Tänne voisi laitella kokemuksia kyseisestä laitteesta.
Tällainen tuli hommattua ja ihan tyytyväinen olen ollut, jaksaa päivittää pientä näyttöään hyvin, vaikka olisi useita karttoja näkyvissä. Käyttö on hieman hankalaa valikoissa ja tähän mennessä olenkin oppinut oikeastaan vain yleisimmät/tarpeellisimmat toiminnot... Ohjekirjaa tarvii... Tulipa tahattomasti kokeiltua tänään kestääkö laite soratielle lentämistä noin 80km/h vauhdista kun kiinnitysteline petti Kestihän tuo, ei tullut muutakuin jälkiä kuoriin...
citynavigator karttasoftalla reitittäväksi TAI sitten topoPRO vai mikä se oli softalla jolloin myös kurakäyttöön sopivia polkuja ja pienempiäkin teitä alkaa löytyä. Toimiva laite ainakin metsästyskäytössä ym. ulkoilussa sekä kartanluvun tukena mopostelussakin. Kestää kovaa käyttöä ja akut kestää kohtuu pitkään kunhan asettaa paristonsäästötilan käyttöön asetuksista (esim. viikon vaellus tai syksyn hirvenmetsästykset yksillä paristoilla ja vielä jää yli, ei toki navi koko aikaa päällä, vain tarvittaessa mikä ei ole välttämättä paljoa).
Karttaruutu aika pieni eli vaatii ehdottomasti maastokäytössä oikean kartan tueksi, toki niin isoruutuista navia en ole vielä nähnyt ettei tarvitsisi (ainakaan minun suunnistustaidoilla).
AnttiL kirjoitti:Karttaruutu aika pieni eli vaatii ehdottomasti maastokäytössä oikean kartan tueksi, toki niin isoruutuista navia en ole vielä nähnyt ettei tarvitsisi (ainakaan minun suunnistustaidoilla).
Zoomaustoimito auttaa tässä niin paljon että itse olen ajellut ainoastaa tämä laite mukana tankoon kiinnitettynä. Topo ja citynvagator kartat laittelin myös. Mapsourcella on myös mukava piirrellä reittejä joita sitten siirtää tähän ja lähtee ajeleen.
Ostin ite heinäkuussa saman laitteen ja tyytyväinen olen ollut. Alussa tärinä sai laitteen sammumaan itsekseen, mutta laitoin pattereiden ympärille teippiä ja sammuilu lakkasi. Karttavalinnat vaikuttivat ensin hieman kankeilta, kun luulin että pitkästä listasta pitää yksitellen ruksailla, mutta onneksi keksi oikotien ja nyt vapaa-ajankartat ja citynavikartat vaihtuvat jopa lennossa.
On myös kätevä ihan kävelyreissuillakin. Mielestäni hinta-laatusuhde on aikas kohdallaan.
AnttiL kirjoitti:
Karttaruutu aika pieni eli vaatii ehdottomasti maastokäytössä oikean kartan tueksi, toki niin isoruutuista navia en ole vielä nähnyt ettei tarvitsisi (ainakaan minun suunnistustaidoilla).
No vaelluskäytössä kannattaa varmaan muutenkin olla se paperikarttakin mukana... Itse ehkä pitäisin navigaattoria mukana varmuuden vuoksi ja suunnistaisin paperikartalla.