Lapsen kyydissäpysymisen varmistus
Valvoja: Moderaattorit
- Kuraattori
- Pyörä: LC 4 ja 8
Lapsen kyydissäpysymisen varmistus
Onko olemassa jotain valmiita valjaita viisivuotiaalle innokkaalle matkustajalle vai miten ootte varmistaneet ettei paras kaveri tipu kyydistä jos vaikka sattuu nukkumatti tulemaan silmuun kun on reissussa?
Karjalassa kajahtaa..Lc 4 ja 8
- PantseK
- Pyörä: 950 Adventure, 701, 450 EXC
Re: Lapsen kyydissäpysymisen varmistus
Mielestäni ehdoton varuste on kypäräpuhelimet. Sillä varmistuu että takana ollaan hereillä kun pulina kuuluu. Itse en lähtisi köyttämään lasta millään kuskiin. Kahvavyön kävin Hanxista ostamassa, mutta siinä on se huono puoli ettei tunne koska lapsi pitää kiinni.
Näillä varusteilla ollaan käyty kiertelemässä ja bongailemassa trampoliineja. 121 taitaa olla tämänhetkinen lukema
Näillä varusteilla ollaan käyty kiertelemässä ja bongailemassa trampoliineja. 121 taitaa olla tämänhetkinen lukema
-
marjastaja
- Pyörä: yz125
Minua ja pikkuveljeä varten iskä laittoi siuvaunuun auton turvavyön
että jos satutaan mälläämään tai jotain muuta tapahtuu.
Ei se turvavyö kuitenkaan pikkuveljeä pidätellyt, kun iskä oli opettanut, että muita motoristeja moikataan. Velihän sitten otti turvavyön auki ja pomppasi seisomaan, kun pyörä tuli vastaan. Vastaantuleva motoristihan oli tietenkin poliisi setä ja pikkuveli seisoo sivuvaunussa ja vilkuttaa
Ei se turvavyö kuitenkaan pikkuveljeä pidätellyt, kun iskä oli opettanut, että muita motoristeja moikataan. Velihän sitten otti turvavyön auki ja pomppasi seisomaan, kun pyörä tuli vastaan. Vastaantuleva motoristihan oli tietenkin poliisi setä ja pikkuveli seisoo sivuvaunussa ja vilkuttaa
- Rapakko
- Pyörä: Triumph Tiger 1050 SE (ABS) 2010
Aina kun minä kyytitsen lapsiani, niin laitan pyörääni takaboxin paikoilleen, koska se estää taaksepäin kupsahtamisen. En tietenkään missään vaiheessa kiihdytä niin kovaa että se sitä kupsahtamista aiheuttaas, mutta jotenkin vaan tuntuu turvallisemmalta kun se boxi on siinä.
Kypäräpuhelinvinkki oli ihan hyvä.
Kypäräpuhelinvinkki oli ihan hyvä.
Soratie on kuuma, vai miten se laulu meni?
- Jukka
- Site Admin
- Pyörä: CFMoto 800 mtx
- Viesti:
Mietittiin tässä päivänä eräänä että kuinka vanhaa lasta saa kyydittää, onko tietoa?
Ite en kyllä tohi vielä pihaa kauemmas haaveillakaan lasten kans, 2 ja 8 vee.
Ite en kyllä tohi vielä pihaa kauemmas haaveillakaan lasten kans, 2 ja 8 vee.
- PantseK
- Pyörä: 950 Adventure, 701, 450 EXC
Juu unohdin tuon takalaukun. Itsellä kun se on jatkuvasti paikallaan. Me aloitimme yhteisen mopoilun tyttäreni kanssa viimekesänä, jolloin hän täytti 7 vuotta. Viimekesän reissut oli vielä alle 40 kilometrin lenkkejä kun meinasi keskittyminen herpaantua. Tänäkesänä ollaan jo ajettu mokkireissuja 80 km suuntaansa, ja ollaan jopa oiottu hiekkateiden kautta
Jalat olisi varmaan syytä ylettää tapeille.
Niin ja onhan sanomattakin selvää että kunnon ajovarusteet on myös ehdottomat. Kuulonsuojaus on vielä hakusessa kun pieneen korvaan ei tulpat mahdu. Tuolla korvatulppa topiikissa oli varsin mielenkiintoinen ratkaisu siihenkin:
http://earplugstore.stores.yahoo.net/ra ... plugs.html
Nuo saisi muokattua pieneenkin korvaan. Eipä metelistä kyllä ole valituksia takaa kuulunut, mutta eipä siitä kuulonsuojauksesta haittaakaan varmaan olisi.
Niin ja onhan sanomattakin selvää että kunnon ajovarusteet on myös ehdottomat. Kuulonsuojaus on vielä hakusessa kun pieneen korvaan ei tulpat mahdu. Tuolla korvatulppa topiikissa oli varsin mielenkiintoinen ratkaisu siihenkin:
http://earplugstore.stores.yahoo.net/ra ... plugs.html
Nuo saisi muokattua pieneenkin korvaan. Eipä metelistä kyllä ole valituksia takaa kuulunut, mutta eipä siitä kuulonsuojauksesta haittaakaan varmaan olisi.
Itse olen vienyt edessä, siinä ne viihtyy kun näkevät eteenpäin ja ovat tuulelta suojassa pleksin takana.
Siinä ne on turvallisesti käsien välissä, jos vaikka sattuisi nukahtamaan.. Taakse en uskalla ottaa, ettei vain pääse tippumaan.
Siinä ne on turvallisesti käsien välissä, jos vaikka sattuisi nukahtamaan.. Taakse en uskalla ottaa, ettei vain pääse tippumaan.
-
Sakkeus
- Pyörä: KTM 640 Sumo enskavantein
En mee vannomaan mutta mun muistaakseni kuskin edessä kyydittäminen oli kiellettyä ja takanakin saa kyydittää vasta niin isoa lasta jonka jalat yltää jalkatapeille, ikärajaa ei käsittääkseni ollut.
Kolarin sattuessa kuskin edessä on pienelle lapselle mahdollisimman vaarallinen paikka. Siinä jää kuskin ja tagon väliinYLLE kirjoitti:Itse olen vienyt edessä, siinä ne viihtyy kun näkevät eteenpäin ja ovat tuulelta suojassa pleksin takana.
"Not all heroes wear capes. Some have mullets."
Juu, kiellettyä se on. Mutta mielummin pienet sakot siitä, kuin lapsen tippuminen.Sakkeus kirjoitti:En mee vannomaan mutta mun muistaakseni kuskin edessä kyydittäminen oli kiellettyä ja takanakin saa kyydittää vasta niin isoa lasta jonka jalat yltää jalkatapeille, ikärajaa ei käsittääkseni ollut.
Lähinnä mökillä tullut ajettua pikkulenkkejä, niin jää tuo kolarointiriskikin minimiin..
- Kuraattori
- Pyörä: LC 4 ja 8
Näinhän siinä usein käy mitä kuvassa näkyy (nukkuu)ja se pelottakin sen verran ettei taakse kyllä uskalla laittaa.olen kuullut että joku olisi sitonut vyöllä lapsen selkäänsä kiinni, olisko jossain varmistus valjaissa tuotekehittelyn paikka? tyttäreni on kyllä kova jo ittekkin mettässä pikku crossilla päästelemään ja aina yhtä murheissaan kun ei pääse isän retkille mukaan ison pyörän kyytiin .
Viimeksi muokannut Kuraattori, To Heinä 02, 2009 12:08 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Karjalassa kajahtaa..Lc 4 ja 8
- JUHHisi
- Pyörä: XR650R vm.-00 & XR400R vm.-97
Semmonen tuli mieleen että oisko jonkinnäköisiä "valjaita" joiden avulla matkustaja/lapsi kiinnitettäisiin kuskiin ja näiden valjaiden ja kuskin välissä olisi semmoset muovi "klipsut" joita käytetään vyölaukuissa,repuissa yms.. Varmaan kestäisivät normaalit nykäsyt, mutta antaisi periksi esim. kolaritilanteissa..?
tarkoitan siis tälläsiä:

tarkoitan siis tälläsiä:

Ainakin Givin takalaukkuun sopiva suurempi selkänoja on hyvä, koska se antaa tukea myös sivusuunnassa. On tietysti niinkin, että sitten kun kyytiläinen nojaa enemmän taakse, niin kuski ei tunne kyyditettävän asentoa. Mutta joka tapauksessa selkänoja lisää reilusti matkustusmukavuutta ja turvallisuutta.
Pieni lapsi näkee kuskin selän takaa huonosti, tuuli humisee ja pyörä tärisee mukavasti. Nukahtamisen vaara on todellinen.
Omat poikani ovat jo sen verran suuria, että enää ei tarvitse noita pähkäillä. Mutta aikoinaan kyllä mietin jopa jotain tarranauhasysteemiä lisukkeeksi. Pyörään sen kummemmin kuin kuskiinkaan ei kyytiläistä kannattane sitoa, mutta joku sellainen helpohkosti irtoava systeemi ehkä...
Tai sitten kopistella polveen muutaman kilometrin välein...
Pieni lapsi näkee kuskin selän takaa huonosti, tuuli humisee ja pyörä tärisee mukavasti. Nukahtamisen vaara on todellinen.
Omat poikani ovat jo sen verran suuria, että enää ei tarvitse noita pähkäillä. Mutta aikoinaan kyllä mietin jopa jotain tarranauhasysteemiä lisukkeeksi. Pyörään sen kummemmin kuin kuskiinkaan ei kyytiläistä kannattane sitoa, mutta joku sellainen helpohkosti irtoava systeemi ehkä...
Tai sitten kopistella polveen muutaman kilometrin välein...
Hauskinta on kahdella pyörällä, moottorilla tai ilman...
-
Winkula
- Pyörä: GL 1800 / F 800 GS / XT 600
Itselläni oli aikanaan kun kuskasin tyttäriäni kyydissä takaboksin lisäksi itse rakentamani käsinojat. Ne toimi hyvin -kyydissä oli rento istukella, eikä tarvinnut pelätä kyydistä putoamista. Kaikenlainen kiinni köyttäminen kannattaa unohtaa.
-
DR Markku
- Pyörä: KTM 690 r, 250 EXC-f , 2V bokseri
Mulla tuo poika oli 4.5v kun tehtiin ensimmäisiä yhteisiä pyöräreissuja. Kaveri oli valjailla kiinni selässä, valjaat oli jostain syöttötuolin valjaista modifioitu. Jalkatappeja oli korotettu ja takalaukku paikoillaan. Mielestäni nuo valjaat olivat kuitenkin se tärkein asia, ei tarvinnu miettiä että mitä se kaveri siellä takana tekee vaan pystyi keskittymään siihen ajamiseen joka on se turvallisuuden kannalta tärkein asia. Meillä oli monia mahtavia pikkureissuja lähialueen metsäteillä, enkä minä sitä kokenut sen turvattomammaksi kuin polkupyöräilyä liikenteen seassa, vauhtia ei voi lapsen kanssa kovin paljon olla. Ja mehu ja keksitaukoja pitää olla tiheään, pieni lapsi ei kuitenkaan viihdy pyörän kyydissä pitkiä aikoja.