mara50 kirjoitti:Itellä ei oo kokemusta kypäräpuhelimista. Mikähän olis suositeltava? Tarkoitus olis puhella pääasiassa takapenkkiläisen kanssa, saapi siinä muitakin ominaisuuksia toki olla. - Tämmöinen osui silmään googlella: Scala Rider Teamset PRO. Löytyy useammaltakin myyjältä, esim
http://www.RXTX-TUOTE.fi .
Mielipiteitä, kokemuksia?
Terve.
Scalasta ei kokemusta, mutta Sena SMH10-värkeistä on.
Tarkoitus oli alunperin hankkia "oikeat" kypäräpuhelimet, eli PMR vehkeet. Noh, johtoviidakkoa suunnitellessa
rupesi katse harhailemaan bluetooth vermeiden suuntaan ja lopulta tuli ostettua Senat. Eri kätevää, kun voi
poistua pyörän selästä eikä tartte joka kerta irrottaa itseään pyörästä. (pmr-autocom-systeemit)
Alunperin bluetoothissa arvelutti:
- kantama
- ei erillistä tangenttia
- käyttövarmuus
Nyt yhden ajokauden perusteella sanoisin, että turhaan.
Asennus on simppeli, riippuu tietty kypärästä. Käyttöliittymä (onpa hieno termi) on helppo ja namiskuukkelit
suunniteltu nakkisormille, eli käyttö onnistuu hanskat kädessä. Oikeesti.
Akku on kestänyt poikain juttuja kahden mopottimen välillä kokonaisen ajopäivän. (Naisväki saattaa olla asia
erikseen..) Akkua voi myös ladata käytön aikana, jos mopottimesta löytyy tup.syt.pistoke.
Kantama on osoittautunut omiin tarpeisiin riittäväksi. Useamman sata metriä toimii, ellei kunnon näköeste
satu väliin. Lähelle kilsan kantama toteutuu optimiolosuhteissa, eli eipä oikeestaan tien päällä.
Ohitustilanteissa loistava apuväline kun eka mopotin voi kertoa takana tulevalle mitä rekan takaa löytyy.
Kaiken kaikkiaan kommunikointi hypähti noin niinku viittomakielestä puhekieleksi (kai kirjaimellisesti) ja
tekeehän se siitä aika pirun paljon helpompaa.
Tangentin puutekaan ei ole aiheuttanut päänsärkyä. Umpikypäräkäytössä sulkee ja avaa loogisesti, ei
tartte toistaa ekaa sanaa eikä oo tarvinnu kuunnella kohinaa. Avokypärässä valitsisin systeemin, johon
saa tangentin. Juissi riittää keskusteluun +100 nopeuksilla. (jälleen kerran, riippuu varmasti kypärästä
ja pyörän "tuulilasista")
Ei ole kokemusta mp3 vermeiden, gepsun eikä puhelimen parittamisesta puhelimiin...käyttö on ollut
perusturinaa kahden mopottimen välillä.
Siinä käytössä ovat toimineet kuin se kuuluisa junan vessa!
-Miikka