Lämmitettävät hanskat
Valvoja: Moderaattorit
-
gff-3
- Pyörä: '15 250 EXC-F SixDays
Lämmitettävät hanskat
Onko porukalla kokemusta sähkölämmitteisistä ajohanskoista? Yritin etsiskellä olisiko aiheeseen paneuduttu aikaisemmin, mutta en löytänyt mieleistäni vastausta.
Tässä esimerkki, meneekö rahat hukkaan vai onko parasta mitä rahalla saa: http://cozywinters.com/heated-clothing/ ... loves.html
Olen lämpökahvojakin tutkinut, mutta jotenkin tulee niistä sellainen fiilis että ne eivät ole paras ratkaisu ongelmaan.
Tässä esimerkki, meneekö rahat hukkaan vai onko parasta mitä rahalla saa: http://cozywinters.com/heated-clothing/ ... loves.html
Olen lämpökahvojakin tutkinut, mutta jotenkin tulee niistä sellainen fiilis että ne eivät ole paras ratkaisu ongelmaan.
- Juhana
- Pyörä: Yamaha XTZ-900,DR-350
Re: Lämmitettävät hanskat
Mulla on viimetalvesta halpishanskat,ja niissä jäätyy sormet.Näyttää tossa cozywintersin sivustolla tommoset 15w/per hanska,SORMET päähän asti,ja selkäpuolen lämmittävät hanskat olla mun toivelistalla.kyllä maksaa,mutta nykyset lämmittää vain kämmenen,niillä ei tee mitään, 20w kahvanlämppärit lämmittää sen osan jo.Noilla ei tarttis muhvejakaan,mikä on mulle ongelma,kun ei näe nappuloita kahvoissa.Hitto,kun tietäis saman firman sähkösukista,(tai jonkun muun?)lämmittääkö varvasosan myös päältä,semmoset tarvis saada,tehokkaat +15w rossisaappaisiin,noi honkkarin myymät sopii lähinnä postinhakureissulle 
- t.t.tammi
- Pyörä: Pan European 1991
- Viesti:
Kuinka paljon sulla oikein on nappuloita jossei sormikopelolla löydä?Juhana kirjoitti:Noilla ei tarttis muhvejakaan,mikä on mulle ongelma,kun ei näe nappuloita kahvoissa.
Tankorukkaset ostaisin(ostin) ite ekaks ja kattois sen jälkeen onko tarve sähköhanskoil.
Esim. tuolla on juttuu mallist jonka kanssa mahtuu nappuloitaki ropeltaan http://www.matkaendurot.net/phpBB3/view ... 10&t=15984
Noilla pystyy ohkasil hanskoil ajeleen melko kylmissäkin keleis ja pysyy tuntuma näpeis, kahvalämppärit tietty edesauttaa asiaa.
Varpaat tarttis seuraavaks pysymään lämpimänä, persaukisena joutunee ite askarteleen sähköpohjalliset.
KLANin sukissa kulkee vastukset jalan etupuolella ja menee sukan kärjen kautta varpaiden alle eli varvaskalusto on katettu vastuksilla. Mut hanskoistahan täällä kyllä on tarkoitus pamlata eli...Juhana kirjoitti:Hitto,kun tietäis saman firman sähkösukista,(tai jonkun muun?)lämmittääkö varvasosan myös päältä,semmoset tarvis saada,tehokkaat +15w rossisaappaisiin,noi honkkarin myymät sopii lähinnä postinhakureissulle
Mulla on myös noi KLANin sisähanskat. Sellaista tourinkia niitten kanssa ajelee, mutta jos aikoo touhuta vähäkään sitä aktiivisemmin, niin kämmepuoli on kyllä turhan paksu - tuntuma kahvoihin katoaa. Kävin ajelemassa pari talvea sitten 25 asteen pakkasessa 50 km lenkin nuo tungettuna Halvarssonin talvihanskojen kuoriosan sisään ja kahvalämppärit pois kytkettynä (ilman tankorukkasia) ja hyvin tarkeni. Kuitenkin, ylivoimaisesti paras kombinaatio on edelleen tankorukkaset+kahvalämppärit+ohjakset hanskat. Oikeastaan ainoa ongelma koko käsidilemmassa on, että kun on tottunut pitämään yhtä-kahta sormea vivuilla, niin niitä alkaa palelemaan. On jotenkin julmetun orpo olo, jos ei ole sormet vivuilla. Eli pitäisköhän jotenkin virittää jotain vastusnauhaa vipujen päälle startegisiin kohtiin...
Miten tää oikein menee...
Ei ole mitään väliä, jos ajaa kovaa ja pääsee ensimmäisenä perille, mutta on väärässä paikassa. Mukaillen Iina Rytikangas
Seikkailu alkaa, kun suunnitelma pettää
Ei ole mitään väliä, jos ajaa kovaa ja pääsee ensimmäisenä perille, mutta on väärässä paikassa. Mukaillen Iina Rytikangas
- Juhana
- Pyörä: Yamaha XTZ-900,DR-350
No ei niitä nappuloita kovin paljoa ole,ongelma on lähinnä tuo damage päänupissa,kun ei tahdo muistaa kummalla kädellä mitkäkin toiminnot ovat,vasurilla on välillä identiteettikriisit.t.tammi kirjoitti:Kuinka paljon sulla oikein on nappuloita jossei sormikopelolla löydä?Juhana kirjoitti:Noilla ei tarttis muhvejakaan,mikä on mulle ongelma,kun ei näe nappuloita kahvoissa.
Tankorukkaset ostaisin(ostin) ite ekaks ja kattois sen jälkeen onko tarve sähköhanskoil.
.
-
THA
- Pyörä: Yamaha ja TM
- Viesti:
Oho, tulipa katsottua tännekin aamun tyhjinä minuutteina ja pikkuisen meinas ruveta huvittamaan
Eipä kyllä tule mieleen milloin olisi tarvinnut nappuloihin katsoa, tai vaikka autossa vaihdekeppiin vaihtaessa
Noi vivut on tosiaan pahat, itsellä sama ongelma. Teippiä olen laittanut, mulla kun on ollu vaan semmosia mopoja mihin ei noita silikonilla olevia vipusia saa.
Eipä kyllä tule mieleen milloin olisi tarvinnut nappuloihin katsoa, tai vaikka autossa vaihdekeppiin vaihtaessa
Noi vivut on tosiaan pahat, itsellä sama ongelma. Teippiä olen laittanut, mulla kun on ollu vaan semmosia mopoja mihin ei noita silikonilla olevia vipusia saa.
- tieto vähentää tuskaa
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"
- TM 100jE "rin-tin-tin"
-
gff-3
Cozywintersin tuotteet voi ainakin jättää pois laskuista, kun eivät toimita rakkaan maailman napansa ulkopuolelle. Sinänsä harmi, kun en ole törmännyt tuollaisiin rystyssuojattuihin sähköhanskoihin muualla. Noh, lumihan on pehmeää...
En nyt tiedä kuinka hc-talvikäyttöä itsellä tulee, kun pyöräkin on ollut omistuksessa hurjat kolme kuukautta, mutta tuossa syksyviileillä oli jo sormet sen verran kankeana että lämpöä olisi kiva ollut olla. Eli tuollainen ohut sisähanska voisi olla hyväkin ratkaisu, pitää yrittää etsiä sellainen missä ei olisi tuollaista paksua kämmenosaa.
En nyt tiedä kuinka hc-talvikäyttöä itsellä tulee, kun pyöräkin on ollut omistuksessa hurjat kolme kuukautta, mutta tuossa syksyviileillä oli jo sormet sen verran kankeana että lämpöä olisi kiva ollut olla. Eli tuollainen ohut sisähanska voisi olla hyväkin ratkaisu, pitää yrittää etsiä sellainen missä ei olisi tuollaista paksua kämmenosaa.
Olen just tekemässä pientä juttua kerholehteen noista lämmitettävistä ajovarusteista. Pöydällä on Klanin hanskoja ja liivejä, sekä Baehrin hanskoja. Näistä jälkimmäinen on ehdottomasti parempi, lämpimämpi ja tukevampi. Vahinko vaan, kun Baehr taisi lopettaa niiden valmistuksen.
Klanin hanskoja olisi myytäväksi asti, hinnat vähän alle ovh:n. Jos kiinnostaa, kysykää lisää. Kuvia saa tarvittaessa.
Klanin hanskoja olisi myytäväksi asti, hinnat vähän alle ovh:n. Jos kiinnostaa, kysykää lisää. Kuvia saa tarvittaessa.
Kunkusta sanottua:" Tämän tyyppisiä heppuja, jotka ovat omasta mielestään aina oikeassa on foorumit pullollaan. Pitäisi vaan vaieta tuollaiset häiriköt hiljaisiksi mutta kun ei voi."
-
gff-3
Taitaa meikäläisellä vaaka kallistua näiden puoleen: http://gerbing.eu/eu/products-eu/12v-gl ... e-liner-eu
Ainakin kuvassa näyttää napakalta käteen ja kovasti kehuvat että on takakämmenessä ja sormeinpäissä asti vastukset. Katsotaan sitten jos/kun joskus saa aikaiseksi nuo ihan käteen asti.
Ainakin kuvassa näyttää napakalta käteen ja kovasti kehuvat että on takakämmenessä ja sormeinpäissä asti vastukset. Katsotaan sitten jos/kun joskus saa aikaiseksi nuo ihan käteen asti.
Onhan noissa Klanin hanskoissa rystyssuojat, ovat vain sen pintakankaan alla, joskin varsin vaatimattoman oloiset.gff-3 kirjoitti:Cozywintersin tuotteet voi ainakin jättää pois laskuista, kun eivät toimita rakkaan maailman napansa ulkopuolelle. Sinänsä harmi, kun en ole törmännyt tuollaisiin rystyssuojattuihin sähköhanskoihin muualla. Noh, lumihan on pehmeää...
Sitten OT vuodatusta. Yleisesti en oikein voi suositella klanin varusteita. Mulla on kokolailla täys sarja, lähinnä siis touringkäyttöön tai ehkä pikemminkin mahdollistamaan työmatkat mopolla motaria pitkin mahdollisimman pitkään. Mutta mutta. Liitoskaapelit ovat ihan liian jäykkää tavaraa, liittimet vähän onnettomia, kytkimet/säätimet surkeita rimpuloita, suunnittelu täynnä kukkasia (esim. sisätakissa ei ole valmista johdotusta hanskoille, erillinen roikkuva johdotus pitää pukea ylle hanskojen vuoksi), mitoitukset ihan kummallisia, ja ei edes lämmitä kunnolla. Olisi pitänyt purkaa kauppa, mutta itse mokasin sitten ton kohdan kaupanteosta, kun aloin itse modaamaan tuotteita kuvitellen onnistuvani korjaamaan ainakin pahimmat puutteet. Kun oli kiire saada käyttöön. Nyttemmin lähden mieluummin kotilolla kuin alan noiden kanssa tappelemaan...
-cahtty-
Sulla on kait joku muu ku voortti? Kuinka kauheita pakkasia siellä jo on?cahtty kirjoitti: Nyttemmin lähden mieluummin kotilolla kuin alan noiden kanssa tappelemaan...![]()
-cahtty-
Eipä täällä pakkasia vielä ole näkynyt. Ja kyllä noita sähkörensseleitä yllensä raapii jos asiakseen lähtee ajelemaan, vaan jos tarkoitus on työntää menemään Borgå-Helsinki väliä ihan työmatkaliikenteessä motaria pitkin, niin siinä kohtaa loppuu mielenkiinto askerralla noita italian ihmeitä niskaan. Niin kauan kuin tarkenee pelkällä kerrosten lisäämisellä niin kuljetaan moppelilla. Eli mun tapauksessa sankaruus loppuu jossain nollan tuntumassa työmatkaliikenteessä.Tuffe kirjoitti:Sulla on kait joku muu ku voortti? Kuinka kauheita pakkasia siellä jo on?cahtty kirjoitti: Nyttemmin lähden mieluummin kotilolla kuin alan noiden kanssa tappelemaan...![]()
-cahtty-
Mutta jotta jotain muutakin kuin OT:ta niin klanin hanskat on muutoin ihan kelvolliset, mutta kaksiset ne eivät ole lämpöteholtaan. Ison rysterin takana just pärjää nollan tuntumassa (edelleen siis touring tyyppisestä ajosta kyse), ja vasemmassa oli yksi vastuslangoista pirullisesti väärässä paikassa niin että jää väliin aina kytkintä kiskoessa. Ei haittaa ensimmäisen 40 kilsan aikana, mut ruuhkassa madellessa kytkintä tulee kiskottua vähän usemmin, ja ainakin tällaista prinsessaa alkaa jo häiritsemään. Joo, Nyyh ja silleen
-cahtty-
Sulla lienee jotkin epäkurantit, koska en tunnista moisia ongelmia omista. En tosin ole niitä paljon käyttänyt (ja mulla on se sisähanskaversio), mutta en tunnista kyllä omiani noin huonoiksi. Vilkaise mun aikasempi kirjoitus - joka sana on totta.cahtty kirjoitti:Mutta jotta jotain muutakin kuin OT:ta niin klanin hanskat on muutoin ihan kelvolliset, mutta kaksiset ne eivät ole lämpöteholtaan. Ison rysterin takana just pärjää nollan tuntumassa (edelleen siis touring tyyppisestä ajosta kyse), ja vasemmassa oli yksi vastuslangoista pirullisesti väärässä paikassa niin että jää väliin aina kytkintä kiskoessa. Ei haittaa ensimmäisen 40 kilsan aikana, mut ruuhkassa madellessa kytkintä tulee kiskottua vähän usemmin, ja ainakin tällaista prinsessaa alkaa jo häiritsemään. Joo, Nyyh ja silleen
-cahtty-
On niitä varmaan parempiakin kuin KLAN. Yhdyn kyllä monilta osin arvosteluun, enkä vähiten niiden liitinten ja katkaisijoiden takia. Johdotuksia olis kyllä saanut miettiä tarkempaan. Mulla sattuu olemaan myös ne housut, mutta niiden malli on hyvin merkillinen ja lienee lähellä niitä housuja, joiden kaulus juuri ja juuri peittää alapään karvoituksen.
Miten tää oikein menee...
-
THA
- Pyörä: Yamaha ja TM
- Viesti:
Olisi muuten yhdet todella hyvät, suhteellisen ohuet ja vedenpitävät hanskat XC-ting Fort William kokoa L, maahantuojan poistohinta 40e. Ne voi tilata multa tai maahantuojalta, ei väliä. Itsellä on S-koko, toissatalvena käytin menomatkalla spooriin -24C, tankorukkaset, ei kahvanlämmittimiä, 10km 60-100km/h. Päitsille varatut alunperin, tankorukkaset kun alkaa pidemmän päälle tihkua vodaa läpi.
- tieto vähentää tuskaa
- TM 100jE "rin-tin-tin"
- TM 100jE "rin-tin-tin"