IXS Eagle ajokamat
Valvoja: Moderaattorit
IXS Eagle ajokamat
Haulla en ainakaan yhtäkkiä löynny juttua noista rytkyistä.
Onko kukaan kokeillu vielä käytännössä? Taskuja on riittävähkösti, hikikampelämpövuori ja vesikalvo irrotettavissa, ettei pitääsi pakahtua kuumilla keleillä.
Mulla on noi MP-Asun Z-One kamat mutta niisson taskuja nihkeesti ja enempi katumopokamat kun matkaenskaajalle, ja se hiostava vesikalvo on ja pysyy...
Tommoset ne on, mutta en ole päässy vielä hypisteleen:
http://www.mc-scatter.com/eagle-ajotakk ... 54955.html
http://www.mc-scatter.com/eagle-ajohous ... 54950.html
Stormillahan olis joku aidolla gore-kalvolla varusteltu systeemi, mutta törkeen tyyris vrt. noi...en vaan tiä sitte tosta IXSin laadusta. Lepattaako, pitääkö vettä, kuinka kaameesti hiostaa?
Onko kukaan kokeillu vielä käytännössä? Taskuja on riittävähkösti, hikikampelämpövuori ja vesikalvo irrotettavissa, ettei pitääsi pakahtua kuumilla keleillä.
Mulla on noi MP-Asun Z-One kamat mutta niisson taskuja nihkeesti ja enempi katumopokamat kun matkaenskaajalle, ja se hiostava vesikalvo on ja pysyy...
Tommoset ne on, mutta en ole päässy vielä hypisteleen:
http://www.mc-scatter.com/eagle-ajotakk ... 54955.html
http://www.mc-scatter.com/eagle-ajohous ... 54950.html
Stormillahan olis joku aidolla gore-kalvolla varusteltu systeemi, mutta törkeen tyyris vrt. noi...en vaan tiä sitte tosta IXSin laadusta. Lepattaako, pitääkö vettä, kuinka kaameesti hiostaa?
--jiji
Re: IXS Eagle ajokamat
No eipä juuri noista kokemusta, mutta saman valmistajan kylläkin.
http://shop.hostettler.de/productdetail ... mno=X55010 tuolla takilla + saman sarjan pöksyillä nyt kolmas kesä lähdössä ja ei isompia moitteita.
Kalvon hyvyydestä / huonoudesta ei tietoa, ovat olleet kaapin kätköissä ostosta lähtien, takki pitää semmoisenaan pikkusateet ja roiskeet ja jos monsuuni osuu kohdalle niin silloin itse suosin ulkopuolisia sadekamppeita.
Lämpövuorella sama kohtalo, kylmillä keleillä olen lisännyt vaatekertoja muualle kuin itse pukuun.
Huonoa Montevideo housuissa oli polvisuojat, ne ei yritäkkään pysyä oikealla kohdalla, vaan ovat yhtä aikaa nilkka - reisisuojat. Tuosta pääsee eroon irto polkkarella ja suojaavuus halvoillakin jalkaan kiinnittyvillä on parempi kuin parhaimmillakaan puvussa kiinteästi olevilla. Samaten takin alla itsellä suojapaita, puvun omat suojat ovat saaneet olla käyttämättä.
Kolmannen kauden alussa vetoketjut kaikki ehjät, riti räti nauhat pelaavat kuin uudet. Ainoa iästä kertova näkyvä tekijä on heijastin nauhojen "murtumat", ovat ilmeisesti ottaeet pesuista nokkiinsa. Mutta nekin sinänsä toimivat, lähempää katsottuna alkaa vain jo ikä näkyä.
Montevideossa mm. halkeaa vetoketjulla hihat & ylä taskujen kohdalle saa kokonaan avoimet aukot, noilla ilma kiertää jo melko makeasti. Kolmenkympin helteessä ja pienessä vauhdissa tai paikoillaan kuumahan tuokin on, mutta kuski kuivuu räppänöiden avulla nopeasti kunhan vauhtiin pääsee.
Jos IXS kiinnostaa, kysy Montevideo sarjan hinta myös, pari vuotta sitten sitä sai n. 3-4vk toimitusajalla ja hinta ei poikennut kiinteällä kalvolla olevista. Näyttää siltä että Suomen maahantuoja ei tätä mallia ole ottanut vieläkään ohjelmistoonsa.
-AKM-
http://shop.hostettler.de/productdetail ... mno=X55010 tuolla takilla + saman sarjan pöksyillä nyt kolmas kesä lähdössä ja ei isompia moitteita.
Kalvon hyvyydestä / huonoudesta ei tietoa, ovat olleet kaapin kätköissä ostosta lähtien, takki pitää semmoisenaan pikkusateet ja roiskeet ja jos monsuuni osuu kohdalle niin silloin itse suosin ulkopuolisia sadekamppeita.
Lämpövuorella sama kohtalo, kylmillä keleillä olen lisännyt vaatekertoja muualle kuin itse pukuun.
Huonoa Montevideo housuissa oli polvisuojat, ne ei yritäkkään pysyä oikealla kohdalla, vaan ovat yhtä aikaa nilkka - reisisuojat. Tuosta pääsee eroon irto polkkarella ja suojaavuus halvoillakin jalkaan kiinnittyvillä on parempi kuin parhaimmillakaan puvussa kiinteästi olevilla. Samaten takin alla itsellä suojapaita, puvun omat suojat ovat saaneet olla käyttämättä.
Kolmannen kauden alussa vetoketjut kaikki ehjät, riti räti nauhat pelaavat kuin uudet. Ainoa iästä kertova näkyvä tekijä on heijastin nauhojen "murtumat", ovat ilmeisesti ottaeet pesuista nokkiinsa. Mutta nekin sinänsä toimivat, lähempää katsottuna alkaa vain jo ikä näkyä.
Montevideossa mm. halkeaa vetoketjulla hihat & ylä taskujen kohdalle saa kokonaan avoimet aukot, noilla ilma kiertää jo melko makeasti. Kolmenkympin helteessä ja pienessä vauhdissa tai paikoillaan kuumahan tuokin on, mutta kuski kuivuu räppänöiden avulla nopeasti kunhan vauhtiin pääsee.
Jos IXS kiinnostaa, kysy Montevideo sarjan hinta myös, pari vuotta sitten sitä sai n. 3-4vk toimitusajalla ja hinta ei poikennut kiinteällä kalvolla olevista. Näyttää siltä että Suomen maahantuoja ei tätä mallia ole ottanut vieläkään ohjelmistoonsa.
-AKM-
"Roads? Where we're going, we don't need roads..." Dr. Emmett Lathrop "Doc" Brown
Koetin 52 eli L koon Eaglen takkia, ja hihat oli lyhyenlaiset, takki itsessään oli lyhyt ja se vetskarien sulkeminen ja nappien taiteelu oli tuskaa.
Matka jatkuu MP-asun Z-ONE kamoilla kunnes parempaa ilmaantuu kokeiltavaksi...niin tossa MP-Asun kamassa on koko 50 sopiva. IXS on kai kokoa kelloseppä tms
Matka jatkuu MP-asun Z-ONE kamoilla kunnes parempaa ilmaantuu kokeiltavaksi...niin tossa MP-Asun kamassa on koko 50 sopiva. IXS on kai kokoa kelloseppä tms
--jiji
-
van seagal
- Pyörä: Suzuki DL650 V-Strom -18
Entinen puku oli IXS:ltä ja olin varsin tyytyväinen siihen. Kävin sovittamassa Eaglea ja kuten edellinenkin kirjoittaja niin totesin hihojen olevan liian lyhyet. Sijoitin sitten vähän enemmän ja ostin Rukkaa.
Tulipa kans käytyä sovittelemassa IXS Eaglea. Hihat on turkasen lyhyet niinkuin muutkin ovat todenneet. 5XL takki oli myös muuten suurinpiirtein kuin napapaita. Melko kummalliset mitoitukset kun tuo oli vielä isoin tarjolla oleva koko.
Itse kävin tämän ketjun innoittamana sovittamassa eagle takkia ja ostoonhan se meni.
Todella runsas määrä tuuletusaukkoja, hinta ja takin sopiva pituus ajoasennossa ratkaisivat valinnan IXS:n hyväksi.
Valinnan tein sinisalon, ixs:n ja yokon välillä.
Rukka ei sopinut tämän kesän taloudellis-ekonomiseen tilanteeseen
.
Edeltävistä kommenteista poiketen en pidä hihoja lyhyinä, vaikka omaankin ns. "miinankantajan kädet". Muutenhan takki on aika istuva leikkaukseltaan, mutta mielestäni väljempi kuin Yokon vastaava malli. Minulle L koko sopi hyvin (74kg/180cm).
Hihojen ei minun käytössä tarvitse kämmenselkää peittääkään, hanskat hoitavat sen homman.
Irroitettava kalvo on iso plussa, mutta vain sen takia, että käytän jokatapauksessa useimmiten erillistä sadetakkia. Nyt ei tarvitse turhaan hikoilla kuivalla kelillä.
Vetoketjujen kestävyys huolestuttaa eniten, ja niitä on paljon(!).
Aika näyttää kestävyyden. Laitan raporttia tänne kesän mittaan, jos jotain hajoaa.
Todella runsas määrä tuuletusaukkoja, hinta ja takin sopiva pituus ajoasennossa ratkaisivat valinnan IXS:n hyväksi.
Valinnan tein sinisalon, ixs:n ja yokon välillä.
Rukka ei sopinut tämän kesän taloudellis-ekonomiseen tilanteeseen
Edeltävistä kommenteista poiketen en pidä hihoja lyhyinä, vaikka omaankin ns. "miinankantajan kädet". Muutenhan takki on aika istuva leikkaukseltaan, mutta mielestäni väljempi kuin Yokon vastaava malli. Minulle L koko sopi hyvin (74kg/180cm).
Hihojen ei minun käytössä tarvitse kämmenselkää peittääkään, hanskat hoitavat sen homman.
Irroitettava kalvo on iso plussa, mutta vain sen takia, että käytän jokatapauksessa useimmiten erillistä sadetakkia. Nyt ei tarvitse turhaan hikoilla kuivalla kelillä.
Vetoketjujen kestävyys huolestuttaa eniten, ja niitä on paljon(!).
Aika näyttää kestävyyden. Laitan raporttia tänne kesän mittaan, jos jotain hajoaa.
-
cloud castle
- Pyörä: XT1200Z Tenere, Kawa KX 250
Hommasin myös tämän puvun, sekä takin että housut.
Vaaleat ajokamat ovat sen verran harvinaisia että valinnanvaraa
ei oo ihan ylenmäärin.
Helteellä ja auringon paisteessa edes hivenen parempi väri kuin
musta, sitä paitsi jotenkin sopivat tämän tyylin pyörään
Omat mitat on 181/70 joten melkoinen kukkakeppi oon.
Takista koko XL tuntui paremmalta kuin L kaikki vuorit paikoillaan.
Hian pituus riittää mulle mainiosti vaikka oonkin pitkä kätinen.
Housusta piti sitten ottaa L ja sekin on hiukan reilu muttei paha.
Lahkeen pituus on nyt jus hyvä.
Kaiken kaikkiaan mukavasti istuva asu ainakin mulle ja vaikuttaa
aikas laadukkaalta.
Ens viikolla lisää testiä tulossa kun pitäis lähtee käymään
jäämeren rannassa.
Mitkähän lienee säät Näätämön seudulla seuraavan kahden viikon
aikana.
Vaaleat ajokamat ovat sen verran harvinaisia että valinnanvaraa
ei oo ihan ylenmäärin.
Helteellä ja auringon paisteessa edes hivenen parempi väri kuin
musta, sitä paitsi jotenkin sopivat tämän tyylin pyörään
Omat mitat on 181/70 joten melkoinen kukkakeppi oon.
Takista koko XL tuntui paremmalta kuin L kaikki vuorit paikoillaan.
Hian pituus riittää mulle mainiosti vaikka oonkin pitkä kätinen.
Housusta piti sitten ottaa L ja sekin on hiukan reilu muttei paha.
Lahkeen pituus on nyt jus hyvä.
Kaiken kaikkiaan mukavasti istuva asu ainakin mulle ja vaikuttaa
aikas laadukkaalta.
Ens viikolla lisää testiä tulossa kun pitäis lähtee käymään
jäämeren rannassa.
Mitkähän lienee säät Näätämön seudulla seuraavan kahden viikon
aikana.
Mulla Revit Off Track Jacket(http://www.fc-moto.com/) kokoa XXL, itse 187/85 ja hihat sun muut mitat riittää. Kalvotakki ja lämpövuori irroitettavat. Olen tykännyt. Ja Näätämön kelit selviää ens viikolla kun maanantaina starttaan sinne suuntaan.
- Juhana
- Pyörä: Yamaha XTZ-900,DR-350
Oho.Näätämöllä taitaa olla ruuhkaa kurafoorumilaisissa,ite saavun sinne huomenna...tosin Saabilla,kun on perhe mukana...
-
cloud castle
No se Rewit:tti on ainakin hieno kans, toivottavasti hyväkin.
Laitahan jollain konstilla säätietoja, itse lähden muutaman päivän
myöhemmin.
Vaikka mitä sen väliä, lähden kuitenkin
Laitahan jollain konstilla säätietoja, itse lähden muutaman päivän
myöhemmin.
Vaikka mitä sen väliä, lähden kuitenkin
Reilu 1500km ajoa takilla takana ja toistaiseksi kaikki vetoketjut ehjinä. Sadekelissä en ole ajellut, mutta noin muuten vahvistan tuuletusten toimivan: takki oli viime viikon lämpötiloissa (~25 astetta) jopa turhan kylmä.
Jäämeren suuntaan lähdetään mekin ensi viikolla ajamaan. Sadetakki taitaa tulla tarpeen tälläkin Norjanreissulla...
Jäämeren suuntaan lähdetään mekin ensi viikolla ajamaan. Sadetakki taitaa tulla tarpeen tälläkin Norjanreissulla...
Näätämöllä, ilma kuin morsian. 
-
cloud castle
Nyt on tullut pukua testattua vaihtelevissa olosuhteissa.
On satanut, on paistanut.
Kuuma tulee kalvojen kanssa jos aurinko paistaa, niin kuin
kaikissa varmaankin. Ehkä vaalea väri kuitenkin vähän armahtaa.
Liikkeellä ollessa ei ongelmaa.
Takki istuu itselleni aivan hyvin, samoin housut.
Takki pitää vettä, melko kovassakin sateessa kun taas
housuissa munat ja kaikki muutkin kastuu tosi nopeasti.
Housujen " kalvokin" on aivan erilainen kuin takissa.
Eli hyvä tuote paitsi housujen vedenpitävyyden osalta pettymys.
Tämä testi käsitti n. 3200 km sadetta ja paistetta.
On satanut, on paistanut.
Kuuma tulee kalvojen kanssa jos aurinko paistaa, niin kuin
kaikissa varmaankin. Ehkä vaalea väri kuitenkin vähän armahtaa.
Liikkeellä ollessa ei ongelmaa.
Takki istuu itselleni aivan hyvin, samoin housut.
Takki pitää vettä, melko kovassakin sateessa kun taas
housuissa munat ja kaikki muutkin kastuu tosi nopeasti.
Housujen " kalvokin" on aivan erilainen kuin takissa.
Eli hyvä tuote paitsi housujen vedenpitävyyden osalta pettymys.
Tämä testi käsitti n. 3200 km sadetta ja paistetta.