Tankorukkaset noin yleensä / sopivuus (THA:n tankorukkaset)

Kuskien ja pyörien varusteet

Valvoja: Moderaattorit

Avatar
Hanski T
Viestit: 569
Liittynyt: To Tammi 15, 2009 8:53 pm
Pyörä: Ducati MTS V4S ja Streetfighter S

Re: Tankorukkaset noin yleensä / sopivuus (THA:n tankorukkaset)

Viesti Kirjoittaja Hanski T »

Biltsikan runkkaset hain kun ajattelin että jos ne jatkaisi ajokautta, mullahan on vasurin peukalonivelessä joku vika, nimittäin jos se jäähtyy niin on kun neulaa tungettaisi niveleen... Mutta siis asiaan, niitä ei pysty pujottamaan multin kahvojen ja suojien yli. Siinä mielesssä hls on nolla, vaikka hinta olikin vain 7,50€.

1190 kotarissa mulla oli silloisesta Bike Forumista hommatut tankorukkaset. Ne oli hyvät. Ulottuivat puoleen väliin kyynärvartta, lämmittivät käsivarsiakin, eikä sormiin käynyt huju. Eivät käyneet mts1200:aan kun siinä etuvilkut on käsisuojissa. Näkyvät mokomat huonosti tankorukkasen läpi.

Tuo edellä mainittu vetskahomma kuulosti fiksulta. Pitääpäs miettiä, samalla laittaisi noihin Biltsun tekeleisiin korotussiivun etureunaan. Nyt kyllä olis jo kiire, nimittäin hitaammalta loppuu talvi ja kevätkin kesken.

Ei tolla matkalehmällä nuljukumein ole ajoon asiaa ennen kuin lämmöt nousee yli 3-4 asteen (ainakin lähtiessä). Mulla jäis muhveille käyttöalueeksi se 1-8 astetta, 8 asteesta alkaen riittää kahvalämppärit. On mulla paksummatkin hanskat, mutta kun niissä on eristettä myös kämmenpuolella, niin tuntuu että sen mitä kämmenselän eristeellä voittaa, tuplasti häviää kun lämmin kahva eristetään kämmenestä.
SF 1098S
MTS V4S
Peltsi
Viestit: 2817
Liittynyt: To Loka 14, 2004 9:13 pm
Pyörä: Tunturi
Paikkakunta: Oulu

Re: Tankorukkaset noin yleensä / sopivuus (THA:n tankorukkaset)

Viesti Kirjoittaja Peltsi »

Mulla on ollu nää

https://overlandmag.com/features/tucano ... bar-muffs/

Gessusa ja 990a Kottaraisesa. Nuo on melko ryhdikkäät ja lämpimät myös. Peilit mahtuu ja katkasioita pystyy käyttään ihan hyvin. Edulliset oli kun aikoinaan Italiasta tilasin. Jotain 50€ kuluineen.
Paskapuhetta, mutta uskon.
an13
Viestit: 1087
Liittynyt: Pe Maalis 04, 2005 1:17 pm
Pyörä: 500EXC, 901Norden

Re: Tankorukkaset noin yleensä / sopivuus (THA:n tankorukkaset)

Viesti Kirjoittaja an13 »

Hanx rukkasiin kun laittaa rautalangasta ja jesarista lenkin joka pitää suuaukon pyöreänä niin toimivat oikein hyvin kun mahtuvat rysterienkin päälle
https://www.hanx.fi/hanx-tankorukkaset- ... i/p/78602/
Avatar
Hanski T
Viestit: 569
Liittynyt: To Tammi 15, 2009 8:53 pm
Pyörä: Ducati MTS V4S ja Streetfighter S

Re: Tankorukkaset noin yleensä / sopivuus (THA:n tankorukkaset)

Viesti Kirjoittaja Hanski T »

Yleensä tankorukkaset vie irrotettuna paljon tilaa. On käynyt mielessä että jos ne olisivat ohuesta, mutta jäykähköstä materiaalista (enkä tarkoita teräspeltiä). Lämmön takia ei varmaankaan eristettä juuri tarvitsisi (etenkään kahvalämppäreillä), pussiin jäävä ilma vois riittää kun huju jää pois.

Sillä vaan että jos lähtee reissuun ja on odotettavissa monenlaista keliä, niin pieneen tilaan pakattavat olis hyvät. Onks kukaan kokeillu rakentaa?
Viimeksi muokannut Hanski T, To Tammi 06, 2022 10:38 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
SF 1098S
MTS V4S
Tommitomminen
Viestit: 118
Liittynyt: Ma Joulu 12, 2016 6:39 pm
Pyörä: Tiger xc -11

Re: Tankorukkaset noin yleensä / sopivuus (THA:n tankorukkaset)

Viesti Kirjoittaja Tommitomminen »

Ostin Zetat. Saapuivat rehellisessä Kiinan paketissa vaikka Suomesta tilasin ja onhan ne vähän mitä on. Ihan ok kuitenkin miun ajeluihin tässä vaiheessa kun ei tarkoitus ole mitään tourinkia vedellä talvella. Tigerin isohkot kahvasuojat mahtuivat sisälle ja olennaisimpia vipuja pystyy käyttämään. Suuaukko saisi olla jämäkämpi ja pidempi.

Sen verran avonaiset kuitenkin, että kahvalämppärit tulee tarpeeseen ja kovin ohuilla hanskoilla ei tarkene.

Lähetetty minun KB2003 laitteesta Tapatalkilla

TommiV
Viestit: 43
Liittynyt: To Touko 14, 2020 1:42 pm
Pyörä: Beta ALP 4.0

Re: Tankorukkaset noin yleensä / sopivuus (THA:n tankorukkaset)

Viesti Kirjoittaja TommiV »

Mulla on 24mx tankorukkaset ollu reilun vuoden, eli viime talven ja tämän alun. Sopii hyvin enskaan ja Beta Alppiin, jossa enemmän tilpehööriä tangossa. Ovat kevyet, rullattavissa pieneksi ja lämpimät. Eivät myöskään lerpata märkinä. Hinta vaihtelee kaiken aikaa, kuten 24mx myymälässä muutenkin.

https://www.24mx.fi/crossivarusteet/cro ... lsrc=aw.ds

/Tommi
Vastaa Viestiin