Peilit
Valvoja: Moderaattorit
-
pytikka
- Pyörä: 250 exc, Desert Sled
Peilit
Terve
Mistä pienet peilit pyörään?
Peilit häiritsevät puiden välissä ajamista siinä määrin, että asialle olisi tehtävä jotakin.
Onko teillä kuvia tai ideoita miten rakennetaan tai ostetaan "melkein lailliset" pienet peilit?
Onko kokemusta siitä, mitä poliisisetä sanoo jos ei ole peilejä?
Kiitellen kommenteista ja kuvista.
Pytikka
Mistä pienet peilit pyörään?
Peilit häiritsevät puiden välissä ajamista siinä määrin, että asialle olisi tehtävä jotakin.
Onko teillä kuvia tai ideoita miten rakennetaan tai ostetaan "melkein lailliset" pienet peilit?
Onko kokemusta siitä, mitä poliisisetä sanoo jos ei ole peilejä?
Kiitellen kommenteista ja kuvista.
Pytikka
Re: Peilit
Tuolla jossain(tm) ketjussa on neuvottu ja äsken näin kuvankin siitä kun bilteman tangonpääpeileistä oli tehty tankoon melkein tupen viereen _alas_ käännetyt versiot. Riippuu tankin/kahvojen ulottuvuuksista miten hyvin toimii.
Jotain tämmöistä?
http://www.paochow.com/DRZguide/IMG_0848.jpg
Onnistuisiko Bilteman tuotenumerolla 82489. Laillisuudesta en tiedä.
http://www.paochow.com/DRZguide/IMG_0848.jpg
Onnistuisiko Bilteman tuotenumerolla 82489. Laillisuudesta en tiedä.
Mulla oli Hussessa tollaiset.
http://store.allright.eu/fi/mp_fi/tarvi ... 20far.html
Noi oli nopea kääntää sisään, kun siirtyi ryminävaiheeseen. Varressa on nivel, josta ne voi todella vaivattomasti kääntää tangon päälle ja taas tielle tullessa takas ajoasentoon.
Tiettty porukka-ajossa ois syytä nähtä taakse koko ajan, mutta ihmetyttää vaan, miten niistä tuppien "sisäpuolelle" asennetuista peileistä näkee (muuta kuin mahansa). Tai ehkä niistä näkee itse asiassa varsin hyvin. kun ne ohittavat hartian ja hauiksen (jos nyt sellainen sattuu olemaan) alapuolelta.
Noi oli nopea kääntää sisään, kun siirtyi ryminävaiheeseen. Varressa on nivel, josta ne voi todella vaivattomasti kääntää tangon päälle ja taas tielle tullessa takas ajoasentoon.
Tiettty porukka-ajossa ois syytä nähtä taakse koko ajan, mutta ihmetyttää vaan, miten niistä tuppien "sisäpuolelle" asennetuista peileistä näkee (muuta kuin mahansa). Tai ehkä niistä näkee itse asiassa varsin hyvin. kun ne ohittavat hartian ja hauiksen (jos nyt sellainen sattuu olemaan) alapuolelta.
Miten tää oikein menee...
Ei ole mitään väliä, jos ajaa kovaa ja pääsee ensimmäisenä perille, mutta on väärässä paikassa. Mukaillen Iina Rytikangas
Seikkailu alkaa, kun suunnitelma pettää
Ei ole mitään väliä, jos ajaa kovaa ja pääsee ensimmäisenä perille, mutta on väärässä paikassa. Mukaillen Iina Rytikangas
- mamoller
- Pyörä: KTM 640 Adv. 2003 /RE Bullet 500 1967
Itsellä on Adventuressa ktm:n omat taitettavat mallit. Vanhemmiten ovat aika jäykät taitella..kai sitä niveltä voisi säätää/rasvata. Varsiahan noissa on eri pituisia. omassa peilit ovat käytännössä yhtä leveät kuin käsien suojamuovit, joten ei niitä tule kovin usein taiteltua.
Itse en peileistä luopuisi. Vaikka Bulletin kanssa tottui yhteen peiliin. Onhan se ihan turvallisuuden kannalta mukavaa.. ja ehkä voi joltain sakoiltakin säästyä.
Huonolaatuiset/pienet peilit on aika tuskastuttavia, haluatko todella tälle tielle. Suosittelen taitettavia, tai edes yhtä sellaista vasemmalle puolelle.
Itse en peileistä luopuisi. Vaikka Bulletin kanssa tottui yhteen peiliin. Onhan se ihan turvallisuuden kannalta mukavaa.. ja ehkä voi joltain sakoiltakin säästyä.
Huonolaatuiset/pienet peilit on aika tuskastuttavia, haluatko todella tälle tielle. Suosittelen taitettavia, tai edes yhtä sellaista vasemmalle puolelle.
Ai tuoltako niitä saa. Kiitti kun annoit linkkivinkin.Å kirjoitti:Mulla oli Hussessa tollaiset.
Tää peili ei riku sitten millään. On ihan paras. Ja sitten kun rikkuu, tilaan samanlaisen tilalle. Taidan tilata heti.
Rikkuu se, kun kaataa mopon tallin seinää vasten...timo kirjoitti:Ai tuoltako niitä saa. Kiitti kun annoit linkkivinkin.Å kirjoitti:Mulla oli Hussessa tollaiset.
Tää peili ei riku sitten millään. On ihan paras. Ja sitten kun rikkuu, tilaan samanlaisen tilalle. Taidan tilata heti.
Miten tää oikein menee...
Mulla on peilit tallin hyllyllä kun lähden pelkästään maastoon. Kun taas pitää vedellä asfalttiteiden kautta jonnekkin ruuvaan toisen peilin paikalleen. Metsässä reppuun sitten jos tuntuu siltä...
-
pytikka
- Pyörä: 250 exc, Desert Sled
Kiitos vinkeistä. Tuota taitettavaa voisi kokeilla.
-
tomimikael
- Pyörä: xr600r
Itsellä on xr:ssä vissiin vakio(???) azerbiksen pikkunen peili. Peiliä pidän taitettuna etumaskin takana ihan vain siksi että se on pyörässä oltava. 
Don't stop for nothing, It´s full speed or nothing.
- rainerb
- Pyörä: AT RD07a + ST1100
Minäkin taidan kokeilla noita suitsaan! Alkuperäiset luovuttivat, ja uudet oli liian halvat = huonot. Peilit on kiva olla. Minulla on kovin sokea olo, jos en tiedä mitä takana tapahtuu.Å kirjoitti:Mulla oli Hussessa tollaiset.
Ja pakollinen vitsi:
Teksti amerikkalaisen auton peilissä, jota blondi ajaa: "The items in the mirror are behind you"
Follow your front wheel, keep the rubber stuff down and the shiny parts up.
-
THA
- Pyörä: Yamaha ja TM
- Viesti:
Mulla on peilit kans, jesarilla stongan välipienassa, ihan tokmannlta tjsp. hankittu lk. eurin ketale. Ei niistä mitään nää, mutta kun on pakko olla... ja kun mua tykätään pysäytellä ja epäillä mun kykyä ylipäänsä ajaa moottoripyörää, ni noista ei kyllä oo tullu kun hymistelyä - sanosin et ollu enempi hyödyks kun puihin tms. särjettäväksi asennetut. Toisaalta kun on tottunu ettei peilejä oo, niin pää se ekana kääntyy, näytti ne sit jotain tai ei.
- tieto vähentää tuskaa
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"
- Ossy-57
- Pyörä: BMW R1100gs, BMW R100, DR 350
B-kaupan vitosen peilit löysästi kierteellä, jos hajoo niin ei mee paljo hukkaan ja ihan hyvin näkee tiellä. En minä ainakaan osaa ajaa ilman peilejä, ikää jo sen verran että pää ei käänny taaksepäin....
Internet on nykypäivän raamattu, keskustelupalstoilta löydät aina haluamasi vastauksen...
-
skuikka
- Pyörä: SE ja 29% R1200GSA:sta
http://www.matkaendurot.net/phpBB3/view ... 11#p161211
Tuon ketjun lopussa on kuva niistä B-kaupan tangonpääpeileistä väärinasennettuna. Hyvin näkee, eivätkä halua oikein hajota. Miinuksena tosin se että ne on laajakulmat.
Tuon ketjun lopussa on kuva niistä B-kaupan tangonpääpeileistä väärinasennettuna. Hyvin näkee, eivätkä halua oikein hajota. Miinuksena tosin se että ne on laajakulmat.
- t.t.tammi
- Pyörä: Pan European 1991
- Viesti:
Tuolta ne näyttää pikkuadves.

Sopivat omiin kiinnikkeisiin kuhan haki motonetist sovittimen 10mm->8mm. Tai toinen sovitin tuli biltsun 5euron peilin mukana.
Mukana tulleet irtokiinnikkeet ois vaatinu melkoist näppäämist ja oisivat väkisin tulleet aika keskel.
Taitettuna(lainagepsin teline vähä tiel...)

Näyttäisivät siistimmiltä jos "pultteja" vähän lyhentäis mutta pitää testata ensiks.

Sopivat omiin kiinnikkeisiin kuhan haki motonetist sovittimen 10mm->8mm. Tai toinen sovitin tuli biltsun 5euron peilin mukana.
Mukana tulleet irtokiinnikkeet ois vaatinu melkoist näppäämist ja oisivat väkisin tulleet aika keskel.
Taitettuna(lainagepsin teline vähä tiel...)

Näyttäisivät siistimmiltä jos "pultteja" vähän lyhentäis mutta pitää testata ensiks.