoitettu enduroajoon(hikoiluajoon). Olen melko kova hikoilemaan ja olen käyttänyt talviaikana hiihtoon tarkoitettua tuulitakkia. Tuulitakki ei tahdo kestää oksien raapimisia ja hihat tahtoo repeytyä. Olen yrittänyt käyttää myös Scotin endurotakkia. Se on tosi kestävä ja hyvät taskut yms, mutta ei hengitä ja on muutenkin liian vahva.
Takin ei tarvisi olla veden pitävä, eikä mitään suojia tarvisi olla.
Onko esim. m-asun zenithistä kokemuksia?
Takin ei tarvisi olla veden pitävä, eikä mitään suojia tarvisi olla.
Onko esim. m-asun zenithistä kokemuksia?
Moi
Mulla Acerbisin Moto Kopr takki ja housut , takki on halpa perustakki , käytän sitä suojapaidan kanssa . Laitatin siihen paikallisessa ompelimossa kainalotuuletukset (vetoketjut) , olen ollut tyytyväinen .
Samoin huosuihin laitatin nahkan oikean lahkeeseen sisäreunalle , ei palaa enää pakoputkeen
terv. -jn-
Mulla Acerbisin Moto Kopr takki ja housut , takki on halpa perustakki , käytän sitä suojapaidan kanssa . Laitatin siihen paikallisessa ompelimossa kainalotuuletukset (vetoketjut) , olen ollut tyytyväinen .
Samoin huosuihin laitatin nahkan oikean lahkeeseen sisäreunalle , ei palaa enää pakoputkeen
terv. -jn-
Mä ostin pari vuotta sitten Marmotin soft shell takin partiokaupasta kokoa XXXL
Paras ajotakki mulla tähän mennessä!
- hengittävä mutta pitää hyvin sadetta ja tuulta
- tosi lujaa kangasta!
- oli aika edullinen (100€)
- kevyt
- väljä leikkaus - pidän yleensä dainesen suojatakkia alla...
Ainut huono puoli ehkä on se että takki on pusakkamallinen - ihan törkeillä keleillä selkä vois olla paremmin suojattuna.
Taskujen puute ei haittaa (pikemminkin päinvaston) kun pidän aina joko reppua tai vyölaukkua....
Paras ajotakki mulla tähän mennessä!
- hengittävä mutta pitää hyvin sadetta ja tuulta
- tosi lujaa kangasta!
- oli aika edullinen (100€)
- kevyt
- väljä leikkaus - pidän yleensä dainesen suojatakkia alla...
Ainut huono puoli ehkä on se että takki on pusakkamallinen - ihan törkeillä keleillä selkä vois olla paremmin suojattuna.
Taskujen puute ei haittaa (pikemminkin päinvaston) kun pidän aina joko reppua tai vyölaukkua....
- Sottapytty
- Pyörä: BMW G650XChallenge
Itse itseäni lainaten:
"Löysin vihdoinkin kunnolla tuulettuvan takin (ilman suojia ja irtovuoria) joka on vähän jäykempää materiaalia ja vähän vaaleampi kuin musta. Kun tuntuu että pelkkä suojapaita+krossipaita ei suojaa hetkeäkään asfaltti-ihottumalta yms... Eli siis sellainen joka ei keräisi auringon lämpösäteitä ja kestäisi kenties hetken raappiutumista hiekalla tai asfaltilla.
ALPINESTARS VENTURE OFF ROAD JACKET BLUE
Ilmanvaihtoaukkoja on yhteensä yhdeksän kappaletta! Vetoketjuja on solisluiden-, hauiksien-, alimpien kylkiluiden- ja kainaloiden kohdilla sekä yksi lapaluiden välissä. Kainaloissa olevat vetoketjut (irrotettavat hihat) aukeavat etupuolelle, eli kainaloihin saa lisättyä tuuletusta liki rajattomasti, tosin ilman hyttysverkkoa. Taskuja takissa on suunnilleen saman verran kuin tuuletusaukkojakin. Takki ei varmaankaan pidä hetkeäkään vettä, mutta eihän helteellä sada ja jos sataa, sehän on vain tervetullutta viilennystä.
Löytyy myös mustana. Itse haksahdin tuohon sinivalkoiseen, isänmaalliseen ja oman mopon sävyiseen."
Lisää kesäistä keskustelua
viewtopic.php?f=10&t=6172&st=0&sk=t&sd=a
"Löysin vihdoinkin kunnolla tuulettuvan takin (ilman suojia ja irtovuoria) joka on vähän jäykempää materiaalia ja vähän vaaleampi kuin musta. Kun tuntuu että pelkkä suojapaita+krossipaita ei suojaa hetkeäkään asfaltti-ihottumalta yms... Eli siis sellainen joka ei keräisi auringon lämpösäteitä ja kestäisi kenties hetken raappiutumista hiekalla tai asfaltilla.
ALPINESTARS VENTURE OFF ROAD JACKET BLUE
Ilmanvaihtoaukkoja on yhteensä yhdeksän kappaletta! Vetoketjuja on solisluiden-, hauiksien-, alimpien kylkiluiden- ja kainaloiden kohdilla sekä yksi lapaluiden välissä. Kainaloissa olevat vetoketjut (irrotettavat hihat) aukeavat etupuolelle, eli kainaloihin saa lisättyä tuuletusta liki rajattomasti, tosin ilman hyttysverkkoa. Taskuja takissa on suunnilleen saman verran kuin tuuletusaukkojakin. Takki ei varmaankaan pidä hetkeäkään vettä, mutta eihän helteellä sada ja jos sataa, sehän on vain tervetullutta viilennystä.
Löytyy myös mustana. Itse haksahdin tuohon sinivalkoiseen, isänmaalliseen ja oman mopon sävyiseen."
Lisää kesäistä keskustelua
viewtopic.php?f=10&t=6172&st=0&sk=t&sd=a
"Ikuisuus projekti"
viewtopic.php?f=8&t=6369&st=0&sk=t&sd=a
viewtopic.php?f=8&t=6369&st=0&sk=t&sd=a
-
MarkkuHoo
- Pyörä: BMW R80GS Finnduro -90
- Viesti:
Mä ajelen kesäisin pääasiassa (MP-Asun) M-Racingin EG09 enskatakilla, taitaa uusin malli olla EG10.
Hyvin kevyt, ilman suojia, hihat irroitettavat, mm. isohko tuuletusaukko selässä. Tuulta ja pientä sateenripsettäkin kai kestää. On kestänyt pari kesää ilman huomautuksia. Acerbiksen iso suojapaita mahtuu alle hyvin, eikä puristele.
Jos tulee kylmä tai alkaa sataa, vetäisen tuon päälle Hanxin Rain Activo sadetakin, iso plussa sille myös.
Hyvin kevyt, ilman suojia, hihat irroitettavat, mm. isohko tuuletusaukko selässä. Tuulta ja pientä sateenripsettäkin kai kestää. On kestänyt pari kesää ilman huomautuksia. Acerbiksen iso suojapaita mahtuu alle hyvin, eikä puristele.
Jos tulee kylmä tai alkaa sataa, vetäisen tuon päälle Hanxin Rain Activo sadetakin, iso plussa sille myös.
”Huonoilla teillä, hyvässä seurassa.” kuraukot.fi
Jos vahinko sattuu, niin tuota ei tarvinne lääkintähenkilökunnan leikellä rikki. Katkenneen solis-, kylkiluun, tai muun kosmeettisen vaivan hoitotoimenpiteet voinee suorittaa noiden aukkojen kautta?Sottapytty kirjoitti: Vetoketjuja on solisluiden-, hauiksien-, alimpien kylkiluiden- ja kainaloiden kohdilla sekä yksi lapaluiden välissä.
Kunkusta sanottua:" Tämän tyyppisiä heppuja, jotka ovat omasta mielestään aina oikeassa on foorumit pullollaan. Pitäisi vaan vaieta tuollaiset häiriköt hiljaisiksi mutta kun ei voi."