Mikä kypäräpuhelin?
Valvoja: Moderaattorit
Re: Mikä kypäräpuhelin?
Käyttääkö kukaan noita PMR-radiopuhelia vai onko ne jo wanhaa tekniikkaa? Ittellä olis katupyöräpuolelta vielä setti tallessa. Ois kiva saada kypäräpuhelin setti mikä toimis mahdollisimman monen laitteen kans yhteen.
Lähetetty minun GT-N5120 laitteesta Tapatalkilla
Lähetetty minun GT-N5120 laitteesta Tapatalkilla
t. Jyki
Re: Vs: Mikä kypäräpuhelin?
Luin nyt viestiketjun alusta ja siellähän sitä PMR juttua olikin.BadAss kirjoitti:Käyttääkö kukaan noita PMR-radiopuhelia vai onko ne jo wanhaa tekniikkaa? Ittellä olis katupyöräpuolelta vielä setti tallessa. Ois kiva saada kypäräpuhelin setti mikä toimis mahdollisimman monen laitteen kans yhteen.
Lähetetty minun GT-N5120 laitteesta Tapatalkilla
Lähetetty minun GT-N5120 laitteesta Tapatalkilla
t. Jyki
Re: Mikä kypäräpuhelin?
Minä olen käyttänyt PMR puhelimia pojun crossivalmennuksessa.
Itse kävelymiehenä radalla Cobra MT600 puhelimella.
Pojalla samanlainen kapula Leatin niskatuen taakse kiinnitettynä, josta DIN-pistokkeilla kaapelit kypärään.
Tangentti pojalla niskatuen etuosassa, jotta saa huutaa apua hätätilanteissa.
No nyt pojun cobra on imenyt sen verran savea sisäänsä, ettei enään käynnisty,
ja nuo ruuvattavat DIN-pistokkeet alkavat olla sen verran ruvella, tangenttipiuhaa poikki yms...
Haluan piuhojen ruuvaamisesta eroon.
Ajattelin ostaa pojalle Midlandin G8E BT puhelimen, jonka koteloin jotenkin etunumerokilven taakse.
Puhelimesta tangenttijohto/nappi ohjaustankoon.
Itselläni pitäisin vielä toimivan Cobra MT600 puhelimen.
Nyt suurin kysymys on pojan kypärään bluetooth headset, joka kusottaa hyvin tuon Midlandin bluetooth PMR-puhelimen kanssa.
Kypärään tulevien mokkuloiden koko pitäisi olla sen verran pieni, että saan kaikki romppeet kypärän sisäpuolelle.
Ulkopuoliset ulokkeet kun karsiutuu kaatuillessa äkkiä. Melko pölytiivis saa myös olla.
Crossi-kypärän pitkässä leukaosassa on molemmilla sivuilla sisäpuolella 6x5cm tasaista tilaa.
Katselin jo SENA SMH10R Slim settiä. Se on vaan turhan hinnakas tarvittaviin ominaisuuksin nähden.
Muita ominaisuuksia ei tarvita kuin keskustelu radiopuhelimen kautta, sekin on 99% isältä pojalle suunnattua neuvomista.
Kaiuttimet molemmille korville pitää olla.
Bluetooth seteissä ymmärtääkseni volumet säädetään kypärän päästä, ei pmr muhelimesta?
Ehdottakaa jotain toimivaa mahdollisimman pienikokoista sarjaa kypärään. Saa olla vaikka ambomaalla kasattu jos toimivaksi todettu.
Tepi
Kännykkää ei voida käyttää, kun radalla ei juuri kenttää löydy
Itse kävelymiehenä radalla Cobra MT600 puhelimella.
Pojalla samanlainen kapula Leatin niskatuen taakse kiinnitettynä, josta DIN-pistokkeilla kaapelit kypärään.
Tangentti pojalla niskatuen etuosassa, jotta saa huutaa apua hätätilanteissa.
No nyt pojun cobra on imenyt sen verran savea sisäänsä, ettei enään käynnisty,
ja nuo ruuvattavat DIN-pistokkeet alkavat olla sen verran ruvella, tangenttipiuhaa poikki yms...
Haluan piuhojen ruuvaamisesta eroon.
Ajattelin ostaa pojalle Midlandin G8E BT puhelimen, jonka koteloin jotenkin etunumerokilven taakse.
Puhelimesta tangenttijohto/nappi ohjaustankoon.
Itselläni pitäisin vielä toimivan Cobra MT600 puhelimen.
Nyt suurin kysymys on pojan kypärään bluetooth headset, joka kusottaa hyvin tuon Midlandin bluetooth PMR-puhelimen kanssa.
Kypärään tulevien mokkuloiden koko pitäisi olla sen verran pieni, että saan kaikki romppeet kypärän sisäpuolelle.
Ulkopuoliset ulokkeet kun karsiutuu kaatuillessa äkkiä. Melko pölytiivis saa myös olla.
Crossi-kypärän pitkässä leukaosassa on molemmilla sivuilla sisäpuolella 6x5cm tasaista tilaa.
Katselin jo SENA SMH10R Slim settiä. Se on vaan turhan hinnakas tarvittaviin ominaisuuksin nähden.
Muita ominaisuuksia ei tarvita kuin keskustelu radiopuhelimen kautta, sekin on 99% isältä pojalle suunnattua neuvomista.
Kaiuttimet molemmille korville pitää olla.
Bluetooth seteissä ymmärtääkseni volumet säädetään kypärän päästä, ei pmr muhelimesta?
Ehdottakaa jotain toimivaa mahdollisimman pienikokoista sarjaa kypärään. Saa olla vaikka ambomaalla kasattu jos toimivaksi todettu.
Tepi
Kännykkää ei voida käyttää, kun radalla ei juuri kenttää löydy
Re: Mikä kypäräpuhelin?
Otin uuteen suuperttiin radiokauluksen. Mikkipuomi on vähän tiellä mutta kai siihen tottuu. Siirtymillä fm-radio on ihan jees, volyymikin säätyy taustamelun mukaan, toimii.
Pitäisin kyllä parempana sellaista settiä jossa kypärään tulisi vain bt-luurit ja mikki, napit ja joku näyttö sitten tankoon. Siitä näkisi onko laite päällä vai ei, ja missä toiminnossa.
Pitäisin kyllä parempana sellaista settiä jossa kypärään tulisi vain bt-luurit ja mikki, napit ja joku näyttö sitten tankoon. Siitä näkisi onko laite päällä vai ei, ja missä toiminnossa.
SF 1098S
MTS V4S
MTS V4S
Re: Mikä kypäräpuhelin?
[quote="Hanski T"]Otin uuteen suuperttiin radiokauluksen. Mikkipuomi on vähän tiellä mutta kai siihen tottuu. Siirtymillä fm-radio on ihan jees, volyymikin säätyy taustamelun mukaan, toimii.
Pitäisin kyllä parempana sellaista settiä jossa kypärään tulisi vain bt-luurit ja mikki, napit ja joku näyttö sitten tankoon. Siitä näkisi onko laite päällä vai ei, ja missä toiminnossa.[/quote]
Joo sama kattaus täälläkin. Toi tankonäyttö tosiaan vois olla kelvollinen . Oltiin perhereissussa Espoossa ja toi luvattu jonkun sadan metrin kuuluvuus pyörästä pyörään ei kyllä toteutunu tuskin edes sadan metrin. Reissuun lähtiessä kotipihalla toimi ihan ok. mutta heti ,kun välimatka kasvoi luokkaan 100 m niin sen jälkeen ei pihaustakaan. Saattaa tietysti olla laitevian mahdollisuuskin. Tutkitaan asiaa.
Pitäisin kyllä parempana sellaista settiä jossa kypärään tulisi vain bt-luurit ja mikki, napit ja joku näyttö sitten tankoon. Siitä näkisi onko laite päällä vai ei, ja missä toiminnossa.[/quote]
Joo sama kattaus täälläkin. Toi tankonäyttö tosiaan vois olla kelvollinen . Oltiin perhereissussa Espoossa ja toi luvattu jonkun sadan metrin kuuluvuus pyörästä pyörään ei kyllä toteutunu tuskin edes sadan metrin. Reissuun lähtiessä kotipihalla toimi ihan ok. mutta heti ,kun välimatka kasvoi luokkaan 100 m niin sen jälkeen ei pihaustakaan. Saattaa tietysti olla laitevian mahdollisuuskin. Tutkitaan asiaa.
Any bike can be taken off road. The question is:
How much fun did you have doing it
How much fun did you have doing it
Re: Mikä kypäräpuhelin?
Löytyisköhän PMR-puhelimia bluetöötillä varustettuna? Onkohan joku kokeillut?
Jos sellaisen parittais ton kauluksen kanssa. Niissä on nappuloita ja sellaisen vois kiinnittää tankoon, nykykännyn kapasitiivista näyttöä ei hanskalla saa toimimaan (ja on vähän arvokaskin krouvisti kohdeltavaksi). Tietysti tavallinen soittaminenkin voisi toimia mutta jälleen toi nappien painelu kypärän juuresta on ihan syvältä.
Tossa tankomööpelissä olis sekin hyvä puoli että sille voisi ottaa pyörästä sähköt. Kypärän bt-kuulokesetti pärjäisi paljon vähemmällä sähköllä kun ei tarttisi radioteitse tuupata dataa. Tourinki- ja normaalissa sorasurautuskäytössä säilyis varmaan ehjänäkin.
Jos sellaisen parittais ton kauluksen kanssa. Niissä on nappuloita ja sellaisen vois kiinnittää tankoon, nykykännyn kapasitiivista näyttöä ei hanskalla saa toimimaan (ja on vähän arvokaskin krouvisti kohdeltavaksi). Tietysti tavallinen soittaminenkin voisi toimia mutta jälleen toi nappien painelu kypärän juuresta on ihan syvältä.
Tossa tankomööpelissä olis sekin hyvä puoli että sille voisi ottaa pyörästä sähköt. Kypärän bt-kuulokesetti pärjäisi paljon vähemmällä sähköllä kun ei tarttisi radioteitse tuupata dataa. Tourinki- ja normaalissa sorasurautuskäytössä säilyis varmaan ehjänäkin.
SF 1098S
MTS V4S
MTS V4S
-
Jarno
- Viestit: 2617
- Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 2:39 pm
- Pyörä: KTM 640 Adv R
- Paikkakunta: Piikkiö
- Viesti:
Re: Mikä kypäräpuhelin?
Löytyyhän noita PMR-puhelimia BT:llä ainakin muutamalta valmistajalta.
Mutta ainakaan Midland G8 BT:ssä tuo BT toteutus ei ole ihan onnistunut.
Pariutuu puhelimena ja pitää linjan headsetin ja pmr:n välillä koko ajan aktiivisena.
Ainakin itseä miellyttäisi enempi (valinnaisesti) intercomina pariutava laite jossa ulos lähtevää linjaa ohjattaisiin tangentilla & kohinasalvalla.
Mutta ainakaan Midland G8 BT:ssä tuo BT toteutus ei ole ihan onnistunut.
Pariutuu puhelimena ja pitää linjan headsetin ja pmr:n välillä koko ajan aktiivisena.
Ainakin itseä miellyttäisi enempi (valinnaisesti) intercomina pariutava laite jossa ulos lähtevää linjaa ohjattaisiin tangentilla & kohinasalvalla.
Re: Mikä kypäräpuhelin?
Eka kypäräpuhelin setti tuli tännekkin hommattua. Mallia rxtx-tuotteen pmr-setti. Muuten tuntu hyvältä vehkeeltä mutta yli 90 kmh nopeuksissa tuulen suhina kovempi kuin mun huuto niin ei enää pelaa. Takapenkillä ei tuuli niinpaljoa suhisee ja sieltä kuskillepäin ei löydetty vielä ylärajaa.
"Kuta huonommat ja mäkisemmät tiet ovat, sitä voimakkaampi täytyy moottoripyörän olla." [Moottoripyörä ja sen hoito, s 9, vuodelta 1924]
-
tkarjala
- Viestit: 194
- Liittynyt: Ke Touko 13, 2009 9:01 pm
- Pyörä: R1200GS Adv
- Paikkakunta: Rovaniemi
Re: Mikä kypäräpuhelin?
Finfonic myy eioota muotoonvaletuihin kuulokkeisiin asennattaville kaiutinelementeille. Onko ideoita löytyykö mitään korvaavaa ratkaisua?
Vaihtoehtoisesti voisi kokeilla purkaa stereokuulokkeita ja asentaa niistä kaiutinelementit kypärään. Onkos kokemuksia mitä kuulokkeita moiseen hommaan kannattaisi hankkia?
Vaihtoehtoisesti voisi kokeilla purkaa stereokuulokkeita ja asentaa niistä kaiutinelementit kypärään. Onkos kokemuksia mitä kuulokkeita moiseen hommaan kannattaisi hankkia?
Kurapyöräilijä, tuo oman elämänsä reittimestari!
-
Larsanjus
- Viestit: 216
- Liittynyt: Su Elo 25, 2013 4:54 pm
- Pyörä: 950 Adv -04
- Paikkakunta: "Hyvinkää"
Re: Mikä kypäräpuhelin?
Noihin fonicceihin sopii myös Sennheiserin kuulokkeet, muistaakseni jonkun pienen O-renkaan avustuksella.
Ne FF1/2 kuulokkeet on sitten taajuusvasteeltaan liki suorat, eli tälläselle bassomuminaan tottuneelle aika orvot. Käytin kokeiluoikeuden kun hankin nuo tulpat.
Olen itekin suunnitellut että noihin vois parittaa jotkut irtokuulokkeet suodattimien paikalle, mutta siinä menettää samalla sen vaimennusidean. Ovat enää moitteettomasti korviin istuvat kuulokkeet sen jälkeen.
Juuri saavuin testilenkiltä emännän kanssa, oli ekaa kertaa kiinalainen BT-puhelinsetti käytössä. Alle satasen vauhdissa keskustelu onnistuu oikein hyvin, sitten pitää jo huutaa. Itsellä crossikypärä ja toisella lipallinen visiirimalli. Kumpikaan ei oo hiljasimmasta päästä.
Asensin setin kaiuttimet pehmusteiden sekaan korvien kohdalle, Airoh S4 vaati vähän kaiverrusta styroksiin, että sai kuulokkeen mahtumaan, HJC Rpha-X meni ihan vaan tarranauhalla korvamonttuun.
Molemmilla myös korvatulpat alla, itsellä nuo fonicit ja vaimokkeella Alpinen Music Safet. Noihin alpineihin näyttää saavan myös "putkikuuloketta" suodattimen tilalle.
Linkki kiinalaiseen: http://www.aliexpress.com/item/2-x-BT-1 ... 98449.html
Ne FF1/2 kuulokkeet on sitten taajuusvasteeltaan liki suorat, eli tälläselle bassomuminaan tottuneelle aika orvot. Käytin kokeiluoikeuden kun hankin nuo tulpat.
Olen itekin suunnitellut että noihin vois parittaa jotkut irtokuulokkeet suodattimien paikalle, mutta siinä menettää samalla sen vaimennusidean. Ovat enää moitteettomasti korviin istuvat kuulokkeet sen jälkeen.
Juuri saavuin testilenkiltä emännän kanssa, oli ekaa kertaa kiinalainen BT-puhelinsetti käytössä. Alle satasen vauhdissa keskustelu onnistuu oikein hyvin, sitten pitää jo huutaa. Itsellä crossikypärä ja toisella lipallinen visiirimalli. Kumpikaan ei oo hiljasimmasta päästä.
Asensin setin kaiuttimet pehmusteiden sekaan korvien kohdalle, Airoh S4 vaati vähän kaiverrusta styroksiin, että sai kuulokkeen mahtumaan, HJC Rpha-X meni ihan vaan tarranauhalla korvamonttuun.
Molemmilla myös korvatulpat alla, itsellä nuo fonicit ja vaimokkeella Alpinen Music Safet. Noihin alpineihin näyttää saavan myös "putkikuuloketta" suodattimen tilalle.
Linkki kiinalaiseen: http://www.aliexpress.com/item/2-x-BT-1 ... 98449.html
Re: Mikä kypäräpuhelin?
Kokeilumielessä laitoin joistain pienistä halppiskuulokkeista elementin Airai TourX-2 pottaan ja toimi hyvin Finfonicin tulppien kanssa (25dB). Bassotoistoista niillä elementeillä sai haaveillatkarjala kirjoitti:Finfonic myy eioota muotoonvaletuihin kuulokkeisiin asennattaville kaiutinelementeille. Onko ideoita löytyykö mitään korvaavaa ratkaisua?
Vaihtoehtoisesti voisi kokeilla purkaa stereokuulokkeita ja asentaa niistä kaiutinelementit kypärään. Onkos kokemuksia mitä kuulokkeita moiseen hommaan kannattaisi hankkia?
Miten tää oikein menee...
Ei ole mitään väliä, jos ajaa kovaa ja pääsee ensimmäisenä perille, mutta on väärässä paikassa. Mukaillen Iina Rytikangas
Seikkailu alkaa, kun suunnitelma pettää
Ei ole mitään väliä, jos ajaa kovaa ja pääsee ensimmäisenä perille, mutta on väärässä paikassa. Mukaillen Iina Rytikangas
Seikkailu alkaa, kun suunnitelma pettää
- KarMa
- Viestit: 606
- Liittynyt: Su Helmi 10, 2008 9:03 pm
- Pyörä: KTM SE, Husse fe 501
- Paikkakunta: Veikkola
Re: Mikä kypäräpuhelin?
Koss Porta Pro kuulokkeista saa helposti kaiuttimet kypärään ja hintakaan ei ole kirous ~30eur.Å kirjoitti:Kokeilumielessä laitoin joistain pienistä halppiskuulokkeista elementin Airai TourX-2 pottaan ja toimi hyvin Finfonicin tulppien kanssa (25dB). Bassotoistoista niillä elementeillä sai haaveillatkarjala kirjoitti:Finfonic myy eioota muotoonvaletuihin kuulokkeisiin asennattaville kaiutinelementeille. Onko ideoita löytyykö mitään korvaavaa ratkaisua?
Vaihtoehtoisesti voisi kokeilla purkaa stereokuulokkeita ja asentaa niistä kaiutinelementit kypärään. Onkos kokemuksia mitä kuulokkeita moiseen hommaan kannattaisi hankkia?, mutta en toisaalta ole ollenkaan varma, saako sellaista onnistumaan kalliimmillakaan elementeillä. Korkeat taajuudet häviävät ajoviiman suhinoihin.
Netistä löytyy paljon kokemuksia noista kypäräkäytössä.
KarMa
Re: Mikä kypäräpuhelin?
Olen harkinnut kypärän päivittämistä ja samalla olisi kiva saada radio, puhelin yms. viritettyä ajon aikana toimimaan.
Kokemuksia noista Nolanin kypäristä ja N-comista. Meinasin, jos laittaisi tuollaisen N104:sen https://www.storm-motor.fi/ajovarusteet ... mattamust/
mutta mikä N-COM pitäisi laittaa? Bluetooth, stereo... Ostanko vaan kalleimman niin saan kaiken mitä tarvitaan, mikähän se olisi? Kokemuksia?
Kokemuksia noista Nolanin kypäristä ja N-comista. Meinasin, jos laittaisi tuollaisen N104:sen https://www.storm-motor.fi/ajovarusteet ... mattamust/
mutta mikä N-COM pitäisi laittaa? Bluetooth, stereo... Ostanko vaan kalleimman niin saan kaiken mitä tarvitaan, mikähän se olisi? Kokemuksia?
- mek
- Viestit: 2705
- Liittynyt: Ke Loka 22, 2008 3:07 pm
- Pyörä: V-Strom 800 DE
- Paikkakunta: Kempele
- Viesti:
Re: Mikä kypäräpuhelin?
Tuolla on ohjeet Koss Porta Pro kaiuttimen vaihtamisesta Scala Riderin alkuperäisten tilalle:KarMa kirjoitti: Koss Porta Pro kuulokkeista saa helposti kaiuttimet kypärään ja hintakaan ei ole kirous ~30eur.
Netistä löytyy paljon kokemuksia noista kypäräkäytössä.
KarMa
https://www.youtube.com/watch?v=JqZn_oCHVS4
Re: Mikä kypäräpuhelin?
Onko kellään kokemuksia tästä Bluetooth-PMR puhelimesta: http://www.rxtx-tuote.fi/index.php?vali ... bt&tuote=Y
Se johtohelvetti kypärään ei o oikein mun juttu.
Se johtohelvetti kypärään ei o oikein mun juttu.
t. Jyki