Onko kellään heittää mitään vippaskonsteja miten noita saappaita saa notkistettua nilkasta? Genuine lether..
Ajokenkien pehmitys
Valvoja: Moderaattorit
- SamO'vaari
- Viesti:
Ajokenkien pehmitys
Onko kellään heittää mitään vippaskonsteja miten noita saappaita saa notkistettua nilkasta? Genuine lether..
-John. 3:16-

Suosittelen samaa, ajan kanssa tehtyä kuntoilua saappaitten kanssa, muuta hyvää konstia en osaa neuvoa. Itse "ajoin sisään" hyvät aidonnahan saappaat viimeksi kun hyllystä heitin suoraan jalkaan, ja ajoin 06-helluntaina kaatosateessa Kirkkonummelta Jyväskylään; saappaat kyllä notkistui tehokkaasti mutta vedenpitävyyden kanssa on vieläkin rasvauksesta huolimatta ongelmia joten en suosittele! 
-
Ylimatti
- Pyörä: BMW F650 GSD 2004
Uutena rasvasin heti enskasaappaat minkinrasvalla, jota suutari oli joskus suositellut vedestä kovettuneiden buutsien hoitoon. Enkä voi kuin kehua ainetta; pehmentää jo kovettuneekin nahan, mitä ei pitäisi mikään enää pystyä pehmentämään kunnolla. Ja samalla se kyllästää ja auttaa vedenhylkimisessä. Eli minkinrasvaa saappaisiin, buutsit jalkaan ja käyttöön.
Kyllähän se paksu Genuinen nahka tuppaa olemaan vähän jäykkää...
Kyllähän se paksu Genuinen nahka tuppaa olemaan vähän jäykkää...
Taas menossa jonnekin...
- SamO'vaari
- Viesti:
- SamO'vaari
- Viesti:
Minä olen käyttänyt mehiläisvahaa nahkatakin ja saappaiden hoidossa. Tallinnan satamasta joltakin kirpputorimyyjältä ostin purkin. Vahattu pinta hylkii vettä aika hyvin ja mustan värinen vaha peittää naarmujakin. Huono puoli on voimakas haju. Koiria toi haju kiinnostaa, juoksevat perässä, kun vahatuilla vehkeillä kävelee ohi, eikä saappaita parane jättää tuulikaappiin.
Saattaa tulla hyvinkin hengittävät ajosaappaista.
Saattaa tulla hyvinkin hengittävät ajosaappaista.
- Lakupilotti
- Pyörä: Laku
Ei muuta kuin rasvausta ja kovaa käyttöä. Olen käyttänyt saappaitten rasvaamiseen Sievin saapasrasvaa, jonka väitetään pitävän nahan vedenpitävänä. Varmaan on muitakin vaihtoehtoja.
Uudet kengät ovat aina oudot ja tuntuvat kömpelöltä, olivat ne sitten millaiset tahansa. Sisäänajoprosessissa onkin kaksi osaa, eli kengän notkistuminen ja käyttäjän tottuminen.
Make & Laku
Uudet kengät ovat aina oudot ja tuntuvat kömpelöltä, olivat ne sitten millaiset tahansa. Sisäänajoprosessissa onkin kaksi osaa, eli kengän notkistuminen ja käyttäjän tottuminen.
Make & Laku