ajohousuista

Kuskien ja pyörien varusteet

Valvoja: Moderaattorit

bisti
Pyörä: KTM 350 EXC-F 2021

ajohousuista

Viesti Kirjoittaja bisti »

Minkäslaisia ajohousuja kurapyöräilijät käyttävät? Itsellä hieman pohdinnassa jos hankkisi kunnon crossipökät käytettäviksi noiden saappaaiden ja polvisuojien kanssa. Aavistuksen kuitenkin arveluttaa kun tuntuu ainakin nuo halvimman pään housut olevan pelkkää nylonia, ei paljoa varmaan suojaa jos assulla vetää pannut. Omat scottin housut menee kyllä hyvin saappaan varren päälle, mutta aavistuksen lämpöiset ne kesäkeleillä ovat, varsinkin pienemmillä teillä ajellessa.
Joskus tuntuu, ettei minulla ole mitään järkevää sanottavaa, mutta sanon siltikin aina jotain...
KTM 350 EXC-F -21
KTM 250 EXC Six Days -17 (ex)
KTM 350 EXC-F Six Days -15 (ex)
KTM 690 Enduro R -13 (ex)
Yamaha XT660Z Ténéré -09 (ex)
Yamaha DT125R -92 (ex)
Laihopa
Pyörä: KTM 990 ADV RR & KTM 400 EXC
Viesti:

Re: ajohousuista

Viesti Kirjoittaja Laihopa »

Crossihousut täytyy hommata. Päällä käytän M-Racingin enska-asua. Foxin saappaat ja suojapaita..
Lapsena, äitini kielsi kuraleikit...
vihtis83
Pyörä: Polkupyörä

Viesti Kirjoittaja vihtis83 »

Mä kävin tänään Lahdessa Renkomäen liikkeet kiertelemässä eikä tuntunut oikein hengittäviä kesähousuja olevan, kaikissa oli joku pirun kalvo. Ei ainakaan minun budjettiin (about 100€) sopivia. Crossipöksyt ja polvisuojat pitää varmaan hommata. Vähän kyllä itseäkin tuo asvaltinkestävyys epäilyttää? Ajofarkkuja olisi kyllä ollut mutta ne ei sovi kurapyöräilijän lookkiin :lol:
Kurahipiäinen rastinnoutaja
Lahden alueen kuvasuraus kartalla
bisti
Pyörä: KTM 350 EXC-F 2021

Viesti Kirjoittaja bisti »

Itse hoidin tuon asfalttikestävyyden ostamalla tänään Forman suojashortsit, Vantaa AllRightin poistopisteestä löytyi tällaiset. Hintaa oli 35€.

Toki tässä alkaa olla hieman se ongelma, että vaikka on crossihousut (EMC:n poistoista löysin Foxin 360 pökät), niin alkaa olla suojia sen verran alla (crossisaappaat, polvisuojat, suojahousut) ettei se enää ehkä niin viileä ratkaisu olekaan, hengittävä toki :lol:
Joskus tuntuu, ettei minulla ole mitään järkevää sanottavaa, mutta sanon siltikin aina jotain...
KTM 350 EXC-F -21
KTM 250 EXC Six Days -17 (ex)
KTM 350 EXC-F Six Days -15 (ex)
KTM 690 Enduro R -13 (ex)
Yamaha XT660Z Ténéré -09 (ex)
Yamaha DT125R -92 (ex)
jarno78
Pyörä: kawasaakeli kle ja Suzuki DR 125

Viesti Kirjoittaja jarno78 »

Minä löysin tuosta järvenpäästä, ykkös mp:stä m-racingin housut, oli tarjouksessa 95 ja sopivasti sinivalkoiset,mut ei kauan, alla on kiinteät polvi suojat ja nuissa housuissa telttapatjan vahvuinen suoja lantiolle
Yksinäinen Susi
VAK
Pyörä: pyöräkuume on kova

Viesti Kirjoittaja VAK »

mun mielestä hyvät pöksyt nuo 360:t. Hyvin tilaa suojille, hyvin tuuletetut ja joustaa hyvin. Aina tulee laitettua nuo jalkaan, kun ajamaan lähtee. Ainoo huono puoli on, että tahtoo olla repeytyneitä reikiä joka paikassa, mutta ei se housujen vika oo...

Klimitkin kyllä olivat hyvät niin kauan, kun revin pultut jalkatappeihin aivan riekaleiksi. Saappaan päälle tuleva pulttu ei vaan mulle sovi, kun tahtoo takertua jalkatappiin ja sitten repeytyy.

jutila
Pyörä: dr650r

Viesti Kirjoittaja jutila »

Itelle tuli ostettua sinisalon Blazet ku sattuvat olemaan Raahen moto cafessa 50€. Biltemasta hain polvisuojat vielä kaveriksi, flunssako hellittäs niin pääsis testaamaan. :evil:
Suzukivammanen.
mikli
Pyörä: Husse 610 te

Viesti Kirjoittaja mikli »

Tämmöset tuli hommattua. Mites nuo "kiinteät" polvisuojat toimii dual-pyöräilyssä? Noissa ainakin pystyy polvisuojan paikkaa sääteleen.
AKWM
Pyörä: Hisqvarna WRE

Viesti Kirjoittaja AKWM »

Mulla on ne Bilteman 65€ crossihousut ja sitten Polisportin polvisuojat. Housut on tarpeeksi hengittävät kesäkeleille, mutta löytyy myös hyvät lämpösuojat tulikuuman paisarin varalta, ja hanurin alueella on myös vahviketta sekä vaahtomuovipadit. Suosittelen lämpimästi. Näyttää myös hyvältä.

Fly F16 -malliset housutkin tilasin mutta ne on vähän turhan ohkaset, enempi sellanen kuori suojien päälle.
ÖÖ.
Pyörä: 990 Adv, ZX-12R

Viesti Kirjoittaja ÖÖ. »

Viimevuonna ettisin kans crossihousuja mutta ei ainakaan Turusta löytyny mistään sellasia mitkä olis jalkaan mahtunu. Puhumattakaan siitä että jotain suojia tarttis alle laittaa. Joutu tyytymään Tarjoustalon Retki-merkkisiin ulkoiluhousuihin. Varmasti ei suojaa mitään jos asfaltilla konttaa. Muualla on toistaseks pysyny ukko ja housut ehjänä kun on tullu nupiteltua.
"Kuta huonommat ja mäkisemmät tiet ovat, sitä voimakkaampi täytyy moottoripyörän olla." [Moottoripyörä ja sen hoito, s 9, vuodelta 1924]
Yamato
Pyörä: Hakusessa

Viesti Kirjoittaja Yamato »

Pitäisi löytää kalvottomat housut, joissa olisi jonkinlaiset suojat polville ja lonkille. Löytyyköhän mistään?
Hitec tuotteita toki löytyy, joissa irroitettava kalvo, mutta nyt olisi tarve budjettimallin housuille hellekeleille ja rymyämiseen.
juhap
Pyörä: SE

Viesti Kirjoittaja juhap »

Yamato kirjoitti:Pitäisi löytää kalvottomat housut, joissa olisi jonkinlaiset suojat polville ja lonkille. Löytyyköhän mistään?
Hitec tuotteita toki löytyy, joissa irroitettava kalvo, mutta nyt olisi tarve budjettimallin housuille hellekeleille ja rymyämiseen.

bilteman polovisuojat saattaa hoitaa iha hyvi tuota polvisuojan virkaa

http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/M ... sut-82657/

http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/M ... tyt-82292/

noiden alle pitkät kalsarit... ni eikös se ala olla kurapyöräilysetti valamiina jopa hellekeleille :)
Bluestone
Pyörä: BMW R1200 GS

Viesti Kirjoittaja Bluestone »

Hommasin tuollaiset Troy Lee Design Housut viime kesänä, sopivan väljät että mahtuu suoja shortsit ja polkkarit alle ja Foxin saappaan varret, ei oo kalvoa...pieni puute on ilmastointiluukkujen puute, mutta onneksi polven kohdalta vetoketusta tulee ilmaa sisään hieman ( näistä saa lahkeeen pituuden kahteen mittaan tai shortsit)...55€... :lol:
Phav
Pyörä: R1200GS -09

Viesti Kirjoittaja Phav »

Bilteman suojahousut ollu käytössä muutaman vuoden, no vetoketjuhan niistä hajos heti, onneks on tarra kiinitys lisänä. Pikku pöräyksillä mulla on ollu tommoset ihan oikeet gamo kuvioiset ajopökät, joita taitaa saada n.70€ hintaan. Samoja voipi sitten käyttää talviajoissa, kun nappaa vuoren kiinni. Eli tämmöset ilman brodeerausta. http://www.jepjep.fi/verkkokauppa/produ ... _id=165482
Loud pipes save lives
-Pasi-
gff-3
Pyörä: '15 250 EXC-F SixDays

Viesti Kirjoittaja gff-3 »

juhap kirjoitti:
Yamato kirjoitti:Pitäisi löytää kalvottomat housut, joissa olisi jonkinlaiset suojat polville ja lonkille. Löytyyköhän mistään?
bilteman polovisuojat saattaa hoitaa iha hyvi tuota polvisuojan virkaa
http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/M ... sut-82657/
http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/M ... tyt-82292/
noiden alle pitkät kalsarit... ni eikös se ala olla kurapyöräilysetti valamiina jopa hellekeleille :)
Mulla melkein sama setti, paitsi että polvareina nämä http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/M ... let-82649/
Repäsin noista polvareista melkein heti reisi- ja sääripehmusteet pois, ilmanvaihdollisista syistä, ovat helposti irroitettavat nepparikiinnityksin.
Suojapöksyt on kyllä erittäin hyvät, tuohon hintaan tyhmää jättää ne ostamatta.
Vastaa Viestiin