Huoltopukki
Valvoja: Moderaattorit
Huoltopukki
Pyöränä on KTM 690 enduro ja sille pitäisi jonkinnäköinen huoltopukki hommata renkaanvaihtoja varten. Eli vinkkejä/kokemuksia otetaan vastaan,jos vaikka löytyisi kerralla sellainen joka kestää isältä pojalle...
Tälläistä KTM varikkopukkia katselin,mutta ei oikein houkuta ajatus mopon jättäminen ainakaan pitemmäksi aikaa tuollaisen varaan. Lisäksi kotarin kuivapaino muistaakseni jo 140kg eli alkaa menemään aika lähelle pukin maksimipainoa...
http://www.motokeidas.com/shop/tuotteet ... pukki-ktm-
Eli varmaan olisi järkevämpi hommata etu- ja takapäälle omat pukit? Millaisia kokemuksia alla olevien linkkien pukeista käyttäjillä on? Entä millaiset adapterit tarvitsen?
http://www.motokeidas.com/shop/tuotteet ... 1029055400
http://www.motokeidas.com/shop/tuotteet ... 1029055500
Tälläistä KTM varikkopukkia katselin,mutta ei oikein houkuta ajatus mopon jättäminen ainakaan pitemmäksi aikaa tuollaisen varaan. Lisäksi kotarin kuivapaino muistaakseni jo 140kg eli alkaa menemään aika lähelle pukin maksimipainoa...
http://www.motokeidas.com/shop/tuotteet ... pukki-ktm-
Eli varmaan olisi järkevämpi hommata etu- ja takapäälle omat pukit? Millaisia kokemuksia alla olevien linkkien pukeista käyttäjillä on? Entä millaiset adapterit tarvitsen?
http://www.motokeidas.com/shop/tuotteet ... 1029055400
http://www.motokeidas.com/shop/tuotteet ... 1029055500
Re: Huoltopukki
http://www.motonet.fi/fi/tuote/807509/M ... -140-410mm
Tuo on ollut useamman vuoden, on toiminut niin pyörän nostossa kuin maasturin vaihdelaatikon nostossa.
Tuo on ollut useamman vuoden, on toiminut niin pyörän nostossa kuin maasturin vaihdelaatikon nostossa.
Re: Huoltopukki
Jänkhä kirjoitti:http://www.motonet.fi/fi/tuote/807509/M ... -140-410mm
Tuo on ollut useamman vuoden, on toiminut niin pyörän nostossa kuin maasturin vaihdelaatikon nostossa.
Pitää käydä katsomassa livenä. Tuolle voisi tosiaan muutakin käyttöä keksiä! Mitä mahtaa suurin piirtein painaa?
Re: Huoltopukki
Mulla oli tuollainen linkin motonetin nosturi, painava ja komura käsitellä päivittäisessä käytössä jos vertaa tuollaiseen ensimmäisen linkin pukkiin-> ei tullut ollenkaan käytettyä lainkaan kun oli tuo polkaistava mallikin.
Hydraulinen saattaa pitkäaikaissäilytyksessä valua alas ja mopeedi kaatua, ihan noin huomioon otetavaksi. Ainakin vanhemmiten alkavat moista tehdä.
No, omat pyörät ehkä hieman kevyempiä joten saattaa olla jotain eroa. Siltikin olen sitä mieltä että tuollainen polkaistava on aika hyvä, hydraulinen hyvä korjaukseen ja nostoon jne mutta ei niin jos nosturia pitää siirrellä pesupaikalle, ketjunrasvauspaikalle, tai muualle välillä vaikka kyllä se hinaamalla tulee perässä sileällä lattialla.
Hydraulinen saattaa pitkäaikaissäilytyksessä valua alas ja mopeedi kaatua, ihan noin huomioon otetavaksi. Ainakin vanhemmiten alkavat moista tehdä.
No, omat pyörät ehkä hieman kevyempiä joten saattaa olla jotain eroa. Siltikin olen sitä mieltä että tuollainen polkaistava on aika hyvä, hydraulinen hyvä korjaukseen ja nostoon jne mutta ei niin jos nosturia pitää siirrellä pesupaikalle, ketjunrasvauspaikalle, tai muualle välillä vaikka kyllä se hinaamalla tulee perässä sileällä lattialla.
antti
Re: Huoltopukki
Mulla oli myös tuo malli ja ihan samat kokemukset; myin sen pois. Tilalle pitäisi saada nosturi jolla saa molemmat renkaat ilmaan siksi aikaa että renkaat saa vaihdettua, ja that's it. Eikä saisi viedä kovin paljon tilaa. Onko tästä mätänetin mallista kokemusta:AnttiL kirjoitti:Mulla oli tuollainen linkin motonetin nosturi, painava ja komura käsitellä päivittäisessä käytössä jos vertaa tuollaiseen ensimmäisen linkin pukkiin-> ei tullut ollenkaan käytettyä lainkaan kun oli tuo polkaistava mallikin.
http://www.motonet.fi/fi/tuote/3830810/ ... -lukittava
Hondamies kahdella ja neljällä pyörällä
- _JPA_
- Viestit: 668
- Liittynyt: Ke Loka 15, 2014 11:58 am
- Pyörä: 2019 KTM 690 Enduro R
- Paikkakunta: Keski-Suomi
Re: Huoltopukki
2014-> 690 Endurolle pukin 300 mm minimi korkeus on liian suuri. Ei sovi pohjapanssarin alle.
Itsellä on takahaarukassa lankarullat ja bilteman pukki. Etupään nostan hallitunkilla pohjapanssarista. Ihan tukevasti pysyy kun takapää on pukilla ja tasapohjainen alumiinipohjapanssari+paksu vanerilevyn pala hallitunkin käpälän päällä
Ainiin, mulla on tuuman verran madallettu jousitusta.
Itsellä on takahaarukassa lankarullat ja bilteman pukki. Etupään nostan hallitunkilla pohjapanssarista. Ihan tukevasti pysyy kun takapää on pukilla ja tasapohjainen alumiinipohjapanssari+paksu vanerilevyn pala hallitunkin käpälän päällä
Ainiin, mulla on tuuman verran madallettu jousitusta.
-
- Viestit: 8367
- Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
- Pyörä: pyörätön
- Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Re: Huoltopukki
Mulla oli 690 ja sen jälkeisten pyörien kanssa KTM supermoto pukki, se mahtuu 690 alle. Hyvin kesti lukuisat nostot ja säilytykset pukin päällä vaikka 690 painaa yli sallitun rajan. Onhan se vähän huteran oloinen jos sitä vertaa vaikka Bilteman pukkiin, mutta jälkimmäinen ei sovi 690 alle. KTM pukin kestävyys tuli vastaan AT:n kanssa, pitää muistaa ottaa se kouluun mukaan, oikaista/vahvistaa niin pukin elämä jatkuu tulevaisuudessa jonkun pyörän alla.
Kylätason kurapyöräilijä.
Re: Huoltopukki
Mulla on tuo pohjapanssarillisen 2014 690:n kanssa. Tosiaan joutuu vähän sivujalkaa vasten työntämään pyörää että saa tuon pukin potkaistua pohjapanssarin alle. Tuo lukitus on hyvä ja sitä tulee käytettyä käytännössä aina. Omassa tuo liukuputken muoviholkki ei pysy aina paikallaan, sen saisi varmasti Sikalla pysymään paikallaan kun vaan jaksaisi.Juice kirjoitti: Mulla oli myös tuo malli ja ihan samat kokemukset; myin sen pois. Tilalle pitäisi saada nosturi jolla saa molemmat renkaat ilmaan siksi aikaa että renkaat saa vaihdettua, ja that's it. Eikä saisi viedä kovin paljon tilaa. Onko tästä mätänetin mallista kokemusta:
http://www.motonet.fi/fi/tuote/3830810/ ... -lukittava
Re: Huoltopukki
Eipä se mahdu tohtorinkaan alle ilman kikkailua, näkyi maavara olevan 27-28cm panssarin alta mitä äsken mittailin. Mutta jos lykkää parin kakkosnelosen pätkän päälle ensin niin siitähän sen saa sitten, tai sivujalkaa vasten nostamalla.
Onkos tuo tason materiaali mitä? Leveys on ilmeisesti 30cm; mulla on jalkatappien adapterien takia max. leveys jotain 28cm, eli voi joutua niistämään kannesta siivut pois molemmin puolin. Tai saako tason käännettyä toisin päin?
Tarttee varmaan ensi viikolla käydä tutustumassa lähemmin, jos noita hyllystä löytyy.
Onkos tuo tason materiaali mitä? Leveys on ilmeisesti 30cm; mulla on jalkatappien adapterien takia max. leveys jotain 28cm, eli voi joutua niistämään kannesta siivut pois molemmin puolin. Tai saako tason käännettyä toisin päin?
Tarttee varmaan ensi viikolla käydä tutustumassa lähemmin, jos noita hyllystä löytyy.
Hondamies kahdella ja neljällä pyörällä
Re: Huoltopukki
Eipä tuo hydraulinen laske itekseen kun muistaa vain sen jättää nuitten tukien varaan mitä siinä on portaittain.
Re: Huoltopukki
Joo, niin siinä taisi olla lukitus, käytöstä luopumisesta on vain jo vuosia niin ei tullut mieleen, tuo laskeminen on tullut vastaan hallitunkeissa ym vastaavissa vehkeissä.
antti
- Maarala
- Viestit: 386
- Liittynyt: Ke Huhti 06, 2011 7:02 am
- Pyörä: Polle Haukansilmä...
- Paikkakunta: Raahen seutu
Re: Huoltopukki
Mulla oli 690:n kanssa tuo Jänkhän linkkaama tuote ja toimi mielestäni tosi hyvin. Raskashan se on mutta ei haittaa, kun käytän vain mp-tallissa. Nyt tuon 350:n kans toivoisin hieman isompaa nostokorkeutta, mutta pelaa kyllä. On tukeva ja noi varmistimet toimii hyvin.
Re: Huoltopukki
Taso on ihan vanerilevy jonka päällä tuollainen irroitettava kumikortsu. Vanerilevy on 8:lla pultilla kiinni. Itse metallilevy alla on 25 cm leveä. Jos haluaa kääntää levyn niin varmaan paras tulee kun tekisi uuden samankokoisen vanerilevyn johon uudet pultin reiät ja siihen sitten se kumi päälle. Kumin kanssa leveys on ehkä 24,5cm, eli se metalli vähän tulisi yli ellei siitä ottaisi rälläkällä vähän pois.Juice kirjoitti:Onkos tuo tason materiaali mitä? Leveys on ilmeisesti 30cm; mulla on jalkatappien adapterien takia max. leveys jotain 28cm, eli voi joutua niistämään kannesta siivut pois molemmin puolin. Tai saako tason käännettyä toisin päin?
Mulla ei ole ollut tuollaista aiemmin, mutta tuo ei ole täysin tukeva eli putken holkki saisi olla vähän tiukempi. En tiedä sitten onko muutkaan tuon tyyppiset täysin liikkumattomia. Tyytyväinen olen kuitenkin ollut kun en paremmasta tiedä
- tertsu
- Viestit: 2857
- Liittynyt: Pe Loka 01, 2004 11:11 am
- Pyörä: GASGAS 300 -22, KTM 990 S -07
- Paikkakunta: Oulu
Huoltopukki
Bilteman pukki toimi ihan ok 690:n alla kun lyhensi sitä ja se on helppoa senkun sahaa rautasahalla niitä pystyputkia lyhemmäksi. Nyt on Kotarin pukki EXC:n kanssa ja on kyllä eri jämäkkä kun vertaa Bilteman keksintöön.
Kura lentää...
Re: Huoltopukki
http://www.motonet.fi/fi/tuote/3830810/ ... -lukittava
Se on nyt sitten testattu. Ah tuota kiinankumin ja halvan metallin hajua, tuttu jo veljekset keskisen rautaosastolta 90-luvun alkupuolelta, kun ryssät niitä himoiten kantoi mukanaan. Smirgel? Da da! No asiaan:
Yksi nosto ja heti sujahti. En taida viitsiä vaatia rahoja takaisin; tohtorin otteessa kun lukee omapainoksi 170kg ja pukin maksimikuorma on 160 Kyllä tuolla nyt tämän kerran renkaat vaihtaa, sitten saakin alkaa hitsailemaan. On muuten aivan käsittämättömän typerästi tehty rakenne; totta helv se tuosta antaa periksi kun painopiste tulee keskelle, paikkaan joka ei ole maata vasten...
Se on nyt sitten testattu. Ah tuota kiinankumin ja halvan metallin hajua, tuttu jo veljekset keskisen rautaosastolta 90-luvun alkupuolelta, kun ryssät niitä himoiten kantoi mukanaan. Smirgel? Da da! No asiaan:
Yksi nosto ja heti sujahti. En taida viitsiä vaatia rahoja takaisin; tohtorin otteessa kun lukee omapainoksi 170kg ja pukin maksimikuorma on 160 Kyllä tuolla nyt tämän kerran renkaat vaihtaa, sitten saakin alkaa hitsailemaan. On muuten aivan käsittämättömän typerästi tehty rakenne; totta helv se tuosta antaa periksi kun painopiste tulee keskelle, paikkaan joka ei ole maata vasten...
Hondamies kahdella ja neljällä pyörällä